Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Na mňa tie lcdčka majú až príliš čistý obraz, duplom ak to má človek zapnuté v nejakom nearest neighbor.
Tak po dlouhatánských letech si opakuji Quest for Glory1, vynikající VGA remake jsem už dohrál před týdnem a ze zvědavosti si právě dohrávám i tuhle originál původní EGA verzi a je prostě fakt, že z herního hlediska je EGA verze zajímavější a hravější. Co se týče grafiky, tam je to s VGA grafikou plichta, protože co VGA dohnala prokreslením lokací do větších a opravdu nádherných detailů a bohatších barev, tak u EGA verze zase jasně vyhrává umělecký dojem a atmosféra z jednotlivých scenérií, které mi přijdou mnohdy působivější než ty možná až moc vyšperkované obrazovky ve VGA grafice.

Jsem velký fanda VGA grafiky, ale čím jsem starší, tím nějak více nacházím uměleckou krásu v těch EGA obrázcích, z kterých bych si uměl i představit obrazovou galerii :-) A to jsem v první polovině 90. po zhlédnutí VGA her tehdy začal trochu nad EGA grafikou ohrnoval nos a myslel jsem si, že nemá smysl se vracet k EGA, když tu je VGA. Člověk se pořád učí a vyvíjí :-)

Samozřejmě ten obdiv k EGA grafice u mě platí u her, které v ní jsou původně kresleny. Samozřejmě hry dělané ve VGA, které šlo přepnout do méně barev, pak opravdu dobře nevypadaly, viz třeba Eye of the Beholder v EGA grafice, na to se koukalo fakt blbě, protože šlo jen o ubrání barev z 256 barevných obrázků, nikoliv kresbu v EGA grafice od základu.
Tak nakonec jsem byl už hooodně za půlkou, ony ty body v závěru docela naskákaly :) Dohráno, 462 z 500, nic moc :) Ale zase vše jsem dal bez návodu, já nikdy nedával ty kompletní body, ani v KQ sérii. Holt nemám ten fištron :) Ale celkově hra opravdu špičková.
@90210 (08.08.2015 12:30): Blázníš? Tam není parser, bez něj to prostě není ono. Takhle je radost z úspěšně vykonaného příkazu nenahraditelná. :)
Zatim jedu stale bez navodu (i kdyz uz jsem parkrat hodne zakysnul).
Ja se vam divim, ue ztracite cas s EGA verzi, ktera byla zastarala uz pred 20-ti lety, kdyz existuje krasna VGA verze.
Neměli jste s GOG verzí problémy? Mám teď na mysli EGA verzi. Já se dostal cca do půlky hry (265 bodů z 500) a najednou mi hra zamrzá náhodně, ale většinou v místech mimo les (pole s kentaurem, Healer's house apod.). Není to tam na těchto místech vždy, po restartu tou lokací normálně projdu, ale zamrzne to po nějaké době jinde.

Jinak jsem hrou stále nadšen! A to i přesto, že souhlasím s kritikou od ugraugry.
@Isair (31.01.2014 16:06): Co se týče výbavy, tak by mi tady úplně stačilo, kdybych začínal dejme tomu se short swordem a mohl si postupně koupit další 2 typy. Hezké by bylo, kdyby se dal i nějak vylepšit (nabrousit). Brnění to stejné. Zrovna tohle by bylo velice jednoduché do hry dát, mrzí mě že to tam není.
@ugraugra (komentář): Více možností ve výbavě postav měl až pátý díl (který měl celkem standardní RPG like výbavu- štíty, meče, několik zbrojí, helmy, různé zbraně)... na druhou stranu ubylo trochu adventurních prvků a přibylo soubojů a celkově mi sedl tak nějak nejméně.

