Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mass Effect 2


Diskuze

« Novější Starší »
Ve dvojce mi finální misi přežila komplet parta jen jednou, jinak mě to vždycky někoho nečekaně zabilo (jinak plná loajalita u všech členů). Musel jsem to tedy zkoušet do té doby, než to zabilo někoho, kdo nemá větší roli v trojce.
@Gordon (16.01.2019 20:05): Hele nechme to být. Imho už dost spekuluješ. Proč bychom nad tím měli my trávit hodiny. Pokurvený lore je chybou autorů. Resp. se pravděpodobně měnil s tím, jak se v průběhu "výroby" trilogie měnila jejich představa, co jsou Reapeři vlastně zač a jakou mají motivaci.
@Jab (16.01.2019 19:49): No jasně že jo, ale to relé není napojený na dark space. Takže musí nejdřív "po svých" od svého Citadelového relé v dark space k nejbližšímu na okraji galaxie a taky musíš vzít v potaz že ty klasické relé nemůžou táhnout přes celou galaxii (hvězdy, smetí, omezený dosah) takže musí od relé k relé cestovat a to klidně ty dva (?) roky zabrat mohlo s tím že nejvíc času jim pravděpodobně zabrala cesta od jejich hybernačního bodu kde by mohli mít to relé napojené přímo na citadelu a tedy by bylo asi i o dost vetší, třeba jako polovina citadely.

Kdyby na Citadelu měli zaútočit z vnějšku tak ji musí poníčit a to by taky nedávalo smysl vzhledem k tomu že Citadela je jejich součástí.

Takže jo TLDR: Kolektoři měli asi jen za cíl destabilizovat lidskou rasu, jakožto největší hrozbu pro hladký chod cyklu. A jak lépe zdevastovat rasu než výtvorem z jejich DNA?
@Gordon (16.01.2019 19:39): Um, že by samotná Citadela byla taky relé si nemyslím. Ale možné už je vše. Bioware to měnil a překopával a mají v tom (viz diskuze níže) prostě brajgl.

P. S. The station is actually an inactive mass relay leading to dark space, designed as an elaborate trap so the Reapers can wipe out the heart of galactic civilization and leadership in a single, devastating strike.

Na wiki to tedy píší. Bod pro tebe. ;) O to menší smysl to tedy dává. Další relé je přece ve hře hned u Citadely. Pokud mají své relé v Dark Space, tak jim neaktivování Citadely jakožto relé skutečně moc neublíží (zdržení pět minut?). Přitom ale na té wiki hned dále píší, že neaktivování Citadely jako relé je donutilo vzít to FTL k nejbližšímu jinému relé (v té batarianské soustavě). No, asi nemá moc smysl si přemýšlením nad tím křivit hlavičku, když nad tím nepřemýšleli tak dalece ani autoři.
@Vurhor (16.01.2019 07:58): +1

@Jab (16.01.2019 06:50): Hmmm, tak ono by nebylo ani vyloučené že se probudila jen část reaperu, ne?

@Jab (16.01.2019 08:40): Tak teď si v tom udělal bordel i mě, já měl vždy za to že i Citadela funguje jako obří vysílač a tudíž by při aktivaci reaperem v jedničce došlo k okamžitému přcestování reaperů do vnitřku citadely...

@Jab (16.01.2019 10:07): Relé je vždy třeba nejdřív aktivovat i z druhé strany, je to napsáno v kodexu.
Tak samozřejmě Bioware nejsou rozhodně konzistentní. A hráči si musí ty rozpory, které natropili, osekat do logické varianty. Jako portál do dark space vyžaduje, aby tam bylo nějaké relé. A pokud tam je, tak Reapeři rozhodně Keepery nepotřebují k jeho aktivaci. To zvládnou sami. To by zase celé bylo proti tomu, jak se trilogie odehrála. Pokud už relé mají a jsou "vzhůru", tak by se mohli na vše vykašlat a Citadelu rovnou obsadit. Keepery by nepotřebovali a s Shepardem bychom ani nezačali hrát. :)
@Jab (16.01.2019 08:40): Já si právě vždy myslel, že ten signál s tou teleportací souvisí. Nebylo to tak, že onen signál měl aktivovat Keepery, kteří následně měli zapnout mass relay mezi Citadelou a dark space? Tak to aspoň vyplývá z konverzace s Vigilem: ,,This time, when Sovereign sent the signal to the Citadel, the keepers ignored it. The Reapers are trapped in dark space." a později ,,Now, Sovereign has grown bold. Whether from confidence or desperation, I cannot say. But it is determined to reopen the portal to dark space."

