Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Silent Hill 3

Team Silent •  Hijinx Studios (PS3, X360)
23.05.2003
07.11.2003
20.03.2012
24.07.2018
kompatibilní
83
142 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Silent Hill 3 je pokračováním hororové série zasazené (z velké části) do městečka Silent Hill. Příběhově hra přímo navazuje na první díl, zatímco na druhý pouze lehce odkazuje.

Hlavní postavou hry je americká teenagerka Heather Masonová. Heather sedí v kavárně, ale po chvíli upadne do spánku, a ve svém snu vidí lunapark zabarvený rudou krví a pohybujícími se kreaturami. Po probuzení se vydává zavolat svému otci, aby se mu svěřila se svou noční můrou. Cestou ji ale sleduje muž v dlouhém béžovém kabátě, jež na ni volá jménem a chce si s ní promluvit. Heather se tedy schová na toaletách odkud uteče ven oknem. Následně vchází do zaměstnaneckého úseku a začnou se dít podivné věci. Ovšem to je pouze začátek všech hrůzných událostí.

Stylem hraní je hra prakticky identická s předcházejícími díly, takže vaším hlavní úkolem je přežití mezi zástupy monster. Putování vám znepříjemňuje až devět druhů nepřátel a několik bossů. Cestou řešíte jednotlivé hádanky, které vás posunou blíže k rozkouskování spojitosti vašich snů s městečkem Silent Hill. Ve hře také máte k dispozici inventář, do kterého si ukládáte hlavně zbraně, munici, léčivo a nalezené předměty.


Poslední diskuzní příspěvek

@Všivák (26.08.2019 14:37): jo jde to uplne vklidu, je to jen o zvyku a ted krasne kombinuju klavesnici a mys. Ale teda ze bych se nejak bal nebo tak to fakt ne,ale opet to bylo na zaklade komentaru tady,takze ocekavani ktere aspon u me naplneno neni, jen obcas slusna atmosfera asi jako v prvim dile,me totiz trosku ti nepratele prisli spis smesni nez abych se jich bal XD pribeh stejne nechapu ale prekvapila me na ten rok mimika postav.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Krok zpátky. Už mě začíná vadit, jak s každým dílem přibývá to, co mě na téhle sérii nebaví (monstra, toporné souboje, bludiště) a ubývá to, co mě naopak baví (hádanky, průzkum, surrealismus). I ten příběh je tentokrát výrazně slabší a ač navazuje na atmosférickou jedničku, jeho větší doslovnost spíše škodí, což v kombinaci s již tradičně mizerným voice-actingem a nyní ještě více béčkově působícím writingem nepůsobí moc dobře. Je to znát i na samotném začátku, kde mě tvůrci rovnou uvrhli mezi kvanta monster a zcela rezignovali na jakýkoli build-up. Dost mi lezla na nervy i hlavní hrdinka, které jsem spíše přál rychlou smrt než že bych se o ní nějak bál.

Ale hlavně, hraje se to prostě dost blbě. Nulový posun v designu, zase ta samá bludiště, milion dveří a holé chodby. Tentokrát snad ještě holejší. Hodně lokací je navíc zrecyklováno ze dvojky a i když vše vypadá trochu jinak, procházet již jednou viděné lokace a zejména již hodně okoukaný bludišťoidní Otherworld už mě kdovíjak nebavilo.

Na druhou stranu atmosféru to má stále lahůdkovou a s blížícím se koncem je to stále pekelnější a nepříjemnější. Hlavně teda ta kvanta agresivních monster, před kterými nelze jinak, než prostě zdrhnout. Je to ale dvousečná zbraň. Na jednu stranu to cíleně stresuje a nutí hráče být neustále v pohybu. Já jsem ale spíš takový opatrný pohodový čumenda typ libující si v klidné exploraci, takže mě osobně takový gameplay spíše nebaví a frustruje. Střelné zbraně jsou neúčinné a je do nich minimum munice (a tu velice důrazně doporučuju šetřit na docela tuhé bossfighty). Zbraně na blízko taky nic moc. Umlátit trubkou byť jen blbého čokla je práce na několik desítek sekund a stojí to leda tak cenné zdraví. Zhruba v půlce hráč objeví katanu, která sem tam něco i skolí, ale žádnou velkou parádu taky nenadělá. A stejně jako munice, tak i léčících prostředků je naprosté minimum a je potřeba s nimi nakládat velice opatrně (tzn. ideálně se nepokoušet moc bojovat).

