Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hero's Quest: So You Want To Be A Hero

Quest for Glory: So You Want To Be A Hero

říjen 1989
1990
12.04.1991
89
12 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

V roku 1989 uzrela svetlo sveta hra, ktorá mala rozvinúť jednu z mála dlhoročných herných serií, kde si hráč môže importovať postavu z dielu prvého až po konečný piaty diel. Kvôli právam na názov hry sa séria čoskoro premenovala na Quest for Glory. Hlavnou devízou hry bolo skĺbenie klasického point & click žánru s RPG. Hráčova postava postupne rozvíjala svoje schopnosti, či už šlo o boj, inteligenciu, silu, zakrádanie sa, páčenie zámkov alebo hádzanie.

Príbeh rozpráva o mladom dobrodruhovi, ktorého jeho prvá cesta privedie do malého údolia s mestečkom Spielberg. Ako po chvíli zistí, mestečko má najlepšiu éru za sebou a sužujú ho problémy v podobe banditov a Baby Jagy.

Pár rokov po vydaní sa hra dočkala oficiálneho remaku, ktorý slávil úspech. Kreslená grafika, podmanivá hudba a všadeprítomný humor si získali množstvo fanúšikov, o čom svedčí aj vydanie ďalších štyroch častí.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Místo klasického komentáře jen v rychlosti shrnu dílčí prvky hratelnosti, které mě nejvíc štvaly při hře za fightera.

Co mě nejvíc zklamalo je soubojový systém. Hra prostě nedává dostatek feedbacku ohledně toho, co se na obrazovce děje. Zpočátku jsem se snažil používat block a dodge, ale zjistil jsem, že vlastně vůbec nevím, v jaký okamžik to mám zmáčknout. I když jsem to chvíli zkoušel vychytat, pořád mi přišlo, že je to k ničemu, načež jsem zjistil, že jednoznačně nejlepší taktika je prostě jen držet šipku pro útok. Bohužel není tu zahrnut žádný systém, kdy by třeba hrdinovy útoky, pokud by šly rychle za sebou, byly slabší a slabší. Takže nač se zdržovat nějakým blokováním, když můžu nepřítele prostě uspamovat?

Pitomé mi přišlo zvyšování schopností, které probíhalo hrozně uměle. Prostě jsem jak trotl házel dva dny 10 dýk na cvičný terč, načež jsem celou noc přelézal městské hradby sem a tam, případně jsem zahájil souboj s goblinem, zatížil na klávesnici šipku doprava a odešel jsem si vařit čaj. Když jsem se vrátil, tak jsem měl dodge o 30 levelů výše.

Zklamání bylo také vybavení - ve hře je možné koupit jen chain mail za nesmyslné peníze a ... to je vše! Už žádný další armor či hlavní zbraň. V tomhle směru se tedy autoři mohli rozhodně pochlapit více. Problémy mi dělal i způsob healování - první polovinu hry jsem prostě neměl na potiony a jediný způsob byl vyspat se. Jenže hrdina nechce spát, pokud není noc. Což mi přijde jako nesmysl. Hra by na příkaz "vyspi se" neměla reagovat - "nemůžeš spát, protože se ti nechce".

Celkově je pokus o zařazení RPG prvků osvěžující, ale prostě špatně provedený. Naštěstí adventurní část se povedla a kvalitou se řadí mezi ty nejlepší King's Questy. Zásluhu na tom má z velké části ta tolikrát zmiňovaná možnost vyřešit jednu hádanku vícero způsoby podle toho, za jaké povolání hráč hraje. Zloděj hradby přeleze, mág použije kouzlo levitace a válečník... ten se prostě rozeběhne a bránu vyrazí :)

I přes tu špínu, co jsem na hru vyhrabal, se jedná o velmi kvalitní dílo a já se můžu jen těšit, že v dalších dílech budou tyto výtky zažehnány a dočkám se dokonalého adventure/RPG hybridu.
+15
  • PC 100
Jedna z prvních RPG/Adventur, jež předznamenala skvělou sérii Quest for Glory od Sierry. Člověk si vybere ze tří možných postav a vyrazí na úžasné dobrodružství do Spielbergu. Sice patří z dnešního pohledu do "starého železa", ale pro mě je to jasná klasika v tomto žánru a i dneska bych ji srovnával s novější tvorbou. Mýty, čáry, legendy a magie ožívají v této hře.

Pro: Hratelnost, zábavnost

Proti: -

+11 +12 −1