Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Memoria

The Dark Eye: Memoria

30.08.2013
27.01.2021
kompatibilní
77
35 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Další počin německých adventurních matadorů z Daedalic Entertainment. Tato ručně kreslená point-and-click adventura navazuje na loňský titul The Dark Eye: Chains of Satinav, z čehož vyplývá, že nás tato hříčka opět vpustí do starého známého kouzelného univerza The Dark Eye.

Memoriino dějové zasazení se rozvíjí ve dvou různých perspektivách. Okusíme příběh ptáčníka Gerona, marně pátrajícího po léku, který by jeho přítelkyni, Nuri, zakleté do podoby krkavce, vrátil lidskou podobu. Až se mu jednoho dne poštěstí a narazí na poutníka, údajně disponujícího potřebnou mocí. Ten ale pomůže pouze tehdy, pokud Geron do tří dnů vyřeší hádanku, na kterou fasarská princezna Sadja před 500 lety narazila, a která pravděpodobně zapříčinila i její zmizení. Druhá příběhová linka osvětluje putování samotné princezny, která se, hledajíc slávu, vypravila do války proti démonům. A proč, po jejím skončení, o Sadje a ani o klíčové bitvě už nikdy nikdo neslyšel.

Oba protagonisté budou nejen řešit klasické hádanky, ale také kouzlit, což má klasickou hratelnost známou z her Daedalicu oživit.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Tak takhle přesně nějak mělo vypadat The Dark Eye: Chains of Satinav, ale nevyšlo to. Naštěstí se tvůrci z Daedalic Entertainment jen tak nevzdali a s mottem "Znovu a lépe" se opravdu na druhý pokus zadařilo.

Memoria, ačkoliv to název nenaznačuje, je pokračováním The Chains of Satinav. I tentokrát je hratelnou postavou Geron, sirotek, lovec ptáků a mág - amatér. Není však jedinou hratelnou postavou. Tou další je Sadja, princezna, jejíž příběh se odehrává o 450 let dříve. Oba příběhy se navzájem prolínají a doplňují a působí jako kompaktní celek. Sice jsem to neměřila, ale přišlo mi, že za Sadju hrajete o něco déle.

Příběh je tentokrát opravdu propracovaný a autoři si dali práci, aby se v něm hráč neztratil. Postavy jsou mnohem lépe vykreslené a ke konci pochopíte, proč kdo jednal, tak jak jednal. Sadja se může zdát na první pohled jako samolibá attention whore, ale ke konci je jasné, že to celé má opodstatnění.

Lokace jsou, jako vždy, detailní a hezké na pohled, přechod mezi nimi svižný a v žádné lokaci nezůstanete tak dlouho, aby vás začala rozčilovat. Vývojáři šli do sebe a postarali se o mnohem lepší animaci postav, než jsem zatím viděla u jiných her od Daedalic. I lokalizace byla velmi dobře zvládnutá a voice acting rovněž o stupeň lepší než minule.

Takže za mně: ano, díky, tohle je adventura, na kterou se nejen hezky kouká, ale která se i výborně hraje a u které opravdu fandíte hrdinům a hltáte jejich osudy. Prosím, víc takových.

Pro: Příběh, hádanky, grafika

+21
  • PC 80
Jak asi může dopadnout hra, u které jste byli nadšeni již u prvního dílu, ale herní praktikové tvrdili, že se od prvního dílu naučila průměrné základní mechaniky a ty dohnala k dokonalosti? No samozřejmě...adventurní zážitek, jak se patří!

Osobně musím říct, že pro mě byl super zážitek už i první díl s názvem Chains of Satinav. Nabídl nádherný fantasy příběh, překrásné lokace, dobré zpracování a neméně krásné vyvrcholení. Bylo ihned jasné, že druhý díl musí následovat v cuku letu, protože jinak si dokážu představit, že by německé matadory dříve nebo později někdo spráskal bičem k nepoznání.

Memoria totiž pokračuje přesně tam, kde první díl skončil (je třeba tedy, pro větší zážitek, dohrát nejdříve první díl). A nutno dodat, že pokračuje přesně v tom duchu, ve který jsem doufal. Ač tedy nabízí spíše slabší soundtrack, tak příběh je o notnou dávku emocí epičtější. Navíc opět si troufám tvrdit, že za hrou stojí vizuální mágové, kteří přesně ví, jak nakreslit nádherné fantasy kulisy ještě nádhernějšího fantasy světa s geniálním odkazem na bavorské lesy, hluboké kokořínské prolákliny a skalnatá údolí a středověkou atmosférou jak vystřiženou z měst a městeček Střední Evropy. Memoria je toho všeho prostě plná.

Co se týče herních mechanik, tak zde tvůrci o něco málo podpořili myšlenku čarování a tak je tu kouzel o chlup více, než bylo v prvním díle. Všechno ale dává smysl a tak si nemyslím, že by tu byl nějaký vysloveně moment, který by si koledoval o samotný zásek. Lesní bludiště a protivné mezihry naleznete všude, a tak s nimi musíte počítat i tady, co si budem...

