Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Ultimátna šialenosť ale zároveň jedna z najchytľavejších hier aké som kedy hral. Japonci sú v mnohom špecifický národ ale prísť s nápadom na simulátor vývoja mladej princeznej až do roku jej dospelosti – no uznajte sami, že toto nikoho iného ako ich snáď ani napadnúť nemohlo.

A že celý herný koncept funguje a možností máte neúrekom. Prakticky každý aj ten najmenší detail môže byť v konečnom zúčtovaní dôležitý, stačí jedno zaváhanie a vysnívaná kariéra vašej adoptovanej dcéry sa môže razom zrútiť. A aké možnosti teda máte? Vzhľadom k 74 rôznym zakončeniam je ich viac než dosť, výchovu môžete viesť cez prácu v domácnosti, rôzne zamestnania, študijné kurzy, ktoré ale pochopiteľne nie sú zadarmo ale aj cez rôzne výpravy. Chcete mať z princeznej bojovníka či mága? Na cestách môžete stretnúť rôzne postavy, hľadať poklady a mystické artefakty. Láka vás skôr kariéra umelkyne? Nie je problém zaplatiť pár kurzov a raz za rok na miestnej slávnosti viac či menej úspešne demonštrovať svoje umenie, ak nie v tejto, tak pokojne aj v inej oblasti. S pribúdajúcimi rokmi jej skúsenosti narastajú a oblasti pôsobenia sa zvyšujú, netreba však zabúdať aj na oddych.
Priveľký stres ju totiž môže doviesť k chorobám a raz za čas je vhodné jej aj kúpiť nejaký darček, inak môže pri nevhodnej výchove časom začať kariéru ako zlodejka. A netreba zabúdať ani na kontakt s ľuďmi v paláci, stretnutia s nimi na ňu môžu mať pozitívny efekt z hľadiska budúcnosti a doviesť vás k uspokojivému výsledku.

Princess Maker 2 je nesmierne zábavný a jednoduchý simulátor s netradičným konceptom. Dohrať ho nie je skutočne žiadny problém ale schválne si skúste stanoviť cieľ uplatniť sa po 18tom roku ako jeden z členov vyššej spoločnosti. A to už tak ľahké nie je...

Pro: originalita, jednoduchosť, množstvo ukončení a trvanlivosť

Proti: pre niekoho možno až príliš výstredné

+40
  • PC 90
Až moje dcera vyroste, tak z ní bude mrcha, která bude využívat lidi a své konexe s nimi. Bude sociálně zdatná, výborný řečník a dostane vše, co si zamane. Takové byly moje plány s malou princeznou. Byly.

Poté, co přišla z kadeřnictví s brekem, že nemá vůbec umělecké vlohy, po trapasu v kabaretu, že něco takového se zákazníky mluvit nebude, poté, co se jí vysmál skoro celý dvůr za to, jak neuměla s lidmi mluvit, mi začínalo být jasné, že to s kariérou manipulátora moc nepůjde.

A jako dřevorubci jí platili tak dobře.. Začala mít sílu, zvyšovala se jí výdrž a já marně hledala něco, čím potrestat její tvrdohlavou povahu. Nepomohlo nic. Ani benevolentní výchova, ani zákazy. Rostla jak to dříví v lese, které tak pilně se sekyrou kácela. Nakonec jsem pochopila, že půjde cestou síly, protože to bylo tak jediné, co jí tak nějak šlo. Vyzbrojená mečem a brněním šla hledat poklady a zabíjet batmany. Myslela jsem si, že s každým poraženým nepřítelem roste její odhodlání a morálka, ale kdeže. Padavka.

Její morálka selhala, tak jako každý rok, při každoroční soutěži v bojování a vždy ji porazila její sokyně, která se jí rok co rok vysmívala, jak je k ničemu. Jako otec jsem zklamala, na plné čáře. Vlastně největším úspěchem bylo, že za ty roky nezemřela a přežila do dospělosti. Nemocná díky koňské výdrži nikdy nebyla a díky svým bojovým schopnostem skončila jako stráž na onom dvoře, kde se jí odmala smáli. Byla ráda z domu a já koneckonců také, že už ji nemám na krku.

Tak snad příště se mi moje plány s dcerou podaří.
+38
  • PC 80
Jedna z nejpodivnějších a současně nejzajímavějších her, které se můžou dostat na váš počítač. Koho jiného by napadlo vytvořit simulátor výchovy dcery-princezny od desátého roku do plnoletosti než tvůrce z Japonska (konkrétně Gainax, známí díky anime Neon Genesis Evangelion).

Zpočátku jsem se pokušel o nastartování kariéry světoznámé dobrodružky, jenže princezně se nechtělo pracovat na poli a už vůbec né na stavbě a díky tomu nemohla zesílit. Peníze ale rychle docházeli a tak bylo třeba jednat. Ukázalo se, že jediná práce která jí zpočátku šla, byla výpomoc v kostele a výchava dětí. Výchova jí ale, jak se ukázalo, mírně poznamenávala na inteligenci (negativně). Dlouhé měsíce tedy princezna strávila v rouchu v chladné a tiché kapli. Platily dva zlaté za den, princezna ale projedla za měsíc zlatých třicet. Díky stresu se, jak každý ví, nedá pracovat celý měsíc a tak dlouhé měsíce byla princezna v mínusu a nedostávala ani dárky k narozeninám, o vzdělání ani nemluvě.

Během dalších let začala střídat vícero prací od vaření pro místní restauraci po úpravu kadeří místní smetánce. Majetek pomalu ale jistě začal nabývat a dokonce se princezně podařilo vyhrát na místních slavnostech soutěž ve vaření. Už jí bylo něco přes šestnáct let, když si vzpmněla na to, že ještě nenavázala žádný kontakt s místními vysoce postavenými občany. A to se jí také později stalo osudným.

Celé snažení směřuje k tomu, jakým směrem se po dosažení 18. roku ubere. Konců je udajně 74, takže znovuhratelnost je zajištěna. Mně se nakonec "podařilo" snad nejhorší možné zakončení. Svatba se sluhou.

Pro: krátké a zábavné, zvovuhratelnost

Proti: mohlo být zahrnuto více možností

+26
  • PC 80
Spousta z nás jistě přemýšlela, jaké by to bylo dostat do rukou dospívající dívku a mít úplnou kontrolu nad jejím vývojem, nadto v poněkud bizarním pohádkovém světě. A co by s ní všechno šlo dělat...

- Vehnat ji do osidel prostituce a nechat zprznit perverzním čtyřicátníkem?
- Přikrmovat ji a pozorovat, jak jí začínají růst prsa?
- Vyslat ji v šatech-nešatech nezakrývajících ani to nejnutnější na taneční soutěž, kde porotcům doslova vytře zrak?
- Samými povinnostmi ji nervově přepnout, až se dá na dráhu zločinu?
- Obdivovat se jejím dovednostem s mečem a ladnosti, s níž masakruje desítky o několik hlav vyšších nepřátel?
- Nechat ji v těsném korzetu oblizovat chlípným drakem sídlícím v zámeckém labyrintu?

Jasně, dejte sem ten Princess Maker! :-)

Pro: pokročilý RPG systém a hra živě reagující na vývoj postavy vaší princezny

Proti: stále je to jen hra :-)

+13 +14 −1