Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nostradamus: The Last Prophecy

25.10.2007
18.12.2010
78
8 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Nostradamus: The Last Prophecy je first-person 3D adventura, na jejíž tvorbě se podílela tři studia: Elektrogames Limited Company, Kheops Studio a TOTM Studio.

Příběh hry se odehrává ve Francii v 16. století, v době, kdy na trůně sedí Kateřina de Medici. Kateřina je ovšem stižena strašlivou kletbou a proto pošle pro svého dvorního astrologa Nostradama, aby jí z nesnází pomohl. Nostradamus se ale cítí již příliš starý a slabý, a tak posílá svoji dceru Madeleine. V této době však o žádné emancipaci nemůže být řeč. Madeleine se proto vydává za svého bratra Cesara. Nostradamus je jinak víceméně tradiční adventurou založenou hlavně na hádankách a práci s inventářem. Ten je, jak už bývá u Kheops Studio zvykem, naplněný k prasknutí.


Poslední diskuzní příspěvek

@Drolin (07.06.2014 15:09): z Mystu jsem hral chvili jen prvni dil a realMyst. Mam v planu to napravit, ostatne uz mam i par dilu koupenych na GOGu. Jen bych rad nejdriv dorazil nacate serie:-)

Ono mi prijde, ze zatimco Myst a podobne tituly (ale jak rikam, skoro nic jsem z nich nehral, zato mam, myslim, pomerne dobre zmapovanou onu francouzskou produkci - i kdyz treba od Frogwares jsem jeste nehral nic) jsou vpodstate hlavne o zkoumani herniho sveta a o postave, kterou ovladas, toho zas tak moc nevis, mas to byt proste ty ve hre, kdezto hry od Crya se daleko vic zameruji na pribeh hracova postava ma pevne danou povahu, pribehove pozadi, je to proste osobnost s vlastnimi myslenkami. Casto je to jeste podtrzeno dabingem. Mam pocit, ze vsechny postavy v hrach od Kheops Studia jsou nadabovane... ale zase to nebude platit 100%, mam pocit, ze treba v takovem Ringu je hlavni postava anonymni a jde hlavne o operne-futuristicky zazitek:-)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Nejprve kratke shrnuti pro netrpelive: Nostradamus je narez, pokud mate radi adventury z vlastniho pohledu, jdete a zahrajte si to.

Nostradamus je mozno brat jako semi-sequel k predchozimu pocinu Kheops Studia (a Totem Studia a Electronic Company a MK2 a kdo vi jeste koho vlastne a kdo co vlastne na hre delal a kdo to do jake miry produkoval a distribuoval:-), The Secrets of Da Vinci. Nejen, ze obe hry vypadaji graficky podobne nadherne, nejen, ze se na rozdil od ostrovnich titulu odehravaji predevsim v interierech. Obe jsou presne casove urceny nejen lety, kdy se odehravaji (obe kolem poloviny sestnacteho stoleti), ale dokonce i jednotlivymi dny; zatimco Da Vinci se odehrava mezi 22.9. - 25.9.1522, Nostradamus mezi 27.3.- 31.3.1566. Nemluve o tom, ze obe hry se odehravaji ve Francii a nehrajete ani za Leonarda da Vinci, ani za Michela de Notre-Dame.

Velky inventar a vsemozne skladani a rozkladani predmetu nesmi chybet v zadne poradne Kheopsacke adventure, zde ale ponekud skladaci orgie ustupuji do pozadi a ke slovu se dostane multifunkcni kit obsahujici skalpel, nuzky, pinzetu, lupu, ostre seriznuty brk a kruzitko, se kterymi se vyblbnete dosyta:-) Nechybi bodovani jednotlivych akci, na nekolika mistech se objevi i stupnice "uspesnosti presvedcovani autorit". Zatimco pri rozhovoru s otcem a vyslechu u kralovny je treba svymi vetami dostat pomyslnou hladinu co nejvys, pri posledni serii puzzlu naopak stejna mirka (merka, odmerka, teplomer...) ukazuje, kolik casu vam jeste zbyva.

Hodne legrace si uzijete s prevleky: postavy, ktere si nejsou vedomy toho, ze Madeleine a Cesare jsou jedna osoba v ruznych satech, reaguji na oba ruznym zpusobem a pristihl jsem se, ze casto loaduji pozici jen proto, abych se mohl prevleci a vychutnat si casto uplne jiny rozhovor.

Spoustu casu stravite rovnez varenim, pecenim, klohnenim vsemoznych dryaku (napoj lasky ze sedmi ruznych primesi), pro technicteji zamerene jedince mezi nami je tu pak obsluha kovarny. Brutalni cmaraci puzzly nesmi chybet - je libo sestavovat horoskop, nebo lustit keltske runy?

Je pozoruhodne, jak daleko byli autori zajit, aby vyvolali dojem jednoty mista a prostoru (Aristoteles by je asi stejne nepochvalil, kdyz se cely dej neodehraje behem jednoho dne ale behem ctyr, ale stejne) - podobne jako v pripade The Secrets of Da Vinci, kde se cely dej odehraval v dome a jeho okoli (plus tajna chodba vedouci do blizkeho hradu), zde si dej vystaci s Nostradamovym domem, nekolika ulicemi mestecka a na kopci se tycicim zamkem. Pres to vsechno jsem se ani v jednom pripade necitil prilis omezovan, nebo ze bych postradal moznost poletovani po ruznych mistech sveta.

Za mne zkratka spokojenost - a nevylucuji, ze bych si Nostradama za par let mohl zahrat znovu a konecne dosahnout plneho poctu bodu. Neni to dokonale a ten potencial jako napr. serie Quest for Glory to sice nema, presto mi prijde, ze Nostradamus predstavuje jeden z vrcholu adventur z vlastniho pohledu (a na rozdil od Draculy 3 ho neubiji utahany konec, byt pusobi daleko kratsim a mene intenzivnim dojmem).
+12