Planeta Hillys byla velice klidným místem ve vesmíru. Nyní však již několik let čelí příležitostným útokům mimozemské rasy DomZ, která kamsi unáší nebohé obyvatele - a v poslední době v čím dál tím větším množství. O sirotky po unesených obyvatelích se v majáku na malém ostrůvku v moři stará inteligentní vepř Pej'J spolu s hlavní hrdinkou hry - Jade, která se živí jako fotoreportérka. Když je jednoho dne napaden samotný maják, musí se Jade nastálé hrozbě postavit, čímž se rozběhne sled událostí vrcholících honbou za odhalením spiknutí proti obyvatelům Hillysu.
Beyond Good & Evil je akční adventurou s komplexním příběhem plným nečekaných zvratů odehrávajícím se v propracovaném světě planety Hyllis obývané několika inteligentními druhy a spoustou dalších živočichů. Hra obsahuje mnoho vedlejších úlolů, z nichž ten nejdelší - vyfotografování všech zástupců fauny na Hillysu dostanete od přírodovědného muzea hned na začátku hry. Otevřený svět láká k prozkoumávání, takže se často přistihnete při tom, že místo toho, abyste rychle kráčeli dál hlavní příběhovou linií, se spolu s Pej'Jem jen tak proháníte po světě ve vznášedle a "lovíte" další fotografie do své sbírky živočichů. Fotografování tak kromě finančního ohodnocení přináší také značné uspokojení, protože ne každý druh se dá vyfotit jen tak, na některé budete budete muset vymyslet speciální fígly. Fotografování je však pouze jedním dílkem z komplexní BGE mozaiky - užijete si zběsilých honiček i regulérních závodů, rychlé akce i nenápadného plížení, zajímavých rozhovorů, překvapivých dějových zvratů a přímo detektivního pátrání po pravdě o invazi DomZů na Hillys.
V roce 2024 vyšla vylepšená verze Beyond Good & Evil - 20th Anniversary Edition. Umožňuje zobrazení až v rozlišení 4K a 60 FPS, má vylepšené textury a nasvícení, zlepšené ovládání a znovu nahranou orchestrální hudbu. Nad rámec původní hry zároveň obsahuje galerii s úryvky z vývoje, režim pro speedrunování a jeden nový vedlejší quest, ve kterém budete po celém světě hledat nové střípky informací o herních postavách, včetně postav z oznámeného pokračování.
Beyond Good & Evil
Beyond Good & Evil HD, Beyond Good & Evil - 20th Anniversary Edition
- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ne
Poslední diskuzní příspěvek
Nejlépe hodnocené komentáře
Opět hra, kterou bych si díky mému oblíbenému časopisu k němuž byla přiložena jen tak nezahrál a opět to je perla mezi hrami ( stejne jako Dreamfall, Syberia, Posel Smrti atd. :-)) Neskutecně barevný svět, který žije svým vlastním životem podbarvuje příjemná hudba. Hratelnost taktéž velmi dobrá i když souboje jsou zpravidla jednoduché a rychlé, všechno to dopředu táhne hlavně příběh a focení nejrůznějších zvířátek, kterých jsou po celém světě stovky a sbírání perel za které si kupujete u zhulených nosorožců :-) vybavení do svého vodního vznášedla s kterým se pohybujete po po světě.
Neprávem neúspěšná hra a téměř dokonalá ve všech směrech..... a pak že jsou počítačové hry nesmyslné, tupé střílečky bez špetky umění :)
Neprávem neúspěšná hra a téměř dokonalá ve všech směrech..... a pak že jsou počítačové hry nesmyslné, tupé střílečky bez špetky umění :)
BGE má velké srdce, a vůbec jsem nečekal, že mi tak hodně padne do noty. Krátká akční adventura, která se velmi odlišuje, ale přitom působí přirozeně a autorsky. Musím ocenit zejména samotný koncept reportérky jako hlavní hrdinky. V kolika hrách je vaší hlavní "zbraní" fotoaparát? Přijde mi to jako ideální kombinace se žánrem plížení, který je ve hře hojně zastoupen. (Ještě by bylo fajn od hráče vyžadovat dedukci či další reportérské schopnosti, ale to zde bohužel není). Dobře do toho zapadá zajímavý příběh, ve kterém odhalujete vysoce postavené spiknutí (ovšem je hodně čitelný, chtělo by to více zvratů).
