Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Princess Maker 2

Princess Maker 2 Refine

81
42 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
simulátor > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
15.06.1993 PC
30.09.1994 FMT
27.10.1995 Saturn
09.12.1995 3DO
Vývojáři:
Gainax
Oficiální stránky:
http://www.gainax.co.jp/soft/primas/pmaker2.html
Jste chrabrý válečník, který kdysi dávno porazil armádu příšer, povolanou z pekla Lucifonem, Princem Temnoty. Pověsti o vaší slávě a hrdinství se dostaly až k uším bohů. Ti se rozhodli, že jste ten správný člověk k vychování božího dítěte. Jednoho večera se nebe otevřelo a k válečníkovi po měsíčním světle přiletěla malá holčička. Nyní je pouze na něm, jak svoji novou dceru vychová, než jí bude 18 let, kdy se sama rozhodne, kterým směrem dospívání bude pokračovat.

Hra se dá nazvat "vychovávacím RPG". Výchova dívky začíná ve věku 10 let. Podle data narození se určí, jakou bude mít osobnost (zdali bude líná, drzá, často utíkat z domova...) a některé změny ve statistikách. Statistiky ovlivňuje hráč, který dceři plánuje měsíční rozvrh. Může ji poslat do města, seznamovat se lidmi, poslat ji do školy (vaření, kouzlení, bojování, tancování...), pracovat (čím je dcera starší, tím víc pracovních možností má) nebo poslat za dobrodružstvím do jedné ze čtyř různorodých částí světa. Jednou ročně se pořádá speciální festival, kde se dcera může zúčastnit různých soutěží. Často jí přijdou navštívit potencionální manželé, rivalové, bohové a mnoho dalších zajímavých bytostí. Jako v každém RPG i zde lze postavičku vybavit různými předměty a brněními, které jí zvyšují statistiky. Znovuhratelnost je zajištěna díky 74 možným zakončením hry.

Hra původně vyšla pouze v Japonsku, na anglickém překladu se pracovalo, ale práce byly nakonec zrušeny. Unikla však betaverze překladu, která se rychle rozšířila přes internet. Tato verze byla považovaná za abandonware.

30. září 2004 vyšla "refined" verze na CD - remake, který kromě drobných změn hlavně uhladil grafiku a zlepšil kvalitu zvuků. Oficiální anglická verze vyšla až 28. září 2016 na Steamu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Ultimátna šialenosť ale zároveň jedna z najchytľavejších hier aké som kedy hral. Japonci sú v mnohom špecifický národ ale prísť s nápadom na simulátor vývoja mladej princeznej až do roku jej dospelosti – no uznajte sami, že toto nikoho iného ako ich snáď ani napadnúť nemohlo.

A že celý herný koncept funguje a možností máte neúrekom. Prakticky každý aj ten najmenší detail môže byť v konečnom zúčtovaní dôležitý, stačí jedno zaváhanie a vysnívaná kariéra vašej adoptovanej dcéry sa môže razom zrútiť. A aké možnosti teda máte? Vzhľadom k 74 rôznym zakončeniam je ich viac než dosť, výchovu môžete viesť cez prácu v domácnosti, rôzne zamestnania, študijné kurzy, ktoré ale pochopiteľne nie sú zadarmo ale aj cez rôzne výpravy. Chcete mať z princeznej bojovníka či mága? Na cestách môžete stretnúť rôzne postavy, hľadať poklady a mystické artefakty. Láka vás skôr kariéra umelkyne? Nie je problém zaplatiť pár kurzov a raz za rok na miestnej slávnosti viac či menej úspešne demonštrovať svoje umenie, ak nie v tejto, tak pokojne aj v inej oblasti. S pribúdajúcimi rokmi jej skúsenosti narastajú a oblasti pôsobenia sa zvyšujú, netreba však zabúdať aj na oddych.
Priveľký stres ju totiž môže doviesť k chorobám a raz za čas je vhodné jej aj kúpiť nejaký darček, inak môže pri nevhodnej výchove časom začať kariéru ako zlodejka. A netreba zabúdať ani na kontakt s ľuďmi v paláci, stretnutia s nimi na ňu môžu mať pozitívny efekt z hľadiska budúcnosti a doviesť vás k uspokojivému výsledku.

Princess Maker 2 je nesmierne zábavný a jednoduchý simulátor s netradičným konceptom. Dohrať ho nie je skutočne žiadny problém ale schválne si skúste stanoviť cieľ uplatniť sa po 18tom roku ako jeden z členov vyššej spoločnosti. A to už tak ľahké nie je...

Pro: originalita, jednoduchosť, množstvo ukončení a trvanlivosť

Proti: pre niekoho možno až príliš výstredné

+35
  • PC 90
Až moje dcera vyroste, tak z ní bude mrcha, která bude využívat lidi a své konexe s nimi. Bude sociálně zdatná, výborný řečník a dostane vše, co si zamane. Takové byly moje plány s malou princeznou. Byly.

