Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlepší herní soundtracky podle uživatelů DH

Konečně je to tady!

Od první jiskry nápadu vytvořit podobnou anketu jako Deimosovy Nejočekávanější hry roku 2013 podle uživatelů DH uplynuly již skoro tři měsíce. Od prvotní myšlenky ("vždyť by to vlastně mohlo být zajímavé, zjistit co lidé rádi poslouchají") přes podporu přátel a kamarádů a pozitivně naladěných uživatelů (vy víte kdo), kteří mi pomohli dostat se přes všechny obtíže, záseky, zahlcenost atd.

  • Celkem 402 uživatelů obepsaných – těch kteří v době odesílání měli aktivitu v posledních 2 týdnech a zároveň měli více než 42 bodů, takže šanci jsem dal skoro všem)
  • Odpovědělo přesně 120 uživatelů (včetně mě)
  • Všechny body jsou znásobené desíti, pro snadnější počítání
  • Celkem je her v žebříčku 422
  • Hra s nejvyšším hodnocením má 453 bodů
  • 135 her sdílí „poslední“ místo s 2 body
  • Pro nejoblíbenější hru hlasovalo 37 lidí
  • Celkově uživatelé rozdali 9197 bodů, hra na prvním místě tedy dostala cca 5% všech bodů
  • Prvních 10 her dohromady dostalo cca 25 % všech bodů
  • 58 z těch 422 her se nenachází v Databázi
  • 3 hry z finálních 83 není v Databázi her (jsou to console exlusives)

Ohledně výsledků se dá říct, že ten kdo čekal známé firmy na vrcholu je tam najde, několik titulů asi překvapí a kdo chce hledat najde novou inspiraci pro své hudební chutě. Soundtracky/OST obecně jsou velice podceňovaný hudební žánr a ty herní obzvlášťě. I proto jsem se ujal tohoto projektu. A proč se vlastně o něco podobného snažit? Zvědavost, chtěl jsem vědět co lidé mají rádi a co obecně je oblíbené (uvědomit si „no jo, to je vlastně dobrá hudba“), žebříček se dá brát i jako ultimátní doporučení „od kamaráda“, pokud jste někdy takové doporučení chtěli. 120 různých pohledů na věc, což pomáhá jakés-takés objektivnosti.



Hlavní žebříček

(Alespoň 2 hlasující a více než 30 bodů.)

83. Dear Esther (Jessica Curry)

31 bodů (5 hlasujících), ukázka

- Poetická pouť opuštěným ostrovem, dopisy, z kterých tečou toužebné emoce po litrech, vizuální nádhera, smutek uvnitř a nezapomenutelná atmosféra - tohle všechno dokonale podtrhává soundtrack k Dear Esther. (h34d)


82.-76. To the Moon (Kan Gao)

32 bodů (2 hlasující), ukázka

- Je to asi jediný soundtrack, za který jsem zaplatil dříve než jsem vůbec koupil samotnou hru. Hned na první poslech mi neuvěřitelně vlezl pod kůži a už se odsuď nedostal... (Crash)


82.-76. Okami (M. Ueda, H. Yamaguchi, R. Kondo, A. Groves)

32 bodů (2 hlasující), ukázka


82.-76. Jade Empire (Jack Wall)

32 bodů (2 hlasující), ukázka

- Exotický soundtrack skvěle vystihuje atmosféru starověké Číny a zintenzivňuje už tak výborný zážitek ze hry. (Wulfgar)


82.-77. Gears of War 2 (Steve Jablonsky)

32 bodů (2 hlasující), ukázka


82.-76. Amnesia: The Dark Descent (Mikko Tarmia)

32 bodů (2 hlasující), ukázka

- Proto, že ještě žádná hudba ve mně nedokázala vyvolat takový strach a takové znechucení. Právě hudba vytváří hororovou atmosféru a dělá z Amnesie jednu z nejstrašidelnějších her. (Deymine)


82.-76. Alone in the Dark (Olivier Deriviére)

32 bodů (2 hlasující), ukázka


82.-76. Icewind Dale (Jeremy Soule)

32 bodů (4 hlasující), ukázka

- IWD je hra se skvelou atmosferou a uzasnym prostredim, ktery hudba skvele vystihuje. Kuldahar je misto, kam bych se rad podival, kdybych si mel vyhrat herni lokaci k navstiveni (coz je btw dobry tema na dalsi anketu). (90210)


75.-72. Grand Theft Auto III (VA)

34 bodů (3 hlasující), ukázka


75.-72. Braid (Ch. A. Fulton, Shira Kammen, Jami Sieber)

34 bodů (3 hlasující), ukázka

- Ačkoliv je Braid plošinovka není to žádná rychlá arkádová hopsačka. Hra je to spíš přemýšlivá, melancholická, často jen chvíli koukáš na monitor a uvažuješ co a jak. A přesně taková je i hudba. (Crash)


75.-72. Trine (Ari Pulkkinen)

34 bodů (4 hlasující), ukázka

- Díky pohádkovým tónům se můžete v klidu ponořit do příběhu plného mečů. kouzel, pohádkových nestvůr a jít zachránit království ze spárů chaosu. (Wulfgar)


75.-72. Dragon Age: Origins (Inon Zur)

34 bodů (5 hlasující), ukázka

- Epický, téměř filmový soundtrack skladatele Inon Zura, ve kterém se mísí temné dunění orchestru s teskným hlasem vokalistky Aubrey Ashburn, zpívající v elfštině. Z hudby čiší dlouhá, temná a často krvavá historie světa Thedas, která světlé zítřky rozhodně neslibuje. Bitevní chorály jsou často stejně působivé a zapamatováníhodně, jako ty z Baldur’s Gate, bohužel to neplatí o každé skladbě a dokonce ani o každé skladbě z oficiálního soundtracku, který opět neobsahuje byť i jen polovinu všech motivů. Unikátní jsou především skladby, podkreslující jednotlivé Originy, zbytek však působí mimo hru poněkud chudě a k samostatnému poslechu se soundtrack jako celek bohužel příliš nehodí. (Fingon)


71.-67. Tony Hawk's Pro Skater 2 (VA)

35 bodů (2 hlasující), ukázka


71.-67. Silent Hill 3 (Akira Yamaoka)

35 bodů (2 hlasující), ukázka

- Ačkoli mé nejoblíbenější herní soundtracky logicky pocházejí z mých oblíbených her, zrovna v případě prvního místa to naprosto neplatí. Naposlouchané mám všechny díly od Yamaoky, a protože se k dalším hrám slavné hororové série po ne zrovna příjemném seznámení se s druhým dílem nehodlám již vracet, mé hodnocení jednotlivých částí se zakládá čistě na hudebním vkusu, kterému je právě ta třetí nejblíže (například skladbami jako Rain of Brass Petals či Life). (MCZ)


71.-67. Shadow Watch (Bill Brown)

35 bodů (2 hlasující), ukázka


71.-67. Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (Harry Gergson-Williams, Norihiko Hibinu)

35 bodů (2 hlasující), ukázka


71.-67. Gray Matter (Robert Holmes)

