Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Swigridova kletba

42
27 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1996 PC
Vývojáři:
Zlý čaroděj Swigrid uvrhl na Manohonský kraj kletbu věčné zimy. Existuje však způsob, jak kletbu vždy na jeden rok zvrátit: v den příchodu jara musí nejváženější občan kraje zatroubit na kouzelný lesní roh Kerké. Swigrid se ale rozhodl, že si toto nenechá dále líbit, roh ukradl a odnesl do svého hradu v ledové zemi. Vy se ujímáte role Robina, pasáčka ovcí, který o Swigridových plánech zatím nic netuší, nakonec to však bude on, kdo kraj, samozřejmě jen s Vaší pomocí, zachrání.

Hra je klasickou point-and-click adventurou založenou na sbírání předmětů, jejich používání a vzájemném kombinování.


Poslední diskuzní příspěvek

Thorar: Na uvod je tam ten pamatnej moment, kdy musis vypit plechovku koly, aby sis mohl prochcat cestu dal skrz bujny porost. Ze bych to…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 30
Do 7. kategorie herní výzvy „No fujtajbl!“ jsem si zvolila pro mě to nejmenší možné zlo, a to adventuru. Vzhledem k tomu, že hra lze spustit pouze přes Dosbox, který dokážu jen spustit a neumím s ním jakkoliv jinak manipulovat, trochu jsem bojovala s nastavením rozlišení. Nakonec jsem hru rozehrála v rozlišení 640 x 480, přestože to bylo celkem utrpení pro oči.

Hra je staršího data, a tak jsem se obrnila trpělivostí a pustila se do hraní. Prostřednictvím krátkého intra jsem byla uvedena do příběhu, v němž naštvaný čaroděj Zwigrid ukradne čarovný roh, bez nějž se na království natrvalo snese zima. Hlavním hrdinou je zde pasáček ovcí, který má ambice se stát hrdinou a vrátit zpět ukradený roh.

Jako první, mě po spuštění hry přivítal snad nejhorší dabing, jaký jsem u hry kdy zažila. Vadil mi po celou dobu hraní a nebyla jsem schopná si na něj zvyknout. Ruku v ruce s dabingem šel dost ubohý (až místy trapný) scénář, který mi přišel na úrovni žáků základní školy.

Byla jsem připravena na dvoupixelové interaktivní předměty, schované na těch nejhůře viditelných místech a to se vyplatilo. Smířila jsem se i s pomalou chůzí postavy, která nešla i přes moje netrpělivé klikání urychlit. Co mě však, ale vytočilo doběla, bylo, když jsem absolutně neměla páru, kde mám sehnat modré pírko a prostě mě nenapadlo po X-té kliknout na strážného který najednou řekl něco jiného, než že nebere úplatky. Až na pár menších zákysů jsem hrou prošla hladce. Těšila jsem se aspoň na závěrečný bossfight, který však bohužel ještě více prohloubil zklamání z celé hry.
+30+30 / 0
  • PC 25
Asi nejkratší placená adventura, kterou jsem kdy hrál. Graficky je na stejné úrovni jako o dva roky starší Oslí ostrov, takže tady body dolů. Swigridova kletba má ovšem dabing. Kvalit takové Dračí historie se však nemůže rovnat. Hudba není vůbec špatná. Bohužel použité "nástroje" jsou většinou hrozně nepříjemné a hudba obecně je příliš nahlas na úkor dabingu. Poměry hlasitostí samozřejmě ovlivnit nelze. Nějaké přidané zvukové efekty snad hra ani neobsahuje, nebo jsem si jich nevšiml. Rozhovory a popisky nejsou vtipné ani poutavé a je z nich cítit marnost. Zároveň je hra tak nějak podivuhodně křečovitá a rozhovory se odvíjejí šíleně pomalu, i když je člověk klikáním přeskakuje.

Samotné úkoly jsou v pohodě a logické. Otazník mi jen zůstává nad tím, že většina těch dobrých adventur používá adventurní principy (prozkoumej, vem, použij atd.) k tomu, aby vyprávěla nějaký poutavý příběh. Ze Swigridovy kletby jsem měl pocit, že adventurní principy nejsou prostředkem, nýbrž cílem, za kterým se nic neschovává a po dohrání a trapném konci zůstává jen sucho v ústech.

Pro: má to dabing, má to hudbu, je to naštěstí krátké

Proti: dabing je velmi nekvalitní, hudba je svými zvuky těžce stravitelná, je to opravdu velmi krátké, špatný příběh je velmi špatně uveden a ještě hůře ukončen

+8+8 / 0
  • PC 50
Je celkem příjemné sledovat, že - pozor, fráze - vývoj jde kupředu a že to platí i o českých adventurách. Což ovšem neznamená, že by se autoři (tým Agawa, distribuce JRC) poučili z předchozích neúspěchů (nikoli jen svých), pouze postupují vpřed. A nebo jak se to vezme.

Swigridova kletba je další z "pohádkové" linie, kterou započalo už Ramonovo kouzlo a která pokračovala přes Dračí historii až ke Gookovi. Kromě samotného námětu za to může i vzhled (o který se tentokrát postarala Zdena Jasanovská). Známých jmen se tu ostatně nedočkáme na žádném místě titulků, viz zajímavosti. Namluvení Swigrida je "luxusní."

Malinko zaráží skutečnost, že v intru nepadne o hlavním protagonistovi Robinovi ani slovo - poté, co Swigrid ukradne roh na přivolávání jara, následuje střih a jsme rovnou na pastvě. Kromě toho, že je to pasáček ovcí a bydlí v chalupě se o něm nedozvíme vůbec nic (pokud to nebylo v manuálu, který nemám). Ani proč s ním nemluví trhovkyně Magdalénka na trhu. A co víc, nedozvíme se ani, jak se dostal ze Swigridova hradu, protože likvidací padoucha hra končí, aniž by nastalo nějaké outro, byť textové (Dvě věty "I Swigridův hrad navštivilo jaro. A Robin? Kdo ví" za outro nepovažuji).

Naštěstí se tu neprovádějí skopičiny typu strkání psa do zásuvky a řešení hádanek je víceméně logické (i když dveře do klenotnice by zakryté být nemusely a předměty obecně by mohly být lépe viditelné. Sbírání předmětů z hodovní tabule taky není zrovna intuitivní). Ohromně zábavné je lákání modrého ptáka na špek (tak ale ptáci lůj žerou a ani to nemusí být supi, že). Být hnidopich, poukážu ještě na měkké I v alchymistickém receptu (vikřiknout).

Musím se zmínit ještě o jednom zajímavém nápadu - hrdina při přechodu do nové části hry "ztratí" nepotřebné předměty (kterých se jinak nejde zbavit) a humorně to okomentuje...

Čekáte-li můj verdikt ve smyslu, jestli má cenu si tuto hru dnes zahrát, musím říct, že ani ne...
+7+7 / 0