The Dig je klasická point & click adventura podle námětu Stevena Spielberga.
V nedaleké budoucnosti se k planetě Zemi přiblíží nebezpečně velký asteroid a začne si kolem Země obíhat. Jeho obíhání však začne každou chvíli více znestabilňovat, a tak k němu lidé vyslali speciální raketoplán vedený kapitánem Bostonem Lowem, aby přesně položenými náložemi uvedli asteroid na vhodnější dráhu oběhu. Avšak asteroid je ve skutečnosti tajemným mechanismem, který raketoplán neznámým způsobem přenese i s posádkou na cizí planetu do neznámých končin vesmíru. Posádka, která se skládá z dvou mužů a ženy, se musí pokusit v neznámém světě přežít a najít cestu zpět domů. A v tu chvíli se dostává hráč do role kapitána Lowa, aby svou posádku dostal zpět na Zem.
The Dig se vyznačuje detailní grafikou, která je kombinací 2D kreslených a 3D předrenderovaných scén. Hra obsahuje i dabing všech postav a ambientní hudbu. Jde o nejvážněji pojatou adventuru od společnosti LucasArts. V roce 2002 se dočkala i přeprogramování i pro Windows XP.
Tak od momentu, kdy se mi začaly otevírat prostory za zamčenými dveřmi se to solidně rozjelo. Škoda toho mdlého začátku, protože jakmile jsem se dostal do průzkumné části, kdy objevuji provázanost jednotlivých lokací, které jsou graficky pojaty navíc tak, že když se kouknu do své složky ze screenshoty, mám pocit, že jsem v galerii a koukám na umělecké obrazy, tak mě to najednou doslova pohltilo.
Hra z počátku fakt "mate tělem", protože ze startu nabízí dost něco jiného, než že by hráč rovnýma nohama spadl do dech beroucí herní euforie, jak by to dle pochvalných recenzí mělo být. Pořád sice trochu platí, že po adventurní stránce mohly být některé věci intuitivnější (nehledě na to, že jsem v cizím světě, kde správně nemám vědět, o co go), ale to ze mě asi mluví rozladěnost, že jsme musel párkrát kouknout do návodu, abych zjistil, že přesně tohle jsem si říkal, že nemůže přeci fungovat a tak jsem to ani nezkoušel a ono to tak bylo :-) Začínám mít strašně rád hry, kterým ze startu vynadám a když je navzdory startovního rozladění nevzdám, vyklube se z nich nakonec něco zajímavého a o to více je mám chuť potom ocenit. Je to takový jiný pocit, než když člověka chytne něco na první dobrou a pak už jej vlastně nic nepřekvapí :-)
Jinak mi to graficky na té planetě strašně připomíná stylově Loom. Takhle bych si asi představoval Loom 2, kdyby vyšel.
Hra z počátku fakt "mate tělem", protože ze startu nabízí dost něco jiného, než že by hráč rovnýma nohama spadl do dech beroucí herní euforie, jak by to dle pochvalných recenzí mělo být. Pořád sice trochu platí, že po adventurní stránce mohly být některé věci intuitivnější (nehledě na to, že jsem v cizím světě, kde správně nemám vědět, o co go), ale to ze mě asi mluví rozladěnost, že jsme musel párkrát kouknout do návodu, abych zjistil, že přesně tohle jsem si říkal, že nemůže přeci fungovat a tak jsem to ani nezkoušel a ono to tak bylo :-) Začínám mít strašně rád hry, kterým ze startu vynadám a když je navzdory startovního rozladění nevzdám, vyklube se z nich nakonec něco zajímavého a o to více je mám chuť potom ocenit. Je to takový jiný pocit, než když člověka chytne něco na první dobrou a pak už jej vlastně nic nepřekvapí :-)
Jinak mi to graficky na té planetě strašně připomíná stylově Loom. Takhle bych si asi představoval Loom 2, kdyby vyšel.
Pro: atmosféra, audiovizuální zpracování, dabing
Proti: některé puzzly, konec