35 bodů (3 hlasující), ukázka

- Zkušený autor, za nímž stojí kritiky ceněná hudba první dvojice dílů série Gabriel Knight, se po téměř 14 letech vrací, a ukazuje, že nic ze svého umu nezapomenul. Tentokrát mu však po stránce zvuku pomáhá i dcera Raleigh Holmes, která přispívá vokály s vlastní skupinou The Scarlet Furies a tvoří tak společně s Robertovou piánovou ambientální tvorbou ideální symbiózu. (Drolin)


66. Warcraft II: Tides of Darkness (Glenn Stafford)

36 bodů (5 hlasujících), ukázka

- Unikátní propojení barokních postupů a středověké barbarské melodiky. Hudba Glenna Stafforda je dost možná skladatelsky nejprokomponovanější a nejvychytanější hudbou, která na poli herní hudby vznikla (Dan9K)
- Tohle je srdcová záležitost, Blizzardi mají poměrně hodně kvalitních soundtracků, ale dost z nich je sice epických, ale průměrných. Warcraft 2 je v tomhle unikátní, epický zvuk bez orchestru a má hlavně několik chytlavých songů, řekl bych i možná i top theme. (krudd)
- Co dodat, velkolepa, nadherna, vazna, zahadna atd. Jednoznacne vede skladba Bloodlust, z ktere me vzdy mrazi. Povedene, je videt, ze to delali profici - ta vazna hudba je opravdu nadherna. (derhaa)


65. Icewind Dale II (Inon Zur)

37 bodů (3 hlasující), ukázka

- Hudba v IWD ma skutočne nadchla. Dokresľovala celkovú atmosféru hry, nálada odrážala náladu konkrétnej lokácie kde sa hráč nachádzal: v mestách kľudná a príjemná, v jaskyniach a dungeonoch zasa temná a trochu strašidelná, v bojoch zasa dynamická. Niektoré zo skladieb si vybavím ešte dnes. Obaja skladatelia - Jeremy Soule a Inon Zur - urobili naozaj kus dobrej práce. Dosť ťažko sa mi rozhoduje medzi IWD 1 a 2, ale druhý diel má predsalen trochu navrch, a to vďaka skladbám Targos theme,, Return to Kudahar a Reclaiming the Bridge. (Ferdish)


64. Baldur's Gate (Michael Hoenig)

38 bodů (5 hlasujících), ukázka

- Hra je asi moje nejvetsi srdcova zalezitost, bohuzel je hodne casove narocna a nemuzu si ji uz zahrat, takze si obcas poustim soundtrack a vzpominam na stary dobry casy. (90210)


63.-62. Return to Castle Wolfenstein (Bill Brown)

39 bodů (4 hlasující), ukázka

- Protože u toho se okamžitě vrátím do ledna roku 2007 a mého prvního hraní téhle hry (a zdaleka nejen prvního), které jsem si naplno užíval mj. právě kvůli těmto tóninám, které mě vtáhly do hry, popř. bych neopomněl přidat jistý song, což u mě vyvolávalo touhu po boji s elitní gardou SS a ukázat jim, kdo je lepší. (Chuck)
- Ať si pustím kteroukoliv skladbu, totálně mě dostane. Fantastický soundtrack, který do hry perfektně pasuje a nikde nevyčnívá. Akční i plíživé melodie jsou nápadité a nepůsobí lacině a "na efekt". A přitom má efekt "jako svině" :) Díky této anketě jsem tento soundtrack znovu objevil a musím říct, že mám na nějakou dobu co poslouchat. (Kwoky)


63.-62. Outcast (Lennie Moore)

39 bodů (4 hlasující), ukázka


61. Metal Gear Solid 3 (Harry Gergson-Williams, Norihiko Hibinu)

40 bodů (2 hlasující), ukázka

- Hudba, která pozvedává již tak dokonalou hru do nové dimenze. Svatý grál mého téměř nulového hudebního nadání, který můžu poslouchat pořád dokola, jelikož je zkrátka neoposlouchatelný. Člověk ovšem by měl mít Snake Eater dohrané, aby věděl, k čemu se jednotlivá hudba váže a právě poté při poslechu si vybaví své zážitky spojené s tímhle geniálním eposem, které tak tvoří nedílnou součást toho, proč umisťuji MGS 3 na prvé místo. (Fatality)


60.-58. Blood (Daniel Bernstein, Guy Whitmore)

41 bodů (5 hlasujících), ukázka

- Nedávno jsem naň narazil na starém cd a byl jsem zaskočen z toho, jak úžasná věc to je. (Javor)


60.-58. Grand Theft Auto: Vice City (VA)

41 bodů (6 hlasujících), ukázka

- Série GTA nemá, co se týče soundtracků, žádný slabý díl. Navíc volba radiostanic, počínaje 3. dílem je krok správným směrem. Vice City přesto v mých očích (a uších) vyčnívá. Mám prostě rád osmdesátkový písničky a navíc od těch nejlepších interpretů (rikuhahl)


60.-58. Max Payne 2: The Fall of Max Payne (K. Hatakka, K. Kajatso, P. Kivilaakso)

41 bodů (8 hlasujících), ukázka

- Soundtrack s jedním z nejpodmanivějších hudebních témat herní historie. (becki_tu)
- Hlavná, temná atmosférická téma so sólovým čelom nemá konkurencie. Teraz, keď si ju púšťam ma mrazí z tej mrazivej dokonalosti. K hre sa neskutočne hodí. Neviem si predstaviť lepšiu hudbu k Max Paynovi. V jednotke tému hral klavír, no podľa mňa je lepšie čelo. Ďalej si z hry pamätám už len zbesilé a spomalujúce prestrelky. :D (Hellrampage)


57. System Shock 2 (Eric Brosius)

42 bodů (4 hlasující), ukázka


56. World of Goo (Kyle Gabler)

43 bodů (7 hlasujících), ukázka

- Soundtrack stejně vážně a dramaticky se tvářící na čistě komicko-parodické struktury a události odehrávající se ve hře. Vkusně doplňuje děj a sedí k podivně Burton-ovskému světu jako prdel na hrnec. (MartyMcFly)


55. Quake II (Sonic Mayhem)

44 bodů (4 hlasující), ukázka

- Asi nejlepší a zároveň jediný původní soundtrack, který poslouchám i dnes samostatně jako celek (Garret)


54. Star Wars: Knights of the Old Republic (Jeremy Soule)

45 bodů (8 hlasujících), ukázka

- Střídavě divoké (combat) a klidné (exploration) od mistra herní hudby Jeremy Soule. Ten vytvořil hudbu pro desítky her, ale právě KotOR patří mezi ty nejlepší. S dalším dílem šla hudební stránka trochu dolů. (MartyMcFly)


53.-52. Alan Wake (Petri Alanko)

46 bodů (6 hlasujících), ukázka

- Inštrumentálny soundtrack parádne dotváral atmosféru, z pesničkového by som chcel spomenúť len veci od Poets of the Fall. (CJ)
- Tahle hra by to každopádně měla vyhrát, hudební doprovod byl vynikající. Převážně válí skupina Poets of the Fall. (Snake.)


