Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mass Effect 2: Lair of the Shadow Broker

85
160 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
RPG > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
07.09.2010 PCX360
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://masseffect.bioware.com/me2/info/dlc/
Lair of the Shadow Broker je šestým větším stahovatelným přídavkem pro akční sci-fi RPG Mass Effect 2, které se tentokrát soustředí na hlavní příběhovou linii.

V tomto DLC spojí Shepard síly s Liarou T'Soni, členkou týmu z prvního dílu, aby jí pomohl vyrovnat nevyřízené účty s nechvalně proslulým a přesto velice záhadným Shadow Brokerem, obchodníkem s informacemi. Liara, samotná, s ním střetla síly již krátce po Shepardově zmizení (viz komiks Redemption), nyní, po necelých dvou letech, věci opět nabírají obrátky a proti Shadow Brokerovi stojí nejenom Liara, ale i Shepard s jeho týmem a dokonce i samotný Cerberus.

Lair of the Shadow Broker umožní hráči poprvé v druhém díle bojovat bok po boku s Liarou a případně také pokračovat v navázaném romantickém vztahu. Tento stahovatelný přídavek také částečně příběhově přibližuje třetí díl trilogie Mass Effectu.


Poslední diskuzní příspěvek

Tyrael: Měl, už si nevzpomínám jak jsem to vyřešil, ale jel jsem podle nějakého návodu na internetu..

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
S DLC je to těžké - chápu, že pokud by musela být tahle kapitola součástí původní hry, projevilo by se to i na datumu jejího vydání, ovšem nejsem si jistý, jak by fungovala, kdybych si koupil a hrál ME2 hned v době vydání a pak si až s velkým časovým odstupem dal tuhle, byť chutnou, tak pořád jednohubku.

Když ale budu hodnotit Shadow Brokera v kontextu původní hry, jak jsem jej hrál, musím uznat, že bez něj by byl Mass Effect 2 znatelně chudší. A to ani ne tak po stránce herní doby (i když ty 2-3 hodiny zase nejsou tak málo, vezmu-li v potaz herní dobu některých "plných" her), jako po té příběhové. Tohle dobrodružství totiž platí za jednu z nejparádnějších misí ve hře - děj má (hlavně zpočátku) skoro až mafiánský nádech, ve kterém není nouze o nepříjemná překvapení a celé to pak uzavírá docela vyvedený příběhový zvrat. Samotná akce je jinak velmi slušná (arkádová Fifth Element-like honička mimochodem potěší) a zdobí ji hlavně atmosféricky úchvatná přestřelka "v oblacích".

Jako samostatná hra se to sice fakt počítat nedá, ale skoro by se dalo říct, že pokud jste Lair of Shadow Broker nehráli, tak jste Mass Effect 2 nedohráli.
+23(24-1)
  • PC 90
Lair of the Shadow Broker jsem si s radostí dal po dokončení hlavní hry a rozhodně jsem nebyl zklamán.

Toto DLC rozkrývá jednu z linek nastíněných již v základní hře a to ohledně Liary, bývalou členku týmu z prvního dílu. Pokud jste navíc četli komiks Redemption, budete okamžitě vědět která bije.
Atmosféra tedy tomuto přídavku rozhodně nechybí. Příběh se brzy velmi rychle rozjede a po celou dobu hraní příjemně odsýpá. Co potěší, nejvíce však hráče jedničky s naimporotvanou postavou obzvláště pokud jste navázali romanci a zůstali věrní, jsou dialogy mezi Sheppardem a Liarou. Bravurně napsané, vtipné a často pomrkávající na předchozí události. Dva příklady za všechny. Taxametr a Omni-gel.
Na druhou stranu zamrzí, že druhý parťák v týmu nežbreptne po celou dobu DLC takřka nic. Což v mém případě bylo o to tristnější, jelikož sem si sebou vzal Garra, kde se nějaká interakce vyloženě nabízí.

Boje si zde člověk užije požehnaně a jsou uspokojující výzvou. Dobře zpracované byly i souboje s bossy, jenž byli zase trochu něco jiného a působili jako skvělé zpestření. Design úrovní je taktéž podařený, originální a navíc obohacený o zajímavé bojové prvky. Vypíchnout lze například honičku ve vznášedlech.

