Než se Gunman Chronicles v listopadu 2000 objevil na pultech obchodů ve stejném druhu big boxového balení, které Sierra dopřávala titulům od zavedených vývojářů, prošel si původně moderský počin z amerického Utahu několikaletým vývojovým cyklem.
Na samém začátku multiplayerový mod pro Quake (1996) deathmatch byl s vydáním Quake II (1997) přetvořen do id Tech 2 enginu, aby se o rok později stal totální konverzí Half-Life (1998) na GoldSource enginu, primárně odvozeného od Quake enginu.
Jako totální konverze byl mod svými tvůrci prezentován i na Half-Life Mod Expo 29. července 1999. V konkurenci šesti ostatních modů, mezi nimiž nechyběl ani Counter-Strike (2000), zaujal Gunman Chronicles pořadatele Expa z Valve, kteří teamu Rewolf nabídli možnost z modu vytvořit komerční titul. Valve za tím účelem poskytlo finanční podporu, prostory a zkušené vývojáře.
Na samém začátku multiplayerový mod pro Quake (1996) deathmatch byl s vydáním Quake II (1997) přetvořen do id Tech 2 enginu, aby se o rok později stal totální konverzí Half-Life (1998) na GoldSource enginu, primárně odvozeného od Quake enginu.
Jako totální konverze byl mod svými tvůrci prezentován i na Half-Life Mod Expo 29. července 1999. V konkurenci šesti ostatních modů, mezi nimiž nechyběl ani Counter-Strike (2000), zaujal Gunman Chronicles pořadatele Expa z Valve, kteří teamu Rewolf nabídli možnost z modu vytvořit komerční titul. Valve za tím účelem poskytlo finanční podporu, prostory a zkušené vývojáře.