Největší zklamání pramení z naprostého minima hádanek a celkově menší nápaditosti. Třetí Silent Hill je opravdu spíše survival hra. Což by nemuselo být nutně špatně, kdyby za a) neměl stále tak hrozný souboják a za b) designově by to nebyla samá uzounká chodba a monstrům by se dalo o něco spolehlivěji vyhýbat. Je mi jasné, že fanoušci série se mnou nebudou nutně souhlasit, ale na můj vkus třetí Silent Hill vaří z vody až příliš. Stále ty samé ingredience, ovšem tentokrát namíchané o poznání hůře.

Po kratší pauze se vrhnu na kontroverzně přijatou čtyřku a jsem zvědavý, zda přinese do série již potřebný svěží vítr. :)

Pro: doslova pekelná atmosféra, sound design, animace a na svou dobu mimika postav, těch pár hádanek, do jisté míry cílené frustrování hráče...

Proti: které je ale občas trochu přes čáru, větší důraz na souboje/prchání, recyklace lokací, slabší příběh a otravná hlavní postava, voice-acting, málo samotného Silent Hillu

+24 +25 −1
  • PC 100
V Japonsku sa bežne v automatoch predáva použité spodné prádlo stredoškoláčok. Divíte sa potom, že tam vznikajú takéto úchylné a hnusné hry? Kto, preboha, navrhoval a dizajnoval tie príšery? Zdravotné sestry s trhanými pohybmi ešte ako-tak dávajú zmysel, ale ten zvyšok panoptika hrôzy?!... Na prvé stretnutie s monštrom v Nákupnom centre "The Mall" len tak ľahko nezabudnem... to bola zároveň posledná časť príbehu, ktorú som hral potme a so zvukom... potom to už akosi nešlo...
K zvukovej stránke hry sa teda vyjadriť nikdy môcť nebudem, pretože odvtedy som drtil zásadne len za bieleho dňa a s vypnutým zvukom. Napriek tomu to stačilo na to, aby som začal trpieť poruchami spánku a ťažkými nočnými morami (koľko som mal vtedy, hmmm, 26 rokov? ehm...). Niekoľkokrát som sa tak k*revsky zľakol, že si to koledovalo o tachykardiu alebo rovno zástavu srdca (hlavne ak sa príšera vynorila spoza rohu... keďže som nemohol používať chrčiace rádio, ktoré by indikovalo blízkosť príšery už kvôli spomenutému vypnutému zvuku). Úplne najhoršia bola časť v nemocnici Brookhaven, to už bolo vážne na prášky.
Kým Heather nenašla samurajskú katanu, pripadal som si ako úplne nahý, bezmocný a vydaný napospas prvému monštru, čo mi skríži cestu. Baterka a malý nožíček, prípadne slabá pištoľka stoja totiž úplne za ho*no. Táto neistota a pocit slabosti v koži jemnej blonďavej dievčiny tiež pridal svoje k priam traumatizujúcemu hernému zážitku.
Cheaty ako obvykle neexistujú (japonská hra...), takže záverečný boss fight ma stál, ak si dobre pamätám, dva dni snahy a takmer roztrieskanú klávesnicu.
Napriek tomu som hru dal aj druhýkrát (aj vďaka bonusom typu rôznorodých koncov alebo možnosti prezliekať hlavnú hrdinku do rôznych šiat...).
No a som zmierený s tým, že lepšiu hororovú hru už asi nikto nikdy nespraví...

Pro: strach, hrôza, nepríjemné stavy, príbeh, monštrá, lokácie, labyrinty, proste všetko...

Proti: Žiadne proti neexistuje... úplne nekritických 100%

+22
  • PC 85
Dohráno. Musím říct, že z téhle trilogie, mi tento díl přišel nejslabší. Není tak mysteriózní, jako díl první a nemá tu hutnou atmosféru jako díl druhý. To ale neznamená, že je hra špatná, naopak, je výborná. Užil jsem si ji a určitě se k ní někdy vrátím.