To s těmi Kolektory dává smysl, ale zároveň to trochu shazuje na epičnosti hry a celkový příběh tak trochu působí jako jeden velký filler. :D
@Vurhor (16.01.2019 07:58): Jo. Nicméně to napětí budovali dle jasné posloupnosti. Saren měl obnovit signál Reaperům u Mass Relay u Citadely (tohle sabotovali Protheani), kteří tak nutně byli "dormant". Signál je měl přece aktivovat s tím, že stávající cyklus je připraven ke sklizni. A nikoliv že by je teleportoval probuzené přímo k Citadele. Předpokladem naopak bylo, že to přes to nejbližší relé (v té batarianské soustavě) mají rychle do Citadely, kterou tradičně obsazují jako první. Ve dvojce byli hlavní oponenti Filatelisté řízení Harbingerem, kteří prováděli vlastní sklizeň a nějak měli příchod Reaperů uspíšit (vybudují vlastního Reapera a imho logicky s ním chtěli dobýt Citadelu a opět vyslat signál). V Arrival DLC pak je objeven "artefakt", který sám nebo s pomocí Dr. Kenson (ta posloupnost v souvislosti s jejich indoktrinací je také nejasná) a ostatních vědců teprva ten signál odešle a imho teprve zde se probudí ostatní "praví" Reapeři. Tohle by ani nebylo v rozporu s tou závěrečnou ME 2 animačkou, neb probuzení reaperů signálem artefaktu se mohlo udát i před tím, než Shepard "začal" Arrival DLC.

Takhle jsem to měl v hlavě logicky zpracované až doteď. A teď mi řekni, zda ti to takhle dává smysl. :)

Viz i zase kodex ze dvojky, který je v rozporu s tweetem toho idiota:

The third discovery is that the object broadcasts signals and information on many different spectra. One such pulse, suspected to be similar to a quantum entanglement communicator, reaches into Reaper territory.

http://masseffect.wikia.com/wiki/Codex/Arrival:_The_Reapers%27_Secrets

K čemu by jako ten signál artefaktu byl, když už mají být Reapeři dávno na cestě? :)

Btw také předpokládám, že Filatelisté byli stvořeni k tomu, aby zabránili smrti některých jednotlivců v případné válce s Reapery. A tedy tyto jedince "sklízeli" před ní, aby je tak pro Reapery "zachovali". Tohle je ve hře imho dobře zdokumentované. Ne ten účel. Ale tohle mé vysvětlení jejich existence (klidně jedno z vícero) mi v tomhle přijde logické a bezrozporné. Tím můžeš přispět kamarádům, že si ty Filatelisty a jejich existenci vyřešil. :) I proto šli po lidech a vytvářeli human reapera. Dostali od nich po papuli. Což je činilo oponentem (zejména Shepard, jehož tělo zvláště chtěli), kterého je potřeba "sklidit" a pojistit si tak jeho geny pro Reapery (a zároveň galaxii o jejich nepřítomnost oslabit a zajistit tak úspěšné ukončení cyklu).
@Jab (16.01.2019 06:50): Jsem rád, že jsem ten zmatek z hospody přivedl i na poklidné stránky databáze :D Zůstal bych asi u toho, že účel Kolektorů byl hlavně alespoň trochu destabilizovat lidstvo a raději nad tím příliš nepřemýšlel, protože Bioware v tom evidentně asi taky krapet plavou.