Poté, co přišla z kadeřnictví s brekem, že nemá vůbec umělecké vlohy, po trapasu v kabaretu, že něco takového se zákazníky mluvit nebude, poté, co se jí vysmál skoro celý dvůr za to, jak neuměla s lidmi mluvit, mi začínalo být jasné, že to s kariérou manipulátora moc nepůjde.

A jako dřevorubci jí platili tak dobře.. Začala mít sílu, zvyšovala se jí výdrž a já marně hledala něco, čím potrestat její tvrdohlavou povahu. Nepomohlo nic. Ani benevolentní výchova, ani zákazy. Rostla jak to dříví v lese, které tak pilně se sekyrou kácela. Nakonec jsem pochopila, že půjde cestou síly, protože to bylo tak jediné, co jí tak nějak šlo. Vyzbrojená mečem a brněním šla hledat poklady a zabíjet batmany. Myslela jsem si, že s každým poraženým nepřítelem roste její odhodlání a morálka, ale kdeže. Padavka.

Její morálka selhala, tak jako každý rok, při každoroční soutěži v bojování a vždy ji porazila její sokyně, která se jí rok co rok vysmívala, jak je k ničemu. Jako otec jsem zklamala, na plné čáře. Vlastně největším úspěchem bylo, že za ty roky nezemřela a přežila do dospělosti. Nemocná díky koňské výdrži nikdy nebyla a díky svým bojovým schopnostem skončila jako stráž na onom dvoře, kde se jí odmala smáli. Byla ráda z domu a já koneckonců také, že už ji nemám na krku.

Tak snad příště se mi moje plány s dcerou podaří.
+32
  • PC 80
Jedna z nejpodivnějších a současně nejzajímavějších her, které se můžou dostat na váš počítač. Koho jiného by napadlo vytvořit simulátor výchovy dcery-princezny od desátého roku do plnoletosti než tvůrce z Japonska (konkrétně Gainax, známí díky anime Neon Genesis Evangelion).

Zpočátku jsem se pokušel o nastartování kariéry světoznámé dobrodružky, jenže princezně se nechtělo pracovat na poli a už vůbec né na stavbě a díky tomu nemohla zesílit. Peníze ale rychle docházeli a tak bylo třeba jednat. Ukázalo se, že jediná práce která jí zpočátku šla, byla výpomoc v kostele a výchava dětí. Výchova jí ale, jak se ukázalo, mírně poznamenávala na inteligenci (negativně). Dlouhé měsíce tedy princezna strávila v rouchu v chladné a tiché kapli. Platily dva zlaté za den, princezna ale projedla za měsíc zlatých třicet. Díky stresu se, jak každý ví, nedá pracovat celý měsíc a tak dlouhé měsíce byla princezna v mínusu a nedostávala ani dárky k narozeninám, o vzdělání ani nemluvě.

Během dalších let začala střídat vícero prací od vaření pro místní restauraci po úpravu kadeří místní smetánce. Majetek pomalu ale jistě začal nabývat a dokonce se princezně podařilo vyhrát na místních slavnostech soutěž ve vaření. Už jí bylo něco přes šestnáct let, když si vzpmněla na to, že ještě nenavázala žádný kontakt s místními vysoce postavenými občany. A to se jí také později stalo osudným.

Celé snažení směřuje k tomu, jakým směrem se po dosažení 18. roku ubere. Konců je udajně 74, takže znovuhratelnost je zajištěna. Mně se nakonec "podařilo" snad nejhorší možné zakončení. Svatba se sluhou.

Pro: krátké a zábavné, zvovuhratelnost

Proti: mohlo být zahrnuto více možností

+23
  • PC 80
Spousta z nás jistě přemýšlela, jaké by to bylo dostat do rukou dospívající dívku a mít úplnou kontrolu nad jejím vývojem, nadto v poněkud bizarním pohádkovém světě. A co by s ní všechno šlo dělat...

- Vehnat ji do osidel prostituce a nechat zprznit perverzním čtyřicátníkem?
- Přikrmovat ji a pozorovat, jak jí začínají růst prsa?
- Vyslat ji v šatech-nešatech nezakrývajících ani to nejnutnější na taneční soutěž, kde porotcům doslova vytře zrak?
- Samými povinnostmi ji nervově přepnout, až se dá na dráhu zločinu?
- Obdivovat se jejím dovednostem s mečem a ladnosti, s níž masakruje desítky o několik hlav vyšších nepřátel?
- Nechat ji v těsném korzetu oblizovat chlípným drakem sídlícím v zámeckém labyrintu?

Jasně, dejte sem ten Princess Maker! :-)

Pro: pokročilý RPG systém a hra živě reagující na vývoj postavy vaší princezny

Proti: stále je to jen hra :-)

+12 +13 −1