Musím se ale přiznat, že po dohrání této adventury se mi svět Černého oka pozdává. Parta ze studia Daedelic mu dodala potemnělou atmosféru a to mě vysloveně baví. Navíc zapracovali i na postavách, které už nejsou tak protivné, jako tomu bylo v prvním díle. Naopak. Zahrajete si tu totiž opět za ptáčníka Gerona, ze kterého se konečně stal junák ryzího srdce a jako protivítr tu je příběh princezny Sadjy starý 500 let, který je nesmírně zajímavý a navíc...Sadja je na poměry kreslených adventur hrdinka na svém místě. To, že se dva různorodé příběhy na konci spojí Vám pak snad nemusím ani dodávat.

Daedelic tak opět potvrdil adventurního krále a nadobro si mě získal sérií, která mi hrdě zůstane v srdci stejně intenzivně jako jsou série Gabriel Knight, Broken Sword a jím podobní. Pokud dohrajete oba díly, jistě mi dáte za pravdu.

Pro: Vysloveně epická záležitost, scénář na absolutní úrovni, zkombinování dvou světů, sympatické postavy, pěkný dabing, opět nádherně namalováno.

Proti: Na rozdíl od prvního dílu slabší soundtrack

+20
  • PC 80
Je to pár let, co jsem dohrál dohrál druhý díl Chains of Satinav - Memorii. Tehdy to bylo bez problémů, bohužel s krachujícím počítačem se znovu dohrání proměnilo v poznání, že si bez upgradu moc novějších her nezahraji, aniž bych čelil zásekům a padání hry.

Memoria přináší všechno to staré dobré, co fungovalo v Chains of Satinav. Graficky je to opět úžasná fantasy hra plná báječných obrazů. Odpudivý Andergast sice kouzlo nevyvolá, ale majestátní a monumentální síně Drakonie, létající pevnost či krvavé bojiště ano. O něco se zlepšily i animace, které jsou stále víceméně rozpohybované obrázky, ale obrázky o něco hezčí, než v prvním díle.

Hratelnost se také příliš nezměnila. Menu, ikony a ovládání je stejné, stále je to víceméně pohodová adventura, kde nechybí nic z moderních featur. Označování aktivních míst mezerníkem, rolování předmětů v kurzoru kolečkem myši a možnost zapnout si nápovědu co jde na co použít. Žádné zákeřnosti tu nenajdete, tvůrci přitápí do obtížnosti spíše originálními hádankami. V jedné sekci tak musíte oživovat a ovládat kamenné obry a části jejich těl. Jindy se uprostřed lesa snažíte vyhnout lovcům a někoho zachránit, v pevnosti se pokoušíte aktivovat a deaktivovat krystaly a dostat se dál. Fantastické je finále kde je hrdina zkamenělý a musí se z té šlamastiky dostat.

Přibyly také nová kouzla, zkameňování je sranda a sesílání vizí pěkně těžké. Abyste někoho k něčemu dotlačili, musíte mu seslat vizi zkombinovanou ze tří věcí na obrazovce, což není vůbec jednoduché.

Herně i graficky je to skvělé a tak jediné nad čím budu brblat je opět je opět příběh. Ne nad jeho kvalitou, tady se nedá říct půl slova. Opět je to celkem hluboké fantasy s propracovanými charaktery, spoustou osudovosti, kde dojde i na vymazávání z času či další časové hrátky známé spíše ze sci-fi.

Navíc si v osmi kapitolách zahrajete za dvě postavy dva různé příběhy, které se prolínají až na konci. Začínáme tam kde končila jednička. Seerova kletba je zažehnána a Geron se měsíce marně snaží najít cokoliv, co by proměnilo Nuri z havrana zpět na vílu. Jedinou záchranou je kouzelník, který slíbí pomoc, ale Geron musí odhalit záhadu hrdinné princezny Sadjy, která se před 450 let vydala do války proti démonům. Sadja je fanaticky odhodlaná dobýt si slávu, stát se nesmrtelnou hrdinkou, na cestě se k ní přidává mluvící staffka se ztrátou paměti a také podivná maska s nesmírnou mocí. Tak jak je možné, že o Sadji nikdo nikdy neslyšel?

Jestliže jednička měla smutný konec, tady si kalich hořkosti vypijete až do dna. Vedlejší postavy nezaslouženě umírají, Geron je stále v Andergastu vyvrhel, Nuri začíná zapomínat kým byla. A zbytek radši do spoilerů.

Sadjin příběh končí katastrofou, kdy její křížová výprava způsobí ve válce šílený masakr a její činy si navíc nikdo nepamatuje. Geron nakonec dostává na výběr - může proměnit Nuri zpět, ale ta už naprosto zapomněla to kým byla a získá jen prázdnou schránku. A nebo ji může nechat být havranem. Nejsmutnější je, že kdyby ji mohl pomoc hned na začátku, mohlo to skončit dobře, jenže Geron ztratí 3 dny řešením příběhu z minulosti a pak už je pozdě.

Zkrátka pokud se chcete u hry odreagovat, utéct od trudné reality, nehrajte Memorii, protože po dohrání budete mít náladu ještě více pod psa. Jinak herně, graficky i výstavbou příběhu v podstatě bez chyby.
+15