Btw, taky bych se jednou chtěl s Cainem trefit do nějaké té Reaperské slabiny, ale ten zmetek je furt jak "malej" :(

@Vurhor (16.01.2019 06:39): Heh. Co s nima. Kolektoři mi v tom případě nedávají smysl. A nevím, proč se Harbinger odpojuje od filatelistického velitele s tím, že tedy volí jinou možnost. Celé je to tím pádem nesmyslná kravina. ;)

Viz zde od 4:40:
https://youtu.be/e-RFVPZhXbo

You have failed, we will find another way.

Fuck Bioware, já v tom pořádek měl. Oni v tom maj bordel, krerý si sami zařídili. :)

Jo a jinde na té stejné wiki stránce:

Fortunately, Saren is stopped by Commander Shepard and company, and Sovereign is destroyed by the Alliance Fleet, though this would only forestall the Reaper invasion for a few years. Shepard knows the Reaper fleet, though dormant and hibernating, is still out in dark space and vows to find some way to stop them.

Kontradikce na jednom odkaze: http://masseffect.wikia.com/wiki/Reaper

Tak buď jsou v pohybu FTL nebo "dormant and hibernating" . To je celkem rozdíl. Imho onen autor je idiot. Z logického důvodu, že proti tomu jeho tweetu jsou na více místech hry kontradikce, že Reapeři jsou "dormant".
Um. On the move nutně neznamená, že jedou od jedničky směr Milky way. ;) Může to být jen odraz aktivity (něco dělají). Že je to na wikině neznamená, že je to zjevená pravda také. Musíme vědět, o co to autor opírá a zda opravdu jen nemyslí, že jsou nějak aktivní.
@Gordon (15.01.2019 23:56): @Jab (15.01.2019 23:33): Na wikině se ale zas píše tohle: "With the Human-Reaper destroyed and the Collectors defeated, the Reapers lose powerful allies. Harbinger and the rest of the Reapers, who have already been on the move since the destruction of Sovereign, are shown approaching the Milky Way, setting the stage for the Reaper War"
@Vurhor (15.01.2019 23:17): Jo, to mi nejvíce indikovalo, že měli nějak být záložní ukončovatelé stávajicího cyklu, když selhalo dobytití Citadely. A když selhali i Filatelisté, tak teprva na tvrdo poslali flotilu.

@Gordon (15.01.2019 23:24): To není pravda. "Pochod" Reaperů je až záverečná animačka dvojky. Tedy ending, když Filatelisty porazíš.
@Jab (15.01.2019 23:03): Jako support určo, ale furt jsem musel dumat nad tou Harbringerovo větou, která indikovala, že Kolektoři měli nějaké zásadní důležité poslání. To znovudobytí Citadely a vyslání signálu, tentokrát bez lidské hrozby, zní logicky, stejně mi to ale ze strany Reaperů přijde jako dost mizerný plán :D
@Vurhor (15.01.2019 22:55): Imho je spíše měli vždy jen jako support a sami pravděpodobně neměli nikdy galaxii ovládnout. Tzn. ani tu Citadelu či něco podobného. Pokud už bych jim ale přisuzoval nějaký cíl v téhle době, tak je to to znovudobytí Citadely. Každopádně ať tak či tak nový Reaper se vždy hodí. Že si takového "postaví" není nic proti ničemu.
@Gordon (15.01.2019 22:33): EDI ale tuším říkala něco o tom, že k úplnému dokončení toho Reapera budou zapotřebí miliony lidských obětí, protože s těmi několika tisícovkami kolonistů byli schopni vytvořit "pouze" takové embryo. Tudíž pro ty miliony by si museli dojít na Zem, což úplně nevím, zda by se jim úspěšně povedlo.
Ale jo, ta destabilizace lidský rasy zní asi nejpravděpodobněji, stejně to ale Bioware mohli objasnit lépe.

