Sillent Hill 2 je akční adventura ze slavné série survival hororů (hlavní postava bojuje o přežití ve světě nadpřirozených nepřátel). Tento díl si jako první našel oficiální cestu také na PC. Základním lákadlem hry je temná atmosféra opuštěného, mlhou zahaleného města a velmi silný příběh s možností několika zakončení.
Příběh se točí okolo muže jménem James Sunderland, který si žije spokojený život se svou manželkou Mary. Jednoho dne ale Mary onemocní a po dvou letech umírá. James je velmi zdrcen a těžce to nese. Po dvou letech obdrží dopis od údajně zemřelé Mary s tím, že se s ním chce setkat na jejich oblíbeném místě a sice ve městě Silent Hill. V podezření, že jde o podvod, se James přesto vydává do města, ovšem netuší, že město se od jeho poslední návštěvy dosti změnilo.
Hratelnost je podobná jako v případě předchozího dílu, to znamená, že budete zkoumat, prohledávat a odhalovat temnou minulost Silent Hillu. Podíváte se do mnoha temných míst například Brookhaven nemocnice, Rosewater parku a dokonce navštívíte i věznici. Cestou sbíráte munici, léčivo či jiné předměty, které vám pomohu v řešení puzzlů a hádanek. K dispozici také dostanete rádio, které odhaluje blížící se nepřátelé a baterku. Nepřátel je až dvanáctero druhů včetně bossů. Na obranu proti nim obdržíte například ocelovou trubku, motorovou pilu, pistoli, brokovnici či loveckou pušku.
Původní vydání pro PlayStation 2 bylo ochuzeno o jeden konec a bonusový scénář Born From A Wish, což bylo později napraveno s Director's Cut verzí, která vyšla jak pro PC, tak i znovu pro PlayStation 2. Xbox verze s podtitulem Inner Fears (EU) či Restless Dreams (US) nabídla lehce vylepšenou grafiku. Pro Xbox 360 a PlayStation 3 pak byla hra k dispozici v HD kolekci spolu s třetím dílem.
@Matthias (20.06.2024 20:30): 1. To tu nikto netvrdí a navyše generalizuješ. Ja som inak tú hru hral a prešiel v roku 2009 a ako píšem nižšie, aj vtedy mi to ovládanie a kamera prišli blbé. Ale ako vidíš z mojich 80%, nemyslím si, že je to zlá hra, naopak, myslím si, že je dobrá, pretože atmosféra, hudba, exploring a v podstate aj príbeh dobré boli, ale ten combat + ovládanie boli zlé.
Inak súhlasím s všetkým, čo napísal JohnCZ. Ja mám kopec starých hier rád a nie všetky som hral v čase vydania, len niektoré hry nezostarli dobre alebo mali nedostatky už v čase vydania. Navyše ovládanie je asi jedna z najlegitímnejších pripomienok pri akejkoľvek hre. Taktiež nebudem mať ružové okuliare v tom, že aj keď sa mi nejaká hra páči, tak sa budem tváriť, že nemá žiadne nedostatky.
@Pluto (20.06.2024 20:44): Hra by tým úplne prišla o väčšinu atmosféry a dramatickosť, keď hráčovi nič nehrozí. Navyše sa od toho odvíjajú aj rôzne konce.
Inak súhlasím s všetkým, čo napísal JohnCZ. Ja mám kopec starých hier rád a nie všetky som hral v čase vydania, len niektoré hry nezostarli dobre alebo mali nedostatky už v čase vydania. Navyše ovládanie je asi jedna z najlegitímnejších pripomienok pri akejkoľvek hre. Taktiež nebudem mať ružové okuliare v tom, že aj keď sa mi nejaká hra páči, tak sa budem tváriť, že nemá žiadne nedostatky.
@Pluto (20.06.2024 20:44): Hra by tým úplne prišla o väčšinu atmosféry a dramatickosť, keď hráčovi nič nehrozí. Navyše sa od toho odvíjajú aj rôzne konce.
Pro: psychologie postav, nejednoznačný příběh otevřený mnoha interpretacím, hudba.
Proti: horší hratelnost, lineárnost, někdy slabší dialogy.