Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Quern - Undying Thoughts

88
3 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 3D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
28.11.2016 PC
Vývojáři:
Zadbox Entertainment
Oficiální stránky:
http://querngame.com/
Hráč se ocitá na neznámém ostrově, který kdysi obývala neznámá civilizace. Při průzkumu pak narazí nejen na různé hádanky a záhady rozeseté po ostrově, ale také na poznámky a prapodivné přístroje dřívějšího průzkumníka. Ten našeho hrdinu varuje před neznámou entitou, která tento ostrov chrání před vetřelci.

Jedná se o explorační 3D adventuru, otevřeně inspirovanou hrou Myst, ve které je vašim cílem vyřešit různé hádanky a logické puzzly a to vše v otevřeném světě. Pokud si tedy nebudete vědět s něčím rady, můžete se vydat jinam a zkusit vyluštit něco jiného.

Hra byla v roce 2015 úspěšně zafinancována přes Kickstarter.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Na tuto hru jsem narazil, když mně zcela náhodou padla do oka na Steamu. Zrovna dostala novou aktualizaci s českou lokalizací, tak se mi snažila vnutit v aktuální nabídce. A jelikož jsem v té době právě hledal něco klidnějšího a hlubokomyslnějšího k zahrání, ihned mě tato už od pohledu zajímavá hra zaujala. Ona nejen že na obrázcích hezky vypadá, ale rovněž se i dobře hraje, má vskutku pohlcující příběh a hlavně – češtinu, která je pro mě velké plus. Rozehrát tento titul tak byla jednoznačně nejlepší volba, jakou jsem v tu chvíli mohl udělat. Ještě teď po dohrání zpracovávám všechny ty úchvatné věci, kterými mě po čas hraní hra obdařila. Fakt paráda a musím tu před vývojáři smeknout. Toto je dokonalý příklad nezávislé hry, která na plné čáře drtí tří-áčkové braky od velkých korporátních studií. Jen tak dál!

V jádru je to klasická adventura, avšak z pohledu vlastních očí a se svobodou pohybu. Jako hlavní hrdina příběhu se ocitáte na záhadném ostrově, který se vám postupně zpřístupňuje a kde se také celý děj odehrává. Ani ve snu by mě nenapadlo, že na tak relativně malém prostoru se dá vybudovat tak propracovaná hratelnost. Hra je totiž od začátku až do konce prošpikovaná nejrůznějšími důmyslnými hádankami a plná všelijakých puzzlů. A když říkám plná, myslím to doslova, protože vyřešením jedné hádanky se vám otevřou další dvě. A že jich tam vážně je! V podstatě celou dobu řešíte, co udělat, abyste si zpřístupnili cestu k dalšímu zapeklitému puzzlu, který vám brání v cestě dál. Přitom vás hra současně během odhalování záhad ostrova nenásilně proplétá vskutku zajímavým příběhem, jenž rozhodně chytne za srdce nejednoho fanouška sci-fi. Tady se mi opět hra trefila do noty, takže další plus.

Asi nebudu jediný, když řeknu, že toto do teď pro mě neznámé a hlavně nezávislé maďarské studio Zadbox tímto počinem vážně zabodovalo a získalo si mé sympatie. Jejich pojetí příběhu, zpracování prostředí, promyšlenost hádanek a jejich vzájemné provázání – to je vážně něco, co jsem už ve hrách dlouho neviděl. Toto je skutečná adventura, která si na nic nehraje a je prostě tím, co by každý adventurista měl od adventury očekávat. Nejrůznější hádanky a mechanické puzzly provázané skvělým příběhem. Příběhem o jednom jedinečném světě, ambiciózním vynálezci a důsledcích našich činů. V tomto případě navíc zakončeným možností volby. Zkrátka hra nejen k přemýšlení, ale i k zamyšlení. Další velké plus!

Po dlouhé době jsem byl zase jednou na rozpacích, kolik tomu tedy dát. Ale když to tak všechno zpětně shrnu a uvážím, jak moc mě bavilo řešit všechny ty rébusy a postupně tak odhalovat tajemství ostrova, tak vlastně ani není moc o čem přemýšlet. Těch 100% je pro mě, jakožto milovníka propracovaných her se smysluplným příběhem, kde si skutečně hrajete, jasná volba. A všem, kdo mají rádi podobné adventurní výzvy, hru samozřejmě vřele doporučuji. Je to vskutku skvostný počin, který si zaslouží vaši pozornost – už jen kvůli té výzvě, propracovanosti hádanek, vizuálnímu i zvukovému zpracování, dobrodružné atmosféře a v neposlední řadě geniálnímu příběhu. Přál bych si víc takových her, kde slovo „hra“ není jen bezduchým pojmem ;-)

Pro: Zajímavý příběh, rozmanité hádanky, propracované puzzle, skvělá atmosféra, vizuální i zvuková stránka, celkové pojetí prostředí v podobě ostrova plného nejrůznějších záhad.

Proti: Absolutně nic.

+15
  • PC 85
Tak konečně jsem se po dlouhé době do nějaké hry plně ponořil a fakt si ji užil. Hratelnost Quernu je v podstatě srovnatelná s únikovými hrami, kterých jsou plné ulice, ale navíc je tu fakt krásná grafika a hudba, je to asi dvacetkrát delší a má to propracovanější příběh.

Ale zas jen o trochu, zvláště v prvních 2/3 hry je příběh dávkován velmi opatrně a vlastně ani na konci není rozřešení nějak 100% uspokojivé, což bych viděl jako jednu z mála ne tak pozitivních věcí.

Problém pro někoho může být, že fakt je to prakticky celé o hlavolamech, klasická kombinatorika předmětů tu vlastně vůbec není nebo je aspoň naprosto hned jasná. Jen asi jednou se mi stalo, že jsem vlastně nevěděl, čemu se mám věnovat dál. To jsem věděl jinak vždycky, klíčová otázka je pokaždé, JAK to udělat a CO s tím udělat.

Hlavolamů je tu asi milión, a prakticky všechny jsou v podstatě geniální. Jsou zastoupeny ve všech možných obtížnostech, což ale může být velmi individuální, každému půjde něco jiného. Jsou tu hlavolamy vizuální, hudební, zvukové, mechanické, geometrické, matematické, textové, alchymické, světelné, paměťové, jejich kombinace, no prostě asi úplně všechno. A jak už zmiňuje Najlvin, pozoruhodné je i to, jak na sebe jednotlivé hlavolamy a hádanky navazují. Prostě to má opravdu velkou soudržnost a není to jen sada puzzlů naskládaná hala bala za sebe.

Srovnání se sérii The Myst se Quern asi nevyhne, hrál jsem zatím první dva Mysty a mám dva poznatky. Jednak mi Quern přijde lepší a férovější a zároveň se mu povedlo mě ještě více nalákat na podobné a klidně starší hry, a to je mám už vlastně rád celkem dostatečně.

S otevřeným světem bych byl opatrný, protože to by pak byla otevřeným světem prakticky jakákoliv adventura. Málokdy se stane, že by měl hráč možnost od nějakého problému odejít a řešit jiný. V naprosté většině případů je nutno postupovat hezky od jednoho problému, který otevře další problém. Ale vůbec mi to nevadilo. Vše je dokonale přehledné a ten pocit, kdy se po usilovné snaze otevře nový prostor o velikosti pěti metrů čtverečních, je k nezaplacení.

Celkově za mě tedy téměř naprostá spokojenost a Quern by si zasloužil větší pozornost, minimálně od všech fanoušků Mystů, Atlantisů, Roomů a únikových her.
+11