Oproti předchůdcům mi přišla trojka i nejjednodušší. Hádanek moc není a u žádné moc dlouho nezkejsnete. Většinu hry jsem prošel s katanou, takže munice jsem měl vždy dostatek.

Příběh je zase do detailu vypracovaný, ale jak už jsem řekl, tak s prvním dílem si vyhráli víc.

Ačkoliv je grafika téměř stejná, jako u dvojky, pokrok je tu znát. Musím pochválit hlavně dokonalou mimiku postav, která si zadá i s hrami dnešní doby. Hudba a zvuky jsou zase výtečné. Potěší občasné zašramocení, či křik, které se ozývají chodbou a vy jen stojíte v combat módu a čekáte, ačkoliv nic nepříjde :)

Závěr: Výtečná hra, která mírně za svými předchůdci pokulhává, ale i tak dokáže nakopat zadek moderním hrám

Pro: Příběh, monstra, zvuky

Proti: jednodušší

+21
  • PC 100
Na záčátku jsem si říkal, že na hru budu přísný. Že to nebude další stovkový Silent Hill. Na hře by se dalo najít spoustu maličkostí, kvůli kterým bych to mohl udělat. Děsivý hororový teror mi to ale nedovolil. Silent Hill má takovou atmosféru, že mi to prostě nedovolil. Žeru tenhle abstraktní svět. Tohle znázornění psychického pekla. I tentokrát je prostředí těsně spjato s hlavní postavou. Kdybyste byli na místě Heather, ukáže vám vaše největší noční můry. A to pěkně naživo.

Silent Hill 3 je přímé pokračování prvního dílu. A to tak, že pokud jste nehráli první díl, tak se o hodně připravíte. Příběh perfektně navazuje. Dává smysl. Je to přesně to, co jsem chtěl a ani trochu neklesají jeho kvality. Je to tak dobře poskládané, že kdyby někdy vyšel nějaký remaster, mohli by být tyhle 2 hry klidně spojené. Ještě k tomu to není žádný čajíček. Čím dále postupujete, tím víc víte, že vás nečeká nic moc dobrého. A to k tomu hlavní hrdinka přišla jako slepá k houslím.

Třetí Silent Hill totiž zavedl revoluční myšlenku. Už nemusíte chodit do města. Město příjde za váma. Prostě se jednou probudíte do noční můry. Která je ještě nebezpečnější než kdy dřív. Už na obtížnost normal budete počítat každý náboj. A to doslova. Nebo můžete klidně jít na bosse z železnou trubkou. Jako, že je s ní hlavní hrdinka dost pomalá, slabá a nemotorná. Nepřátel je hodně. Nábojů a lékáren minimum. Už se nestane, jako na konci druhého dílu, že budete mít 50 lékáren a 200 nábojů. Na menším prostoru se dá nepřátelům hůř vyhýbat. Obtížnost narostla.

Nově grafika umí zobrazit postupně měnící se prostředí. Ale ne tak snadno a rychle jako ve filmu. Tady je to víc postupné, víc nervydrásající, víc abstraktní, víc děsivé. Jako byste jste se pomalu dostávali do pekla, ze kterého není návratu. Přesně to podtrhuje například scéna v nemocnici. Ovládání prošlo vylepšením. Pořád je tady dost debilní kamera (nebo atmosferická, když nic nevidíte?). Poprvé ale můžete hru ovládat myší. A musím říct, že jí to hraní dost prospělo.

Je to krátké. Ještě kratší, než docela krátká jednička. Je to ale nadupané až po okraj. Jediné, co mi trochu kazilo zážitek s hraní, byl quicksave. Hru to zjednodušuje a zbavuje to pocitu strachu. Pokud ale máte pevné nervy a vůli, můžete se na quicksave vykašlat. Já to nedokázal a ze strachu ukládal. Všechno samozřejmě podkresluje perfektní ozvučení a opět super soundtrack. Jo, jo, ozvučení opět nemá chybu.