V předchozích QfG jsou RP prvky využívány spíše na řešení hádanek (trénuj abys mohl přelézt, zakouzlit etc.), souboje jsou opravdu nezáživné (ty mě bavily tak akorát v remaku QfG 2 a jakž takž ve čtyřce, trojka je má naopak úplně nejmizernější a pětka je rubačka aka Diablo- co se zpracování soubojů týká). Jinak každopádně souhlas, je celkem škoda, že se některé tebou zmiňované prvky trochu více nepropracovaly.
@90210 (30.01.2014 11:14): Já vím, jenom jsem na tom skilloval.

Ty následující 2 obrazovky mi naopak přišly lehké, až na to, že jsem přehlédl řetěz u lokace s dveřmi (proč v každé druhé adventuře musí být takováhle pitomá lokace s milionem dveří?...). Ta síla už vůbec nelezla nahoru a jelikož mě souboje nebavili, tak jsem to vzdal. Tohle je postava těsně před koncem. 490/500 bodů. Jediné o čem vím že jsem neudělal bylo, že jsem neporazil Weapon mastera. Nějak jsem na to zapomněl a ted pokaždé když se chci vrátit na hrad, tak se spustí závěrečná animace, takže už to asi ani neudělám :(
@Fingon (30.01.2014 09:45): Ta levá část jeskyně vypadá takto. Když jsem konečně Freda sejmul, tak jsem zjistil, že to je hromada kostí a našel jsem tam pár peněz. Minotaura jsem taky dal, ted už to nebyl žádný problém + po úmorném přelézání hradeb sem a tam jsem to asi po půl hodině vyhonil na 100ku... abych pak dal "rest", protože jsem neměl staminu a hra mi napsala, že na nepřátelském území nesmím ani odpočívat -dead-

Takže půl hodinové honění znovu. Btw v lokaci tancovacího kruhu se spát nedá.
@ugraugra (30.01.2014 09:06): hm, nevybavuji si, ze by tam v te propojovaci casti jeskyne neco lezelo... kazdopadne pokud v predchozi lokaci reknes heslo a pak odemknes, uz by tam byt nemel.

Jinak statistky se prenasi vzdycky a bez postihu, vybaveni castecne - penize, zbrane, brneni, zlodejske veci ano, zbytek (trofeje, lektvary) ne. Cast veci se prenese do dilu tretiho (lecive pilulky z dvojky), ale do poslednich dvou dilu se uz prenasi jen statistiky.
@Tulareanus (30.01.2014 01:08): Já vím, já mluvil o té levé části jeskyně, kde něco leží a když tam vejdeš, tak na tebe Fred skočí zezadu. A je to pěkně tuhej šmejd.

Btw přenáší se do dalších dílů i zlato a vybavení? A když nedojedu ten skill na 100, platí v dalším díle nějaké omezení nebo třeba i když bych měl v jedničce skill na 20 a došel s tím do QFG5, tak bych to jen v pátém díle mohl zvednout na 500?
Ja jsem v kazdym dile trenoval do stavu, kdy jsem byl schopnej sejmout nejsilnejsi v divocine pobihajici priseru a pak se uz na trenink vykaslal, to samy u skillu. Kdyz jsem se trefil do stredu terce nebo v pohode vysplhal vsude, tak slus.
@ugraugra (29.01.2014 23:04): Síla normálně stáje/boj, u šplhání je to trochu horší, anžto některé již pokořené překážky tě nedoexpí a co si pamatuji, do stovky jsem si to natrénoval až v táboře banditů:) (jinde už to asi ani nešlo či by to trvalo až příliš dlouho). Každopádně jak píše 90210, postavu již máš silnou dost, pokud ji vyloženě nechceš namaxovat kvůli dalším dílům, na nějaké další nudné expení bych se také vybodl.
@TombSpirit (29.01.2014 21:33): Ted jsem expil jak šílenej a mám díky tomu spoustu novejch poznatků, které asi po dohrání vypotím do komentáře. Mám už vše na 100 kromě síly (91) a šplhání (87) - nějaké tipy, kde se tyhle dva atributy dají nejlépe doexpit?
@ugraugra (29.01.2014 21:26): Já jsem docela dlouho nevěděl, že se vůbec dá projít ta ambush obrazovka (ve VGA verzi je potřeba kliknout rukou na zem). A holt budeš muset ještě chvíli expit (ať už boj nebo to lezení)... Každopádně další lokace (množné číslo) stojí za to. :-)
To bylo úplně epické, jak jsem proběhl přes tu ambush obrazovku, zatímco na mě zbojníci stříleli šípama, doběhl jsem k barikádě, kde jsem nevěděl co dělat, tak jsem napsal "fight" a nic. Jenom přilétlo dalších pár šípů a zapíchli se mi do nohy. Naštěstí hned druhý příkaz "climb" vyšel a můj hrdina přeskočil barikádu a vrhnul se na zbojníky. Jeden, druhej, třetí. Uf, radši zdrhnu na další obrazovku. Minotaur. -dead-

