Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mise Quadam

37
11 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1995 PC
Vývojáři:
První adventura od českého týmu Agawa, o rok poté následovaná Swigridovou kletbou. Na rozdíl od ní je Mise Quadam pokusem o domácího Perryho Rhodana, klasickým sci-fi příběhem. Androidi na bázi tritlinia ovládnou Zemi, načež je vybrán hrdinný zachránce, který se vydává na planetu Quadam, aby zde nalezl spásný artefakt dávné mimozemské civilizace.

Hra byla již ve své době nevalně přijata kritikou i hráči, především kvůli nedostečnému technickému spracování, nevyhla se ani pixelhuntingu a nepříliš logickým hádankám.


Poslední diskuzní příspěvek

Před pár dny jsem si dělal seznam her, které vyšly v rámci Game4U. Škoda, že jsem o tom tehdy nevěděl, protože většinu speciálů tvořily právě…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 30
Mise Quadam je v pořadí druhou adventurou Petra Mandíka, zajímavé postavičky česke herně-vývojářské scény 90.let, které se podařilo nějakým záhadným způsobem během krátké doby dostat na trh hned 3 adventury, které se vyznačují především tím, že by ani součet jejich tří procentuelních hodnocení nepřesáhl hranici 70%. První hra, Mavlin: Vesmírný únik, se může směle pyšnit titulem nejhorší komerčně vydané adventury všech dob a společně s Turbo Speedway je i nejhorší českou hrou, která si kdy dovolila brázdit regály prodejen s hrami. Mise Quadam, tentokrát již pod hlavičkou společnosti Agawa, je sice po všech stránkach lepší, ale překonat Mavlina s jeho doslova šokující úrovní grafiky není žádné měřítko a Mise Quadam je i přes nesporný progres stále regulérně špatnou adventurou.

Příběh přitom nezačíná špatne, jedná se o klasické sci-fi béčko a autoři se pokusili načrtnout nepříliš optimistickou vizi budoucnosti, kterou ale v průběhu hry nijak dále nerozpracovali, což je docela škoda. Vážný tón hry navíc poměrně rychle vystřídá tón odlehčený a hra se pokouší být vtipná na každém kroku, ale nedaří se jí to ani v nejmenším. Je nicméně třeba ocenit fakt, že je na obrazovce více aktivních míst, které hrdina nějakým způsobem okomentuje, jiné interakce si ve hře hráč totiž moc neužije, protože na planetě Quadam potká všeho všudy 2 nepříliš sdílné postavy, což Misi Quadam staví někam na úroveň hry Myst. Ovládání je kostrbaté a ze začátku je trochu problém najít ten spravny grif na úspěšné umístění předmětů do inventáře. Díky grafice, která je místy podprůměrna a místy příšerná, je problém najít některé předměty a hra je tedy těžká a to i proto, že je možne sebrat řadu předmětů, které nemají žádné využití a není možné se dvojklikem přenést na jinou obrazovku, takže se hraní často zvrhává v bloudění mezi nevzhlednými obrazovkami a zkoušení všeho na všechno, což není úplně to, co bychom od adventur očekávali. Hra neobsahuje dabing, ale hudba není úplně špatná a dá se poslouchat.

O úrovni Mise Quadam vypovída i to, že byla vydána jako přímá konkurence Dračí Historie od brněnských NoSense, které se nemohla vůbec rovnat. Nemohla se ostatně rovnat ani prvním českým komerčně vydaným adventurám na PC Tajemství Oslího ostrova a 7 dní a 7 nocí od další brněnské party Pterodon a vydání Mise Quadam tedy spíš vypadá jako zoufalý pokus JRC konkurovat Vochozka trading, protože hlad po hrách v mateřském jazyce byl v polovině 90. let, kdy anglicky neuměly ani učitelky angličtiny, obrovský. Vochozka tento hlad řešil importem her z Polska a Teen Agent vyšel těsně před Misí Quadam. JRC oproti tomu dalo Mandíkově Agawě šanci jestě s jedním projektem a i když byla Swigridova kletba zase o malý kousek lepší, byť to rozhodně nebylo zásluhou nechteně komického amatérského dabingu, tak to v dobovém kontextu stále nestačilo ani na průměř, protože kde není talent, tam ani smrt nebere a následně připravovaný projekt z orientálního prostředí už Agawa nikdy nedokončila. Otázkou je, jestli je to vůbec škoda.

Pro: sci-fi námět, ucházející hudba, CZ made

Proti: grafika, ovládání, absence dabingu, pixelhunting, who cares příběh, rádobyvtipné texty

+16
  • PC 40
Jedna z nejhorších her, kterou jsem měl tu smůlu hrát a zatím nejhorší česká hra vůbec. Vše je už napsáno v popisku - odporná grafika, midi hudba trhající uši, rádobyvtipné hlášky hlavního protagonisty (v jednom místě do zblbnutí cituje z Cimrmanovského Dobytí severního pólu), všehovšudy tři postavy, se kterými je možné mluvit (jedna umře, druhá je zblbnutý emo intelektuál a třetí není organického původu), aktivní místa se projeví až poté, co na ně hráč klikne a už se tu objevuje problém s umisťováním předmětů do inventáře tak jako ve Swigridově kletbě... mohl bych pokračovat dál, dohrál jsem to jen s velkým sebezapřením (a klobouk dolů klukům z týmu Scorpions, co na to udělali návod).

Pozitivní je snad jen to, že druhá hra týmu Agawa už byla lepší...

Poznámka na závěr: klasických sci-fi adventur není mnoho, na mysl přichází třeba Gateway či Beneath a Steal Sky, ale přestože první je textovka a druhá hezkou grafikou také neoplývá, asi je vám jasné, kdo tu vychází jako ten černý vzadu...
+8