Mezi největší slabiny patří jednoznačně délka, jenž mně na střední obtížnost zabrala, pravda s vymaxovanou postavou, něco kolem dvou hodin, což za cenu v přepočtu 10 eur je vážně málo.
I když po dokončení získáte přístup k jistým datům, jejímž pročítáním jsem se taktéž velmi pobavil (pařan Legion nebo čtenář Grunt), plus další aktivity u kterých sem strávil taky dobrou hodinku.

Pokud bych měl jmenovat jedno ze všech DLC pro Mass Effect 2 doporučil bych jednoznačně toto. Jedná se o kvalitní kousek, jenž by fanda série rozhodně neměl minout. Doporučil bych však počkat na nějakou slevovou akci.

Pro: příběh, dialogy, atmosféra, design úrovní

Proti: cena, délka, mlčící parťáci

+16
  • PC 80
• Zřejmě nejbohatější DLC pro Mass Effect 2 a to nejen po stránce délky gameplaye, ale i hromady nových informací okolo klíčových postav, včetně samotného Sheparda a dění po prvním díle.
• Zajímavá práce s kamerou. Očividně dostal autor volnější ruku, nebo usedl za tvorbu kompozic v cutscénách někdo zcela jiný.
• Liara se bohužel nemůže stát členkou týmu, ale jak mi v ME1 nepřirostla k srdci, tak tady se dobře poslouchá. A může za to i slušný příběh.
• Po dohrání je tu nová oblast, nabízející terminály s hromadou informací a archív různě posbíraných videí.
• Graficky je zde vidět opět (podobně jako u Kasumi) slušná práce. Pasáž na křižníku byla výborným oživením.
• Minihra v podobě honičky vzdušných taxíků. Další oživení a důkaz toho, že Unreal Engine 3 toho nabízí mraky.
• Dostala mě jedna vtipná poznámka - Shepard: "Remember the old days where you could just slap omni-gel on everything?" Liara: "That security upgrade made a lot of people unhappy."

∙ Kdo by chtěl český překlad, je dostupný např. zde. Oficiálně EA českou lokalizaci pro toto DLC nepodporuje.
∙ Pár nových skladeb v OST, které neurazí, ale ani nepřekvapí.

◦ Obrovský a zbytečný spawn nepřátel. Místy vážně otravné.
◦ Čekal jsem během závěru nějakou zradu a ono stále nic.

Galerie screenshotů (29, možné spoilery)

Pro: Množství informací kolem dění klíčových postav | Nejobsáhlejší DLC pro ME2

Proti: Zbytečně velký spawn nepřátel

+15
  • PC 85
Nejlepší DLC nejen z celé dvojky, ale podle mého názoru i z celé trilogie. Jakby ne, dyť budem na krásném barevném Illiu, kde je o zábavu postaráno, navíc nám bude dělat sidekicka stará dobrá parťáčka (případně milenka), které to v té bílé kombinéze sekne jak hrom.

O Shadow Brokerovi jsme už ledacos slyšeli v předchozím dílu, zde nám ukáže, že to opravdu není žádné ořezávátko, jeho síť je dokonce natolik velká, že i Cerberus musí zatínat pěsti.
To, co činí LotSB nadupanou jízdou je onen fakt, že to není pouze o prostřílení se nepřáteli z bodu A do bodu B, čeká nás taktéž vynikající podívaná, chytře napsané dialogy a skvělá akční sekvence s autem, při které jsem si připadal jak Anakin ve SWEII, dobarvovala to ještě ustaraná Liara, která mi nahrazovala Obi-wana. Skvělý! Postupnost celkového příběhu je taky příjemně hladká, hrajeme si na Columba, máme honičku ve stylu Mission Impossible a skvěle si i zastřílíme. Do toho všeho nám hraje i vynikající hudba, přičemž totálně tomu vládne základní soubojový track, ve kterém mám v části 0:35 vždycky husinu.
Souboje jsou jedna báseň. Silně doporučuju si na vyšší obtížnost dát souboj s Telou Vasir, ta mrcha mi dala daleko víc zabrat, než ten Spectra borec Saren. Dokonce jsem měl nutkání na ni jednou použít i můj M-920 Cain. Na jednu osobu!!! To už je jako fakt serious!
Liara. Nejenže se jí změnila barva očí z nebesky modré na oceánově modrou, ale taktéž se jí krapet změnila i povaha. Je tvrdší, rozhodnější a evidentně i mocnější. A já to pouze uvítal, zatímco v jedničce to byla taková puťka (sorry, hoší), zde už s věcmi tolik nesere. Pokud vám ve dvojce chyběla, zde si jí užijete dosyta. A je správňácká, dokonce v pohodě akceptovala fakt, že jsem začal randit s Tali. (Technicky vzato jsem jí nezahnul, že ne? ... že ne??!)
Pokud DLC dohrajete, odměnou vám bude parádní terminál Shadow Brokera, přičemž silně doporučuju si pročíst určité informace o svých parťácích. Zjistíte například, že Grunt si postahoval mluvená slova Hemingwayovo klasik, zjistíte, jak to přesně bylo s Tali těsně před její záchranou, nebo i Thaneovo způsoby eliminace cíle podle rasy. No to chceš! A ta ambientní hudba tam je vynikající. To občasné zapípání ve mně z nějakého důvodu evokuje pocit klidu a bezpečí. Inu, rád sem se tam vracel. Už kvůli těm videím.

