Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Aliens: Fireteam Elite

Aliens: Fireteam

24.08.2021
26.04.2023
65
19 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Survive the hive.

V roce 2122 bylo na měsíci Acheron (LV-426) objeveno něco, co mělo zůstat zapomenuto. Trajektorie běsuplného zmaru, který prověří schopnost lidského druhu přežít způsobem jako nic předtím, však byla nastoupena až o pětatřicet let později. Ustavení kolonie Hadley's Hope v roce 2157 založilo na tragédii, jež se odehrála o čtvrtstoletí později a jen díky oběti mariňáků v doprovodu Ellen Ripleyové nedošlo ke genocidě většího měřítka. V následujících třiadvaceti letech korporace Weyland-Yutanni zavlekla v rámci ilegálního výzkumu vetřelčí genom hned do několika slunečních soustav. Lidský život pro její představenstvo znamená méně než syntetický, nicméně ten mimozemský si vždycky najde cestu... V roce 2202 se xenomorfové znovu vymkli iluzorní kontrole vojenskoprůmyslového komplexu – dokáží je opět exterminovat nakrátko střižení muži a ženy s ukazováčky na spouštích štěkavých automatů? Hrubá mluva ani tentokrát nepostačí!

Nebýt strastiplné anabáze vývoje Aliens: Colonial Marines (2013), mohlo by se Aliens: Fireteam Elite, vyjma dvojky na konci, jmenovat stejně. Dokládá to rámcově totožné příběhové zasazení se zápletkou, i hratelnost tříbící nejoceňovanější prvek z výše zmíněných Colonial Marines, a to sice kooperaci. Absolvujte v roli kulometčíka, demoličníka, technika, zdravotníka či průzkumíka s vlastními perky šňůru misí odstartovanou záhadným signálem z planety LV-895. Kompetitivní multiplayer cele opomíjející titul je tvořen příběhovou kampaní až pro tři, oproti čtyřem hráčům z ACM, které spolu s Isolation (2014) nastavilo vysokou laťku věrnosti herních adaptací filmové série. Fireteam Elite se s dvacítkou druhů nepřátel a třicítkou na sedmdesát způsobů upravitelných zbraní snaží nezůstávat pozadu. Navrch rozvíjí divácky známá prostředí, ale i ta z rozšířeného univerza, přičemž tzv. výzvové karty by se měly postarat o to, aby nebyl žádný replay libovolné mise stejný.


Poslední diskuzní příspěvek

Opravdu nechápu ta malá hodnocení. Právě jsem to s kámošem dohrál (PC) a oba jsme si to parádně užili. Jasně, není to úplně AAA, ale rozhodně bych to nenazval takovým propadákem, na jaký to podle hodnocení vypadá...

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Po shlédnutí nového filmu jsem dostal chuť na Vetřelce i v herní podobě. A Fireteam Elite jsem měl už nějakou dobu v knihovně. Jde o akci ve velkém měřítku, v každé misi se na vás hrnou stovky vetřelců. Díky tomu slavné monstrum působí spíš jako běžný nepřítel kterého se není třeba obávat, trochu jako v Alien Trilogy, ale ještě mnohem víc. Tato hromadná likvidace vetřelčí populace je trochu vyvážena výskytem silnějších druhů. Tito válečníci jsou mnohem nebezpečnější a mají větší výdrž, jejich příchod na scénu byl tak vítaný.

Hlavním obsahem jsou čtyři mini kampaně, každá po třech misích. Základní příběh se zlou korporací v hlavní roli nijak nepřekvapí, ale jako rozšíření univerza funguje dobře. Zajímavější jsou střípky informací o světe i posádce, které získáváte nacházením předmětů v jednotlivých misích. Po každé misi následuje návrat na základu a při nalezení informace lze absolvovat rozhovory s posádkou. Neříkám, že jde o nějaké literární dílo, ale vždy jsem se na to těšil. Prostředí jsou zpracovaná slušně, mají atmosféru a dobře vypadají. Náplň misí je sice dle zadání pokaždé trochu jiná, ale vždy jde o to někam lineárně dojít, něco zmáčknout a odrážet hordy nepřátel. Není to špatné, ale trochu stereotypní. Rozhodně je lepší hrát vždy jen pár misí, důkladně je projít a vrátit se další den.

Hrát lze až ve třech a hlavní porce obsahu je založena na neustálém opakování. Máte několik tříd postav, hromadu zbraní a příslušenství, přičemž většinu lze postupně levelovat. Po zlepšení postoupíte na vyšší obtížnost a pak zase znovu. Stejně je navrženo několik variací na režim horda. Osobně jsem ale spokojen s průchodem na základní obtížnost a následným dosbíráním všech informací. Oceňuji přítomnost oficiální češtiny. Navzdory výtkám a zaměření na multiplayer jsem si hraní užil, ale k procházení téhož se vracet nehodlám. Ale jediné příběhové rozšíření rozhodně brzy plánuji.
+15
  • PS4 65
Mám rád vesmír Vetřelců, kdy ztělesňují největší hrozbu a vyvolávají strach. U Fireteam ale musí člověk na toto zapomenout, protože jich bude likvidovat v řádech tisíců jen v základní kampani.

Hra se inspiruje spíše v zombických akcí stylu Left 4 Dead, World War Z či Back 4 Blood. Dostat se z bodu A do bodu B, přežít vlny vetřelců, občas bránit nějakou místnost či oblast něž se splní úkol. Jeden typ xenomorphů by ale nestačil takže tu máme variaci na výbušný sud plný kyseliny, crowlera co čeká za rohem či na zdi aby hráče k zemi přišpendlil, plivače na dálku, tanka který razí vřed a vydrží. Najdou se zde i úplně jiné variace nepřátel které okoření specifické části kampaně.

Co se týče kampaně ta nabízí 4 kapitoly vždy po 3 misích na kapitolu v různých částech planety. Herní doba v rozmezí 8-10 hodin podle toho jak se daří Vašemu týmu. Protože spolupráce hráčů je zde klíčový prvek, bohužel ze začátku, jsem narazil na otřesné spoluhráče kteří na sebe jen pořvávali (ještě ke všemu německy) jeden si odešel pryč a nechal zemřít svoji postavu ale řval do hry dál. V tu chvíli jsem to chtěl zabalit.

Naštěstí pokud nedáte do kupy normální hratelný tým lze vzít dva AI parťáky syntetiků a vyrazit v klidu na lov. Co hráče vlastně nutí hrát dál, případně opakovat dohrané mise, je vylepšování postavy a zbraní, získávání nových zbraní a vylepšení. Plnění karet výzvy které přináší bonusové odměny, kredity a zkušenosti.

Pocit z akce a střelby je uspokojivý, zábavnost hry na menší studio dobrá, atmosféru to má. Překonat první šok, ze začátku pokud navíc vezmete do týmu přátele, faktor zábavnosti se znásobí.
+14