Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Beyond Good & Evil

Beyond Good & Evil HD

85
196 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > akční adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
11.11.2003 PCPS2
02.12.2003 Xbox
11.12.2003 NGC
02.03.2011 X360
08.06.2011 PS3
Vývojáři:
, (PC verze, Xbox verze), (PS3 verze, X360 verze)
Planeta Hillys byla velice klidným místem ve vesmíru. Nyní však již několik let čelí příležitostným útokům mimozemské rasy DomZ, která kamsi unáší nebohé obyvatele - a v poslední době v čím dál tím větším množství. O sirotky po unesených obyvatelích se v majáku na malém ostrůvku v moři stará inteligentní vepř Pej'J spolu s hlavní hrdinkou hry - Jade, která se živí jako fotoreportérka. Když je jednoho dne napaden samotný maják, musí se Jade nastálé hrozbě postavit, čímž se rozběhne sled událostí vrcholících honbou za odhalením spiknutí proti obyvatelům Hillysu.

Beyond Good & Evil je akční adventurou s komplexním příběhem plným nečekaných zvratů odehrávajícím se v propracovaném světě planety Hyllis obývané několika inteligentními druhy a spoustou dalších živočichů. Hra obsahuje mnoho vedlejších úlolů, z nichž ten nejdelší - vyfotografování všech zástupců fauny na Hillysu dostanete od přírodovědného muzea hned na začátku hry. Otevřený svět láká k prozkoumávání, takže se často přistihnete při tom, že místo toho, abyste rychle kráčeli dál hlavní příběhovou linií, se spolu s Pej'Jem jen tak proháníte po světě ve vznášedle a "lovíte" další fotografie do své sbírky živočichů. Fotografování tak kromě finančního ohodnocení přináší také značné uspokojení, protože ne každý druh se dá vyfotit jen tak, na některé budete budete muset vymyslet speciální fígly. Fotografování je však pouze jedním dílkem z komplexní BGE mozaiky - užijete si zběsilých honiček i regulérních závodů, rychlé akce i nenápadného plížení, zajímavých rozhovorů, překvapivých dějových zvratů a přímo detektivního pátrání po pravdě o invazi DomZů na Hillys.


Poslední diskuzní příspěvek

pajmič: Příběhem to bude prequel. Takže BGE to je, ale to 2 tam moc nesedí. Onlineovka to není. Přinejmenším ne klasická. Podle toho co…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Opět hra, kterou bych si díky mému oblíbenému časopisu k němuž byla přiložena jen tak nezahrál a opět to je perla mezi hrami ( stejne jako Dreamfall, Syberia, Posel Smrti atd. :-)) Neskutecně barevný svět, který žije svým vlastním životem podbarvuje příjemná hudba. Hratelnost taktéž velmi dobrá i když souboje jsou zpravidla jednoduché a rychlé, všechno to dopředu táhne hlavně příběh a focení nejrůznějších zvířátek, kterých jsou po celém světě stovky a sbírání perel za které si kupujete u zhulených nosorožců :-) vybavení do svého vodního vznášedla s kterým se pohybujete po po světě.
Neprávem neúspěšná hra a téměř dokonalá ve všech směrech..... a pak že jsou počítačové hry nesmyslné, tupé střílečky bez špetky umění :)

Pro: fantastický svět, hudba, hlavní hrdinka, prase :), level design, focení

Proti: někomu by se mohla zdát příliš dětská :-)

+35
  • PC 90
Beyond Good & Evil patří mezi nejnádhernější hry, jaké jsem kdy hrál. Zpočátku jsem sice musel řešit několik technických obtíží a hned první souboj mě mírně vystrašil, zda se i zbytek hry nebude nést v podobném duchu, naštěstí se BG&E zakrátko ukázala v mnohem lepším světle. Ačkoli boje tedy jsou vcelku jednoduché, akční složka je dík různým prostředím - země, voda, vzduch - dostatečně variabilní, nehledě na to, že souboje netvoří jedinou náplň hry. Nechybí nejrůznější mezihry (přičemž hned u první jsem se opravdu srdečně zasmál), závody a honičky, povedené stealth mise i pár vedlejších úkolů a samozřejmě (možná trochu překvapivě) zábavné fotografování.

Dalším výrazným plusem je, že hra není v nejmenším "hopsačkou" klasického střihu (kteréžto jsem ani nikdy neměl příliš rád); skoky jsou automatické, do propastí nespadnete, což má za následek maximálně plynulou hratelnost. Úžasná audiovizuální stránka pak dokazuje, že přinejmenším estetická kvalita grafiky nezávisí na počtu polygonů či rozlišení textur, ale na umně zpracovaném designu, který je patrný na každém kroku ve hře, ať už se jedná o postavy, prostředí či nepřátelské potvory (skvěle hratelné souboje s bossy - tedy až na toho posledního - pak patří mezi vizuálně nejpřitažlivější části hry vůbec).

