Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Wonder Project J2: Corlo no Mori no Josette

Wonder Project J2: Josette of the Corlo Forest

90
1 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
adventura > vizuální román
simulátor > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
22.11.1996 N64
Vývojáři:
Givro
Wonder Project J2: Corlo no Mori no Josette je přímým pokračováním v Japonsku exkluzivního titulu Wonder Project J: Kikai no Shonen Pino. Jedná se o netradiční adventuru, ve které je cílem vychovat robotickou slečnu Josette a postupně ji naučit různým úkonům, ale i lidským emocím. Na rozdíl od Princess Maker 2 je však důraz kladen na adventurní část hry, a třeba přímo hlavní hrdinku navádět světem a pomáhat jí s řešením rozličných úkolů. Titul vyšel pouze na konzoli Nintendo 64 v roce 1996.

Josette je robotická dívka sestrojená doktorem Geppettem, který však nedlouho po sestrojení Josette umírá. Proto je hráč, vy, pověřen výchovou a seznámením Josette s okolním světem, který mnohdy bude cílit její zničení. Bude třeba uprchnout na ostrov Blueland, na kterém se dle slov doktora Gappetta Josette ujme pomocná ruka. Tato cesta je ovšem plná překážek a je vyžadována vysoká improvizace a naučení se působit lidským dojmem.


Poslední diskuzní příspěvek

Fritol: To já to takto zpětně beru neutrálně, Nintendo lepší hry jako celek ale méně než PSX. Vítěz sympatií je u mě ale určitě SEGA, aneb…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • N64 90
Jen pár titulů mohu označit za opravdu překvapující, a to jak v kontextu samotné hry, tak i v kontextu jejich historie. A právě Wonder Project J2: Corlo no Mori no Josette ji má z dnešního pohledu poměrně překvapivou, nicméně v roce vydání (1996) nijak zarážející. Stejně jako první díl na konzoli SNES, Wonder Project J, i druhý díl vyšel pouze v Japonsku a i tentokrát exkluzivně na konzoli Nintenda (64). Nyní, kdy posledních dvacet let dostává japonská popkultura (manga, anime i videohry) čím dál větší pozornost i v Evropě a pojmy jako studio Ghibli, Ghost in the Shell a Pokémon jsou obvyklou kulturní znalostí, je ovšem nepublikování hry jako Wonder Project jistě zarážející. Mladá dívka na obalu v estetické rovině zmíněného Ghibli, zajímavá tématika kombinující adventurní prvky a „výchovný“ simulátor a především celá řada nápadů, které jsou právě tím, proč je Wonder Project 2 minimálně v mých očích tak kvalitní hrou.

Pro určitou představu mechanik je asi nejlépe zmínit sérii Princess Maker, nicméně v interaktivnější podobě a i s příběhem, komplexním řešením problémů a snahy o to, naučit se co nejrozličnější schopnosti a dovednosti. Síla titulu je v unikátnosti tohoto konceptu, kdy jsem ani vzdáleně podobnou videohru neměl možnost zatím hrát. Prakticky jde o klasickou „point n click“ adventuru, která ale působí daleko živěji (což je paradox) než většina jiných. Povedené seznámení s hlavní protagonistkou hry, Josette, je zábavné a ukazuje možnosti herních mechanik hned od prvních minut. Kvalitně napsané dialogy mezi vámi, určitou vyšší mocí, a robotickou dívkou Josette si půjčují dost klišé z anime produkce začátku 90. let, a je zde jasná snaha autorů o emocionální propojení mezi hráčem, který je explicitně pojat jako někdo za obrazovkou, a děním ve světě ostrovního Bluelandu. A to není vůbec špatně, k vizuálnímu stylu a příběhu se to jen hodí. Navíc vše funguje, tak jak má.

Důležitou složkou hry je učení se dovednostem. Je třeba se například naučit jak vařit, jak ovládat ponorku, vyhrát cenu za nejhezčí dívku, naučit se zpívat, pochopit koncept lásky... je toho opravdu dost. Obvykle je většina z těchto dovedností nějak spojena s příběhem, a hráč do většiny není nijak nucen, ale vyplynou z postupného hraní.

Které je po celý čas zábavou. I přes zprvu kostrbaté ovládání (v emulátoru N64) a specifický žánr i obsah hry, je Wonder Project J2 pohlcující zkušeností a jednou z mála videoher, které působí opravdu unikátně. Nicméně se vyplatí o hře vědět spíše méně než více, jelikož počin tvůrců z Givro staví na pocitu objevování nového. Vzhledem ke staří, nutnosti emulace a dalším potížím není titul jistě pro každého, ale kdo si udělá práci se spuštěním a naučením se mechanik hry, bude spokojen.

Pro: čirá hratelnost, zpracování, anime estetika 90. let, nápady

Proti: ovládání

+17