Svět je velice výrazný, od brčálově zelené hlavní hrdinky (včetně rtěnky) až po jeho antropomorfní obyvatele. Líbilo se mi občasné vkládání cizojazyčných výrazů (španělštiny, předpokládám) do běžné konverzace s konkrétními postavami, dodává to pocitu různorodého světa. Estetika světa je perfektní, od středomořské vesničky na pobřeží moře, přes létající dopravní prostředky, až po místní faunu. Míst k navštívení není mnoho, ale jsou dobře zapamatovatelná, ať už to je váš úvodní domovský maják, rodinná opravárenská garáž nosorožců Mammago, nebo bar Akuda s nezapomenutelnou písničkou Propaganda...
Hodně pozitivně mě překvapilo, že hra se nesnaží vést hráče za ručičku (to byly časy). Žádný kompas "tudy vpravo" (mapu ale máte), žádné výzvy "zde zmáčkni páku". Několikrát jsem se musel slušně zamyslet, než jsem přišel na řešení, a pak jsem z toho měl opravdu dobrý pocit. Dokonce jsem se musel vracet prošlými cestami, protože jsem něco minul, ale nevěděl jsem co. Stejně jako ona reportérka by bloudila danými komplexy, snažila se najít cestu vpřed, a nikdo by jí neosvětloval důležité aktivní prvky.
Technicky jsem se hrou neměl žádný větší problém. Na širokoúhlý obraz existuje oprava. Rozsekání světa do malých oblastí je daň původní technologie, ale nijak mi to nevadilo. Jenom ta kamera... s tou je dost často boj, a je to asi jediná věc, která mě z funkčního hlediska rozčilovala.
Vůbec se nedivím, že se BGE často řadí mezi zapomenuté herní perly. Hry s výborným kritickým ohlasem, co bohužel komerčně propadly. Doporučuji vyzkoušet alespoň nyní, dokud to na současných systémech stále funguje.
Celkové hodnocení: Nářez
Svět je velice výrazný, od brčálově zelené hlavní hrdinky (včetně rtěnky) až po jeho antropomorfní obyvatele. Líbilo se mi občasné vkládání cizojazyčných výrazů (španělštiny, předpokládám) do běžné konverzace s konkrétními postavami, dodává to pocitu různorodého světa. Estetika světa je perfektní, od středomořské vesničky na pobřeží moře, přes létající dopravní prostředky, až po místní faunu. Míst k navštívení není mnoho, ale jsou dobře zapamatovatelná, ať už to je váš úvodní domovský maják, rodinná opravárenská garáž nosorožců Mammago, nebo bar Akuda s nezapomenutelnou písničkou Propaganda...
Hodně pozitivně mě překvapilo, že hra se nesnaží vést hráče za ručičku (to byly časy). Žádný kompas "tudy vpravo" (mapu ale máte), žádné výzvy "zde zmáčkni páku". Několikrát jsem se musel slušně zamyslet, než jsem přišel na řešení, a pak jsem z toho měl opravdu dobrý pocit. Dokonce jsem se musel vracet prošlými cestami, protože jsem něco minul, ale nevěděl jsem co. Stejně jako ona reportérka by bloudila danými komplexy, snažila se najít cestu vpřed, a nikdo by jí neosvětloval důležité aktivní prvky.
Technicky jsem se hrou neměl žádný větší problém. Na širokoúhlý obraz existuje oprava. Rozsekání světa do malých oblastí je daň původní technologie, ale nijak mi to nevadilo. Jenom ta kamera... s tou je dost často boj, a je to asi jediná věc, která mě z funkčního hlediska rozčilovala.
Vůbec se nedivím, že se BGE často řadí mezi zapomenuté herní perly. Hry s výborným kritickým ohlasem, co bohužel komerčně propadly. Doporučuji vyzkoušet alespoň nyní, dokud to na současných systémech stále funguje.
Celkové hodnocení: Nářez
Četl jsem kdysi různé recenze na hru, kde bylo hlavně zdůrazňováno, že se tam fotí zvířátka, jezdí ve vznášedle a sbírají perly. Tohle je přesně to, co mě od téhle hry tak dlouho odpuzovalo. Jezdit ve vznášedle, sbírat perly a fotky zvířátek, to mě jako má ohromit? Představoval jsem si hru jako běžnou skákačku, něco ve stylu Jazz Jackrabbit, ale ve 3D. Udělal jsem si na hru na základě recenzí špatný názor, takže mě vůbec nelákala. Navíc, hlavní hrdinka se na mě pořád mračila a neusmála se. Ale když hru každý chválil a když byla zadarmo k hernímu časopisu, vyzkoušel jsem.