Tak jsem se vrátil, naexpil se a náhodou jsem vyslechl rozhovor těch dvou šulínů o tajném vchodě. Jednoho jsem vykuchal a tajný vchod našel, tam mě ovšem zase vyndal troll Fred u svého pokladu a u druhého východu... zase minotaur -_- Zkoušel jsem se proplížit a přelézt zed, ale nedokážu to vyšplhat, takže ho asi budu muset umlátit.
Zjistil jsem, že mast na nemrtvé vůbec nepotřebuju, když je člověk šikovnej, tak se dá kořen vzít a utéct z obrazovky hřbitova dřív, než vás dostanou. To kdybych věděl dřív, tak jsem si mohl ušetřit spoustu zlaťáků :)
Wheeere is my mandraaake roooot ??? -dead-

Mrcha, schoval jsem se do hradu a bylo mi to prd platný :D

Jinak zjistil jsem, že babka kořenářka ode mě nechce nic vykupovat. Koupila jen poprvé a ted nic :( Tak nevím kde sehnat peníze jinde než ve stájích a od nepřátel :( Ale tu mast jsem už koupil, tak snad s tím nějak vyžiju.
@Phoenix (26.01.2014 09:26): Určitě, tak i v případě importu postavy z trojky do čtyřky dostaneš (stejně jako při tvorbě zcela nové postavy a stejně jako u ostatních dílů) určitý počet bodů na rozdělení, jen jich je méně, než při tvorbě zcela nové postavy. Tuším, že to je 25 při exportované a 50 při tvorbě nové postavy (ve druhém a třetím díle) a ve čtvrtém 50 a 100 ? Každopádně můžeš určitě hru začít s hodnotami přes 300.

U té pětky si nejsem jistý (a nemám ji zrovna nainstalovanou, abych si to ověřil) 500 bodů by vzhledem k ostatním skill capům znělo vcelku logicky, na druhou stranu si pamatuji, že mě kdysá překvapilo, jak byl ten skill cap netradičně vysoký, takže bych na těch 1000 klidně vsadil.

Edit: Tak jsem si to teď checknul a je to QFG 2- 50 bodů na rozdělení u nové postavy, 25 při importované postavě (testováno tedy s VGA remakem), QFG 3 50 při nové a 50 při importované a QFG 4 100 při nové a 100 při importované... zajímavé, měl jsem za to, že i v dalších dílech počet rozdělení při importu bude o něco nižší... ona už tak má postava dost vysoké statistiky, když ji skilly v předchozích dílech namaxuješ. Na druhou stranu ty nové skilly jednotlivých dílů (ve čtyřce třebas akrobacie) začínají i u importované postavy na docela nízkých číslech (150), čili je to fajn položka, kam všechny ty body nacpat:).

Sakra, neměl jsem to zapínat, teď mám zase chuť si to zahrát :p.
@Isair (25.01.2014 18:42): Já bych také řekl, že platí 100, 200, 300, 400, 1000. Není problém to zjistit při tvorbě nové postavy v daném dílu.

