Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Silent Hill 2

Silent Hill 2: Inner Fears, Silent Hill 2: Restless Dreams, Silent Hill 2: Director's Cut, Silent Hill 2 HD

Team Silent •  Creature Labs (PC) •  Hijinx Studios (PS3, X360)
24.09.2001
19.12.2001
02.12.2002
20.03.2012
kompatibilní
87
205 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Sillent Hill 2 je akční adventura ze slavné série survival hororů (hlavní postava bojuje o přežití ve světě nadpřirozených nepřátel). Tento díl si jako první našel oficiální cestu také na PC. Základním lákadlem hry je temná atmosféra opuštěného, mlhou zahaleného města a velmi silný příběh s možností několika zakončení.

Příběh se točí okolo muže jménem James Sunderland, který si žije spokojený život se svou manželkou Mary. Jednoho dne ale Mary onemocní a po dvou letech umírá. James je velmi zdrcen a těžce to nese. Po dvou letech obdrží dopis od údajně zemřelé Mary s tím, že se s ním chce setkat na jejich oblíbeném místě a sice ve městě Silent Hill. V podezření, že jde o podvod, se James přesto vydává do města, ovšem netuší, že město se od jeho poslední návštěvy dosti změnilo.

Hratelnost je podobná jako v případě předchozího dílu, to znamená, že budete zkoumat, prohledávat a odhalovat temnou minulost Silent Hillu. Podíváte se do mnoha temných míst například Brookhaven nemocnice, Rosewater parku a dokonce navštívíte i věznici. Cestou sbíráte munici, léčivo či jiné předměty, které vám pomohu v řešení puzzlů a hádanek. K dispozici také dostanete rádio, které odhaluje blížící se nepřátelé a baterku. Nepřátel je až dvanáctero druhů včetně bossů. Na obranu proti nim obdržíte například ocelovou trubku, motorovou pilu, pistoli, brokovnici či loveckou pušku.

Původní vydání pro PlayStation 2 bylo ochuzeno o jeden konec a bonusový scénář Born From A Wish, což bylo později napraveno s Director's Cut verzí, která vyšla jak pro PC, tak i znovu pro PlayStation 2. Xbox verze s podtitulem Inner Fears (EU) či Restless Dreams (US) nabídla lehce vylepšenou grafiku. Pro Xbox 360 a PlayStation 3 pak byla hra k dispozici v HD kolekci spolu s třetím dílem.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Existuje něco jako herní poesie? Nebo snad hluboká psychologická sonda balancující na pomezí hry a bizarní surrealistické podívané, že by ani David Lynch nepohrdnul? Pokud ano, odpovědí by dozajista mohl být právě Silent Hill 2. Nejsem expert, ale nesetkal jsem se s žádnou jinou hrou, ke které by na internetu kolovaly tak rozsáhlé analýzy příběhu, postav, symbolů atd.

SH2 je ve své podstatě relativně nenápadná hra. Nesetkáme se zde s kultem, snažícím se oživit dávného boha, jehož horliví následovníci by neustále šlapaly na paty našeho (anti)hrdiny apod. Celkově tu není příliš mnoho vnějších vlivů, které by postavy rozptylovaly od cesty do jejich rozpolcených niter. Pocit osamělosti a izolace od okolního světa je zde doveden do dokonalosti. Rád bych zdůraznil, že toto je pravděpodobně prvek, který ze SH2 činí tak unikátní počin. Obrácení dovnitř a propracovaná psychologie postav jsou aspekty v herním světě stále relativně málo zdůrazňované (ačkoliv dnes se již s nimi setkáváme častěji, především v nezávislých hrách). Přinejmenším je to originální.

Co se týče hratelnosti, ta je v SH2 dle mého názoru spíše průměrná až podprůměrná, odsunutá jakoby na druhou kolej. Neočekávejte propracované souboje a ukrývání se. Jste zcela obyčejný, zmatený chlápek, který se snaží najít smysl v tom mentálním b.rdelu, který se kolem něj (ano, čtete dobře) a v něm odehrává, příležitostně se objevující démonickou havěť mydlí po hlavě (ehm, ne zcela nezbytně) vším co mu přijde pod ruku, později samozřejmě dostanete i nějakou tu pistolku, pušku, atd. Nicméně, jak už jsem psal, oproti ostatním Silent hillům není důraz kladen na akci, ale na příběh a atmosféru. Je zdůrazněno prožívání postavy, dominuje pocit osamělosti a melancholie, výčitek svědomí, zmatku hraničícím se šílenstvím apod.