Moc mě nezaujala. Ten dlouhý neodklikatelný začátek vyžadoval určitou náladu a ponoření se do příběhu. Neměl jsem trpělivost, koukat minutu na to, jak Jade s nějakým dítětem cvičí na útesu. Pak se začalo něco dít, ale jako většině hráčů, ani mě se nechce číst tutoriály, takže jsem se pokoušel vyskočit z ohrádky klávesou W, plus Mezerník pro skok. Ale to k ničemu nebylo. Podíval jsem se líp na nápovědu, rozbil ohrádku a - první smrt, druhá smrt, a tak dále. Hra měla lehké prvky adventury, vyžadovala určitou trpělivost a pozornost. Když se mi tedy nakonec povedlo nepřítele udolat a šel jsem do majáku, najednou si Jade nasadila černou masku. Podivil jsem se, ale myslel jsem, že je to nějaký symbolizmus. Maska nezmizela ani po restartu a při pohledu zblízka se skládala z malých trojúhelníčků - Jade vypadly textury z obličeje. Hru jsem naprosto znechucen odinstaloval.
Dlouho mi ležela na poličce a sedal na ni prach. Jednou jsem v čase volna neměl co hrát, nic mě nebavilo, tak jsem opět sáhl po téhle nedohrané klasice. Začátek nuda, ale pak se to rozjelo! Ono to má i příběh! Ono tam fakt o něco jde! Ona to není jen legrácka pro děti, ona je to vážná a perfektně promakaná sci-fi špionážní akce! Proč o téhle hře všichni psali tak matoucí recenze? A ta nádherná grafika, krásná i po deseti letech od vydání, přitom hladce fungující pomalu i na lepší kalkukačce. A to ovládání - žádný tutoriál není potřeba, na obrazovce se prostě objeví obrázek tlačítka, které má hráč zmáčknout. I sedmileté děti, takto moji příbuzní, to zvládají (říkají té hře "ta zelená paní" - samozřejmě jenom jezdí ve člunu a fotí zvířátka). To prostředí! Říkal jsem už, že rád prozkoumávám cizí planety? Ne? Tak tedy rád je prozkoumávám, čím divnější, tím lepší. Vždycky mám radost, když někdo povolí uzdu fantazii a já jako hráč nemusím řešit ve hře capiny typu: "jsou orkové opravdu zlí? Nebo jsou jen nepochopení?"
Hnací motor příběhu, atmosféra mimozemského válečného ohrožení planety, se povedla na jedničku. Válka, to znamená být pořád ve střehu, to znamená bát se o své přátele a dělat všechno pro jejich ochranu, i když mnohdy nedokážete ochránit ani sami sebe, zejména, když na účtu nemáte ani halíř a místní Hillyanský ČEZ se s vámi nepáře. Nemáš na zaplacení? Tak ti vypneme ochranný štít. Těžko se zachraňuje svět, když má Jade hluboko do kapsy. Naštěstí má Jade dobře placenou práci, tedy pokud sežene zákazníky. Je soukromé očko a taky fotografka. Když vypátrá, nebo vyfotí něco zajímavého, dostane peníze na účet. Aby Jade nebylo při práci smutno, má parťáka, mechanika, údržbáře a vůbec strýčka do nepohody, který je sice napůl prase, ale je to prase veselé, pracovité a věrné. Kromě toho má Jade holografického přítele v hodinkách, kterého nejspíš tajně miluje. Jen se na ni koukněte, jak se na něj dívá, když si myslí, že ji nikdo nevidí. Asi to dělá ten španělský přízvuk. No a protože Jade bydlí na ostrově ve starém majáku a suchou nohou se nikam nedostane, vlastní taky vznášedlo. To se dá vylepšovat o nové funkce, stačí mít dost perel. Některé obchody na Hillys, totiž berou jen perly. Je to neoficiální platidlo, ačkoliv úřady přísně zakázané. No a jednoho dne, právě když se Jade nic nedaří, všichni na majáku vyváznou životem jen zázrakem a finanční nouze je nejvyšší, dostane Jade nabídku práce od nového zákazníka, tajemného boháče v černé limuzíně. Jde se pátrat!
