Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Cognition: An Erica Reed Thriller - Episode 4: The Cain Killer

76
16 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
adventura > 3D adventura
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
19.09.2013 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.postudios.com/cognition/
Je čas znovu se vtělit do neobyčejné rusovlasé agentky FBI, Eriky Reedové, v detektivní sérii Cognition: An Erica Reed Thriller. Tímto dílem dospěla tato epizodická adventura ke svému čtvrtému a zároveň finálnímu dějství. Ve třetím díle Cognition Episode 3: The Oracle, úzce souvisejícím s předchozími epizodami „The Wise Monkey“ a „The Hangman“ jste se konečně přiblížili k sériovému vrahovi Cainovi, terorizujícímu svými rituálními vraždami město Boston. Erica je nyní s jeho identitou už dokonale obeznámena. Rovněž bylo vykresleno, proč se z prostého člověka stal kriminálník a proč se Erica stala terčem Cainova vražedného vzteku.

Čtvrtá epizoda začíná přesně tam, kde skončila trojka, tedy po neštěstí, jež postihlo Eričina parťáka Johna. Ještě než vás hra vrhne do rozjetého příběhu, dopřeje vám flashback napříč událostmi první epizody, týkajícími se Scottyho zavraždění. Princip Eričiných psychologických technik, umožňující vidět příhody, které se odehrály v minulosti, zůstal neměnný. Tvůrci však herní náplň obohatili další veličinou, tzv. "indikátorem sympatie", tj. konverzační volby mají nyní přímý dopad na to, jak na vás charaktery při dialogu budou pohlížet. Správná teze odhalí další podstatné střípky, postupně vyplňující mozaiku syžetových linií, kdežto mylná odsoudí k fatálnímu nezdaru, případně smrti.

Cíl, jenž se zprvu pouze mihotal v dáli, přibližujíce se pozvolnými, nesmělými krůčky, postupně nabírá závratnou rychlost a mílovými kroky spěchá ke svému naplnění. Erica bude nucena spojit síly s osobou, která kdysi zneužila její důvěry, a pokračovat v tom, co před třemi lety započala. Je jen na vás, zdali Ericu necháte nadále kráčet na cestě spravedlnosti, anebo ji navedete na cestu pomsty.


Poslední diskuzní příspěvek

GodOfTheSick: Ano, to řekl, ale to je jeden (a nepříliš důležitý) aspekt. Jinak půjde o adventuru tak, jak být má.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Cognition je výjimečná temná adventura, k tomu aby se dostala na piedestal ke GK má však pár ale.

Příběh je asi ten nejpropracovanější, který jsem ve videohrách viděl. Jak je odvyprávěn a promyšlen je obdivuhodné. Ovšem už je to tak na hraně kdy se propracovanost přibližuje k vykonstruovanosti. Prostor pro jakoukoliv interpretaci hráče je nicotný a pro příběh nedůležité postavy a lokace téměř neexistují. Do jisté míry jde o antitezi nové vlny vyprávění příběhů se zdůrazněním možnosti volby, příběhové nedovysvětlenosti a řadu dalších prvků zvyšujících vcítění se do hlavní postavy a potřebu přemýšlet co by kdyby.

I když je hlavní postavou detektivka FBI, tak nečekejte simulaci policejní práce. Hra také tentokrát nijak nevychází ze skutečnosti a místo v Bostonu by se mohla odehrávat kdekoliv jinde. Tvůrci mohli být v zasazení do reálií důslednější, na druhou stranu adventurní prvky jsou poctivé a ve většině případů logické. Přítomnost několika puzzlů je obhajitelná faktem že jsou připraveny šíleným sériovým vrahem. Zvláštním prvkem hratelnosti rozšiřující možnosti hádanek je psionická schopnost vidět útržky minulosti při dotyku s osobou či předmětem. Dle mého mnohem lépe implementovaný prvek než například kouzlení v Dark Matter a má také zásadní roli v samotném příběhu.

Co tedy vůbec lze adventurně kritizovat? Tak za prvé to byly přechody mezi celkovým obrazem a detailnějším pohledem například stolů nebo obrazů. Jejich funkci chápu, ale mělo by být možné je opustit lehčeji než klikem na tlačítko v levém horním rohu. Mnohdy jsou neopodstatněné (například typu toho že v hlavním obraze klíč na dveře nefunguje, funguje až při pohledu na dveře v detailní obrazovce). Dále mi vadilo že puzzly byly mnohdy o jednom principu - například zjistit minulost předmětu a dát ho do správné polohy - tedy celkem zdlouhavý proces. Těch předmětů však je v puzzlu třeba 10 a vy je všechny musíte tímto způsobem rozmístit. Bylo by fajn kdyby třeba postava po správném rozmístění čtvrtiny principu také porozuměla a rozmístila zbytek sama:)

Vizuální stránka od autora komiksů je na papíře pěkná, opakuje se zde však prvek z dalších modernějších 2d adventur který příliš nechápu a to jsou 3d postavy v 2d prostředí. Dovedu si představit že s dokonalou 3d animací to nemusí působit jako pěst na oko, ale bohužel Cognition je další z adventur, které díky nedotažené animaci postav působí výrazně lépe na obrázcích než v pohybu. Pohyb, mimika a gesta vypadají skoro amatérsky a výjimečně se objeví i glitch vytvářející pohyb pro člověka s klouby nemožný. Hudba mě po GK nebo GM nenadchnula, ale do hry padne.

Na závěr komentář jednotlivých dílů:
The Hangman - 75% - rozjezd, nemáte šanci vidět nic z geniality příběhu ale aspoň se seznámíte s postavami a funguje i samostatně. No nevím, ten druhý díl nainstaluju, stejně nemám co hrát. Délka cca 7h.
The Wise Monkey - 80% - Příběh se komplikuje a houstne. Adventurní nirvánu utlumí až závěrečný puzzle a la kvíz. Stejně je však už možnost neinstalovat další díl zapovězena. Délka cca 4h.
The Oracle - 80% - Supr nové lokace ale už svoboda pohybu jak za komančů. Příběh už jede po kolejích bez odboček, ale je dechberoucí. Kdo je hlavní vrah? Aha! Tak to jsem zvědavý co bude v posledním díle. Délka cca 4h.
The Cain Killer - 75% - Po kolejích jedeme dál. Vraha známe tak jen ho dostat. Série puzzlů a custscén, pěkné finále. Já chci další díly!!! :(( Délka cca 3h.

Pro: Vynikající mordbidně temný příběh, logické hádanky a postup hrou, pěkný vizuál

Proti: Animace postav, občas zbytečné klikání navíc, díly nejdou spustit z jednoho menu

+4+4 / 0