Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Reprobates

Zatracenci, Next Life

69
46 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
adventura > 3D adventura
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
01.12.2007 PC
Vývojáři:
V adventuře s hororovým nádechem od tvůrců hry Posel Smrti se octnete v kůži Adama Reichla, který má při cestě do Karlových Varů těžkou autonehodu, která nekončí smrtí, ale probuzením na neznámém ostrově uprostřed ničeho. Neví se, zda je to sen, halucinace, posmrtný život... to je na vás, abyste na to přišli. Hra má dvě hlavní linie - prozkoumávání ostrova a druhou, snovou, kdy se ocitáte v různých snech, či spíše nočních můrách.


Poslední diskuzní příspěvek

Nedávno jsem narazil na tenhle článek, kde do diskuze napsal bývalý vývojář hry pár zajímavostí. Dost to vysvětluje, proč je hra taková, jaká je.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
V mnoha věcech se asi budu opakovat s komentáři níže, celkově to je jedno z mých nejrozporuplnějších hodnocení: na jednu stranu velice zajímavý příběh, který udržel mojí pozornost a nutil mě hru dohrát až do samého konce, i v dnešní době pěkná grafika, přiměřená obtížnost bez nelogických zákysů, tudíž lze dohrát bez návodu a slušná herní doba.
Na druhou stranu jsou tu zásadní nepříjemnosti, které hodnocení sráží: ubývání energie lze naštěstí řešit patchem (doporučuji!), ale co nelze odstranit, je pomalost hlavního hrdiny, především když překonává překážky (cesta po kráteru), dále dle mého názoru není v adventurách úplně šťastné časové omezení řešení úkolů a poměrně časté umírání, ke konci když jsem vlezl do hangáru a byl zastřelen robotem se mi několikrát stal bug, kdy mi hlavní hrdina "zmizel" a nezbylo než vyskočit do Windows a znovu spustit hru. Celkově mi přijde, že početná skupina betatesterů svojí práci odflákla a všichni by měli vrátit honoráře :-)
Nakonec však musím vzít v úvahu i fakt, že jsem hru koupil tuším v levných knihách za 99,- Kč a za tuto cenu jsem dostal velmi slušnou porci zábavy. Takže suma sumárum bych to viděl na 70% - škoda, mohlo to být více...

Pro: Zajímavý příběh, slušná grafika, žádné nelogické zákysy

Proti: Animace postav, chvílemi zdlouhavé (především na ostrově)

+15+15 / 0
  • PC 35
Na demoverzi hry Reprobates jsem narazil náhodou, když jsem projížděl CD mé kdysi nově koupené strategie Joint Task Force. S atmosférickým zážitkem, který jsem si z ní odnesl, jsem byl nadmíru spokojen. Už jen fakt, že tato adventura je od českých Future Games, mých oblíbených vydavatelů adventur, kteří stojí za mými oblíbenými tituly Posel Smrti a NiBiRu, mě přesvědčil o tom pořídit si plnou verzi hry. O to šokující byla studená sprcha, která nastala po odehrání pár hodin plné verze... demo totiž obsahovalo jeden z mála světlých momentů celé hry.

Ale pěkně od začátku. Nejprve k příběhu. Ujímáte se role Adama Reichla, který ihned z úvodu hry prodělá těžkou autonehodu. Probouzí se ovšem ihned po ní na neznámém ostrově uprostřed Atlantiku, na kterém dokonce není sám. Po čase si ovšem začne uvědomovat, že tu něco nesedí. Lidé se tu chovají divně, záhadně mizí a objevují se, mají jiný pojem o čase, trpí nočními můrami a všechny je spojuje nějaká tragédie před tím, než se dostali sem. Záhadné také je, že se zde budí všichni odpoledne a místní zvonice se každý den ozývá třemi zazvoněními, po kterých celý ostrov ulehne do tvrdého spánku. K tomu všemu i vy začnete trpět nočními můrami, po kterých většina šílí. Na Adamovi je nyní zjistit, co mají noční můry za význam, co všichni na ostrově dělají a jak se z něho dostat pryč.

Právě jednu z nočních můr, které Adam prožije na vlastní kůži, jsem měl tu čest si projít v demoverzi. A právě tato pasáž je vůbec tou nejlepší z celé hry. Dokonalá temná atmosféra, vizuální zpracování nemocnice, zajímavé dialogy i zvraty. Kdo by si po odehrání takové nadupané demoverze nechtěl pořídit celou hru, že? Povedené jsou veškeré Adamovo noční můry, ovšem tady klady končí. Více jak polovina hry se odehrává na již zmíněném ostrově, na kterém strávíte několik dnů, a upřímně... nebýt těch pár zpestření právě ve formě nočních můr, asi bych se ukousal nudou. A to že vás hra začne nudit ihned úvodem je už sakra malér!

