Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mise Quadam

37
11 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1995 PC
Vývojáři:
První adventura od českého týmu Agawa, o rok poté následovaná Swigridovou kletbou. Na rozdíl od ní je Mise Quadam pokusem o domácího Perryho Rhodana, klasickým sci-fi příběhem. Androidi na bázi tritlinia ovládnou Zemi, načež je vybrán hrdinný zachránce, který se vydává na planetu Quadam, aby zde nalezl spásný artefakt dávné mimozemské civilizace.

Hra byla již ve své době nevalně přijata kritikou i hráči, především kvůli nedostečnému technickému spracování, nevyhla se ani pixelhuntingu a nepříliš logickým hádankám.


Poslední diskuzní příspěvek

Před pár dny jsem si dělal seznam her, které vyšly v rámci Game4U. Škoda, že jsem o tom tehdy nevěděl, protože většinu speciálů tvořily právě…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 30
Mise Quadam je v poradi druhou adventurou Petra Mandika, zajimave postavicky ceske herne vyvojarske sceny 90.let, ktere se podarilo nejakym zahadnym zpusobem behem kratke doby dostat na trh hned 3 adventury, ktere se vyznacuji predevsim tim, ze by ani soucet jejich tri procentuelnich hodnoceni nepresahl hranici 70%. Prvni hra, Mavlin: Vesmirny unik, se muze smele pysnit titulem nejhorsi komercne vydane adventury vsech dob a spolecne s Turbo Speedway je i nejhorsi ceskou hrou, ktera si kdy dovolila brazdilt regaly prodejen s hrami. Mise Quadam, tentokrat jiz pod hlavickou spolecnosti Agawa, je jiz po vsech strankach lepsi, ale prekonat Mavlina s jeho doslova sokujici urovni grafiky neni zadne meritko a Mise Quadam je i pres nesporny progres stale regulerne spatnou adventurou.

Pribeh pritom nezacina spatne, jedna se o klasicke sci-fi becko a autori se pokusili nacrtnout neprilis optimistickou vizi budoucnosti, kterou ale v prubehu hry nijak dale nerozpracovali, coz je docela skoda. Vazny ton hry navic pomerne rychle vystrida ton odlehceny a hra se pokousi byt vtipna na kazdem kroku, ale nedari se ji to ani v nejmensim. Je nicmene treba ocenit fakt, ze je na obrazovce vice aktivnich mist, ktere hrdina nejakym zpusobem okomentuje, jine interakce si ve hre hrac totiz moc neuzije, protoze na planete Quadam potka vseho vsudy 2 neprilis sdilne postavy, coz hru stavi nekam na uroven Mystu. Ovladani je kostrbate a ze zacatku je trochu problem najit ten spravny grif na uspesne umisteni predmetu do inventare. Diky grafice, ktera je misty podprumerna a misty priserna, je problem najit nektere predmety a hra je tedy pomerne slozita a to i proto, ze je mozne sebrat radu predmetu, ktere nemaji zadne vyuziti a neni mozne se dvojklikem prenest na jinou obrazovku, takze se hrani casto zvrhava v bloudeni mezi nevzhlednymi obrazovkami a zkouseni vseho na vsechno, coz neni uplne to, co bychom od adventur ocekavali. Hra neobsahuje dabing, ale hudba neni uplne spatna a da se poslouchat.

O urovni Mise Quadam vypovida i to, ze byla vydana jako prima konkurence Draci historie od brnenskych No Sense, ktere se nemohla vubec rovnat. Ostatne nemohla se rovnat ani prvnim ceskym komercne vydanym adventuram Tajemstvi osliho ostrova a 7 dni a 7 noci od dalsi brnenske party Pterodon a vydani Mise Quadam tam spis vyzniva jako zoufaly pokus JRC konkurovat Vochozka trading, protoze hlad po hrach v materskem jazyce byl tehdy v polovine 90. let, kdy anglicky neumely ani ucitelky anglictiny, obrovsky. Vochozka tento hlad resil importem her z Polska a Agent Mlicnak vysel tesne pred Misi Quadam. JRC oproti tomu dalo Mandikove Agawe sanci jeste s jednim projektem a i kdyz byla Swigridova kletba zase o maly kus lepsi, byt to rozhodne nebylo zasluhou nechtene komickeho amaterskeho dabingu, tak to stale v dobovem kontextu nestacilo ani na podprumer, protoze kde neni talent, tam ani smrt nebere a pripravovany projekt z prostredi orientu jiz Agawa nikdy nedokoncila. Otazkou je, jestli je to skoda.

Pro: sci-fi namet, hudba, CZ made

Proti: grafika, ovladani, absence dabingu, pixelhunting, who cares pribeh, radobyvtipne texty

+15+15 / 0
  • PC 40
Jedna z nejhorších her, kterou jsem měl tu smůlu hrát a zatím nejhorší česká hra vůbec. Vše je už napsáno v popisku - odporná grafika, midi hudba trhající uši, rádobyvtipné hlášky hlavního protagonisty (v jednom místě do zblbnutí cituje z Cimrmanovského Dobytí severního pólu), všehovšudy tři postavy, se kterými je možné mluvit (jedna umře, druhá je zblbnutý emo intelektuál a třetí není organického původu), aktivní místa se projeví až poté, co na ně hráč klikne a už se tu objevuje problém s umisťováním předmětů do inventáře tak jako ve Swigridově kletbě... mohl bych pokračovat dál, dohrál jsem to jen s velkým sebezapřením (a klobouk dolů klukům z týmu Scorpions, co na to udělali návod).

Pozitivní je snad jen to, že druhá hra týmu Agawa už byla lepší...

Poznámka na závěr: klasických sci-fi adventur není mnoho, na mysl přichází třeba Gateway či Beneath a Steal Sky, ale přestože první je textovka a druhá hezkou grafikou také neoplývá, asi je vám jasné, kdo tu vychází jako ten černý vzadu...
+8+8 / 0