53.-52. Fahrenheit (Angelo Badalamenti)

46 bodů (7 hlasujících), ukázka

- Nenápadná hra, která se stala srdcovým kultem. A nenápadný soundtrack, který ve správných okamžicích napíná k prasknutí a v jiných dojímá téměř k slzám. (novoten)
- Depresivní hudba, která perfektně vystihuje charakter celé hry. (Deymine)


51. Rayman Origins (Christophe Héral, Billy Martin)

47 bodů (5 hlasujících), ukázka

- Kdybych si na přemýšlení nad tímto žebříčkem vyhradil delší dobu, asi by Rayman nebyl na druhém místě - nicméně je to pro mě docela čerstvý zážitek, a tak se tato směsice šílenosti, radosti a energie dostala na druhé místo. Např. navození atmosféry v podmořském světě je naprosto skvělé (Memphis)


50.-49. Doom II: Hell on Earth (Bobby Prince)

49 bodů (5 hlasujících)

, ukázka



50.-49. Botanicula (DVA)

49 bodů (6 hlasujících), ukázka

- Rostlinná hudba která proroste vaše uši, ale nijak zvlášť si jí nevšimnete, neboť funguje nejlépe spjatá s podivuhodným světem fauny a flóry. (MartyMcFly)
- Botanicula je na poli herní hudby neobvykle experimentálním počinem. Jednotlivé skladby jsou poměrně prostými kompozicemi, které hudebních nástrojů využívají poměrně málo a vystačí si jen s několika akordy, které se velmi často opakují. Nástroje však tvoří jen malou část celkového auditivního vjemu. Uskupení Dva do svého soundtracku mixuje i jednoduché broukané popěvky, přírodně znějící zvuky (ať už reálné, či vytvořené uměle), ruchy a i nesrozumitelné promluvy v jazyce obvyvatelů stromu, na kterém se celá hra odehrává. Jako celek působí soundtrack neuvěřitelně optimisticky a hravě. (Fingon)


48.-46. Inquisitor (Martin Linda)

50 bodů (2 hlasující), ukázka

- Můj nejoblíbenější soundtrack. Začal jsem ho poslůchat eště před hraním hry a už tehdy jsem z něho cítil velice silnů atmosféru. Eternity, Kingdom of Sin, Kingdom of Waste, Kingdom of Insanity, středověké městské znělky, nebo varhany v chrámoch nemajů chybu. (matthewj)


48.-46. Dune (Stéphane Picq and Philippe Ulrich)

50 bodů (2 hlasující), ukázka

- Soundtrack, který i v roce 1992 dosáhl na samostatné vydání (Spice Opera - Exxos) a jeho kvality překonávají často i známé elektronické kapely současnosti. Pokud někomu doporučuji herní hudbu, na prvním místě zmíním dílo Stéphanea Picqa (a hned k tomu Lost Eden s o trochu horším Atlantis). (Drolin)


48.-46. Diablo (Matt Uelmen)

50 bodů (8 hlasujících), ukázka

- Temnota. Tímhle jedním slovem se dá shrnout to, co nám přichystal Matt Uelmen v podobě hudby k hack'n'slash řezanici Diablo. Z teskných tónů kytary, rytmického bubnování, šelestu, smyčců, či piána běhá skoro až mráz po zádech. Stejně jako v případě Falloutu, i zde hudba velkou měrou přispěla k neopakovatelné atmosféře celé hry. Vše, co tak skvěle fungovalo zde, to Uelmen dotáhl k dokonalosti s vydáním druhého dílu. (kurcatovium)


45. FlatOut 2 (VA)

51 bodů (8 hlasujících), ukázka

- Nevím, kdo v Bugbear dával dohromady tenhle soundtrack, ale odvedl zatraceně dobrou práci. Songy od Rise Against, Nickelback, Yellocard, Fall Out Boy, Papa Roach nebo Rob Zombie skvěle doplňují šílenství na trati a vytváří ultimátní audiovizuální zážitek. (Redfield)


44.-42. Umineko no Naku Koro ni (VA)

52 bodů (3 hlasující), ukázka

- Mezi fajnšmekry herních soundtracků velmi vysoce postavené dílo mnoha autorů, které samostatně (více než 16 alb) vydrží nevídaně dlouho a kvalita každé jednotlivé desky snadno překonává drtivou většinu videoherní produkce. (Drolin)
- Asi bych si nikdy neodpustil, kdybych dal něco jiného na první místo. Žádný OST nedokáže tak vystihnout atmosféru událostí odehrávajících se ve hře. (Solidor)


44.-42. Outlaws (Clint Bajakian)

52 bodů (3 hlasující), ukázka

- I napriek ťažkej inšpirácií Morriconeho dielami (ktorému vzdáva soundtrack poctu), tak nielenže dokonale padne do štýlu hry, ale rozhodne stojí aj za samostatné vypočutie. (Standito)


44.-42. Black Moon Chronicles (Pierre Esteve)

52 bodů (3 hlasující), ukázka

- Uzasny mix vetsiny hudebnich prvku, ktere mam rad. Instrumentalky i chory, muzske i zenske sbory, rytmicke i meditativni skladby - a mnohem vic. (fingon)


41.-39. Painkiller (Stephen Rippy, David Rippy, Kevin McMullan)

54 bodů (4 hlasující), ukázka

- Na první místo jednoznačně patří metalový soundtrack z Painkillera. Metal bez vokálů se do hry jednoznačně hodí, protože není nic lepšího než střílet spoustu příšer za tohoto doprovodu. (kristmeister)


41.-39. Far Cry 3 (Brian Tyler)

54 bodů (5 hlasujících), ukázka

- Nevim sice do jaký míry je to práce přímo Briana Tylera, co ale můžu říct s jistotou je, že v rámci jeho tvorby (tudíž i filmové) je právě OST k Far Cry 3 jeho vrcholným dílem a od počátku vašeho gameplaye se stává jedním z důležitých faktorů určujících dynamiku hry. (AppleCore)
- Pro mě docela slušné překvapení, že i v FPSce může být opravdu kvalitní hudba (sten)


41.-39. Machinarium (Tomáš Dvořák)

54 bodů (7 hlasujících), ukázka

- V Amanita Design ví, jak se dělají hry po všech stránkách a volba Tomáše Dvořáka, jako tvůrce soundtracku, byla ideální. Dokázal, aby hudba přesně seděla k celkovému stylu hry. (fritol)


38. Bastion (Darren Korb)

56 bodů (7 hlasujících), ukázka

- Veľmi nedocenená hra. Jedna z najlepších akčných adventúr vôbec. Soundtrack je výborne vyvážený, väčšinou veselý, trochu bláznivý a v smutných alebo dramatických chvíľach pochmúrny s prekvapivo návykovými pesničkami. (rtguti)
- Nejsilnější stránkou Bastionu je podle mě netradiční způsob podání, kde ve vytváření atmosféry hraje důležitou roli vypravěč a právě hudba. Také jeden z mála soundtracků, kde jsou využity (srozumitelné) vokály (oglor)
- Jeden z mála herních soundtracků, které pravidelně poslouchám. K atmosféře tamějšího postapokalyptického fantasy světa seděl dokonale a bez něj by Bastion nebyl ani poloviční. (Ronik)