Moc mě nezaujala. Ten dlouhý neodklikatelný začátek vyžadoval určitou náladu a ponoření se do příběhu. Neměl jsem trpělivost, koukat minutu na to, jak Jade s nějakým dítětem cvičí na útesu. Pak se začalo něco dít, ale jako většině hráčů, ani mě se nechce číst tutoriály, takže jsem se pokoušel vyskočit z ohrádky klávesou W, plus Mezerník pro skok. Ale to k ničemu nebylo. Podíval jsem se líp na nápovědu, rozbil ohrádku a - první smrt, druhá smrt, a tak dále. Hra měla lehké prvky adventury, vyžadovala určitou trpělivost a pozornost. Když se mi tedy nakonec povedlo nepřítele udolat a šel jsem do majáku, najednou si Jade nasadila černou masku. Podivil jsem se, ale myslel jsem, že je to nějaký symbolizmus. Maska nezmizela ani po restartu a při pohledu zblízka se skládala z malých trojúhelníčků - Jade vypadly textury z obličeje. Hru jsem naprosto znechucen odinstaloval.
Dlouho mi ležela na poličce a sedal na ni prach. Jednou jsem v čase volna neměl co hrát, nic mě nebavilo, tak jsem opět sáhl po téhle nedohrané klasice. Začátek nuda, ale pak se to rozjelo! Ono to má i příběh! Ono tam fakt o něco jde! Ona to není jen legrácka pro děti, ona je to vážná a perfektně promakaná sci-fi špionážní akce! Proč o téhle hře všichni psali tak matoucí recenze? A ta nádherná grafika, krásná i po deseti letech od vydání, přitom hladce fungující pomalu i na lepší kalkukačce. A to ovládání - žádný tutoriál není potřeba, na obrazovce se prostě objeví obrázek tlačítka, které má hráč zmáčknout. I sedmileté děti, takto moji příbuzní, to zvládají (říkají té hře "ta zelená paní" - samozřejmě jenom jezdí ve člunu a fotí zvířátka). To prostředí! Říkal jsem už, že rád prozkoumávám cizí planety? Ne? Tak tedy rád je prozkoumávám, čím divnější, tím lepší. Vždycky mám radost, když někdo povolí uzdu fantazii a já jako hráč nemusím řešit ve hře capiny typu: "jsou orkové opravdu zlí? Nebo jsou jen nepochopení?"
Hnací motor příběhu, atmosféra mimozemského válečného ohrožení planety, se povedla na jedničku. Válka, to znamená být pořád ve střehu, to znamená bát se o své přátele a dělat všechno pro jejich ochranu, i když mnohdy nedokážete ochránit ani sami sebe, zejména, když na účtu nemáte ani halíř a místní Hillyanský ČEZ se s vámi nepáře. Nemáš na zaplacení? Tak ti vypneme ochranný štít. Těžko se zachraňuje svět, když má Jade hluboko do kapsy. Naštěstí má Jade dobře placenou práci, tedy pokud sežene zákazníky. Je soukromé očko a taky fotografka. Když vypátrá, nebo vyfotí něco zajímavého, dostane peníze na účet. Aby Jade nebylo při práci smutno, má parťáka, mechanika, údržbáře a vůbec strýčka do nepohody, který je sice napůl prase, ale je to prase veselé, pracovité a věrné. Kromě toho má Jade holografického přítele v hodinkách, kterého nejspíš tajně miluje. Jen se na ni koukněte, jak se na něj dívá, když si myslí, že ji nikdo nevidí. Asi to dělá ten španělský přízvuk. No a protože Jade bydlí na ostrově ve starém majáku a suchou nohou se nikam nedostane, vlastní taky vznášedlo. To se dá vylepšovat o nové funkce, stačí mít dost perel. Některé obchody na Hillys, totiž berou jen perly. Je to neoficiální platidlo, ačkoliv úřady přísně zakázané. No a jednoho dne, právě když se Jade nic nedaří, všichni na majáku vyváznou životem jen zázrakem a finanční nouze je nejvyšší, dostane Jade nabídku práce od nového zákazníka, tajemného boháče v černé limuzíně. Jde se pátrat!
Pro: Příběh, hratelnost, grafika, umělecky propracovaná, humorná,
Proti: Někomu nemusí sednout častá změna nálad hry - někdy je veselá, jindy smutná, jindy až hororová.
