Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Gunman Chronicles

20.11.2000
72
60 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Gunman Chronicles je v podstatě totální konverze hry Half-Life, jelikož používá její GoldSrc engine. Ale ještě než vyšla, tak měla být původně modifikací ke Quake I a později Quake II. Nakonec vyšla zcela samostatně a komerčně. Ačkoli je většina her se stejným enginem přítomna oficiálně na Steamu, u této tomu tak není. Na což zareagovala komunita vydáním neoficiálního patche, který ji umožňuje v něm spustit jako mod do HL1.

Dostanete se do role elitního vojáka Gunmana sloužícího jako vesmírná policie. Budete muset zabránit ohrožení lidstva ze strany mimozemšťanů. K tomu budete mít dostatečně bohatou výzbroj od základní plazmové pistole, která má 3 druhy střelby, až po raketomet, který zvládá 16 druhů střelby. Zastřílíte si proti vojákům, robotům, roztodivným potvorám apod.

Hra má nádech westernu s příměsí sci-fi, je více lineárnější, barevnější a kratší. Nabízí ale unikátní systém zbraní, možnost používat kanystry s benzínem, lézt po stromech a bojovat s dinosaury. Prostředí jsou často střídána, skripty nechybí, řešení hádanek a souboje s bossy též.


Poslední diskuzní příspěvek

nevim cim to ale HL1,HL2 a hry na jejim enginu mi sedi nejvic co se tyce reakce kurzoru na pohyb a mireni, proste jakobych byl daleko lepsi v tom nez treba kdyz sem ted hral hru Shogo: Mobile armor division, kde sem nebyl schopny tak plynule hrat, jakobych se musel sam snazit a slo to strasne tezkopadne a nemotorne se otacet,chodit a mirit az me z toho doslova bolela ruka..nerozumim tomu

jinak tato hra je celkem ok akorat me vadi hudba,resp. ze tam hraje porad jedna stejna pisnicka ktera mi nesedi a dela z hry atmosferu jakoby to byla nejaka plosinovka pro deti od 5 let

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Typická koridorová střílečka s řadou skriptů připomínající nejvíce Half-Life, to je Gunman Chronicles. To by ale samo o sobě k nápadité kampani nestačilo a proto to zachraňují propracovaný systém zbraní, roztodivní nepřátelé a cestování po cizích planetách. Protnuté pár animačkami, zajímavým příběhem a častým střídáním prostředí. Ve výsledku má tak hra stále něco do sebe a zabaví i při opakovaném hraní.

Já ji dohrál třikrát, poprvé v základní verzi v roce 2004, podruhé se Steam patchem o pár let později (2007) a potřetí na jaře 2010, opět ve Steamu a musím říct, že nejvíce Gunman exceloval grafickou stránkou. Jenž ukazovala známý engine v celé své kráse, a i po letech přesvědčila kvalitními texturami a jejich rozmanitou škálou. Což se projevovalo pestrou paletou barev, až oční důlky přecházely. Zmíněný patch vylepšil řadu věcí. Např. přidal detailnější textury, vlastní menu, vysoce kvalitní herní soundtrack v MP3 a úrovně z dema integroval přímo do plné verze.

Atmosféra se mi nejvíce líbila v epizodě s Dinosaury a později v kaňonech s vojáky. Sem tam přišlo zpestření v podobě nějakého toho úkolu, jak se dostat dál nebo souboj s bossem. Byla zde dokonce i možnost si zajezdit v tanku a použít do něj palivo, nicméně tato vychytávka nebyla zpracována zrovna nejlépe. A to z dvou důvodů, krátké výdrže kanystru a nezničitelnosti tanku. Celkově ale jízda a střílení z něj bylo zpracováno bezchybně. Občas to narušovaly jen časté zastávky, marné nebylo ani zjištění, že opačným směrem při jízdě zpět šlo dojet až do místa kde byl tank předtím zaparkován. Opětovná a plynulá jízda napříč několika úrovněmi poté trvala reálných šest minut.