37. Prince of Persia: Warrior Within (Stuart Chatwood)

57 bodů (5 hlasujících), ukázka

- Fantasy a heavy metalové riffy? Jde to. Hudba od Stuarta Chatwooda skvěle podrthává temnou atmosféru a navrch je tu ještě Straight Out of Line a instrumentální verze I Stand Alone od Godsmack. Co víc si k temné krvavé řežbě přát. (Redfield)
- Excelentní soundtrack, jenž se k akční hře prostě hodí. Dokázal mě ještě více nabudit k rozsekání hlav nepřátel. (Deymine)


36. Mass Effect 2 (Jack Wall, Sam Hulick, David Kates, Jimmy Hinson)

58 bodů (11 hlasujících), ukázka

- Neklišoidní hudba (na rozdíl od třetího dílu) perfektně doplňující atmosféru a prostředí hry. (Wolfram)
- Samostatne som ho moc nepočúval, ale v hre bol parádny. (CJ)


35. Vampire: The Masquerade - Bloodlines (Rik Schaffer, VA)

60 bodů (9 hlasujících), ukázka

- Jedna z najhororovejších hier akú som doteraz hral, a rovnaký je aj soundtrack, no len vďaka hudbe sa vám táto hra zažerie pod kožu. V niektorých častiach bola hudba strašidelnejšia než samotné dianie v hre, čo niektorým ľudom nerobí dobre na srdce, pokiaľ to hrajú v miestnosti bez svetla a so sluchátkami na ušiach (Ferdish)


34. Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura (Ben Houge)

63 bodů (8 hlasujících), ukázka

- Vesměs jen housle, viola a violoncello, tématicky a dobově sedí ke hře dokonale, steam(-punk) doslova vylézá z repráků (Say)
- Smyčcová kvarteta nikdy hudební scénu herních soundtracku neovládla, ale u Arcana dodala světu magie, elfů a orků, trhaného na kusy průmyslovou revolucí, neopakovatelné kouzlo. Soundtrack je volně ke stažení. (Bodkin)
- Žádný symfonický orchestr s epickými skladbami v Arcanum nenajdeme. Hra si vystačí s komorním smyčcovým kvartetem, které dodává světu neopakovatelnou atmosféru. (Zoltan)
- Troika šla při tvorbě hudební stránky Arcana pěkně od lesa. Na rozdíl od většiny RPG obsahujících symfonickou hudbu, Ben Houge složil ojedinělé skladby pro smyčcový kvartet (2x housle, viola, violoncello). Hudba Arcana je krásná, nezapomenutelná a neopakovatelná. (kurcatovium)


33. BioShock (Garry Schyman)

64 bodů (5 hlasujících), ukázka

- Stejně jako hra samotná je i soundtrack k ní spíše komorního rázu, zatímco jiný hře by to ale asi škodilo, u Bioshocku je právě hudba nejdůležitějším (nebo jedním z těch nejdůležitějších) faktorem zhmotňující strach, bezmoc a napětí a vůbec EMOCE! (AppleCore)
- Prvý diel si ma získal nádherou hlavnou témou, kde cítite zo sólových huslí beznádej ľudí, ktorí zomreli v Rupture. Máte pocit plakať, schovať sa do klbka. "Welcome to Rapture" je legendárna skladba. Sólo hrajú znovu husle a v hre práve prechádzate prvou uvítacou scénou, kde je vám mestečko predstavované v jeho celej zašlej kráse a vy sa len dívate a žasnete, počúvate a takmer nedýchate. V súbojoch je naopak hudba veľmi rytmická a doslova cítite unikajúcu paru Veľkého tatka, ktorý vás naháňa so zúrivosťou tucta býkov. (Hellrampage)


32.-31. Warcraft III: Reign of Chaos (Tracy W. Bush, Derek Duke, Jason Hayes & Glenn Stafford)

65 bodů (3 hlasující), ukázka


32.-31. L.A. Noire (Andrew Hale & Simon Hale)

65 bodů (3 hlasující), ukázka

- Parádny soundtrack, ktorý tiež dotváral noirovú atmosféru. (CJ)


30.-29. Realms of Arkania III: Shadows over Riva (Guy Henkel)

67 bodů (4 hlasující), ukázka

- Nikdo nesloží lepší OST k počítačové hře než se to povedlo panu Henkelovi a já mu za to děkuji. Ani nemá tušení, jak ovlivnil moje dětství. (sten)
- Skvělá hudba, díky které jsou pro mě Stíny nad Rivou nejatmosféričtější hrou, i když grafika rozhodně není (ani na svou dobu) perfektní. Nejvíc na mě zapůsobila démonická hudba v mágově věži a hudba na hřbitově, kvůli které jsem se tam bál chodit. Nicméně každá skladba v soundtracku je výborná a je ve hře skvěle využitá. (oglor)

30.-29. Call of Duty: Modern Warfare 2 (Hans Zimmer & Lorne Balfe)

67 bodů (5 hlasujících), ukázka

- Bezkonkurenční. Call of Duty umí navodit pocit, že mám opravdu prst na spoušti a záchrana světa spočívá na mojí osobě. Tenhle filmový soundtrack ale přidává dojem, že u toho vypadám i neskutečně cool. (Novoten)


28. Hitman 2: Silent Assassin (Jesper Kyd)

68 bodů (8 hlasujících), ukázka

- Se sérií Hitman je spojeno jméno geniálního skladatele Jespera Kyda, jenž dokázal klonovanému zabijákovi vtisknou charakteristický hudební podpis. Hned po jeho skladatelských schopnostech za to může poděkovat budapešťskému symfonickému orchestru. Kyd dokázal v mnohých chvílích hudbou podpořit vypjatý okamžik, aby hráč naplno vycítil zážitek ze situace. Nejlépe se mu to podařilo ve druhém díle. (Hrdlodus)
- Skladby "Sicily" nebo "Japanese castle" NIKDY nezapomenu - Jesper Kyd v nejlepší formě (Kosi..)
- Ďalšie miesto si určite zaslúži Hitman 2. Neskutočne nabitý soundtrack od Jespera Kyda. Už len hlavná téma "Silent Assasin" v čele so zborom (milujem zbory v hudbe), ktorý začína sólo, rytmicky ho doprevádzajú najskôr spodné sláčiky (čelá, kontrabasy) a neskôr aj prvé a druhé husle. Neskôr výrazne zaznie aj trúbka, ale to by som zbytočne moc rozoberal skladbu. V skladbe "Waiting for action" Jesper neustále používa v spodných sláčikoch dramatický motív, ako keby stále na niečo čakal a v tomto momente názov vystihuje naozaj aj hudbu. Autor nás napína a my sa pýtame: "Dočkáme sa vôbec?". Dočkáme, ale až v nasledujúcej skladbe "Action Begins", kde využíva rovnaký motív, no tentoraz v dychoch. 47čka najvýraznejšie zažiari podľa mňa v skladbe "47 Makes a Decision", čo je lahoda počúvať. Majestátnosť skladby ako keby opisovala zabijáka, jeho rolu a skill, aký má. "Bojte sa ma, prichádza zabiják všetkých zabijákov - Hitman, 47čka, Silent Assassin!" (Hellrampage)


