Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Profil

Databáze Her se konečně probrala do nového světa, do kterého se cítím být povolán přispívat - a sice konzole! Jakkoli respektuji sílu PC, zároveň si uvědomuji spoustu požadavků, které to obnáší. Jen málo hráčů si pořídí top-end hardware a ještě méně hračů má čas a chuť trávit bezpočet minut či snad hodin hledáním optimálního nastavení. Počítám se mezi ně. Po mnoha letech hraní na PC jsem konvertoval k PS4 - přičemž jediné, co mě k tomu motivovalo, je pohodlí a značky, které si SONY drží blízko srdíčku. A po pěti letech od tohoto rozhodnutí se nestydím sám pochválit. Svou laptopovou bramboru udržuji funkční pro hry feelingem nejméně dekádu starých - nemusí být zrovna z GOGu, ale většinou bývají.

Primárně hraji RPG hry, s kterými jsem se seznámil prostřednictvím Baldur's Gate, což byla zároveň první hra, kterou jsem si koupil za naspořené peníze (z Game4U), v současnosti se však tento žánr dostal do sebezničující krize a já jej v novějších hrách vnímám spíš ve formě některých prvků, než coby plnohodnotný žánr (a když plnohodnotný žánr, tak katastroficky a bez stylu) - hodlám se tedy ohlédnout v čase a pořádně prověřit kvality titulů jako Realms of Arkania, Lands of Lore, Dungeon Master apod. Obecně mám nejraději v RPG isometrický pohled a taktické boje (pokud už tedy musím bojovat), ale je to moje osobní preference a zpravidla jí nenechám proniknout do hodnocení.

Často rozehrávám, ale zřídkakdy dohrávám závodní arkády. Po večerech se rád zabavím starými adventurkami jako třeba Simon the Sorcerer, Secret of Monkey Island, Indiana Jones and the Fate of Atlantis. Akční hry si vybírám velice opatrně - buď musí mít opravdu hutnou atmosféru anebo musí být dostatečně ujeté (zpravidla tyto znaky nemám rád kombinované - jedinou vyjímkou jest Blood). RTS prakticky nehraju až na některé zářné výjimky (Red Alert 2) a i z TBS mám rád snad jedině Heroes (kde absolutně dominuje třetí díl, a kdo myslí, že ne, ať si to nechá pro sebe).

Trpím absolutní averzí k multiplayerovému hraní (s vyjímkou Unreal Tournamentu), obzvlášť hluboce opovrhuji MMORPG, ale i např. multiplayerem Call of Duty - a vůbec všech her, v nichž jsou mi za soupeře partičky nerdů, kteří tráví u hry 18+ hodin denně (obzvlášť žargon s 'treninky' a 'zápasy' mě nebetyčně sejří).

Ačkoli jsem zásadní fanoušek Star Wars (III, V, VI), nemusím (s výjimkou KOTORů) žádné hry z tohoto univerza - stejně jako jakékoli jiné hry podle filmů (opět s výjimkami - adventury s Indym např.).

Jsem přesvědčen, že v různých hrách není kladen na určité prvky stejný důraz, přesto jsou pro mě klíčové tyto: příběh či ukotvení děje, reálie, sžití s postavou (příp. postavami), hratelnost (nebo chcete-li taková ta prvoplánová zábavnost) design lokací či levelů, humor, hudba, grafický styl, technická vychytanost. Platí víceméně i toto pořadí.

Opravdu znechutit mě vyjma bugů dokážou snad jen hovadská designérská rozhodnutí (jako např. ovládání prvního Gothicu), jinak jsem, myslím si, opravdu hodně tolerantní hráč.

Pakliže hodnotím hru, kterou jsem nedohrál, nedohrál jsem ji pravděpodobně z časových důvodů, nebo protože se objevila jiná, kterou jsem chtěl akutně dohrát. Kdykoli ale hru hodnotím, hodnotím ji s čistým svědomím, jelikož jsem s ní strávil dostatek času, abych si udělal odpovídající obrázek o její dominantní náplni, herních mechanismech a dalších pro mě klíčových aspektech.

Je mi třicet let a konečně jsem začal být upřímný jak k sobě, coby hráči, tak i k hrám, které hodnotím. Klíčový prvek pro mě nyní je, jak hra pracuje s mým časem. Není výjimkou, že můj pracovní týden má 70 hodin, přičemž si zároveň chci udržet zdravý sociální život. Mám stabilní a slušný příjem a tudíž i Order 1886 se může dočkat slušného hodnocení navzdory velmi krátké hrací době, protože těch šest hodin se cítím, jakobych hrál velmi slušný film, u nějž se bavím. Naopak simulátory ztráty času (viz. můj komentář k Dragon Age: Inquisition) jsou odsouzeny k... odsouzení.
Ostatně vše, co nám na tomto světě opravdu zbývá, je čas.


Aktuální jízdní řád
Shadowrun Returns, Shadowrun: Dragonfall