Hra je korunována zajímavým příběhem s příjemnou atmosférou a ačkoli herní doba není nejdelší (v mém případě se čistý herní čas pohyboval okolo 12ti hodin), nedostaví se alespoň pocit stereotypu a hra skončí v tom nejlepším. Samotný závěr je po příběhové stránce velmi dobře zvládnutý a jen tak potvrzuje nesmírně dobrý dojem, jakým hra hned od začátku působí.
+24
  • PC 85
Beyond Good & Evil je obrovským překvapením. Nečekal jsem totiž, že budu touto zdánlivé dětskou hrou až takhle nadšený.

BGE přináší parádní mix akce, pátrání a focení, svižných logických hádanek a dokonce i nějaké ty stealth momenty. Obtížnost hry je nastavena poměrně nízko, ale přesto jsem vůbec neměl pocit, že by hra ze mě dělala pitomce. Spíše naopak. Vizuální stránka je kouzelná, humor inteligentní, a ač to tak nemusí na první pohled vypadat, hra není vůbec infantilní. Během chvilky jsem tedy přešel z rozčarování k nadšení, vizuál se mi začal strašně líbit a s ním i celá hra.

BGE je jednoduše poctivá hra se vším všudy. Přináší množství originálních věcí, hravou hudbu a velmi chytlavý příběh zasazený v hodně netradičním prostředí. Spolu se svižnou a hodně rozmanitou hratelností hra strašně rychle uteče. A v tom vidím snad jediný větší nedostatek hry – krátkost. Pro BGE je i těch solidních 12 hodin strašně málo. Svět planety Hillys by si jistě zasloužil ještě nejméně jedno pokračování a je velká škoda, že hra byla ve své době tak velkým propadákem a od vývoje druhého dílu se upustilo.

Statistiky: Vyfoceno všechno, co se vyfotit dalo. Sesbírány všechny perly.

Díky za češtinu Jo_Do!

Pro: originálně vymyšlený svět, rozmanitá hratelnost, příběh a postavy, hravá hudba, moc pěkná grafika

Proti: krátké, problémy s kompatibilitou na Win7 (občasné glitche v texturách, cukání kamery, poklesy FPS atp.) ale to se dá částečně obejít

+24
  • PC 90
Četl jsem kdysi různé recenze na hru, kde bylo hlavně zdůrazňováno, že se tam fotí zvířátka, jezdí ve vznášedle a sbírají perly. Tohle je přesně to, co mě od téhle hry tak dlouho odpuzovalo. Jezdit ve vznášedle, sbírat perly a fotky zvířátek, to mě jako má ohromit? Představoval jsem si hru jako běžnou skákačku, něco ve stylu Jazz Jackrabbit, ale ve 3D. Udělal jsem si na hru na základě recenzí špatný názor, takže mě vůbec nelákala. Navíc, hlavní hrdinka se na mě pořád mračila a neusmála se. Ale když hru každý chválil a když byla zadarmo k hernímu časopisu, vyzkoušel jsem.

Moc mě nezaujala. Ten dlouhý neodklikatelný začátek vyžadoval určitou náladu a ponoření se do příběhu. Neměl jsem trpělivost, koukat minutu na to, jak Jade s nějakým dítětem cvičí na útesu. Pak se začalo něco dít, ale jako většině hráčů, ani mě se nechce číst tutoriály, takže jsem se pokoušel vyskočit z ohrádky klávesou W, plus Mezerník pro skok. Ale to k ničemu nebylo. Podíval jsem se líp na nápovědu, rozbil ohrádku a - první smrt, druhá smrt, a tak dále. Hra měla lehké prvky adventury, vyžadovala určitou trpělivost a pozornost. Když se mi tedy nakonec povedlo nepřítele udolat a šel jsem do majáku, najednou si Jade nasadila černou masku. Podivil jsem se, ale myslel jsem, že je to nějaký symbolizmus. Maska nezmizela ani po restartu a při pohledu zblízka se skládala z malých trojúhelníčků - Jade vypadly textury z obličeje. Hru jsem naprosto znechucen odinstaloval.

Dlouho mi ležela na poličce a sedal na ni prach. Jednou jsem v čase volna neměl co hrát, nic mě nebavilo, tak jsem opět sáhl po téhle nedohrané klasice. Začátek nuda, ale pak se to rozjelo! Ono to má i příběh! Ono tam fakt o něco jde! Ona to není jen legrácka pro děti, ona je to vážná a perfektně promakaná sci-fi špionážní akce! Proč o téhle hře všichni psali tak matoucí recenze? A ta nádherná grafika, krásná i po deseti letech od vydání, přitom hladce fungující pomalu i na lepší kalkukačce. A to ovládání - žádný tutoriál není potřeba, na obrazovce se prostě objeví obrázek tlačítka, které má hráč zmáčknout. I sedmileté děti, takto moji příbuzní, to zvládají (říkají té hře "ta zelená paní" - samozřejmě jenom jezdí ve člunu a fotí zvířátka). To prostředí! Říkal jsem už, že rád prozkoumávám cizí planety? Ne? Tak tedy rád je prozkoumávám, čím divnější, tím lepší. Vždycky mám radost, když někdo povolí uzdu fantazii a já jako hráč nemusím řešit ve hře capiny typu: "jsou orkové opravdu zlí? Nebo jsou jen nepochopení?"