27.-26. Turrican II: The Final Fight (Chris Hülsbeck)

70 bodů (3 hlasující), ukázka

- Tohle je prostě pecka veškeré herní hudby. Nirvána, pohlazení na (d)uši. Některé ze skladeb mám jako vyzvánění na telefonu (The Wall). U mne prostě No. 1 par excellence. (RadaRD)


27.-26. The Neverhood (Terry Scott Taylor)

70 bodů (11 hlasujících), ukázka

- výjimčený soundtrack ve své rozmanitosti a především nevšední zážitek u nevšední hry (Skrblík)
- Terry Scott Taylor povýšil žvýkání plastelíny na hudbu a přibalil to jako soundtrack k The Neverhood. (Redfield)


25. World of Warcraft (Jason Hayes, Tracy W. Bush, Derek Duke, Glenn Stafford)

71 bodů (8 hlasujících), ukázka

- Za dobu své existence nasbíral World of Warcraft hodiny a hodiny doprovodné hudby – nové stopy nepřibývají jen při každé nové expanzi, ale často i mezi nimi, jako doprovod pro nově zpřístupněný obsah. Muziky je bohužel tolik, že ani oficiální soundtracky nedokážou pobrat vše, což je škoda. Pro ty, kteří nemají chuť pobíhat po lokacích a poslouchat, naštěstí existuje i Youtube.
- Osobně mám nejvíc naposlouchanou první trojici soundtracků – tzv. Vanillu, to jest základní verzi hry, dále pak datadisky The Burning Crusade a Wrath of the Lich King. Každý přináší trochu jiný typ hudebního doprovodu, což při desítkách až stovkách nahraných hodin zcela jistě potěší (pokud tedy nepatříte mezi ty jedince, kteří hudbu buď zcela vypínají, aby slyšeli ostatní členy raidu, či pro změnu sahají do vlastních zásob).
- V zásadě každá rasa a téměř každá lokace ve hře má unikátní hudební podkres a jednotlivé motivy se občas vrací, pokud si toho žádá příběh (např. hudbu Stormwindu slyšíme v poslední fázi dungeonu The Deadmines, cokoli spojené s trolly je podkresleno divošskou hudbou, motiv Blood Elfů se táhne od jejich startovací lokace přes hlavní město až po Magister’s Terrace, kde sídlí jejich odpadlý vůdce atd.).
- Soundtracky hojně oplývají jak instrumentálními, často orchestrálními kompozicemi, tak i užitím chorálů a hlasů vůbec. Dle mého názoru nejvíce zůstávají v paměti ty skladby, které podtrhují dramatičnost událostí, jichž se hráč stává svědkem či hybatelem. Vynikají především některé dungeony či raidy, zde bych mohl zmínit např. The Culling of Stratholme či naprosto nepřekonatelný Karazhan, ve kterém zaznívají varhany, cemballo a dokonce i zvony. (Fingon)


24. Dune II: Battle for Arrakis (Frank Klepacki)

72 bodů (4 hlasující), ukázka

- Soundtrack k Duně II je ta hlavní věc, která mě vždycky přinutí si ji, byť jen na chvíli, zahrát navzdory strašnému ovládání. Hudba dokresluje atmosféru cizího sci-fi světa, ale dá se poslouchat i samotná, bez hraní. (oglor)


23. Might and Magic VI: The Mandate of Heaven (Paul Romero, Rob King, Steve Baca)

74 bodů (6 hlasujících), ukázka

- Na tretie miesto dávam môj obľúbený Might and Magic, respektíve jeho šiesty diel. Tu je hudba doslova relaxačná. Počujete švitorajúcich vtákov, hlavnú úlohu tu hraju dychové nástroje - flauta, hoboj, doprevádza ich čembalo - to bolo hneď prvé mesto Nový Sorpigal, no najkrajší "song" je ako objavujete mestečko, kupujete si kúzla, zbrane, zbroje, čembalo hrá melódiu, gitara ho doprevádza prenádhernými akordami pri ktorých zabudnete na všetky svoje problémy a problémy ľudstva, kašlete na to, že ste nezaplatili účet za elektrinu, nemyslíte na nič, len na túto nádhernú hudbu. Hneď akonáhle vstúpite do dungeonov, viete, že je niečo zlé - povedia vám to aj samotné postavy. Každý dungeon má špecifickú hudbu, každé mesto, a tak len z prvých taktov viete, o aké mesto alebo dungeon sa jedná, kreslíte si mapu v hlave, viete podľa hudby, kde je aká miestnosť, kde je schovaná truhlička, kde na vás vybafne nepriateľ. Keď zaznejú prvé akordy, ktoré ako keby autori skopírovali od Bacha (tokáta a fúga d-mol) a Albinionového Adagia. V tomto prípade tu zaznie mužský zbor a naozaj to znie ako v chráme. (HellRampage)


22. Final Fantasy VII (Nobui Uematsu)

80 bodů (5 hlasujících), ukázka

- Tenhle soundtrack je ve hrách něco podobnýho, jako je Nirvana pro rock a nebo Tool pro progresivní rock/metal. (Markst666)


21. Baldur's Gate II: Shadows of Amn (Michael Hoenig)

85 bodů (11 hlasujících), ukázka


20. Crysis 2 (Borislav Slavov, Tilman Sillescu, Hans Zimmer, Lorne Balfe)

86 bodů (8 hlasujících), ukázka

- Pokračovanie Crysis ma prekvapilo hlavne skvelou hudbou, ale aj veľmi dobrým gameplayom. (CJ)
- Hans Zimmer ukázal, že do "filmově" zpracované hry patří filmový soundtrack. Vytáhl ty největší trumfy a doslova mě posadil na prdel. Hudba se neopakuje, Zimmer se nevykrádá, má zde dojímavé i neskutečně agresivní kousky. Skvělá záležitost. (Kwoky)


19. Mafia II (Matuš Široký, Adam Kuruč, VA)

88 bodů (8 hlasujících), ukázka

- Možná si kladete otázku proč právě druhej díl upřednostňuju před prvním. Já si ale, jakožto fanda filmů Scorseseho či Tarantina, nemůžu pomoct. Samotnej oficiální soundtrack je sice parádní a skvěle vystihuje především příběhově důležitější momenty, v případě druhý Mafie však těžce vládnou dobový vypalovačky tvořící bezkonkurenční atmosféru. (AppleCore)


18. [chybný odkaz na hru] (Adam Skorupa, Paweł Błaszczak)