To se odráží i v dokonalém, pro zdůraznění opakuji, DOKONALÉM, soundtracku. Zde bych si dovolil trochu se rozepsat, protože tohle je pro mě prostě srdeční záležitost (díky SH2 jsem začal poslouchat filmovou a herní hudbu). Takže tedy... oproti často opěvovanému soundtracku SH1 zde nalezneme líbivější a celkově posluchačsky přístupnější melodie (možná jsem škarohlíd, ale soundtrack jedničky byl podle mě na samé hranici toho, čemu se ještě dá říkat hudba), pomalé melancholické "ambient" skladby střídají dynamičtější rockovější songy, úvodní skladba Theme of Laura stylem částečně připomíná titulní skladbu z první hry, ale oproti ní působí klidněji, jaksi shovívavěji, nekriticky. S tichým porozuměním před námi předestírá tragický příběh všech postav.

Tož tak :) těch pár procent bych ubral snad za občas skřípající hratelnost a za sem tam dokonale stupidní hlášky (James). Za zmínku stojí také amatérský film, který není vlastně nic jiného, než video ze hry od začátku do konce. Je doplněný o nové skladby (samozřejmě ne od Yamaoky) a celkově je to pěkně sestříhané a dává to hře trochu nový kabát. Film je k vidění na youtube, osobně můžu doporučit. Sice to ne zcela funguje jako samostatný film, pro fanoušky zajímavost a pro nehráče možnost nakouknout do světa SH.

Pro: psychologie postav, nejednoznačný příběh otevřený mnoha interpretacím, hudba.

Proti: horší hratelnost, lineárnost, někdy slabší dialogy.

+38
  • PC 100
Naprostá pecka, atmosféra, že ani mlha nad rákosníčkovým rybníčkem není hustší. Asi nejlepší díl celé herní serie. Ideálně dlouhý a svého času nejlepší herní horor. Já osobně jsem se s herní postavou sžil natolik, že v pro mě památné části hry(nechci spoilerovat, kdo hrál, ten ví)jsem nebyl schopen dál pokračovat a načítal pozici stále dokola, abych mohl zvrátit děj.

Pro: hutná atmosféra, grafika, hudba, NPC postavy, děj

Proti: kamera přes rameno

+34 +35 −1
  • PC 95
Silent Hill je jediná hra, kde po dokončení si nejste jistí, zda jste se během ní rozhodli správně. Tak komplexní a do detailu vypracovaný příběh nemá žádná jiná hra. Jen u série Sillent hill jsem pak na internetu strávil hodiny jen tím, že jsem se snažil získat všechny informace, které mi ve hře unikly a četl řadu analýz, abych si své dosažené informace obohatil.(Doporučuji analýzy od Presidenta Evila) Je to hra, kde u každé řečené věty se dvakrát zamyslíte, zda nebyla myšlena tak nebo tak. Silný psychologický podtext.

Celou hru vás doprovází nejistota a strach z každých dveří, protože se bojíte, co tam bude, ale na druhou stranu vás hra díky své atmosféře donutí vše prozkoumat. (Takže jsem byl rád za každé zamčené dveře) Je to úplně jiné, než například v Dead Space, kde si po čase na ty lekačky zvyknete.

Jedná se o akční adventuru, takže se nevyhnete sbírání a kombinování věcí, nebo řešení puzzlů. Mě, jakožto milovníka adventur, tato část silent hillu možná baví i o trochu víc, než ta akční. Navíc si obtížnost puzzlu můžete na začátku hry zvolit, takže je to hra i pro ty, co se hlavolamům moc nevěnují.

Ze začátku vás zarazí konzoloidní ovládání, ale za deset minut si na to zvyknete a už to ani nevnímáte. Zato na kameru, jsem si nezvykl nikdy. V jedničce byla taky debilní, ale po stisknutí určitého tlačítka se hrdina podíval tam, kam chcete. Zde to fungovalo tak z poloviny. Několikrát jsem jen čekal u dveří, než za mnou příjdou nepřátelé, protože se na ně jen slepě vrhnout stojí zdraví.