Plně konfigurovatelnými zbraněmi a intuitivním ovládáním patřila tato 3D akce v době vydání na špici a drží se na ni pořád. Efekty jimiž zbraně při střílení hýřily byly rovněž pěkné a zamezovaly tomu aby se hráč nudil. Kladů by se našla ještě spousta, třeba solidní reakce vojáků při útočení, kooperace při soubojích, lezení po stromech, možnost si postaru vybrat z tří dostupných obtížností a pokochat se povědomým začátkem s precizně zvládnutým tutoriálem.

Pro: Hezká grafika, rozličné režimy zbraní, atmosféra a patch umožňující hrát i ve widescreen rozlišení.

Proti: Koridorovost, nezničitelný tank a kratší herní doba.

+14
  • PC 75
Celkem slušná oldschool Doomovka, kupodivu v mnohém i dost předbíhající svou dobu - například používání vozidel s destrukcí okolí v této podobě myslím přišlo až o pár let později s Medal of Honor, to samé platí o modifikovatelných zbraních.

Skriptování a zapojení příběhu je ve hře tak akorát aby hráče nijak nezpomalovalo, a ten si mohl v klidu užít solidně provedenou řežbu s navzájem bojujícími roboty, mutanty a lidmi (podobně jako monstra z Xenu proti lidem v HL) - v čemž je hra tedy násobně zábavnější než prakticky všechny zoufale pomalé a zdržující moderní akční filmy. Pardon, akční hry, jsem chtěl říct.

Srovnání se tedy nabízí dokonce i se samotným vrcholem žánru - Half Lifem, pro který původně Gunman vznikal jako mod. Samozřejmě, toto je hra mnohem jednodušší a přímočařejší, s méně estetickou vizuální stránkou (problém jsou nehezké textury a na negeometrické prostředí příliš malý počet polygonů) a bohužel méně zábavnými souboji s vojáky, nicméně není hratelností až tak vzdálená aby se i jen takovéto srovnání nedalo brát jako pochvala.

A hlavně uteče při velmi dobré dynamice hraní dost rychle, takže ani na chvíli nestihne začít nudit.
+14
  • PC 80
ÚVOD: Tak jsem ten třetí (jakoby) datadisk zfouknul:) Předem musím řict že prostě engine Half-Life je můj nejoblíbenější a nedám na něj dopustit.Sehrál jsem klasickou starou nepatchovanou verzi u které mi bohužel z nějakého důvodu nešlo úvodní intro(díky za YouTube).Projel jsem úvodní menu nastavil ovládaní,grafiku a vrhl se na tuhle science-fiction jízdu po planetách.

ROZBOR: Hratelnost jako vždy na té nejlepší úrovni.Člověku se stále vybavuje HL1 i když je hra v jiném stylu.
Zvuková stránka už je na tom trošku hůře ..především namluvení postav je horší ale celkové zvuky okolí a zbraní dobré.Patchovaná verze zlepšuje jak zvuky tak celkové textury a vzevření hry.
Design map je rozličný a každá planeta má jiný terén a k němu daná příšerstva a nepřátele.
Roboty....prehistorické ještěry....mimozemské osazenstvo a zástupy lidských protivníku.
Počet zbrani taky není nijak valný ale jejich programovatelnost a možnost najít jejich ,,upgradování´´ pomocí kitů osvěžuje hru.
Celkem opravdu zamrzí délka tohoto vesmírného kousku která je tak na 2 až 3 večery. Příběh je celkem pěkným tahákem teto hry ale samozřejmě ho nebudu nastiňovat jen řeknu že tam jsou některé pěkné zvraty a podobnosti s jinými hrami.