92 bodů (13 hlasujících), ukázka

- Tak trochu jiná hudba" v "tak trochu jiném RPG". Příjemně doplňuje Sapkowskiho svět, který si sice na nic nehraje, ale lze v něm zažít i mnoho krásného. (Wolfram)
- všechny skladby sedí do Zaklínačova světa jak prdel na hrnec (Walome)
- Jedinečný OST k jedinečněj hře... Přesně to co si Sapkowského svět zaslůží. (matthewj)
- Adam Skorupa a Paweł Błaszczak přichystali velmi chutný nášup. V Zaklínačovi najdeme vše od jemných melodií s krásnými houslovými sóly až po rázné sypačky, které dokreslují bojovou atmosféru. (kurcatovium)
- Boží slovansky laděná hudba. (JohnCZ)


17. Fallout 2 (Mark Morgan)

99 bodů (7 hlasujících), ukázka

- Ojedinělé a experimentální. Sílu hudby z této hry jsem si naplno uvědomil především v pozdějším Fallout: New Vegas. (sten)
- Tady se trochu míchají 2 hry, ale jelikož jsou použité i některé stejné songy, shrnul jsem to takto dohromady. Pokud budeš u názoru, že je to potřeba oddělit, tak budu volit jako no. 1 Fallout 2. Je to pro mě zkrátka jeden z nejlepších dark ambient věcí vůbec, která totálně navozuje pocit postapo světa. Zkrátka, jakmile si představím svět po apokalypse, okamžitě slyším tóny Marka Morgana. (krudd)
- Ťažko sa nejaká hra odsúva na druhé miesto, no pre mňa - Fallout 2. Hudba mizérie. Beznádeje. Od prvej skladby "Maybe", ktorá ako keby z oka vypadla šlágrom z 30tych rokov sa prejde k nemilosrdnej skutočnosti - je po atómovej vojne, ľudstvo je na kraji vyhynutia a celý svet sa podobá skôr na púšť s pár "oázami" ako na kedysi žijúcu a prekvitajúcu planéta. Táto hudba univerzum Fallouta dokonale vystihuje. Rád si ju púšťam aj pretože v nej autori použili netradičné nástroje. Hudba ako keby znela ako ozveny ľudstva a hovorila: "Pozrite, čo ste urobili." Niekedy môže byť až desivá a vyvolávať vo vás beznádej, skľúčenosť. Niekedy v nej počujem iskru nádeje, začínajúci nový ľudský druh, ktorý buduje od píky. Inokedy otrokárov, šlapky, špinu, polorozpadlé budovy, choroby, hnus - jednoducho Fallout taký, aký je aj v hre. Veľká vďaka, Mark Morgan. (Hellrampage)


16. Mass Effect 3 (C.Velasco&S.Dikiciyan, Sam Hulick, Clint Mansell, C.Lennertz)

106 bodů (8 hlasujících), ukázka

- Soundtrack, který z konce mojí nejoblíbenější herní ságy udělal zážitek na celý život. To, že je Clint Mansell bůh, mi dokázal u filmu Fontána. Že je to i bůh herních soundtracků, mi trvalo zjistit o pár let déle. (novoten)
- Neoposlouchatelný soundrack s futuristickými zvuky a s ultimátním Mansellovým příspěvkem v podobě skladeb Leaving Earth a An End, Once and For All. (becki_tu)
- Ale jo jeden díl téhle série sem určitě patří. A protože jsem si nejvíc oblíbil skladbu „An end once and for all“ tak to bude díl třetí. (sten)
- Toto je moja srdcovka. Pre mňa jedno z najlepších RPG-čok posledných rokov. Všetky 3 diely majú výborný soundtrack, ale ten z 3. sa mi zapáčil najviac. Výborný moment bol ten, keď vaša jednotka unikala z jednej planéty a prenasledovali ich nepriatelia. Jeden člen jednotky (Grunt) sa rozhodol obetovať - zdržať nepriateľov aby ste mohli újsť do výsadkovej lode. Začala hrať výborná hudba, v dojímavej cut-scéne ste sa s ním rozlúčili a on sa vydal proti obrovskej presile. Ako to skončilo? Radšej si to zahrajte. Výborná bola aj hudba na konci hry (aspoň niečo z konca bolo dobré). (rtguti)


15. The Elder Scrolls V: Skyrim (Jeremy Soule)

112 bodů (14 hlasujících), ukázka

- Je to možná důsledek mediální masáže, Skyrim na nás v roce 2011 čučel zpoza každého rohu, pak se k tomu přidala hvězda Youtube Malukah, i když mě víc zaujala práce Jasona Yanga. Každopádně celá série TES se vyznačuje výbornou hudbou, možná bych měl druhé místo rozšířit na hudbu celé série, nechť je tedy Skyrim jakýmsi vlajkonošem... (Crash)
- Napriek tomu, že je to často len upgradnutá verzia predošlých TES soundtrackov, funguje skvele a má tie atribúty, ktoré sa od neho očakávajú – atmosféru a epickosť. (Standito)
- Dlho som rozmýšľal, ktorú hru zo série The Elder Scrolls mám vybrať. Nakoniec som sa rozhodol pre tú najnovšiu - Skyrim. Veď len taká prechádzka po divočine je pastvou pre oči aj uši. Lesy, hory, pláne, útesy a do toho vám hrá výborná hudba. V každej krčme bardi, ktorí vám spriemnia chvýľky pri poháry medoviny nordskými piesňami. A tie nezabudnuteľné súboje s drakmi s akčným hudobným podkladom...dať "repráky" na plno a užívať si. (rtguti)


14. The Operative: No One Lives Forever (Guy Whitmore)

120 bodů (10 hlasujících), ukázka

- bez hudby by NOLF nebylo zdaleka tím, čím je. Konec konců i u bondovek tvoří hudba alespoň z mého pohledu polovinu zážitku. A tady se hudba povedla zkrátka mimořádně. (Sasakr)
- Nezapomenutelné groove melodie a zlatý šedesátý léta mi vždy vykouzlí úsměv na tváři. A jakpak se na to skvěle pařilo na prvnim velkym DH srazu! (Indian)
- Je to ulítlé, neoposlouchané, perfektně ladí se zbytkem hry a nedávno jsem si to zopakoval, tak to mám v paměti zrovna čerstvě. V mezích mých omezených znalostí videoherní hudby asi nejzajímavější věc. (Javor)
- Parádní energické melodie ve stylu 60. let, tajemné stealth motivy, schválně až přehnaně nabubřelé akční sekvence. A k tomu všemu skvělý bonusový disk . Moje nejoblíbenější melodie pak pochází s přídavku v GOTY edici hry - Rest & Relaxation. (Memphis)


13. Deus Ex (Alexander Brandon, Dan Gardopée, Michiel van den Bos, Reeves Gabrels)

131 bodů (10 hlasujících), ukázka

- Geniální hudební doprovod k Deus Ex míchá prvky jazzu, techna a klasické hudby a povyšuje už tak fantastickou hru do naprosto nebeských výšin (Zoltan)
- Na samotné počúvanie to nie je úplná bomba. Dôležité ale je, že ako soundtrack dotvára so svojimi synťákovými melódiami cyberpunkovú atmosféru hry bezchybne. (Standito)


