Slavná, silně arkádová závodní série se vrací, tentokrát s podtitulem Unbounded, což se dá přeložit jako "nespoutaný". Po mnoha dílech vydaných na konzole několika generací se tento díl dostává jako první i na PC.
Změnou oproti zaběhnuté sérii je nahrazení závodních okruhů ulicemi města. Jezdí se ve fiktivním městě Shatter Bay, nacházejícím se někde mezi New Yorkem a Chicagem. Namco s Ridge Racer Unbounded vyměnilo vývojáře, za hrou stojí studio Bugbear, které má většina spojenu se sérií FlatOut. Proto je nyní možné projíždět výlohami obchodů, anebo kácet různé překážky. Zařazení těchto inovativních prvků s sebou pochopitelně nese i oživení hratelnosti. Takže se poprvé za celou sérii setkáváme s vyladěnou fyzikou, v minulých pokračováních dosti opomíjenou. Hra se dá charakterizovat jako směs Burnout Paradise a FlatOut 2.
K dispozici je několik módů závodění. Prvním módem je editor, kde si můžeme vytvářet vlastní tratě a následně je uveřejňovat na svém internetovém profilu. Editor spočívá v tom, že lze vkládat kousky tratí do sebe. Zmíněných kousků je odhadem kolem 150. Dalšími módy jsou Frag Attack - závod na čas s bonusy za bourání, Domination - klasické závodění a Drift Attack - získávání bodů a časů za drifty.
Velikou změnou je, že HUD, který většinou zobrazuje tachometr, pořadí v závodu a čas, je zcela pryč. Nahrazuje ho zobrazování symbolických nápisů, vyskytujících se po celé trati.
@Sasakr (22.04.2022 02:18): Hra to určitě nebyla vyloženě špatná, jen tehdejší konkurence byla přeci jen lepší - Motorstorm, Burnout, Split/Second, Blur, Hot Pursuit, Ultimate Carnage,... A dnes už takové hry mimo indie scény vycházejí zcela výjimečně. Pro mě je dnes král hra opět od Bigbeat - Wreckfest, který jsem si pořídil na PS5, Steam i Android.
Pro: Zničitelné prostředí, grafické zpracování, design tratí, více typů závodů
Proti: hodně podobné tratě, nevýhodou může být vysoká obtížnost, běžné závody s "nitrem"