Příběhový postup na ostrově se totiž neskutečně vleče, je až přehnaně natahovaný a většinu herního času tvoří neustálé zdlouhavé chození po okoukaných lokacích sem a tam, které ještě více prodlužuje úbytek energie, kterou si musíte doplňovat pitným režimem a stravou (s tím jsem se u klasické point and click adventury setkal poprvé... a je to naprosto k ničemu). Okamžitě se dostavuje také stereotyp, protože postup veškerých dní je téměř totožný - vyslechnete obyvatele místních bungalovů, obhlédnete ostrov zdali se něco od předešlého dne stalo nebo změnilo, nasbíráte (opět extrémně zdlouhavě) kamení, klacíky a suchou trávu a hledáte jejich následné využití. Přidejme k tomu jeden nebo dva dialogy které nám za celý uplynulý čas strávených zbytečnými aktivitami přiblíží to, co vlastně na ostrově děláme a "dong, dong, dong...", jde se spinkat a můžete začít nanovo. Abych ale jen nekritizoval, i na ostrově se najdou světlé momenty. Dialogy s jednotlivými postavami jsou celkem zajímavé a mě osobně bavilo hledání částí textů, které mi postupně odkrývali tajemný dopis právě o tom, jaký je smysl ostrova a co na něm všichni lidé dělají. Řekněme... mělo to své specifické napínavé kouzlo. Každopádně mnoho takhle povedených momentů neočekávejte.

To co mě neskutečně dokázalo vytočit je takový ten styl hledání ,,najdi trubku ve spleti potrubí,,. Okolo mě je "x" jiných trubek, které se dají použít stejně jako ta, na kterou musím přímo kliknout. Stejně tak na sebe některé předměty mohli trochu více upozornit. Jak si má člověk všimnout miniaturního skalpelu zašitého někde v rohu obrazovky? Grafická stránka hry je pěkná, menší technické nedodělky se dají přehlédnout. Skvěle odvedené jsou krátké filmečky. Český dabing se také celkem povedl, v hlavní roli uslyšíme Václava Rašilova.

Po dohrání dech beroucí části v demoverzi jsem očekával naprostou atmosférickou bombu, která se ponese v duchu předchůdců Posla Smrti nebo NiBiRu. Bohužel jsem se dočkal nudné, zbytečně až přehnaně natahované point and click adventury s pár světlými momenty ve formě nočních můr, které ovšem zdaleka neuspokojí a spíše jen okoření neustálý stereotyp. Reprobates není vyloženě špatnou hrou, ovšem dříve vydané pecky nasadili laťku dost vysoko a jde o první hřebíček do rakve firmy Future Games.

Pro: Noční můry (zejména nemocnice), vizuální stránka hry, zábavné dialogy, povedené filmečky, český dabing

Proti: Ostrov, stereotyp, zdlouhavé postupy mezi lokacemi, zbytečné přehnané natahování děje, pixelhunting, energie,

+11+11 / 0
  • PC 60
Jedna věc je zahltit hráče tajemnem a záhadami, druhá věc je smysluplně je vysvětlit a udržet jejich zajímavost až do konce. Zatracencům se to bohužel nepodařilo a dějová linka jim od skvělého úvodu postupně upadá až do nemastného závěru. Obtížnosti a pixelhuntingu jsem se přizpůsobit dokázal, strohému a osekanému scénáři však ne.
+10+10 / 0
  • PC 80
Na tuhle hru moc ráda vzpomínám. Grafika je také moc povedená. Nejlepší je dabing. Zajímavé je zjišťovat proč mizí lidé a nový se zase objevují. Chvílemi mi až naskakovala husí kůže. Adamovo noční můry jsou také docela děsivé. Nelepší byla ta atmosféra hry která mě nutila dál a dál zjišťovat co se vlastně stalo. A jak to celé dopadne.

Pro: Dabing. Atmosféra. Mizení a Objevovaní lidí. Grafika.

Proti: Chvílemi je hra až moc zdlouhavá.

+10+11 / -1
  • PC 65
Vždy, když se objeví nová adventura od Future Games, každý se hned ptá ,jestli náhodou nepřekonala Posla Smrti. A já teď můžu jednoznačně odpovedět, že ne.Přitom tu je dobrý nápad. Banda různých lidí se záhadně objevuje na ostrově a nikdo netuší co se děje. Jenže zajímavý příběh sráží několik podstatných chyb.

Za prvé o hlavní postavě se skoro nic nedozvíme.A nemůžeme to vyvodit ani z jeho reakcí(Adamův slovník obsahuje nejspíš jen fráze typu "Šikovná věcička." nebo "Takhle to nepůjde.")

Za druhé byly všechny dialogy drasticky osekány a může se stát, že se v daný moment nemůžete ptát, na co byste se logicky ptali.

Za třetí tu chybí jakékoli scény, kde by byl větší počet lidí(dohadování se apod.) a některé fáze hry jsou zase příliš uspěchané(když umře jeden z ostrovanů, Adam pronese jenom:"Chudák Danica,má to už za sebou."a tady se dotýkám i prvního problému :)

Future se pokusil i o jakousi inovaci žánru, ta však skončila tak napůl dobře. Minihry jsou na jedno zahrání zábavné a jednoduché na pochopení.Naštěstí se neopakují.Za to energie, která se snižuje při jakémkoli divočejšímu pohybu(počítá se i běh v rámci jedné obrazovky), je tu úplně zbytečně a jen vás neustále otravuje.

Škoda, že celá hra nebyla zpracována stejně kvalitně jako část v márnici, kde jsou skvěle napsané dialogy a je tu úplně úžasná atmosféra. To bych se nebál dát i 90%

Pro: příběh, snové sekvence

Proti: hlavní postava,energie, občasný pixelhunting, chvílemi úplně bez atmosféry

+8+8 / 0