ZÁVĚR: Moc příjemná dovolená po planetách s tímto FPS dědečkem.Která by ale mohla mít prodloužený víkend k lepšímu prožití a užití.Hra mi nejvíc připomínala takový hybrid Unrealu,System Shocku 2 a samozřejmě HL1.Boje mezi rozličnými nepřáteli,cestování a střílení a zase střílení toť koncept hry:) 80%

BONUS: V které starší hře uvidíte mydlit se mezi sebou roboty s mimozemskou rasou a lidmi a především tou ,,DOKONALOU´´zákeřně/hodnou kybernetickou babou nakonec???
+10
  • PC 80
Gunman Chronicles má v mém srdci zvláštní místo. Když jsem nastoupil do pracovního procesu a ušetřil nějaký peníz na (tehdy) pořádný počítač, Gunman Chronicles byla moje první (tehdy) moderní 3D akce. Do té doby jsem měl dohrané všechny ty Doomy, Duky, Bloody a Quake se systémem epizod, kol a exitů a z hry z navazujícími úrovněmi, animacemi, dějem a úkoly jsem byl u vytržení. Postupem času mi vypadla z paměti a usídlila se tam jen vzpomínka "bylo to dobré, ale krátké a béčkové".

Kupodivu není tomu tak i přes nízké hodnocení tady i kdysi ve Score. A přitom začátek rozhodně nevypadal na 80%. Nanicovatá spíše ještě kreslená grafika, nekonečná scéna jízdy v nějakém raketoplánu s povídáním na pozadí bez titulků (nerozuměl jsem skoro nic). Podíval jsem se do návodu - 6 kol, z toho jedno boj s bossem a celé první kolo je tutorial. Ani druhé kolo ala laciná kopie Tomb Raidera mě nenadchlo.

Zlom nastal ve třetí misi, na úplně nové planetě. Zákeřný počítač, který na Vás posílá různé exoticky vypadající roboty. Echt exoticky vypadající mimozemšťani, kteří se klidně s roboty pustí do křížků. Výborný leveldesign - jdete stále jednou cestou, ale objevit ji a zvládnout. Nad hlavou Vám krouží obří loď, která Vás pár fotonovými torpédy pošle do zapomění. Občas se objeví robot, který spolyká veškeré nasyslené rakety a jednou raketovou smrští Vás vymaže. Po pár hodinách (subjektivně) jsem si říkál "já se z téhle zku***né planety nikdy nedostanu. O něco později jsem vítězoslavně sundal kluzák a pak se dostal i dál.

Fratelnost i grafika se lepší kolo od kola a vrcholem je poslední kolo. Vybuchující laboratoř, všechno jde do háje, rozpadá se a bouchá, mimozemské obludy si to rozdávají s vojáky a všichni společně se snaží zabít Vás. Ano ten Half-Life z toho v hratelnosti dýchá na sto procent včetně opravdu sci-fi lokací, monster i zbraní.

Apropo zbraně. S těmi se tvůrci vyřádili. Standartních 9 kousků si můžete tak modifikovat, že z jedné zbraně jde udělat cca 30 různých typů. U pistoly můžete nastavit laserovou palbu, plazmovou palbu, supernáboj nebo sniperku. U raketometu například typ raket, typ zaměřování, dobu výbuchu apod. A u paprskometu délku, typ, sílu i přesnost parsku. Zkrátka je toho tolik, že to sice nevyužijete - protože monstra jsou rychlá a přesná a vy potřebujete rychlé a přesné zbraně, ale stejně je to obdivuhodné. A když Vás to přestane bavit, je tu tank. Ovládá se sice trošku krkolomně, ale zato je nezničitelný. Haleluja - konečně hra, kde mě nějaký knech s pistolkou nezničí pancéřovaný tank. Navíc jsou s nim spojené logické úkoly - tu jak si vyčistit cestu dál, tam zase najít benzín.

Zkrátka i přes chyby, zastaralou grafiku (ty postavy jsou hrozné) a krátkost se nezapře vliv Half-Lifu a Gunman Chronicles má opravdu suprovou hratelnost.

Pro: Half-Life hratelnost, je to echt sci-fi, nezničitelný tank, neskutečné možnosti zbraní.

Proti: Příběh bez titulků, dnes už zastaralá grafika, krátké s dlouhým rozjezdem.

+8