EDIT: Tak je v tom trochu zmatek. Sierra pro trojku uvádí 300, ale pokud začnu čtverku s novou postavou, tak nejlepší vlastnosti (co mají původně 250) jdou zvýšit od začátku až na 350 (v případě importu jsem se dostal až na 397). Zase to může znamenat, že maximum pro trojku není minimum pro začátek čtverky, víc než 400 ve čtverce nejde a postava tak bude mít nějakou vlastnost namaxovanou už od začátku. Pro pětku uvádí QFG wiki maximum 500 s výjimkou vždy dvou vlastností důležitých pro dané povolání (tam je maximum 550). Ale FAQ pro pětku uvádí zase něco trochu jiného (maximum 550 pro jiný počet skillů). A na Adventureclassicgaming má postava na screenu vlastnosti přes 600 (nemělo by to být vybavením, to by byla jinak barevná čísla, tuším zelená).
@ugraugra (25.01.2014 18:47): Aby som sa vyhol spoilovaniu a zároveň popísal jednoducho to, čo mienil Fingon spoilermi : kúp si jednu masť proti nemŕtvym a nos ju pri sebe a v podstate sám uvidíš, kedy ju budeš potrebovať (fakt len raz za hru). :)

Inak neviem či to je tak aj v EGA verzii, ale na to, aby si našiel vôbec niektoré veci pri lootovaní porazenej fauny musíš mať prekecnuté u liečiteľky všetky topicy ohľadom toho, čo vykupuje (následne sa dá zo začiatku inak celkom obstojne zarobiť zbieraním húb z magického kruhu a ich následným predajom).
@ugraugra (25.01.2014 18:47): Já myslím, že bohatě stačí si vždy, když budeš odcházet z města (nebo Erana's Peace nebo hradu, to jsou taky bezpečná místa), uložit aktuální stav do druhé pozice. Jediný případ, který by to snad nepokrylo (Baba Jaga), není problém, protože to, že tento úkol je časově omezen, snad musí dojít každému (je to explicitně zmíněno).
EDIT: A v tom závěru (na který narážel Fingon) to člověku taky dojde, že nejde o úplně bezpečné místo a měl by tedy použít víc savů.
VGA verzi jsem dohral nekolikrat (kdysi jsem celou serii - nebo to, co jsem z ni mel - rozjizdel rok co rok), EGA verzi jednou, diky znalosti VGA to slo celkem jednoduse a na parser jsem byl zvykly z dvojky. Ale nechutne jsem zatuhl v samem zaveru hry pevnost banditu, kdy jsem zaboha nemohl prijit na prikaz, kterym se shodi ten lustr. Nebo jsem nemohl prijt na podstatne jmeno popisujici ten predmet a nenapadlo me kliknout pravym?

Jinak Ugro, dobre minena rada: ukladej pozice, v nekterych mistech neni navratu. 1. nezacinej si nic s babou Jagou, dokud nemas mast proti nemrtvym. Pokud to uz udelas, tak 2 co BJ chce, se nachazi na extremne nebezpecnem miste a da se uspesne ziskat pouze v hodinu, ktera je spojena s bytostmi, ktere se na onom nebezpecnem miste pohybuji.. Jeste par mist s casem tam je, ale pokud nejedes na plny pocet, tak se s tim nemusis zabyvat.
@ugraugra (25.01.2014 15:35): Skilly sa v ďalších dieloch zvyšujú, každý má samozrejme svoj skill cap. Čo sa týka stajní, tak najlepšie je ísť na nádvorie večer, kým je ešte stráž na bráne a vpustí ťa dnu a vtedy ísť vykydať hnoj v stajni, tým pádom tam môžeš rovno aj prenocovať.
@Isair (25.01.2014 15:28): A jak je to se skillama? Maximum je 100 nebo se to v dalších dílech zvyšuje (200,300)?

