Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Memoria

The Dark Eye: Memoria

30.08.2013
78
26 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Další počin německých adventurních matadorů z Daedalic Entertainment. Tato ručně kreslená point-and-click adventura navazuje na loňský titul The Dark Eye: Chains of Satinav, z čehož vyplývá, že nás tato hříčka opět vpustí do starého známého kouzelného univerza The Dark Eye.

Memoriino dějové zasazení se rozvíjí ve dvou různých perspektivách. Okusíme příběh ptáčníka Gerona, marně pátrajícího po léku, který by jeho přítelkyni, Nuri, zakleté do podoby krkavce, vrátil lidskou podobu. Až se mu jednoho dne poštěstí a narazí na poutníka, údajně disponujícího potřebnou mocí. Ten ale pomůže pouze tehdy, pokud Geron do tří dnů vyřeší hádanku, na kterou fasarská princezna Sadja před 500 lety narazila, a která pravděpodobně zapříčinila i její zmizení. Druhá příběhová linka osvětluje putování samotné princezny, která se, hledajíc slávu, vypravila do války proti démonům. A proč, po jejím skončení, o Sadje a ani o klíčové bitvě už nikdy nikdo neslyšel.

Oba protagonisté budou nejen řešit klasické hádanky, ale také kouzlit, což má klasickou hratelnost známou z her Daedalicu oživit.


Poslední diskuzní příspěvek

Veľmi sa mi to páčilo, príbehovo to bolo veľmi fajn, oldschool a zároveň to aj dobre odsýpalo a hádanky boli taktiež zábavné až na jeden moment takmer na konci, ktorý nebol hrozný, len nebol zábavný veže s kryštálmi na vznášanie.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Tak takhle přesně nějak mělo vypadat The Dark Eye: Chains of Satinav, ale nevyšlo to. Naštěstí se tvůrci z Daedalic Entertainment jen tak nevzdali a s mottem "Znovu a lépe" se opravdu na druhý pokus zadařilo.

Memoria, ačkoliv to název nenaznačuje, je pokračováním The Chains of Satinav. I tentokrát je hratelnou postavou Geron, sirotek, lovec ptáků a mág - amatér. Není však jedinou hratelnou postavou. Tou další je Sadja, princezna, jejíž příběh se odehrává o 450 let dříve. Oba příběhy se navzájem prolínají a doplňují a působí jako kompaktní celek. Sice jsem to neměřila, ale přišlo mi, že za Sadju hrajete o něco déle.

Příběh je tentokrát opravdu propracovaný a autoři si dali práci, aby se v něm hráč neztratil. Postavy jsou mnohem lépe vykreslené a ke konci pochopíte, proč kdo jednal, tak jak jednal. Sadja se může zdát na první pohled jako samolibá attention whore, ale ke konci je jasné, že to celé má opodstatnění.

Lokace jsou, jako vždy, detailní a hezké na pohled, přechod mezi nimi svižný a v žádné lokaci nezůstanete tak dlouho, aby vás začala rozčilovat. Vývojáři šli do sebe a postarali se o mnohem lepší animaci postav, než jsem zatím viděla u jiných her od Daedalic. I lokalizace byla velmi dobře zvládnutá a voice acting rovněž o stupeň lepší než minule.

Takže za mně: ano, díky, tohle je adventura, na kterou se nejen hezky kouká, ale která se i výborně hraje a u které opravdu fandíte hrdinům a hltáte jejich osudy. Prosím, víc takových.

Pro: Příběh, hádanky, grafika

+18
  • PC 80
Jak asi může dopadnout hra, u které jste byli nadšeni již u prvního dílu, ale herní praktikové tvrdili, že se od prvního dílu naučila průměrné základní mechaniky a ty dohnala k dokonalosti? No samozřejmě...adventurní zážitek, jak se patří!

Osobně musím říct, že pro mě byl super zážitek už i první díl s názvem Chains of Satinav. Nabídl nádherný fantasy příběh, překrásné lokace, dobré zpracování a neméně krásné vyvrcholení. Bylo ihned jasné, že druhý díl musí následovat v cuku letu, protože jinak si dokážu představit, že by německé matadory dříve nebo později někdo spráskal bičem k nepoznání.

Memoria totiž pokračuje přesně tam, kde první díl skončil (je třeba tedy, pro větší zážitek, dohrát nejdříve první díl). A nutno dodat, že pokračuje přesně v tom duchu, ve který jsem doufal. Ač tedy nabízí spíše slabší soundtrack, tak příběh je o notnou dávku emocí epičtější. Navíc opět si troufám tvrdit, že za hrou stojí vizuální mágové, kteří přesně ví, jak nakreslit nádherné fantasy kulisy ještě nádhernějšího fantasy světa s geniálním odkazem na bavorské lesy, hluboké kokořínské prolákliny a skalnatá údolí a středověkou atmosférou jak vystřiženou z měst a městeček Střední Evropy. Memoria je toho všeho prostě plná.

Co se týče herních mechanik, tak zde tvůrci o něco málo podpořili myšlenku čarování a tak je tu kouzel o chlup více, než bylo v prvním díle. Všechno ale dává smysl a tak si nemyslím, že by tu byl nějaký vysloveně moment, který by si koledoval o samotný zásek. Lesní bludiště a protivné mezihry naleznete všude, a tak s nimi musíte počítat i tady, co si budem...

Musím se ale přiznat, že po dohrání této adventury se mi svět Černého oka pozdává. Parta ze studia Daedelic mu dodala potemnělou atmosféru a to mě vysloveně baví. Navíc zapracovali i na postavách, které už nejsou tak protivné, jako tomu bylo v prvním díle. Naopak. Zahrajete si tu totiž opět za ptáčníka Gerona, ze kterého se konečně stal junák ryzího srdce a jako protivítr tu je příběh princezny Sadjy starý 500 let, který je nesmírně zajímavý a navíc...Sadja je na poměry kreslených adventur hrdinka na svém místě. To, že se dva různorodé příběhy na konci spojí Vám pak snad nemusím ani dodávat.

Daedelic tak opět potvrdil adventurního krále a nadobro si mě získal sérií, která mi hrdě zůstane v srdci stejně intenzivně jako jsou série Gabriel Knight, Broken Sword a jím podobní. Pokud dohrajete oba díly, jistě mi dáte za pravdu.

Pro: Vysloveně epická záležitost, scénář na absolutní úrovni, zkombinování dvou světů, sympatické postavy, pěkný dabing, opět nádherně namalováno.

Proti: Na rozdíl od prvního dílu slabší soundtrack

+18