Beyond Good & Evil patří mezi nejnádhernější hry, jaké jsem kdy hrál. Zpočátku jsem sice musel řešit několik technických obtíží a hned první souboj mě mírně vystrašil, zda se i zbytek hry nebude nést v podobném duchu, naštěstí se BG&E zakrátko ukázala v mnohem lepším světle. Ačkoli boje tedy jsou vcelku jednoduché, akční složka je dík různým prostředím - země, voda, vzduch - dostatečně variabilní, nehledě na to, že souboje netvoří jedinou náplň hry. Nechybí nejrůznější mezihry (přičemž hned u první jsem se opravdu srdečně zasmál), závody a honičky, povedené stealth mise i pár vedlejších úkolů a samozřejmě (možná trochu překvapivě) zábavné fotografování.
Dalším výrazným plusem je, že hra není v nejmenším "hopsačkou" klasického střihu (kteréžto jsem ani nikdy neměl příliš rád); skoky jsou automatické, do propastí nespadnete, což má za následek maximálně plynulou hratelnost. Úžasná audiovizuální stránka pak dokazuje, že přinejmenším estetická kvalita grafiky nezávisí na počtu polygonů či rozlišení textur, ale na umně zpracovaném designu, který je patrný na každém kroku ve hře, ať už se jedná o postavy, prostředí či nepřátelské potvory (skvěle hratelné souboje s bossy - tedy až na toho posledního - pak patří mezi vizuálně nejpřitažlivější části hry vůbec).
Hra je korunována zajímavým příběhem s příjemnou atmosférou a ačkoli herní doba není nejdelší (v mém případě se čistý herní čas pohyboval okolo 12ti hodin), nedostaví se alespoň pocit stereotypu a hra skončí v tom nejlepším. Samotný závěr je po příběhové stránce velmi dobře zvládnutý a jen tak potvrzuje nesmírně dobrý dojem, jakým hra hned od začátku působí.
Dalším výrazným plusem je, že hra není v nejmenším "hopsačkou" klasického střihu (kteréžto jsem ani nikdy neměl příliš rád); skoky jsou automatické, do propastí nespadnete, což má za následek maximálně plynulou hratelnost. Úžasná audiovizuální stránka pak dokazuje, že přinejmenším estetická kvalita grafiky nezávisí na počtu polygonů či rozlišení textur, ale na umně zpracovaném designu, který je patrný na každém kroku ve hře, ať už se jedná o postavy, prostředí či nepřátelské potvory (skvěle hratelné souboje s bossy - tedy až na toho posledního - pak patří mezi vizuálně nejpřitažlivější části hry vůbec).
Hra je korunována zajímavým příběhem s příjemnou atmosférou a ačkoli herní doba není nejdelší (v mém případě se čistý herní čas pohyboval okolo 12ti hodin), nedostaví se alespoň pocit stereotypu a hra skončí v tom nejlepším. Samotný závěr je po příběhové stránce velmi dobře zvládnutý a jen tak potvrzuje nesmírně dobrý dojem, jakým hra hned od začátku působí.
Hru som si zvolil do Hernej výzvy 2016 do kategórie "hra vydaná najneskôr do roku 2006". Hra bola zadarmo od Uplay a nikdy som o nej nepočul, tak som ju hneď vyskúšal. A musím povedať, že ma dosť prekvapila.
Príbeh bol veľmi zaujímavý a hneď som sa doňho vžil. Zdal sa mi trochu rozprávkový, čo sa mi páčilo, keďže veľa hier sa snaží byť realistických. Dej bol napínavý až do úplného konca kvôli neustálim zápletkám. Hra mala veselý, ale aj smutný a dokonca trochu hororový nádych, čo dodávalo príbeho tú správnu atmosféru. V hre boli využité takmer všetky prvky ako bojovka, stealth, závody, a veľa ďalších. Jade ako ženská hrdinka (v poslenej dobe som hral nejako veľa za ženské hrdinky) s pomocou strýka Pey'Ja (drsné prasa) a tajnej organizácie IRIS museli ochrániť planétu Hillys pred nepriateľskou rasou menom DomZ. Niekedy v strede hry nastal nečakaný zvrat a DomZania uniesli Pey'Ja, ale IRIS poskytol Jade spoločníka Double H, ktorý mi pripadal od začiatku veľmi vtipný. Jade musela mať vždy po ruke fotoaparát, ktorým pomáhala odhalovať IRIS tajnosti DomZ a Alpha Sectoru, ale taktiež s ním mohla fotiť živočíchov, za ktorých bola odmenená perlami. Tie sa mohli získať aj pomocou vedľajších úloh ale aj po dokončený misie alebo bossfightu. Za ne si potom Jade vylepšovala loď a neskôr aj Belugu, jej vesmírnu loď. Bossfighty sú jednou z najdôležitejších častí príbehu. Odohrávali sa vždy na konci nejakej lokácie. Všetky boli rozdielne a aj docela ľahké. Až na finálny, ten ma už začínal štvať a chcel som rozbiť všetko naokolo, keďže som mal len 4 srdiečka :D. Na hádam 30 pokus som ho konečne porazil a už ten humus s tromi očami hovoriaci "skyrimským" jazykom nechcem nikdy vidieť. A k tomu mal ešte aj nejakých pomocníkov, čo vyzerali ako dementory. Záver bol epický a po titulkách, ktoré som musel pretrpieť bola krátka prekvapujúca cutscéna.