@90210 (25.01.2014 15:34): Tak "rest all night" je příkaz "sleep", ale v tom případě se provede kontrola kde spím a většinou mě něco zabije. Jo a ještě důležitá věc - záleží nějak na čase? Třeba v KQ3 byl myslím time-limit a po několika dních ti hra napsala - nestihl si to - a skončila :)
@ugraugra (25.01.2014 15:25): Jako fighter se potrebujes namakat, k tomu je hrabani staji pro zacatek idealni. Branu neprelezes, protoze jsi malo trenoval.:) Musis vic trenovat. K tem goblinum - kdyz jsem to hral naposledy, pochopitelne za maga, tak jsem ho trenoval i v boji, ke konci hry tam vsechny ty gobliny (je jich asi 8) v pohode vykosil v boji s dykou. BTW neni mozny tam nikde zadat rest all night na mistech, kde celou noc opravdu spat muzes?

Doporucuju udelat si mapu lesa, abys vedel kde co je.
@Isair (24.01.2014 23:26): Rest je tady vždy 10 min, nemůžeš si nastavit čas a když máš asi 15%, tak už to dál nejde, tudíž tím ani neobnovíš zdraví. Házení - no, asi si koupím dýku a budu trénovat na tom terči před hradbami, i když je to spíš zlodějův skill a chci jet čistě fightera.

@90210 (25.01.2014 00:30): Já teda nevím, ale pobíhání po lese tu staminu skoro vůbec neplýtvá. Bránu na hradě nepřelezu, protože dycky spadnu. Ve stájích pracovat nebudu, 5 stříbrných je fakt málo a zabije to celý den :) Zabíjet gobliny taky není prdel, protože jich je po každém souboji víc a 3 najednou ted dám horko-těžko. To je tak na jeden souboj a pak jít zase spát.

@Tulareanus (25.01.2014 12:18): Hraju nejprve originál, protože mi to zpracování nevadí (ono když dohrajete všechny KQ, SQ, PQ a LSL, tak si na to zvyknete) a chci poznat jaké jsou mezi remakem a tímhle rozdíly.

Jinak souhlasím, že hodně silnou stránkou téhle hry je množství možných řešení a cest jak hru dohrát. No a ted jdu najít tu dryádu, o které tu mluvíte, protože prý ví něco o kletbě, kterou Baba uvalila na Elsu :)
@Jabba (25.01.2014 10:37): Osobně se mi do původní EGA verze moc nechtělo (ale koukal jsem na nějaký videa). Stejně tak jsem nehrál původní druhý díl, pouze (mimochodem skvělý) remake od AGD Interactive. Jinak doufám, že budeš pokračovat dalšími díly. :-) Osobně mám nejradši čtyřku. A King's Quest se dá taky doporučit - nejsou tam RPG prvky, ale stylem je to velmi podobné QFG. Akorát původní díly (1 a 2) už jsou opravdu hodně oldschool (a i relativně hardcore), tady opět doporučuju remaky od AGDI.
@Malignus (25.01.2014 10:02): Myslel som v lokácii, nie v samotnom kruhu.

@TombSpirit (25.01.2014 10:35): Myslím, že hráč si vždy musel zatancovať a po tanci si mohol ľahnúť, ale už si nie som istý. A to som to prešiel asi 5x...

@ugraugra (24.01.2014 22:59): Inak nerozumiem úplne tomu, prečo si najprv nedáš remake a potom, ak by sa ti chcelo ten EGA originál. Chápem, že to chceš prejsť celé, ale ako píše 90210 dobrovoľne sa mučiť bez nejakej pridanej hodnoty, ktorá je naopak skôr v remaku (hlavne viac user-friendly a nádherná malebná grafika).