Přijde mi ale velká škoda, že vaši parťáci během celého přídavku neceknou ni slovo. Myslím, že takovej Garrus nebo Mordin by rozhodně měli co říct. Takhle ale byli však celou dobu smutně mrtvě němí. Jinak je ale tento přídavek naprosto parádní záležitost, která by klidně mohl být i součástí původní hry. Bez tohohle tu dvojku ani nezkoušejte hrát, já už třeba nemůžu.
Vynikající.

Pro: Akce, Liara, hudba, skvělá odměna po dohrání

Proti: němota parťáků, závěrečný souboj mohl být tužší

+14(15-1)
  • PC 80
Nemám ponětí, jak vlastně hodnotit DLC, což jde to ruku v ruce s tím, že příběhová DLC příliš nevybočují svou délkou hraní z jednoho běžného příběhového questu v Mass Effectu 2. A proč bych měl hodnotit jednotlivý quest? No, do toho.

Na rozdíl od ostatních DLC pro Mass Effect 2 není Lair of the Shadow Broker tupou střelnicí, je vynikajícím příběhovým dodatkem, který se točí kolem vaší bývalé parťačky z jedničky, Liary T'Soni.
Co mě osobně potěšilo, že autoři konečně použili fantazii na trochu větší obrátky, než kolik bylo nutné, aby se splnily požadavky manažerů. Jinak si totiž nedovedu vysvětlit, že LotSB je tak daleko před ostatními DLC. Vlastně dovedu, je očividné, že koncept questu s Liarou jako takový je ze hry buď násilně vyrván nebo Liara do ní vecpána - každopádně se s ním počítalo od počátku vývoje a není tak jen ubohým nastavovákem kaše.
Těšit se můžete na jednu příběhovou postavu (včetně dvou questů k ní - v podstatě jí získat a následně splnit v podstatě její quest loajality), ačkoli jí nemůžete zapojit do jakékoli jiné mise, dále teoreticky novou loď/základnu, modýlek lodi na stůl, zarámované psí známky u postele, fajn pocit shlédání se starou kamarádkou (v tomto se autoři zejména vyznamenali!), setkání s novou emzáckou rasou, několik zábavných složek o vašich parťácích k přečtení, nějaké nové planety k vytěžení a možnost zadat quest (což v zásadě znamená, že vy investujete do questu, ten buď vyjde nebo nevyjde a vy získáte nebo tratíte; probíhá samozřejmě pouze textově).
Hraje se to velice příjemně a atmosféra dýchá béčkovými akčními sci-fi. Musím zmínit i lehkou vytuhlost situací, díky níž jsem si zhebnul osmkrát v průběhu hraní (pro srovnání - za původní Mass Effect 2 bez poslední mise jsem zhebnul čtyřikrát na vysokou úroveň obtížnosti). Pokud tedy nějaké DLC skutečně má smysl, je to LotSB. Nicméně právě výskyt Liary ve hře a tedy lákání na LotSB ve mně vyvolal nepřekonatelný odpor k DLC politice a tehdy jsem si řekl, že legálně žádné z nich nezaplatím, pokud to nebude formou GOTY.

Pro: Skvělá atmosféra, setkání se starou kamarádkou, feeling akčních sci-fi, vytuhlejší, bonusy navíc, ideální délka.

Proti: Koncept questu je vyškubnutý ze hry (aneb moje morální 'proti').

+11