Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Adventury

Otázka na organizátora, jak počítač vlastně třeba Ty Qfg...házet ega s parserem a vga s myší asi do jednoho pytla ne? :)
Quest for Glory: Shadows of Darkness - 5
Quest for Glory I: So You Want To Be A Hero - 4
Gabriel Knight: Sins of the Fathers - 4
The Longest Journey - 3
Death Gate - 2
Indiana Jones and the Fate of Atlantis - 2
Broken Sword: The Shadow of the Templars - 2
Discworld II: Missing Presumed...!? - 2
Nostradamus: The Last Prophecy - 1
Cleopatra: Riddle of the Tomb - 1
The Last Express - 1
King's Quest II: Romancing the Stones - 1
Dracula 3: Path of the Dragon - 1
@Drolin (28.04.2019 22:29): Jinak jsem asi před týdnem měl elektronickou komunikaci s autorem (nešly některé odkazy) a vypadá to, že by mohla být trojka! Stačí pokud projeví hráčská komunita pořádný zájem. Mně je rozhodně Asistent detektiva Zbyška srdci velmi blízký...dvojka byla taky fajn, i když už to bylo na mě možná moc ulítlý zasazení :)
5 Animamundi: Dark Alchemist
3 Beyond Eden
3 Absolute Obedience
3 Enzai
3 Omikron: The Nomad Soul
3 Tales from Borderlands
2 Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth
1 Beautiful Escape: Dungeoneer
1 Sanitarium
1 I have no mouth and I must scream
Na akční adventury jsem nemyslel, to bych tam musel zařadit The Legend of Zelda A Link to the Past za 5 bodů.
4-King's Quest
4-Space Quest II
4-The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery
3-Indiana Jones and the Fate of Atlantis
3-Broken Sword
3-Myst
2-Quest for Glory 4
2-Zork: The Great Underground Empire
koukám, že většina žebříčků je hodně čistokrevná, většinou fakt poin't click adventury... no dobrá, vyřadím akční adventury (jinak by LBA 2 a Outcast byly asi skoro nejvýš)

5: Atlantis: The Lost Tales

4: The Longest Journey

3: Broken Sword II: The Smoking Mirror
Posel smrti

2: Faust: 7 Games of the Soul
Quern - Undying Thoughts

1: Syberia
Reprobates
Dračí Historie
Gray Matter
Broken Sword: The Shadow of the Templars
Memento Mori 2: Guardians of Immortality
@musa (28.04.2019 23:30): Máš k dispozici 25 bodů a můžeš každé hře udělit maximálně pět. To znamená, že můžeš hlasovat pro pět až 25 her. Začalo to v RPG a v jiných vláknech už se to asi nevysvětlovalo.
Upravený podle instrukcí:
The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery 5
Gabriel Knight: Sins of the Fathers 5
Cognition: An Erica Reed Thriller - Episode 4: The Cain Killer (celá série) 5
Broken Sword: The Shadow of the Templars 2
Brothers 2
Kyrandia 2
L.A. Noire 2
Posel smrti 2
Ohledne "zebricku" - Quest for Glory nepocitam, je to zanrovej hybrid, jinak by tam bylo 5x:

2 body -
Gabriel Knight: Sins of the Fathers
Callahan's Crosstime Saloon
The Last Express

1 bod -
The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery
Gabriel Knight 3: Blood of The Sacred, Blood of The Damned
Death Gate
Mission Critical
The Longest Journey
Under a Killing Moon
The Pandora Directive
I Have No Mouth, and I Must Scream
The Dig
The Secret of Monkey Island
Indiana Jones and the Fate of Atlantis
Broken Sword: The Shadow of the Templars
Blade Runner
Discworld Noir
Machinarium
Botanicula
Atlantis: The Lost Tales
Posel smrti
Sanitarium
Leisure Suit Larry: Love for Sail!

@Drolin (28.04.2019 21:57): Bad Mojo bych asi nedaval, tam by byli jini kandidati na netradicni zazitek.

@Ringo (28.04.2019 22:20): Ty asi ne, Zork: Grand Inquisitor je to nejlepsi ze Zorku plus to ma grafiku apod., takze neni moc o cem.
@Red (28.04.2019 22:19): Ano, je

The first time I saw Wonder Project J2 in GameFan, I knew it was something special.
To me, WPJ2 is everything that is wonderful, unique, and touching about Japanese videogames.
Thanks to this translation project, English-speakers could finally enjoy this gem.
I’ve played through this patch a few times over the years, and am looking forward to my next one. It’s excellent.