btw: spravili ste mi slinu, idem nainštalovať QFG 4 a rovno si naimportujem save za Paladina z konca trojky.
@Jabba (25.01.2014 10:37): Jako dohral? Treba Fingon ji dohral, Musa ji dohral... muzes to videt v hodnocenich. Ja jsem hral/dohral jen VGA remake, zato ale asi tak 6x. Prikazovou EGA verzi bych v zivote nezkousel, stejne tak i u druhyho dilu. Proc se mucit. Kdybych hral jako prvni EGA verzi, tak bych si tuto serii rozhodne nikdy tolik neoblibil.
@Malignus (25.01.2014 10:02): U (ne uvnitř) kruhu by to jít mohlo. Ale jestli se pokaždý spouští ta otravná scéna, tak to nedoporučuju. Erana's Peace je jasná volba. :-) (Hrál jsem jenom VGA remake, v originále to může být trochu jinak...)
@90210 (25.01.2014 00:30): To je přesně to, co mám na sérii tak rád. Jeden "problém" (vyplýtvání staminy) má deset různých řešení (běhání, boj, házení kamenů, šplhání a další speciální akce).
@ugraugra (24.01.2014 22:59): Proc vyplytvavat staminu? Staci pobihat po lese pred priserama, vyplytva se sama. Pripadne ji muzes vyplytvat uklizenim staji na hrade, kde si za to neco vydelas a zaroven se i posilis. Ve stajich v noci muzes i spat, brana jde prelizt. Vydelavat a trenovat se da dobre i zabijenim goblinu na jedny obrazovce.
@ugraugra (24.01.2014 22:59): Stamina se spotřebovává třebas i právě při šplhu, házení apod., tak zatím můžeš mezitím trénovat něco jiného (třebas ono házení) a poté se vždy na 60 min vyspat (nevím, zdali jde nastavit 60 min spánku i v EGA verzi- jinač tedy alespoň těch 10) a až se ti obnoví zdraví, tak se vrhneš opět na šplh. Však ten skill se ti neztratí :).
@90210 (24.01.2014 22:50): Jasně, je logický že padáš. Ale mě se nechce padat, protože jsem ještě nenašel způsob, jak se léčit kromě spánku. A ten šmejd nechce spát dokud není večer :) Takže leda do sebe klopit healing potiony, ale za to se mi nechce utrácet, protože ještě moc peněz nemám.

Ted mě napadlo, že existuje příkaz "rest", kdy odpočívá 10 minut pokaždé, když má nízkou staminu. A přitom se mu obnoví i kousíček zdraví. A stamina se krásně dá vyplýtvat u toho magickýho šulína s gargoylou. Takže teoreticky stačí furt běhat nahoru a odpovídat špatně na její otázky a stamina půjde dolů, načež stačí dát párkrát "rest" a proces opakovat. Takhle by se dalo předpokládám vyhealovat, ale bylo by to trochu pracnější než bych chtěl.

Počkat, jak často vykupuje babka kořenářka ty houbičky? Stačí počkat do dalšího dne?
@ugraugra (24.01.2014 22:30): Kdyz trenujes climbing, tak holt tu a tam padas a zranujes se. To je myslim docela logicky a pokud te to stve, tak te varuju, ze se s tim budes setkavat i v dalsich dilech.

Mam pocit, ze jde spat i u Dryady, ale jinak je treba se pokazdy dostat na Eranino misto (kterymu vzletne rikas strom na severu:), to se v serii taky opakuje. Muzes tam treba trhat kytky, ktery jdou prodavat lecitelce...
@ugraugra (24.01.2014 22:12): Ono je tam niekoľko miest, kde sa dá mimo mesto bezpečne prespať. Btw: lezenie sa dá trénovať aj na mestských alebo hradných hradbách, prípadne pri vodopáde alebo na mieste, kde sú pľuvajúce rastliny.
@90210 (24.01.2014 21:58): Ten skill už moc nahoru nelezl, protože těch 40 stačilo, abych na ten strom vylezl a jiné místo, kde bych mohl bezpečně skillovat jsem nenašel. Jenom místa, kde jsem padal na držku a pomalu se zabíjel. Takže jsem musel mít ještě vyšší climbing aby to ubalancoval jo? To mi přijde trochu pitomé, nevím proč to nemohl shodit tím mečem když byl nahoře :)