Herní výzva: "Krize identity" (hardcore)

Pro: super příběh, pekelná atmosféra, strach, děsivé ozvučení, soundtrack, větší obtížnost, Silent Hill

Proti: možnost quicksavu

+19
  • PS2 65
Rozhodně nejslabší díl z první trilogie. Příběhově navazuje na díl první, který měl příběh podaný hodně v náznacích a bylo těžké ho pochopit - zde je hodně věcí dovysvětleno, takže i těm méně bystrým jedincům vše docvakne. Výrazně přibylo cutscén, které jsou delší a stále japonsky divné, přičemž příběh třetího dílu není moc těžké pochopit, protože zdaleka nedosahuje komplexnosti (a kvality) svých předchůdců. Žádné dohledávání informací na internetu po dohrání hry tentokrát nenastalo.

První dva díly jsem dohrál nedávno a ve srovnání s nimi mi třetí díl přišel jednodušší co se týče hádanek a zároveň jsem poprvé měl respekt z nepřátel, protože až do nalezení katany (což je asi nejpoužívanější zbraň ve hře) je k dispozici jen nůž (který je naprosto k ničemu) a pistole, kdy nábojů jsem měl celou hru nedostatek a musel jsem výrazně šetřit. To znamená, že ze začátku se budete cítit hodně bezbranně a budete se obávat každé potvory. A to také proto, že se povedly a jsou děsivé a perfektně ozvučené. Zároveň jsou v tomto díle konečně nebezpečné a je třeba různě uskakovat a mít se na pozoru před jejich útoky. Často jsem se přistihl, že jakmile je to jen trochu možné, tak se snažím potvorám vyhnout, proběhnout okolo nich a rychle vlézt do nějakých dveří. To jsem v předchozích dílech nedělal, tam jsem se spíš snažil všechno zabít a to klidně i železnou tyčí.

Hlavní hrdinka Heather je bohužel hrozná kráva a nad jejím vyšinutým chováním zůstává rozum stát. Nedokázal jsem se s ní ztotožnit a často u mě padaly face-palmy. Je mrzuté, že autoři s postavou s takovýmto potenciálem naložili tímto způsobem.

Level design je občas slabota, v podstatě se do outdoor lokací už nepodíváme (až na 5 minutový průběh již viděnou částí Silent Hillu) a celou dobu budeme hnít uvnitř tmavých interiérů, kdy metro a "Underpass" (neboli klasická nudná stoka s řadou holých chodeb) jsou asi nejslabší lokace v sérii SH vůbec. A samozřejmě nesmí chybět nemocnice, což je už taková klasika vyskytující se ve všech dílech. Mám pocit, že mapa byla úplně stejná jako ve dvojce. Přijde mi, jako kdyby vývojáři neměli moc času, tak prostě zrecyklovali některé starší lokace a zbytek udělali hodně lineární. Tentokrát jsem totiž ani neměl ten známý pocit, že chodím od dveří ke dveřím a jen kontroluju, které nejsou zamčené.

Můj pocit, že na tenhle díl neměli vývojáři dostatek času, posilňuje i přítomnost pouze 3 možných konců hry, z čehož jeden je sranda-bonusový. A ten druhý lze získat jen při opětovném hraní (a trvá asi 10 vteřin). Takže při prvním hraní uvidí každý hráč to stejné, což není u série zvykem.

Když to shrnu, u trojky jsem se asi nejvíce bál a to kvůli hororové atmosféře spojené s nedostatkem prostředků pro likvidaci děsivých a nebezpečných nepřátel. Je to lineárnější, s méně hádankami, trochu akčnější než předchozí díly. Hlavní důvod, proč hře nedávám vyšší hodnocení, je ale méně propracovaný příběh, kdy hra většinu času spíše vysvětluje příběh z dílu prvního.

Pro: Povedení nepřátelé, lépe zvládnutá akční část, hororová atmosféra, hudba, volba obtížnosti ovlivňuje řešení puzzlů

Proti: Méně hádanek, slabší level design, oproti předchozím dílům méně propracovaný příběh, poskakující kamera, nesympatická hlavní hrdinka

+17