Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mass Effect 2: Arrival

72
116 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
RPG > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
29.03.2011 PCPS3X360
Vývojáři:
BioWare
Oficiální stránky:
http://masseffect.bioware.com/me2/info/dlc/
Arrival je sedmý stahovatelný přídavek pro Mass Effect 2 a představuje dějové propojení druhého a třetího dílu. Jeho obsahem je výprava na novou planetu, kterou lze částečně projít stealth postupem, a poté na asteroid. Nechybí ani nová vylepšení vybavení a tři nové achievementy.

Velitele Sheparda kontaktuje Admiral Hackett s prosbou o pomoc. Na okraji galaxie byla batariany, na jejich území, zadržena tajná agentka, která má důkaz o bezprostřední invazi Reaperů. A vzhledem k napjatým vztahům mezi lidmi a batariany je Shepard požádán, aby se tam vypravil tajně, ideálně sám. Po infiltrování vězení musí posoudit naléhavost invaze Reaperů a pokusit se ji zavčas odvrátit.


Poslední diskuzní příspěvek

Eru: Hh, pohrával jsem si s myšlenkou, co se asi stane, když nechám odpočet dojet :D

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Poslední dvojkový přídavek by se měl hrát jako poslední. (Jaká to inteligentní a geniální věta.) Nicméně je to tak.
Vcelku slušná atmosféra a příběh točící se kolem reaperského artefaktu a nadcházející invaze hráče sice zaujme, ale možná bude mít nekalý pocit, že je trochu uspěchaný. Nebýt těch skvělých soubojů a několik cool momentů, jednalo by se o DLC "bez duše", což si série Mass Effect fakt nemůže dovolit. Posledních deset minut hraní bylo ale správně nadupaných, taktéž konec v podobě spekulace, zda ten čin v rámci "většího dobra" byl opravdu nutný, byl fajn. A taky tu konečně uvidíme naživo toho dědu Hacketta

Souboje jsou zde vynikající. Zejména protože Shepard zde pojede převážně sólo, takže hráč se možná bude muset mnohem více spoléhat na Shepardovo schopnosti, než jak býval zvyklý. Zejména mi přijde úžasná "stand your ground" část, kde Shepard musí zdolávat jednu vlnu za druhou, dokud nepadne. DLC jsem hrál 2x a zatím se mi ještě nepovedlo vydržet až do konce, byl jsem příliš líný si to nahrát. Ale v budoucnu hodlám celou trilogii dohrát na nejvyšší obtížnost, s čímž souvisí i konečné zdolání této části, takže se hodlám dost majestátně vykoupit!
Silně doporučuju hrát až po skončení hlavní dějové linky. Za prvé to příběhově dává větší logiku, vzhledem ke Colektorům a posledních několik sekund finální ukázky původní hry, a za druhé mi přijde daleko hustější, když Shepard mluví s pravou podobou Harbringera a ne s jeho colektorskou skořápkou. Pokec s Harbringerem je navíc jeden z nejmajestátnějších částí celé trilogie, konečně spolu prohodí pár slov budoucí nejslavnější lidský hrdina všech dob a největší a nejstarší z Reaperů. Proto si toho pana H. dosyta užijte, ve trojce už necekne ani slovo.

Docela slušný přídavek, ale rozhodně bych ho nepočítal k nejlepším, Shadow Broker, Kasumi a Overlord rozhodně lepší.

Pro: Souboje, pan H., slušná atmosféra

Proti: Uspěchané, mohlo být delší

+14
  • PC 85
Arrival je DLC, které řeší události mezi ME2 a ME3, ve kterém musíte zničit relé nacházející se na území batarianů pomocí naváděného meteoritu (nemůžu si pomoct, ale cítím tu narážku na Bring Down the Sky). Logicky by jte tedy misi měli odehrát až po ukončení základní hry, ale DLC si dobře poradí s okolnostmi i pokud si ho chcete zahrát dříve. Arrival přidá dvě nové lokace, avšak asi nejzajímavějším prvkem je, že velkou část můžete projít ve stylu stealt akce. Zde jste odkázáni sami na sebe. Velkým mínusem pro mě bylo odebrání rozhodování v té nejzásadnější situaci.

Pro: příběhový most mezi ME2 a ME3, stealt akce, nové lokace

Proti: odebrání rozhodování v té nejzásadnější situaci

+12
  • PC 65
Po dohrání toho DLC, mám podobné pocity jako po dohrání "Leviathana" v "ME3". Děj nabízí parádní atmosféru a pronikání Batariánskou základnou, tak to jsem si užil - i když je to dost krátká část.

Druhá půlka tohoto DLC se také vyvijí slibně, ale už to není tak zábavné, ačkoli je všudepřítomný spěch správně atmosférický.

Celkově je Arrival docela dost krátký - jeho děj by jistě šlo trochu natáhnout a zpestřit Posouvání děje, tím že pokaždé Shepharda omráčí granát, nebo jiná blbost - jednou určitě, ale dvakrát??? Mohla tam také být pasáž, ve které se pokouší o záchranu co nejvíce civilistů.. Každopádně emotivní zakončení, které navozuje pocit marnosti, a že v nastávajícím konfliktu si budeme muset zašpinit ruce, stojí zato.

65% - nevidím jediný důvod, proč toto DLC nebylo od začátku součástí základní hry. Do jejího konce by jistě šlo nějak zakomponovat. Samostatný Arrival nenaplňuje všechna očekávání.

Pro: Zajímavá mise s kvalitní atmosférou..

Proti: Čekal jsem více, stejně jako u Leviathana.

+12
  • PC --
Jako poslední DLC je Arrival docela zklamání. Po Lair of the Shadow Broker jsem tak nějak čekal mnohem více. Je vidět, že už se autoři soustředí na třetí díl.

V první půlce jsem se musel do hraní vyloženě nutit. Sice se dala projít stealth způsobem, ale prostředí bylo snad nejhorší, co jsem v ME2 zatím viděl. Druhá půlka to trochu napravila a věci jako obrana proti nekonečným vlnám nepřátel a řízení drona zaváněly snahou přinést něco nového.

Příběhově se hra taky skoro neposunula, akorát se potvrdilo to, co už všichni vědí a autoři si připravili půdu pro cestu na Zem v třetím díle. Herní doba je jenom zhruba hodinu a půl, spíš ještě méně.
+9 +10 −1
  • PC 60
Vydanie masívne a efektne očakávaného záverečného dielu trilógie sa blíži pomaly, tak prečo si ešte v medzičase trošku nezarobiť na fanúšikoch, že?

Nejaké také pocity som mal pri hraní tohto DLC. Arrival v podstate neobsahuje nič čo sme počas hrania ME 2 nevideli. Absencia členov tímu tiež svedčí o tom, aká jednohubka sa pre hráčov vytvorila - na žiadnu zbytočnú hlášku nie je čas. Samozrejme boje (na ktoré sa toto DLC najviac zameriava) sú stále efektné a medzi vydanými DLC to nepatrí k tomu najhoršiemu, z príbehu však hráč dostane naozaj len maličké omrvinky, z ktorých bude asi veľa ľudí ešte viac nahopkaných na ME 3 (priznám sa, i na mňa padla chuť), takže toto DLC svoju misiu asi splnilo...

Pro: boje sú stále zábavné, snaha o prepojenie s tretím dielom,

Proti: nič nové pod slnkom, namotanie hráčov na nutkanie zahrať si Mass Effect 3, aaargh...

+9