12. Metal Gear Solid (KCE Sound Team Japan)

135 bodů (11 hlasujících), ukázka

- Jedna z mojich najobľúbenejších herných sérií sa u mňa nespája len so skvelým príbehom, ale aj soundtrackom. (CJ)
- Málo kdy jsem tu hru zapnul bez toho, abych si poslechl nejdřív intro v menu. (Markst666)
- Je hodně pěkných OST, ale jedna jediná série převyšuje ostatní v příběhu, postavách a v tomto případě i nádhernou hudbou, která je naprosto ohromující, takže vše je za tímto masterpiecem, hlasuji jen pro jednu sérii, zbytek bodů nerozdávám, to ať se činí ostatní ;)
Nic ve vás neprobudí toliko citů a emocí, jako tyto jemné a krásně znějící písně, za něž z velké části vděčíme jednomu z nejlepších skladatelů naší doby - Harry Gregson-Williams! Nemůžu jinak, než volit jedním směrem, bohužel MGS nehraje moc lidí, proto by byla škoda nepodpořit nejlepší hudbu herní historie a trochu zkulturnit zdejší osazenstvo! Viva la MGS! (Fg)
- Geniálny soundtrack v geniálnej hre. Hudba, ktorá dodávala hre výbornú atmosféru. Ako inak by sa dal nazvať soundtrack tejto hry. Ešte teraz si spomínam, že som v hre naschval spúšťal poplach len aby som si vypočul tú nádhernú hudbu. Spomínam si tiež na dojímavú scénu keď ste postrelili Sniper Wolf (jeden z bossov). Ležala na snehu, z úst jej vychádzali posledné výdych a rozprávala o tom aký bol jej život zlý. Celý čas hrali dojímavé choráli. Pre mňa jedna z najdojímavejších scénok v hernej histórii. (rtguti)


11. Deus Ex: Human Revolution (Michael McCann)

143 bodů (14 hlasujících), ukázka

- Elektronickú hudbu moc nemusím, ale sem sa mi celkom hodila. (CJ)
- Zejména main theme, jelikož se k této hře výborně hodil a já Ti najednou dostal chuť si tu hru zopakovat. (Chuck)
- Poslech mi hodně pomohl v soukromém životě (Joke)
- Hudba, která vás provází příběhem Adama Jensena, výborně dokresluje svět, odehrávající se v budoucnosti plné sociálních problémů a intrik. (Wulfgar)
- Elektronická hudba, která do této sci-fi hry sedla jako "prdel na hrnec". Neskutečně propracované navazování hudby tak, aby hráče nerušila, je úctyhodné. A některé motivy mě neustále nutí k zamyšlení a dojímají mě. Nádhera v každé sekundě. (Kwoky)


10. Silent Hill 2 (Akira Yamaoka)

144 bodů (10 hlasujících), ukázka

- OST Silent Hill 2 pro mě otevřelo úžasný svět japonské herní hudby, kterou dokonale reprezentuje. Je uchvátný ve všech polohách, ať už se jedná o prosté klavírní motivy, drásavý industriál nebo potemnělé ambientní melodie. Společně utváří organicky propojený celek, jenž mi i po letech nahání příjemné mrazení v zádech. (Saruman)
- Nikdy dřív by mě nenapadlo, že budu mít tak rád něco, kde je tolik kytar a rocku (resp. aspoň mi to jako rock přijde, v žánrech se moc nevyznám). :-) Hodně skladeb (víc jak u SH3 a SH4) je ovšem spíš ambient a ty už tolik zvlášť (mimo hru) neposlouchám. Každopádně i když zvenčí vypadá hra jenom jako mlátička strašidelných potvor, uvnitř se skrývá umělecké dílo, za které hodně vděčíme i tomuhle geniálnímu japonci (japoncovi?). (TombSpirit)
- Mysteriózní a stašidelná atmosféra této hry by i bez hudby byla nejspíš dostatečná, ale Akira Yamaoka tomu dodal hudbu s takovým nábojem, že si OST ze hry často pouštím dodnes. Kdo neslyšel, nepochopí... (RadaRD)


9. Assassin's Creed II (Jesper Kyd)

153 bodů (12 hlasujících), ukázka

- Naprosto perfektní, emotivní, inspirující hudba. Plně funguje i mimo hru, každá skladba je unikát sám o sobě - není to jednolitý soundtrack "podpůrných tónů", ale plnohodnotné umělecké dílo. (Wolfram)


8. The Elder Scrolls III: Morrowind (Jeremy Soule)

170 bodů (14 hlasujících), ukázka

- neznám epičtější melodii, než je morouvinďáckej theme. zároveň i zbytek soundtracku patří k naprosté špičce (Garret)


7. Gothic 3 (Kai Rosenkranz)

171 bodů (12 hlasujících), ukázka

- Soundtrack, ktorý nebol tak návykový ako V MGS, ale vyniká vysokou kvalitou. Na soundtracku je poznať, že ho vytvárali skutoční odborníci. Nič nie je lepšie ako prehádzať kolosálnimi lokalitami a počúvať epickú zborovú hudbu. (rtguti)
- Ať už byla hra jakákoli, soundtrack se opravdu povedl a prakticky jsem ho nepřestal obdivovat ani po dohrání datadisku Forsaken Gods, kde byl také použit (Garret)
- Aj keď si hudbu z tejto hry po dlhšom čase neviem presne vybaviť, hudba je to podarená. Využíva ako zbory, tak plný symfonický orchester a je to na nej počuť. Hlavná téma je velkolepá. (Hellrampage)
- Celá série Gothic má skvělou hudbu, ale Gothic 3 vítězí naprosto s přehledem. A i přestože se rozhodně nejedná o nejlepší díl série, díky hudbě se do světa Myrtany ponořím prakticky okamžitě a vzpomínky na hru jsou hodně silné. (JohnCZ)


6. Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia (Paul Romero, Rob King & Steve Baca)

184 bodů (12 hlasujících), ukázka

- Důvodem je pro mě fakt, že při ohromném množství hudebních stop, jež se ve hře nacházejí, jsou všechny do jedné plné melodických nápadů, podpořených kvalitní řemeslnou stránkou, neboť autoři z Green Street Studios jsou profesionálními vystudovanými muzikanty. Vyjíměčná je celá série HOMAM i celá série MAM. Třetí díl HOMAM se jim patrně povedl ze všech nejlépe, ačkoliv použité samply ještě nebyly tak kvalitní jako v budoucích dílech. Autoři však dokázali docílit jednotné atmosféry aniž by upadli do stereotypu (Dan9K)
- Výborná hratelnost podthrnutá geniálním orchestrálním skladbami. Živě si vzpomínám na spuštění hry, kdy jsem nechal znít melodii až do konce a pak se teprve šlo hrát. Unikátní a rozmanitý soundtrack, který se nepodařilo v žádném jiném díle překonat. (Skrblík)