Ale ty to nezkoušej :)). By si to odstřelil podobně jako Higurashi no Naku Koro ni.
@Drolin (28.04.2019 21:57): Hmmm, za mňa vo svojej dobe prelomový Indy4, niekoľko generovaných puzzle ako získanie knihy, tradovanie predmetu s negrom (sorry) a uloženie diskov podľa knihy, v určitom momente rôzne prechody časťami hry (so Sofiou, akčné a ten tretí).... Riadenie nacistickej ponorky (lepšie ako Prisoner of Ice, ale horšie ako Silent hunter 3 :-D).

Pre mňa najlepšie hrateľná adventúra ever.
Ani retardovane samohrajúca, ani retardovane ťažká.
@Tulareanus (28.04.2019 21:41): No jo, mám hold zvláštní vkus :)

@musa (28.04.2019 21:49): Téměř vším, viz tady. Od statických videí, přes příběh, lokace a hlavní charaktery, až po kouzlení. M.a.t.t. jí má taky v žebříčku a i díky němu jsem si ji zahrál, jako stou. Horké léto není kvůli patriotismu, ale spíše kvůli nostalgii. Je to jedna z prvních adventur, co jsem hrál (možná i první), Izera zbožňuju, je to prostě tak pitomý, až je to skvělý. Ale hned, jak si zahraju nějakou další pecku, tak je Majer první adept na vyřazení :) Je zajímavý, že hned dva kousky jsem si zahrál až letos a jeden z nich se dostal až na vrchol.
U adventur to je nejtěžší.

Takže jen absolutní favorité a hry, co mají pro mě význam i mimo kvalitu hry jako takové (kam by patřilo The Curse of Monkey Island, Scratches, The Cat Lady, The Pandora Directive nebo Ever 17).

5 - The Lost Crown: A Ghost-Hunting Adventure (nejlepší duchařina)
5 - Umineko no Naku Koro ni Chiru (to nejlepší ve smyslu nápadů a myšlenek, plus gargantuovský rozsah)
5 - The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery (nejlepší - historická - adventura)
3 - Callahan's Crosstime Saloon (nejvtipnější adventura)
3 - Discworld II: Missing Presumed...!? (nejlepší tradiční point n click)
1 - Quest for Glory IV: Shadows of Darkness (atmosféra)
1 - Dear Esther (unikátní zážitek, a hra, co pozměnila zažité konvence)
1 - Zero Escape: Zero Time Dilemma (moderní forma vizuální novely)
1 - Bad Mojo (nejlepší netradiční adventura)
5 - Indiana Jones IV: Fate of Atlantis
3 - Space Quest 3
3 - A Broken Sword 1
3 - The Longest Journey
3 - Death Gate
2 - Gabriel Knight
2 - Quest for Glory 3
1 - Monkey Island 3
1 - Quest for Glory 4
1 - Under a Killing Moon
1 - King´s Quest 5
Zlyncovat překladatele! Náhodně generovaný seznam ingrediencí obsahuje v mé hře kromě šišky, brusinek a praváka i hříbek. V lese žádný není. Je tam maslak, muchomůrka, babka a kuřátka. Hříbek = kuřátka. Wtf!!! Metodu všechno na všechno fakt nesnáším...

EDIT: po dohrání Kajka i Kokosze jsem se vrhl na další polsko-český rest, Dr. Šílence. Z té hry si sice každý dělá prdel kvůli primitivnímu vzhledu, ale když jsem se teď do ní ponořil (hraní kolem roku 2011-2012 bylo přerušeno bugem), tak musím trochu poopravit můj názor na ni. Opět si musím postesknout na značné nedokonalosti v dostupných českých návodech (ten ze Score je o maličko lepší, ten od Ing. Muchy z cheater.cz mi přišel, že se část textu ztratila), hra je navíc komplikovaná i tím, že má poměrně dost zdánlivě nepovinných proměnných / akcí, které je třeba provést, aby do novinového stánku dorazily noviny. .ini hry obsahuje i jednotlivé savy a těch položek, které hra v každém savu sleduje, je opravdu hodně.

Navíc mi ve finální fázi hry přestaly fungovat savy (sice se jakoby uložily, ale pak už tam nebyly) a hra dokonce v posledních dvou obrazovkách vstup do menu znemožní.

Při studiu polského návodu jsem nabyl dojmu, že buď měl v Polsku Swirus reedici, a nebo byla pro české vydání část hry (budoucnost) odstraněna. Navíc hra po dojetí credits vyžaduje heslo (???)