@Jab (15.01.2019 22:55): S tou Citadelou mě to taky napadlo, ale nevím... že by zkoušeli/riskovali takhle dvakrát stejnou věc...
Byli záložní plán. Nejdříve jim měl "tunel" otevřít signál z Citadely, který zastavíš v jedničcce. Pak to zkusí přes Collectory s tím, že si tito Reapera postaví (a pravděpodobně zkusí dobýt Citadelu a z ní zase vyslat signál). Další záložní plán viz Arrival DLC. Nakonec museli na Mléčnou dráhu trochu oklikou. Shepard ale neztrácel čas a zvládnul místo příprav dostat zaracha. Takže ty Batariany v Arrival obětoval víceméně zbytečně (invaze by ale šla přes ně, takže by jinak posílili Reapery).
@Vurhor (15.01.2019 22:25): Kdyby dokončili toho reapera, tak by podle mě Zemi dokázali v čele s ním poškrábat slušně, možná i ůplně destabilizovat. Reapeři už dopředu ví, že jejich řešení cyklu přestavá fungovat, možná proto dělají nového druha reaperů, proto to řekl.
Oukej, právě jsem se vrátil z hospody, kde jsme s kámoši hrozně blahořečili celou trilogii, ale pak jsme se tak po třech dvanáctkách dostali k tématu Kolektoři a tak nějak jsme narazili... Jaký vlastně byl účel Kolektorů?

Víme, že unášeli lidi z kolonií, které následně měnili na organický blevajs, k tvorbě dalšího Reapera. Dost pravděpodobně z toho důvodu, že lidstvo se osvědčilo jako úctyhodná hrozba, o kterou by bylo lepší se před samotnou invazí postarat. Ale tak nějak nežeru fakt, že se chystali zaútočit na samotnou Zemi. Jasný, ty jejich roje byly velkou výhodou a určitě by vyřadily z boje pěknou řádku vojáků, ale neříkejte mi, že by s nimi dokázali dobýt celou planetu, alianční flotily by je rozstřílely na kusy. Plus i kdyby toho Reapera postavili, co jako s ním? Měl nějak urychlit příchod Reaperů, kteří už stejně tou dobou byli na cestě do Mléčné dráhy? Mate mě to vlastně i kvůli posledním slovům Harbingera, když mluví ke kolektorskému generálovi: ,,You have failed. We will find another way." A já se ptám: ,,Another way instead of what?" Co byl ten velký plán? Pouze likvidace lidstva? Nebo ho jen indisponovat před invazí? S jednou kolektorskou lodí? Tak proč by o tom mluvili ve stylu "find another way", jako kdyby se snažili najít nějakou skulinku, když můžou přijít sami a lidstvo zlikvidovat tak jako tak, sebevědomí jsou na to dost. Hrozně z toho i zní, jako kdyby tvorba onoho Reapera měla nějak přiblížit onu plánovanou invazi, což vůbec nevím jak.
Možná pod vlivem alkoholu píšu hovadiny, ale stejně jsem měl chuť se o to podělit :D

Som kúpil trilogy za 8 eur, začal som to hrať po 8rokoch, Ja som bol fkt ako Shepard po lobotómií, jediné čo som vedel z 1, bolo Ašly žije. Nehorázna zábava, a nebehajú tam Čuvi, a ty dvaja roboti, čo sú na búdku. ako v Star Wars.
Ale ako na Origin nájdem nejaký singleplayer bundle? /príbehové DLC/
@morlun (30.01.2018 20:29): Ta herečka, podle které Mirandu vymodelovali (a která i propůjčila svůj hlas) je fajn. Ale Miranda jako postava mě moc nechytla.

