
Autoři dali tentokrát RPG prvky z větší části stranou a místo toho se rozhodli zaměřit spíše na akční část hry. Vylepšení systému krytí, střelby a i samotného AI umocňuje pocit z akce mnohem více, než tomu bylo u prvního dílu. Rovněž filmový střih a animace jsou propracovanější. Potěší i možnost importovat si do druhého dílu charakter z toho prvního a přenést tím i určitá zvolená rozhodnutí, jež se vám do následující hry nemálo promítnou. RPG vlastnosti jsou však kvůli počáteční smrti hlavního hrdiny vynulovány, takže si všechny skilly a vlastnosti budete muset nastřádat zase od začátku.
Díky úspěchu prvního dílu se autorům povedlo ke hře přilákat mnoho pozornosti a na dabingu postav se podílejí dokonce i takové hvězdy, jakými jsou Carrie-Anne Moss, Martin Sheen, Tricia Helfer, Yvonne Strahovski, Adam Baldwin či v rámci videoherní scény poměrně slavná dabérka Jennifer Hale.
Mass Effect 2 je také hodně podporováno stažitelným obsahem (DLC) a kromě nespočtu drobných přídavků (brnění, zbraně) jsou k dispozici DLC Genesis, Normandy Crash Site, Zaeed - The Price of Revenge, Firewalker Pack, Kasumi's Stolen Memory, Overlord, Lair of the Shadow Broker a Arrival. Arrival je posledním příběhovým DLC pro druhý díl, který příběhově přemosťuje události druhého a třetího dílu.
Pro: Príbeh, svet a kultúra Mass Effectu, tým, rozhovory, Miranda, soundtrack, grafika, vyváženie akcie a rozhovorov, možnosť pohybovať sa po vesmíre, Normandy, vplyv rozhodnutí.
Proti: Absencia niektorých prvkov z prvého dielu.