Co se starych polskych adventur tyce, mam za sebou (diky scummvm) i Soltyse a rad bych si dal i Sfinx a dohral Tajemnici statuetki,. Tech polskych neprelozenych adventur by bylo vic, ale zatm jsem na zadny zapomenuty skvost nenarazil (doufal jsem, ze Książę i tchórz bude neco historickeho, ale Ksiaze neznamena Krize, ale Knize)

Edit 2: potvrzeno, hra vyšla v Polsku na disketě i na CD, u nás jen na disketě.
@GodOfTheSick (26.04.2019 15:46): Tu hru jsem si stahl a dal rozehranych, mam v planu to zkusit, protoze jsem cetl knizni predlohu, ale zatim jsem to nehral, tak bohuzel nemuzu slouzit, ale se zavadejicimi informacemi v navodech jsem se setkal uz casteji, predevsim u komplikovanych mist mozna i diky chybam v prepisu a prekladu, u puzzlu vetsinou nepomuzou. Jsem na to misto zvedavej, ale puzzlovky popravde moc nemusim.

@Fingon (26.04.2019 14:58): To jsem hral kdysi jen par minut a vubec me to nezaujalo, pro tento rok jsem se starymi CS pionyrskymi adventurami skoncil, Anatema: Legenda o prekliatí, Edna a Mise Quadam je myslim slusny vykon. Plus jsem jeste dojel Pohádka o Mrazíkovi, Ivanovi a Nastěnce, ale to na pohodu.
@Fingon (26.04.2019 14:58): Tak i v návodech můžou být chyby. Já jsem se minulý týden zasekl u Frankenstein: Through the Eyes of the Monster v momentě, kdy máš vyrobit krystal. Pět návodů (včetně dvou video) zatím nepomohly zapeklitou situaci vyřešit, páč to tam každý dělá trochu jinak :-)
Před pár dny jsme se bavili o hraní s návodem. Včera jsem si nainstaloval a rozehrál Příhody z Galské země. Ta hra za to sice nestojí, ale stejně ji chci dohrát. Několikrát jsem solidně zatuhl i s návodem, protože ten jediný, co jsem našel (na třech různých stránkách) není zrovna blbuvzdorny. Momentálně jsem se dostal k puzzlu, ve kterém mam ze čtyř různých surovin vytvořit lektvar. A zaboha nemůžu najít poslední surovinu (ty se generují náhodně a já jen doufám, že ten hříbek je v lese a ne někde v předchozích, již nedostupnych, lokacích. Návody v polštině ani letsplaye nepomohly.

To píšu jen proto, že ani hraní s návodem není samospasitelne.
Před mnoha lety s podobnou teorií přišel i Charles Cecil. A když jsme se bavili u příležitosti kickstarteru na poslední díl, tak přiznal, že přidání akčních prvků z toho udělalo hybrid, který sice byl univerzální, ale ve finále nenadchnul nikoho - ani adventuristy, ani vyznavače akčních her.
To já jsem na tom podobně, akční nebo časově omezené scény taky nemám moc rád. Já si adventury pouštím právě kvůli příběhům, vyprávění, dialogům, puzzlům, přemýšlení. Řada tvůrců si myslí, že když do hry přidají akční složku, tak to pomůže získat širší publikum a navýšit tak prodeje. Ale častokrát je tomu právě naopak.
@Red (23.04.2019 19:50): KQ3 - ano, o tom vím, ale tohle mi nějak zvlášt nevadilo, tam mi vadil mnohem víc ten limit,kdy se čaroděj zjevil po určité době a bylo po srandě. Asi jsem to blbě napsal, akční pasáže nemám obecně rád, což třeba bude ten případ vznášedla v MM nebo u u lítacích pasáží v SQ1 nebo přestřelky v Mean Streets. Šlo mi o smrt hrdiny, protože něco použil blbě, udělal blbě (mimo akční pasáže!!) :)
Možná trochu překvapím, ale třeba mi nevadí smrt hrdiny (viz Sierrovky nebo třeba i Posel smrti), pokud to má nějakou logiku (za což moc nepovažuju např. zbožení lávky v KQ1 po tuším sedmém přejití) :)
Akční pojetí jsem teda zažil víc u starých, respektive ty nové jsou mnohem lépe stratifikované a v klasických point and click adventurách se dnes už nějaký rychlý klikání či rychlé proplétávání mezi lasery se už moc nevidí. A puzzle mi nepřijdou lehčí. Třeba daedric mi nepřijdou o moc lehčí než sierra a lucas adventury. Je pravda, že místo manuálů je mnohdy nápověda přímo ve hře, tak to tak může působit.