Btw 14 plusek ke komentu? Na DH začíná být psaní kritických komentů nevděčná práce. :(
Já to říkám furt, proč mít románek s člověkem, když můžu mít mimozemštanku. Je to zbytečný v týhle hře. Ta je jenom o mimozemštanech, což je dobře. Bral bych klidně nějakej díl jen za ně :)
@Jab (30.01.2018 07:47): neumis ocenit prednosti na kterych zenam nejvic zalezi. :)
Me se taky stalo ze jsem skoncil s technickou dustojnici ve sprse a sledem udalosti a laxnosti jsem se na nic dalsiho nezmohl. Ale chvili to vypadalo ze garrus zabral:)
Na podruhe jsem si dal vetsi pozor. Ale obecne mi tyhle romance prijdou lehce debilni a kdyby tam nebyli nejspis bych se nezlobil.
@Charllize (29.01.2018 22:25): Core romance série jsou jasné. Liara, Garrus a Tali (příp. Kaidan/Ashley). Teprve druhý sled je Miranda, Jack, Thane, Jacob. Třetí pak třebas Samantha, Samara, Kelly, Cortez.

Čtvrtá Javik, Diana, Vega a Morinth. To už nejsou ani romance

Co jsem se díval na youtube, tak Šeprdka má skoro lepší výběr jak Šeprd. Kdokoliv z trojce Garrus, Thane a Samantha je dobrá volba stran provedení, byť Garrus je core romance za Šeprdku (spolu s Liarou).

U hetero chlapa... Za Šeprda u Tali řešíš ten její neveselý problém s imunitou a je trochu dětská, byť proti Aerie z BG2 je to stále dobré. Celkově fajn postava. V případě nezájmu Šeprda to dá dohromady s Garrusem. Liara je nic moc v prvním díle. Ve druhém je celkem na chvíli, ale už s o hodně lépe propracovanou a dospělejší osobností (s DLC). Ve trojce zatím fajn. Ashley jde mimo mě úplně, čili Liara pro mého paragon Šeprda ideální. Z druhého sledu mně přišla hodně fajn Jack. To by byla druhá volba. Miranda si mému Šeprdovi stěžovala, jak to má těžké, když je dokonalá. Můj mozek má své limity a tady byl před výbuchem. Nadto je to Cerberus biatch.

Jinak ale celkově samozřejmě vede Yennefer, Jaheira, Bastila a Annah. ME série je zase jen takový jukebox na romance. To je na tom lépe snad i SWTOR.
Mě na Cerberu přišlo jen legrační, že je okamžitě jasné, o co jim jde.
@Jab (29.01.2018 09:00): Ta spolupráce ale smysl dává, ne? Jde o to, že Cerberus je jediná větší skupina, která Shepardovi zcela věří, že Reapeři přicházejí, přičemž je ochotna mu poskytnout co nejvíc prostředků, aby s tím něco udělal- Nová loď, informace, vybavení, doporučené verbovačky... samozřejmě jim i Shepy vděčí za své znovuzrození. Kdyby od té spolupráce hned odkráčel, byla by to asi ta nejkontraproduktivnější věc, co by udělal. V rámci toho mi i přijde na místě, že paragon S. bude trochu štěkat a nedůvěřivě bručet, ale byl by sám proti sobě, kdyby se na tuhle "alianci" vykašlal.
Ale je fakt, že Cerberus je taková vesmírná SPD. :) Nicméně i v rámci příběhu mi přijde hodně zajímavý, že Shepard vidí za nutnost spolupracovat s organizací, která má pochybnou minulost, plus v minulé hře hrála úlohu vedlejších záporáků, protože prostě potřebuje v tom svém šíleném questu nějakou pomoc a silnou podporu, a Cerberus je, marný platný, momentálně jediný, který mu to může pořádně poskytnout.
@pajmič (28.01.2018 14:25): Tak. Dals. :)

@Charllize (28.01.2018 15:03): Imho je to jedno. Hodnotil bych cca stejně. Bez třetího Witchera bych ale možná bral větší ohledy na tu Bioware apologetiku, proč ten či onen prvek ošulili. Díky CDPR vím, že jde i dnes vytvořit AAA RPG bez kompromisů (byť stále s pár drobnými vadami).