Jinak na začátku jsem zažil zajímavé okamžiky, když jsem podstoupil souboj, který mě dost bolel a zrovna přišla noc, takže město zavřelo brány a já nevěděl co dělat. Když jsem dal jen "sleep" uprostřed lesa, tak mě něco sežralo, tak jsem zkoušel vylézt na strom a přespat tam :) ale výsledek stejný. Nakonec jsem našel tajnou cestu do města, ale tam byly všechny dveře zavřené, tak jsem ze zoufalosti přespal na ulici. A obrali mě dohola :) Už ani nevím, jak jsem se nakonec dostal k tomu stromu na severu, ale fakt jsem si oddychl. Holt hrdina musí nejprve myslet na to, kde složí hlavu než začne zkoušet blbosti :)
@ugraugra (24.01.2014 20:42): Muzes tam vylizt, vybalancovat to a sebrat ho a seskocit (climbing), muzes ho shodit kameny nebo treba dykou (throwing), muzes ho sundat kouzlem...Reseni je vzdycky vic, k cemu navod.

Lezeni 39 je malo, nejdriv potrebujes nejakej skill, abys tam vubec vylezl, pak nejakej skill, abys to ubalancoval atd.

Soubojovej system znam jen z remaku, tam je normalne tlacitko pro blok...
To si dělaj ze mě srandu. Já celou dobu lezu na ten blbej strom, climbing mám už na 39 a pořád si říkám proč pořád padám z té větve, když jsem na stromě a chci vzít prsten. Myslel jsem, že musím sehnat nějaký klacek, nebo že mám tu větev useknout mečem :) A řešení je - vzít kameny, o kterých není nikde ani zmínka (zkoušel jsem všechny možné "look around", "look road", "look floor", atd.) a párkrát je hodit?? Aaaaargh. Oni asi nikdy neviděli hnízdo, to je přece jen postavené tak, aby něco vydrželo (vítr) a nějakým malým kamínkem ho neshodíte. Mohli na obrazovku aspon nakreslit hromádku kamení :)

A ten soubojový systém jsem zatím nepochopil, přijde mi, že blokování funguje zcela náhodně a lepší je prostě jen zběsile mačkat útok. Nějaké tipy?
@90210 (14.01.2014 23:58): Zober si, že v dvojke sa môžeš pridať do gildy fighterov alebo vstúpiť do W.I.T. bez ohľadu na povolanie, v dvojke počíta, pokiaľ si dobre pamätám s povolaním hra len v jednom bode a to v riešení záverečného "bossa". V každom prípade je to len otázka toho, akým spôsobom hráč vyrieši daný problém a nie, čo sa pred ním "uzamkne".

Spomenul som si na ešte jednu výnimku v QFG 4 a to: gilda zlodejov.
@FildasCZ (15.01.2014 00:04): Ok, ze jsi to ty : Quest for Glory (dale QFG) 1, QFG 2, QFG 3, QFG 4 a QFG 5. Jako ve skole, od jednicky po petku, dava to myslim smysl. Podtituly jednotlivych dilu fakt neni tezky najit, ani tady na databazi. Nahod si vpravo do kolonky "hledat v databazi" heslo "quest for glory". Snad jsem pomohl.

EDIT> 7 jich neni, vygooglil jsi to blbe.
@Tulareanus (14.01.2014 23:46): Par vyjimek tam je, zejo. Napr.ve tretim dile, kdy ma kazdy povolani odlisnej zpusob zisku tech dvou kmenovych artefaktu, bez ohledu na skilly. Nikdo jinej nez mag nedostane na turnaj magu do leopardi vesnice, nikdo jinej nez zlodej se v noci nedostane do charce bosse Simbani a nikdo jinej nez valecnik a paladin se nedostane na ten duel ve vesnici Simbani. Ve dvojce je taky neco na ten zpusob, ctyrka a petka uz vylozene pocitaj s hybridnimi postavami.
Hybrid je aj tak najlepší, má najviac možností a schopností a v zásade sa človek o nič neochudobní. Ja som väčšinou hrával fightera s mágiou a nejakými zlodejskými abilitami. No a na konci druhého dielu (nie je to žiaden veľký spoiler) som prešiel na paladina. Na povolaní v tej hre až tak nezáleží, stále je to viac adventúra ako rpg. Ide v zásade o to, že niektoré skilly otvárajú iné možnosti a aj lokácie (magic, lockpicking) a nie ani tak povolania.
@ugraugra (14.01.2014 23:34): Tohle ale neni zadny Arcanum, rozehraj a uvidis. Stejne budes prvni hodinu prokecavat mesto. Hra za povolani se trochu lisi jen v boji, nekolika malo reakcich v rozhovorech postav (nic velkyho) a plneni nekterych ukolu. Vesmes je v kazdym dile nejaka spesl zalezitost pro kazdy povolani (napr. vykradacky pro zlodeje), ke ktery se ale muzes dostat i s jinym povolanim, pokud z nej delas hybrida a mas nalezity skilly, napr.lockpick.