Hillys bolo prekrásne a pestré. Keďže sa jednalo o staršiu hru, čakal som že bude mať horšiu grafiku, ale aj tak ma prekvapila. Soundtrack sa mi páčil od prvej chvíle, čo som zapol hru. A to o dialógoch sa dá povedať taktiež, boli excelentne nadabované a páčili sa mi. Zaujímavé boli savepointy, ktoré ste si museli ukladať sami pomocou Mdisku na určitých miestach.
Nakoniec len dodám, že o hre o ktorej som nikdy nepočul musím hovoriť len dobré slová. Kľudne by som dal aj 90%, ale naštval ma ten posledný bossfight, ináč všetko bolo výborné.
Príbeh bol veľmi zaujímavý a hneď som sa doňho vžil. Zdal sa mi trochu rozprávkový, čo sa mi páčilo, keďže veľa hier sa snaží byť realistických. Dej bol napínavý až do úplného konca kvôli neustálim zápletkám. Hra mala veselý, ale aj smutný a dokonca trochu hororový nádych, čo dodávalo príbeho tú správnu atmosféru. V hre boli využité takmer všetky prvky ako bojovka, stealth, závody, a veľa ďalších. Jade ako ženská hrdinka (v poslenej dobe som hral nejako veľa za ženské hrdinky) s pomocou strýka Pey'Ja (drsné prasa) a tajnej organizácie IRIS museli ochrániť planétu Hillys pred nepriateľskou rasou menom DomZ. Niekedy v strede hry nastal nečakaný zvrat a DomZania uniesli Pey'Ja, ale IRIS poskytol Jade spoločníka Double H, ktorý mi pripadal od začiatku veľmi vtipný. Jade musela mať vždy po ruke fotoaparát, ktorým pomáhala odhalovať IRIS tajnosti DomZ a Alpha Sectoru, ale taktiež s ním mohla fotiť živočíchov, za ktorých bola odmenená perlami. Tie sa mohli získať aj pomocou vedľajších úloh ale aj po dokončený misie alebo bossfightu. Za ne si potom Jade vylepšovala loď a neskôr aj Belugu, jej vesmírnu loď. Bossfighty sú jednou z najdôležitejších častí príbehu. Odohrávali sa vždy na konci nejakej lokácie. Všetky boli rozdielne a aj docela ľahké. Až na finálny, ten ma už začínal štvať a chcel som rozbiť všetko naokolo, keďže som mal len 4 srdiečka :D. Na hádam 30 pokus som ho konečne porazil a už ten humus s tromi očami hovoriaci "skyrimským" jazykom nechcem nikdy vidieť. A k tomu mal ešte aj nejakých pomocníkov, čo vyzerali ako dementory. Záver bol epický a po titulkách, ktoré som musel pretrpieť bola krátka prekvapujúca cutscéna.
Hillys bolo prekrásne a pestré. Keďže sa jednalo o staršiu hru, čakal som že bude mať horšiu grafiku, ale aj tak ma prekvapila. Soundtrack sa mi páčil od prvej chvíle, čo som zapol hru. A to o dialógoch sa dá povedať taktiež, boli excelentne nadabované a páčili sa mi. Zaujímavé boli savepointy, ktoré ste si museli ukladať sami pomocou Mdisku na určitých miestach.
Nakoniec len dodám, že o hre o ktorej som nikdy nepočul musím hovoriť len dobré slová. Kľudne by som dal aj 90%, ale naštval ma ten posledný bossfight, ináč všetko bolo výborné.
Pro: Príbeh, Jade, Pey'J, Double H, vedľajšie aktivity, fotoaparát, grafika, soundtrack, bossfighty a veľa ďalších vecí.
Proti: Finálny bossfight.
Pro: fantastický svět, hudba, hlavní hrdinka, prase :), level design, focení
Proti: někomu by se mohla zdát příliš dětská :-)