Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Lost Eden

67
14 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 3D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
březen 1995 PCCDi3DO
26.01.1996 PC98
Vývojáři:
Cryo Interactive Entertainment
Lost Eden je (z dnešného uhla pohľadu, bola) hra s nádhernou grafikou, úžasnou hudbou a celkom zaujímavým príbehom. Je o svete kde dinosaury a ľudia nažívajú bok po boku už celé generácie.

Tento svet sa nazýva Eden. Posledný kráľ Priam, bol známy aj ako „Architekt“. On bol ten, ktorý nechal postaviť veľkú Citadelu Mo (Citadel of Mo). Ale znalosti o konštrukcii citadely sa stratili keď na trón usadol Priamov syn Vangor. Vangor chcel uzavrieť alianciu so zlým Morkusom Rexom. Aby dokázal Moorkusovi, že to so spojenectvom myslí vážne, nechal Vangor každého kto sa zúčastnil stavby citadely zabiť. A tak všetky znalosti o budovaní citadel sa stratili, navždy. Morkus Rex a jeho tyranosauri v nasledujúcich rokoch ovládli väčšinu Edenu. Tu sa do príbehu dostáva princ Adam (hráč), ktorý je potomkom kráľa Mashaaru Gregora. Gregor býval mocný bojovník, viedol mnoho bitiek proti tyranovi a jeho tyranosaurom. A veľa pri tom stratil. Jeho žena a dcéra zahynuli na planinách Mashaaru, keď bojoval proti Tyranovi. Eloi, posol, ktorý sa práve vrátil, neprináša dobré správy. Tyran zaútočil na údolie Chammar. Samozrejme Adam by sa chcel postaviť Tyranovi a zistiť čo sa deje. Ale kráľ, jeho otec, už stratil príliš veľa, aby Adamovi dovolil niečo urobiť.


Poslední diskuzní příspěvek

Ono srovnávat hudbu z Lost Eden a Atlantis není možná tak úplně šťastné. Lost Eden je oproti Atlantis úplně taneční záležitost :-) Ale skvělý…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Simulátor stavby citadel, sběru hub a házení jablek do moře. Lost Eden je zajímavá adventura, která v době vzniku přinesla nadstandardní grafické zpracování a tradiční francouzskou ulítlost. Pokud jsou japonské hry někdy minimálně zvláštní, tak francouzské adventury 90. let byly ještě dále. A právě Cryo na tom mělo lví podíl.

Dinosauré a lidé koexistují v harmonii nějaké to století, problémem je ale jakýsi zlý Morkus Rex... scénář zrovna neaspiruje na Nobelovu cenu za literaturu, ale na těch několik hodin, které Lost Eden trvá, dokáže zabavit svoji naivitou a zkratkovitou výpravou. Prakticky tři pětiny hry tvoří jistý repetivní postup se snahou v jednom z několika údolí postavit citadelu. To je doplněno dříve možná revolučními přelety nadměrných plazů, nicméně nejlepším záběrem je jistě jízda brontosaurů na vorech. Aby toho nebylo málo, tak jako adventura Lost Eden příliš nefunguje. Pokud pominu „strategickou“ část s výstavbou citadel na obranu proti Rexovi, tak zbyde krátký začátek a krátký konec, kde se s rébusy a kombinací předmětů šetřilo jak to jen šlo (nejspíš si je tvůrci schovávali do Atlantis). Abych ovšem jen nekřivdil, hraje se Lost Eden docela příjemně a parta kolem Adama má stále co říci (a napoví nebo udělí radu) a hudba je fantastická. Bez ní by Lost Eden nejspíše sklouzl do velkého podprůměru, ovšem Stephana Picq, dnes rezident Madagaskaru, znovu povyšuje zážitek ze hry jako se mu to povedlo u Dune a Commander Blood.

Jsem docela rád, že jsem Lost Eden před lety hrál jen chvilku, a spíše se zabýval jen soundtrackem. Pozornost si zaslouží jiné adventury – zvláště, když v silném roce 1995 vyšlo například I Have No Mouth, and I Must Scream nebo Shannara. Dnes zahrání, po více jak 23 letech, tedy nedoporučuji.

Pro: hudba

Proti: vše ostatní

+23 +24 −1
  • PC 85
"My name is Eloy, and i am old..." Tak sa začína veľký príbeh o ľuďoch a dinosauroch. V tej dobe jeden z vrcholov hier na CD-ROM, a nutné dodať, že očarujúce. Dnes už samozrejme stratil na okázalosti, avšak pocity získané v tých dobách pretrvávajú. Nádherný svet plný nostalgie... To je dnes Lost Eden.

Pro: hudba, prostredie, spracovanie

+8
  • PC 90
Tahle hra mi kdysi u kamaráda vysvětlila, že bych si měl CD-ROM mechaniku zakoupit co nejdříve. Inu, stalo se. Protože moje pokleslá čelist při prvním průletem nad Edenem či při průchodem palácem mě pouze informovala o tom, abych zase začal dýchat. Po nadechnutí jsem si uvědomil, že hudba je absolutně famózní. Hra jako taková již taková revoluce nebyla, jednalo se veskrze o jednodušší adventuru, ale to co Cryo (pár divných francouzských chlapíků) předvedlo po technické stránce, to bylo famózní.

Pro: Perfektní grafická stránka, hudba včetně chorálů, mluvené slovo, mystično.

Proti: Hra byla v jádru jednodušší a rozvleklá.

+6 +7 −1