Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Alien Trilogy

29.02.1996
08.08.1996
30.11.1996
62
20 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

3D akční FPS z prostředí nám všem dobře známým filmům s vetřelčí tématikou. Ujímáme se role statečné Ellen Ripleyové, jejímž úkolem není nic menšího než zabití vetřelčí královny. Děj se odehrává během prvních třech filmových dílů, což znamená, že se objevíme jak na vesmírném korábu lodi, tak i na vězeňské planetě a kolonii LV426, v níž se to vetřelci jen hemží.

V podstatě se dá říct, že je Alien Trilogy jen pouhou kopií hry Doom, respektive jeho druhého dílu, jež se proslavila zejména díky své známé licenci.


Poslední diskuzní příspěvek

PRIVATE MARTIN: Nejjednodušší způsob je instalce skrze import z tohoto.

/jo vlastně ty se ptáš bez DOSboxu, tak nic.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 35
Ježiši, ježiši, ježiši. To je ale krávovina. Měl jsem o víkendu volnou chvilku. Vyplnil jsem ji prvními pár levely tohoto restíku, o kterém jsem si dodnes myslel, že je docela slušnou střílečkou (kdysi jsem hrál demo). Omyl!

Leveldesign je naprosto tragický. Divná změť nudných chodeb s náhodně poházenými facehuggery a vetřelci, kteří zmateně chodí sem a tam, přičemž jsou asi třikrát pomalejší než vy a nebezpeční jako štěně. Třetím druhem nepřítele jsou směšní paňácové v supermanovských trikotech se zářícím logem WY (Weyland-Yutani) na hrudi. Ti symbolizují infikované původní obyvatele kolonie (?!). Vůbec nejotravnější je hlavní hrdina, který naprosto cokoliv komentuje asi pěticí stupidních hlášek. Šlápnete do louže kyseliny - Take that!. Vystřelíte na potvoru - Take that!. Někde v dálce zakokrhá alien - Take that!.

Nebudu se trápit s výčtem, co všechno je na téhle kupce hnoje špatně, tákže suma sumárum... Věnoval jsem hře asi dvě hodiny, během kterých jsem kosil tři druhy nepřátel třemi druhy zbraní (pistole, brokovnice, plamenomet) v jednom druhu chodeb, to vše za doprovodu postiženého rapera a psychosoundtracku. Potom jsem si šel lehnout na pohovku a díval se do stropu.

Pro: v průměru neurážející grafika, vetřelcovská licence

Proti: celkově design, nudná a stereotypní hratelnost, hlavní hrdina není Gordon Freeman, naprosto nehodící se soundtrack

+16 +18 −2
  • PC 35
Nelze než souhlasit s THX. Jen bych dodal, že design úrovní je opravdu tragický, kdo by se bránil tomu, že hra je jenom zastaralá, tak ať se podívá na Doom, Hexen, Heretic, Decent atd. I ten starý Wolfenstein měl nápaditější úrovně. Zkoušel jsem to hrát v plus minus v době vzniku a už tehdy mě hra nezaujala.

Hra v zásadě pracuje se strachem ne nepodobným Aliens versus Predator, jen ve všem na výrazně nižší úrovni. Ze začátku zvuk kroků, ozývání skřeků zdálky a tu a tam mládě přichycené přes obrazovku vyděsí, bohužel to funguje jen několik prvních minut. Přeci jen pořád stejné klapání a stejný zvuky postupně stahují i atmosféru směrem dolů.

Pro: dočasná atmosféra (tma, zvuky)

Proti: zvuky, design úrovní, málo zbraní a nepřátel

+7