Problém je také v tom, že Cerberus jsou mrchy. Ve všech dílech, byť ve dvojce se to snažili trochu rozmazat. A tak mi ta pozice mého paragon Šeprda ve zbroji beze skvrn trochu zhořkla. Za stírání Sheena jsem btw dostal i renegade body a do konce hry jsem jich nasbíral celý první čtvereček.

Mirandu jsem si tedy také neoblíbil. A to byť loajality misi má solidní.
@Vurhor (28.01.2018 14:03): No neříkal bych vynikající. Ten gameplay zase takový trhák není. Dialogy jsou docela dobré až skvělé. Nejčastěji ale jen docela dobré. Třetí Witcher je prostě mnohem dál.
@Jab (komentář): "Celkově na mě druhý díl, snad ještě více než první, působí jako takový ten standardní sci-fi filmový vypalovák, na který si zajdete v sobotu s přáteli." Njn, proto je to podle mě tak super :D Prostě vynikající popcornovka se skvělým lorem, která si nehraje na žádné hluboké filozofické dílo.... aspoň teda do konce trojky.

@Gordon (28.01.2018 13:42): Především "From Ashes"! Nikdo si nesmí nechat ujít největšího galaktického trolla všech dob.

@pajmič (28.01.2018 13:54): +1
Lokace ve dvojce jsou kompaknější, neztratim se v nich a nepotřebuji milion ikonek na mapě. Podle mě to udělali chytře, drželi se při zemi a přizpůsobili se celkovému tempu a ubohému 2 ročnímu deadlinu.
Hádám i s DLC bude tohle delší jak první ME. Každopádně samotné souboje jsou dosti únavné. Třebas loď kolektorů byla na první pohled nádherná lokace. Nicméně rychle se z toho stal jen další tunel se střílením.

Těch bitek je tam zbytečně moc. Každopádně ještě hodně zbývá. Pár misí hlavní příběhové linie, skoro všechny loyalty mise, dvě (resp. tři) rekrutovací mise a asi devět vedlejších. A tři příběhová DLC. Imho dostanu se na 40 hodin (teď mám asi 21). Spíše padesát.
@pajmič (22.01.2018 09:23): Nemáš pravdu. Týká se to všech NPC. Odkazuji tě na screeny v odkazech a videa na YouTube. Ten rozdíl je dramatický.

P. S. Pokud zobrazuješ screenshot na mobilu, tak bude silně ořezaný. Z mobilu zkus:
https://i.imgur.com/AIHxNx4_d.jpg?maxwidth=1440&shape=thumb&fidelity=high

Furt to bude ořezané, ale už méně.

Jinak ALOT dělá své ve všech dílech. Jen v jedničce je třeba dodat ještě ten druhý nejprofláklejší grafický mod z nexusu.
@Gordon (22.01.2018 00:20): Už jsem poměrně daleko. Každopádně ty dva mody dělají hodně (viz srovnávací videa a screeny v odkazech). Ještě jsem tam hodil ten mod odstraňující mezihry. Btw ty původní textury jsou často opravdu dost hnus. Hlavně u zbrojí to zamrzí, neb na tu Šeprda koukáš většinu hry. A v dialozích pak i vidíš z blízka zbroje NPC.
zdravím, nevedel by mi niekto poradiť ako importovať postavu z Mass Effect ? V hre pri možnosti importovať postavu mi normálne zobrazí môj save z jednotky no keď už akokoľvek klikám na spustenie tak nič sa nedeje :(

Edit : pokiaľ sa hra spúšťa z externého disku nedajú sa importovať savy.....
Vorchové se mi líbili :-) A ještě ten zfetovaný Volus - Bůh a nejmocnější biotik ve vesmíru!
Jinak s těmi volusy byly takové ty velké šedé prasata, ne? V jedničce na té ambasádě a ve dvojce jeden dělal vyhazovače před klubem Omega. To byla co za rasa?

EDIT: Jo, elcoři. Mi to pak došlo no.

EDIT2: A keepři se dožívají hodně, ne?