Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
30 let / Litvínov

Momentálně rozehráno


Profil

Primárně hraji RPG hry, s kterými jsem se seznámil prostřednictvím Baldur's Gate, což byla zároveň první hra, kterou jsem si koupil za naspořené peníze (z Game4U), v současnosti se však tento žánr dostal do sebezničující krize a já jej v novějších hrách vnímám spíš ve formě některých prvků, než coby plnohodnotný žánr (a když plnohodnotný žánr, tak katastroficky a bez stylu) - hodlám se tedy ohlédnout v čase a pořádně prověřit kvality titulů jako Realms of Arkania, Lands of Lore, Dungeon Master apod. Obecně mám nejraději v RPG isometrický pohled a taktické boje (pokud už tedy musím bojovat), ale je to moje osobní preference a zpravidla jí nenechám proniknout do hodnocení.

Často rozehrávám, ale zřídkakdy dohrávám závodní arkády. Po večerech se rád zabavím starými adventurkami jako třeba Simon the Sorcerer, Secret of Monkey Island, Indiana Jones and the Fate of Atlantis. Akční hry si vybírám velice opatrně - buď musí mít opravdu hutnou atmosféru anebo musí být dostatečně ujeté (zpravidla tyto znaky nemám rád kombinované - jedinou vyjímkou jest Blood). RTS prakticky nehraju až na některé zářné výjimky (Red Alert 2) a i z TBS mám rád snad jedině Heroes (kde absolutně dominuje třetí díl, a kdo myslí, že ne, ať si to nechá pro sebe).

Trpím absolutní averzí k multiplayerovému hraní (s vyjímkou Unreal Tournamentu), obzvlášť hluboce opovrhuji MMORPG, ale i např. multiplayerem Call of Duty - a vůbec všech her, v nichž jsou mi za soupeře partičky nerdů, kteří tráví u hry 18+ hodin denně (obzvlášť žargon s 'treninky' a 'zápasy' mě nebetyčně sejří).

Ačkoli jsem zásadní fanoušek Star Wars (III, V, VI), nemusím (s výjimkou KOTORů) žádné hry z tohoto univerza - stejně jako jakékoli jiné hry podle filmů (opět s výjimkami - adventury s Indym např.).

Za absolutně nejlepší hru považuji Planescape: Torment; směle mohu nově prohlásit, že za druhou nejlepší hru považuji (prozatím pouze) trilogii Mass Effect

Jsem přesvědčen, že v různých hrách není kladen na určité prvky stejný důraz, přesto jsou pro mě klíčové tyto: příběh či ukotvení děje, reálie, sžití s postavou (příp. postavami), hratelnost (nebo chcete-li taková ta prvoplánová zábavnost) design lokací či levelů, humor, hudba, grafický styl, technická vychytanost. Platí víceméně i toto pořadí.

Opravdu znechutit mě vyjma bugů dokážou snad jen hovadská designérská rozhodnutí (jako např. ovládání prvního Gothicu), jinak jsem, myslím si, opravdu hodně tolerantní hráč.

Pakliže hodnotím hru, kterou jsem nedohrál, nedohrál jsem ji pravděpodobně z časových důvodů, nebo protože se objevila jiná, kterou jsem chtěl akutně dohrát. Kdykoli ale hru hodnotím, hodnotím ji s čistým svědomím, jelikož jsem s ní strávil dostatek času, abych si udělal odpovídající obrázek o její dominantní náplni, herních mechanismech a dalších pro mě klíčových aspektech.

Upozornění - nestydím se hrát z pirátských kopií a často tak dělám, když mě však hra zaujme a dá se pořídit za rozumný peníz, kupuju ji. V případě, že jsem hrál pouze pirátskou kopii, nehodnotím technické nedostatky jako třeba bugy, padání a další, jež mohly být vyřešeny patchem.
Hry, o nichž tvrdím, že je vlastním, mám buď v originálním balení, jako přílohu z časopisu, nově i od nějakého elektronického distributora (v současnosti pouze www.gog.com) nebo hru autoři uvolnili zdarma.

Způsob hodnocení:
0-20% - takových her je minimum, s největší pravděpodobností jsem je nehrál. Nebo si ze mě někdo vystřelil třeba pod stromečkem. Myslím, že není třeba zdůrazňovat, že se jedná o naprostý herní odpad bez ohledu na hráče, který hru dostane do ruky.

25-40% - příliš mnoho nedotažeností. Hra je pravděpodobně vrcholně nezábavná nebo obsahuje velké množství technických a designérských chyb, které dokáží otrávit hraní.

45-55% - taková klasická herní výplň. Hra je třeba zábavná, ale jakmile se objeví lepší kousek, je okamžitě nahrazena. Tyto hry zpravidla postrádají nějaký ten styl či osobitost, pravděpodobně jsou nepříliš podařenými kopiemi úspěšnějších titulů.

60-70% - mezistupeň mezi průměrnou a dobrou hrou. Stále postrádá osobitost, ale dá se to alespoň vcelku bez překážek hrát. Opět se s největší pravděpodobností jedná o kopii či herní 'wannabe star'. V této škále se často objevují hry s některými designérskými prohřešky, stupidním příběhem apod.

75-85% - tohle už jsou podařené a zábavné kousky. Většinou hry, které si na nic nehrají a jejich cílem je zabavit. Nemají ani ambici se dostat na vyšší metu - pokud ji měly, nedostaly se tam většinou kvůli lehčím nedotaženostem či mnohdy i jen špatné optimalizaci.

90-95% - skutečné herní klasiky. Hry v mnoha ohledech perfektní, chyby jsou tu takřka neznatelné. Když uděluji toto hodnocení, jsem toho názoru, že by si je měl zahrát každý, kdo jejich žánrem přímo neopovrhuje.

100% - udílím jen vyjímečně a zřídka. Taková hra nejenže je takřka prosta nedokonalostí, ale podařilo se jí překročit nejen svůj žánr, ale i médium videoher jako celek. Toto dílo nabízí intenzivní prožití a předává hráči něco zcela unikátního.




Aktuální jízdní řád
Shadowrun Returns, Shadowrun: Dragonfall