Hnací motor příběhu, atmosféra mimozemského válečného ohrožení planety, se povedla na jedničku. Válka, to znamená být pořád ve střehu, to znamená bát se o své přátele a dělat všechno pro jejich ochranu, i když mnohdy nedokážete ochránit ani sami sebe, zejména, když na účtu nemáte ani halíř a místní Hillyanský ČEZ se s vámi nepáře. Nemáš na zaplacení? Tak ti vypneme ochranný štít. Těžko se zachraňuje svět, když má Jade hluboko do kapsy. Naštěstí má Jade dobře placenou práci, tedy pokud sežene zákazníky. Je soukromé očko a taky fotografka. Když vypátrá, nebo vyfotí něco zajímavého, dostane peníze na účet. Aby Jade nebylo při práci smutno, má parťáka, mechanika, údržbáře a vůbec strýčka do nepohody, který je sice napůl prase, ale je to prase veselé, pracovité a věrné. Kromě toho má Jade holografického přítele v hodinkách, kterého nejspíš tajně miluje. Jen se na ni koukněte, jak se na něj dívá, když si myslí, že ji nikdo nevidí. Asi to dělá ten španělský přízvuk. No a protože Jade bydlí na ostrově ve starém majáku a suchou nohou se nikam nedostane, vlastní taky vznášedlo. To se dá vylepšovat o nové funkce, stačí mít dost perel. Některé obchody na Hillys, totiž berou jen perly. Je to neoficiální platidlo, ačkoliv úřady přísně zakázané. No a jednoho dne, právě když se Jade nic nedaří, všichni na majáku vyváznou životem jen zázrakem a finanční nouze je nejvyšší, dostane Jade nabídku práce od nového zákazníka, tajemného boháče v černé limuzíně. Jde se pátrat!

Pro: Příběh, hratelnost, grafika, umělecky propracovaná, humorná,

Proti: Někomu nemusí sednout častá změna nálad hry - někdy je veselá, jindy smutná, jindy až hororová.

+24
  • PC 95
Jakožto zapřisáhlý PC hráč jsem konzole vždy považoval za zbytečnosti, které jen zabírají místo a dají se na nich hrát jen samé dětské skákačky. Po odehrání Beyond Good & Evil se ale můj názor na tuto problematiku od základu změnil a pokud existují podobné herní klenoty vyrobené primárně pro konzole, pak už chápu, proč je vlastní tolik lidí.

Hned na začátku jsem se ujal hlavní hrdinky Jade, která má ráda zelené věci, a tak používá dokonce i zelenou rtěnku, má pěknou vizáž a krásný hlas (ostatně dabing většiny postav je povedený) a jelikož zrovna byla její domovská planeta Hillys napadena, musel jsem s tím něco udělat. Vedle Jade mě zaujal i její (kdoví proč) prasečí strýc Pej‘J, který srší vtipem a pomáhal mi vypořádat se s nelehkými situacemi, do kterých jsem se dostával při plnění hlavních i vedlejších úkolů celkem často.

Většina hlavních úkolů je velmi zábavná, ale vedlejší úkoly, jako třeba fotografování, posouvají hranici zábavnosti do nebeských výšin a jelikož se skoro všechny plní právě během hlavních úkolů, nikdy jsem se při hraní nenudil. Líbily se mi i minihry a závody, za něž jsem si vydělal nějaký ten kredit nebo perlu navíc a které se daly i několikrát opakovat a vylepšovat si tak své rekordy. K tomu všemu celou hru provází skvělá hudba se songem Propaganda v čele.

I když jsem tu vypsal spoustu kladů (a to jsem jistě na nějaké zapomněl) není to hra bez poskvrnky. Narazil jsem na nepříjemný klíčový bug, který se dal odstranit jen editorem uložených pozic, a i proto nemůže být moje hodnocení stoprocentní. Závěrečný boss také není to pravé ořechové, protože jde zabít jen nacvičenými stisky kláves, ale když se mi ho konečně podařilo porazit, ihned mi předchozí tuhý boj vymazalo z paměti závěrečné video, které je navíc zakončeno malým překvapením.

Zahrát si Beyond Good & Evil mi poradil bratr, ale jelikož jsem si myslel, že se jedná, jak už píši výše, o konzolovou skákačku, moc jsem ho nevnímal a ani jsem o hraní moc nepřemýšlel. Osud tomu chtěl a já, protože nastaly nečekané problémy s pár hrami, které jsem měl v plánu si zahrát, sáhl po této adventuře a jsem za to velmi rád.

Pro: Jade, Pej’J, dabing, fotografování, závody, hudba, zábavnost, závěrečné video

Proti: klíčový bug, závěrečný boss

+23