Fakt se ti divim, ze nechces hrat skvelou VGA verzi, zdaleka nejlepsi sierracky remake. Jestli resis RPG, tak tady nespekuluj o 3,14covinach, v prvnim dile jsi zacinajici hrdina, kterej se vsechno uci, tak se to bez ucit.:0) Nejsou to tezky hry, naopak.
@90210 (14.01.2014 23:21): To nejde! U RPGček, kde mám na výběr různá povolání se vždycky dlouho nemůžu rozhodnout (proboha, kolikrát já rozehrával Arcanum...), navíc tady to má velký vliv na průchod hrou a to mi nedá spát. Musím to vidět všechno, tudíž je třeba to pečlivě naplánovat ;)
No a nebo to vlastně můžu udělat ještě jinak - hrát to poprvé v originálních verzích za pure povolání (asi fighter) a podruhé hrát remaky s hybridem zloděj/mág. Tím bych měl předpokládám pokrýt většinu obsahu her. Tedy doufám.
@90210 (14.01.2014 22:21): Jestli si pamatuji dobře, tak v jedničce bylo jediné povolání, u kterého bylo možné naučit se všechny skilly a to byl zloděj (válečník a kouzelník na to nemají dost bodů). Proto jsem hrál celou sérii za zloděje (tedy až do možnosti stát se Paladinem).

@ugraugra (14.01.2014 23:02): Pokud oželíš některé skilly, tak se ochudíš o alternativní řešení problémů, ale samozřejmě to není nikdy nic kritického. Mě ale bavila na celé sérii právě ta úžasná sandboxovost.
Zatím to vidím tak, že nebudu hrát hybrida a dohraju sérii postupně za všechna povolání, přičemž při druhém hraní zkusím remake jedničky a dvojky. Takže ted už jen vybrat za jaké povolání začít.
@ugraugra (14.01.2014 21:52): S ohledem na celou serii je IMHO urcite nejlepsi vzit si maga a hned od zacatku mu davat zlodejsky skilly, ktery neumi, tj. lockpick, stealth apod. Takovej mag se uz ve dvojce az do konce serie bude dostavat na mista pro zlodeje a kdyz ho potrenujes, tak bude umet i dobre bojovat, naopak to tolik nefunguje. Ale je to fakt na tobe, klidne si vem valecnika, chybu neudelas. Zadny zaruceny rady neexistujou a je jen na tobe, jakyho hrdinu si udelas, dohrajes to stejne.

Hlavne ale zacni hrat rovnou remake, to samy u dvojky. Zbytecnej masochismus to hrat v prikazovy rade.
@ugraugra (14.01.2014 21:52): Řekl bych, že nejzajímavější je zloděj (po celou sérii). Nicméně magie mě nikdy nelákala, a myslím, že jsem ani nepřišel na to, jak v QFG zcela funguje. A hybrida bych vyloučil.
Klasická otázka - jaké povolání vybrat při prvním hraní? V manuálu píšou, že doporučujou fightera, četl jsem ale, že zloděj se koukne na nejvíc míst a chtěl bych také vyzkoušet magic system. Přemejšlim, jestli vzít nějakého hybrida, ale nevím jestli to je dobrý nápad. Názory?