Hudba je prvotřídní, ale na jedničku nemá. (Ten hlavní soundtrack mám v MP3 dodnes) Ale i u takové hry se objeví neduhy.Například cesta lodí, u které jsem strávil nudných 15 minut. Nebo zbytečně dlouhé chodby(Zni to divně, ale je to tak.)

Ale když to vezmu kolem a kolem, tak se jedná o hru, kterou by si měl zahrát každý milovník hororů nebo zamotaných příběhů. Chtěl jsem dát 95% ale asi z nostalgie mi jednička přišla o trochu lepší(Ještě zamotanější příběh). Proto 90%

Edit: Silent Hill 2 ve mě zanechal velice silný pocit, který jsem neměl ani u jedničky. Přemýšlím o tom pořád znovu a znovu a musím se opravit. Jednička není lepší. Ve dvojce není ten pravý horor příšery a monstra, ale to, že jsem ty příšery možná my sami. Zatímco v jedničce jsme se dostali do té noční můry víceméně náhodou, ve dvojce jsme si to způsobili vlastním přičiněním. Proto opravuji své hodnocení a odteď považuji dvojku za nejlepší díl série.

Pro: atmosféra, vypilovaný příběh, silné charaktery, hádanky, zvuky

Proti: kamera, loď, dlouhé chodby

+25
  • PC 85
Po padesáti rozepsaných a následně smazaných komentářích to shrnu jednoduše: jediná hra, co mě kdy dohnala k slzám (a způsobila čtrnáctidenní depku po dohrání). Dodnes jsem neměl odvahu spustit jí znovu. Na Jamesovu vzpomínku na návštěvu Mary v nemocnici nezapomenu NIKDY.

Pro: příběh a způsob jeho podávání

Proti: repetetivní gameplay, občas ovládání...je toho vlastně docela dost

+24 +26 −2
  • PC 100
V rámci doplnění herních znalostí jsem pojal za příjemnou povinost projet si celou sérii Silent hill, která mě dříve téměř minula, a to pěkně od jedničky, jak se sluší. První díl mám již za sebou a předevčírem jsem dokončil i díl druhej:

Negativa - občasnej boj s kamerou (někdy i prohranej), nemožnost užití myši pro rozhlížení, potíže s ovládáním, především pak doslova rozčilující ovládání puzzlů – to vše hře zcela promíjím, protože tady se, prosím pěkně, jedná o umělecký dílo a ne lecjakou zombie mlátičku!

Atmosféra hry je uchvacující. Design, textury, zvuky a třeba i ticho – to vše je namícháno v tom správně nepřeplněném strašidelném kokteilu, kterej mě osobně sednul naprosto. Akční pasáže příjemně střídají hádanky, kdy člověk musí skutečně přemejšlet, obtížnost obojího jest při těžším nastavení skutečná challenge.

10% nahoru je za naprosto uchvacující příběh, kterej do poslední minuty má pořád co říct! Super hlavní hrdina, kterej působí křehce a zranitelně – jako člověk (hráč)a ne hrdina počítačových her.
K tomu přičtěme krátký, ale velmi důstojný přídavek – Mariina cesta do parku, kterej původní příběh ještě příjemně okořeňuje. 2x za hru (nebudu psát zbytečně spoiler, ti co hráli, určitě dobře vědí) :) se mi stalo, že jsem skutečně hleděl na monitor s otevřenou pusou a musel vnitřně zpracovat právě probíhající události bortící předpokládaný směr příběhu. Dobrá práce!

Dalších 10% nahoru potom jde za doslova dechberoucí hudební doprovod. Akira Yamaoka opravdu zabodoval v plné výši. Hra hudbou šetří a je to jenom dobře – píseň musí vyznít a tady se tak skutečně děje. Především klavírní skladby "True" a "Promise" už mi zůstanou v hlavě až do smrti!

Rozhodně lepší jak předchozí díl. Už se těším na trojku. 100%

Pro: Atmosféra, příběh, hudba, zvuky, design, obtížnost, umělecký dílo

Proti: Kamera, ovládání – především pak u puzzlů

+24