5. Diablo II (Matt Uelmen)

194 bodů (10 hlasujících), ukázka

- Každý act má svou unikátní hudbu - nejraději mám kytarové témata z toho prvního (navazující na hudbu prvního dílu), ale i další akty nabízí atmosférickou hudbu vhodnou pro své herní prostředí. (Zoltan)
- Soundtrack jako celek je opět masterpiece, daleko za ostatními pak hudba k 1. aktu. Opět platí to stejně a to sice, že dokonale pasuje do hry, atmosféry, je to temné, podmanivé, právě jako Diablo. (krudd)
- Hudba z Diabla 2 nemá slabé místo. Je to emocemi nacpaný proud precizní orchestrální hudby, kterou když zaslechnu, mám chuť znovu hrát. Navíc jsou všechny motivy zapamatovatelné a nikdy se neopakují. A celé to funguje i mimo hru - dá se poslouchat i třeba při programování. Pro mě jednoznačný vítěz. (Kwoky)
- Trochu elektro, trochu kytary, dost tribal bubnů a ze všeho nejvíc pořádná porce hutné atmosféry temného světa Diabla. Ani předtím, ani potom se D1 či D3 nepřiblížili vrcholu který dvojka vytyčila, jediný kdo se dostal na dohled byl sám skladatel Matt Uelmen když zkusil hudbu pro Torchlight a poté (stejný princip jako u D1=>D2) Torchlight 2, kde zdokonalil vše co mohl. Ale zpátky k D2. Samozřejmě nejsilnější skladba je Tristram, která je také nejoblíbenější, bylo by však škoda přehlížet i ostatní skvosty ze soundtracku (a to jak ofiko, tak ještě delší neoficiální). (MartyMcFly)


4. Beyond Good & Evil (Christophe Héral)

198 bodů (12 hlasujících), ukázka

- Krásně jímavá muzika, která mě vždycky dojme - v kombinaci s hopsajícími zvířátky a pohádkovou akční adventurou je to zaručená husí kůže (Walome)
- Hra je skvělá po všech směrech, ale soundtrack jí ještě přidává. Písničky skvěle dokreslují atmosféru a dají se poslouchat i mimo hru. Mé nejoblíbenější: „Propaganda“ a Mammago's (rikuhahl)
- OST plné výrazných melodií (na song hrající v kantýně v Hillisu si asi vzpomene každý, kdo BG&E hrál) a příjemných vzpomínek. (Ronik)


3. Fallout (Mark Morgan)

217 bodů (18 hlasujících), ukázka

- Naprosto úžasný a nezapomenutelný soundtrack, který dokonale dotváří atmosféru jednotlivých lokací i světa Falloutu. Je z něj cítit ona temná a beznadějná atmosféra postapokaliptických USA. Každá skladba je unikát a nestáva se, že by se mi v paměti slévali do jedné. (Malignus)
- Pro post-apokalyptickou hru si snad ani nedokážu představit lepší hudbu než takovou, jakou nám naservíroval Mark Morgan. Temné, sžíravé, stísněné, depresivní, ... Syntezátorový základ, sem tam břinknutí klapky piána, pár tónů kytary, začátek bubenického pochodu, fičení větru, šelest, tisíce dalších nesourodých zvuků, které jsou smíchané tak bravurně, že spolu tvoří naprosto jednolitý celek. Fallout je sám o sobě skvělá hra, je to ale právě hudba, která mu dodává ještě zcela jiný rozměr. I tohle je jeden z důvodů, proč monumentálně pojatý Fallout 3 zdaleka nemá podobnou atmosféru jako "staré Fallouty". (kurcatovium)
- Sympatický depresivní ambient. (Javor)
- V případě Falloutu tvoří hudba minimálně polovinu jeho úžasné atmosféry; dodnes mi přebíhá mráz po zádech, když si pustím City of the Dead a vzpomenu si na Necropolis. (MCZ)
- Pokud se někdy ocitnu v postapokalyptické pustině, chtěl bych, aby mi při putování hrál do uší Mark Morgan. (Ronik)


2. Planescape: Torment (Mark Morgan)

256 bodů (19 hlasujících), ukázka

- Hudba Planescape: Torment vybočuje z řady fantasy soundtracků stejně vítaným způsobem, jakým to dělá i samotný setting. Zvuk je dostatečně pestrý, nechybí ani industriální motivy, ale především - téma smrti jako kdyby rezonovalo celým soundtrackem podobné vzduchu rozeznívajícím všudypřítomné dechy. (MCZ)
- Soundtrack Torment miluji stejně jako samotnou hru. V jeden okamžik dojme krásnou melancholickou melodií, aby vzápětí ohromil monumentálním nástupem. Především však vždy zapadá do světa Planescape i vyprávěného příběhu, který prohlubuje o další rozměr. Mark Morgan za něj zasluhuje nesmrtelnou slávu. (Saruman)
- Planescape: Torment - predevsim diky uzasnym skladbam jako Deionarra's Theme, Catacombs battle a zremixovanemu Vivaldimu v podobe skladby Civic festhal. (fingon)
- Tohle sice mimo hru moc neposlouchám, ale těch pár skladeb které ano (samozřejmě v čele s Nameless One Theme), tak ty mi přijdou takové zároveň epické i komorní (osobní) (jako ostatně sama hra). Když jsem ve hře slyšel poprvé (a podruhé, potřetí a nevím kolikrát ještě) Trias Theme, tak jsem prostě musel přestat hrát a jenom poslouchat. (TombSpirit)


1. Mafia: The City of Lost Heaven (Vladimír Šimůnek, VA)

453 bodů (37 hlasujících), ukázka

- Kvalitně odvedený soundtrack, hudba dobře dokresluje scény. Kvituji zařazení i několika dobových kousků (rikuhahl)
- Kdo nezná alespoň jeden song z Mafie? Táhlé tóny při jízdě, v intermezzech nebo i jen úvodní znělka, to vám zabrouká i ve tři hodiny ráno kdekterý český pařan. Nehledě na to, že je to taky skvělá hra. (Fatality)
- počul som ho minimálne 100x a stále v tom môžem pokračovať. (CJ)
- Výtečná originální dobová hudba, která neomrzela. Vývojáři si dali záležet na celé hře a i hudebnímu podkresu byla věnována velká péče. (Hrdlodus)
- Tenhle soundtrack jsem slyšel asi nejvícekrát. Perfektní výběr dobové hudby i vynikající scénická hudba jsou vždy balzámem pro moje uši (Sasakr)
- Osobně tento soundtrack beru jako to nejlepší co se v herní hudbě vytvořilu, dokážu ho poslouchat i mimo hru a to se cenní. (Indian)
- Rízo česká mafiánska hra, ktorá mi učarovala pred mnoho rokmi. Okrem hry mi zostala hlboko v pamäti aj hudba, ktorú si púšťam, pískam, spievam a niekedy aj hrám s kapelou. Vymenovávať známe perly ako La Verdine, Minor Swing, Belleville a chlapcov z Caravany by bolo ako nosenie dreva do lesa. Všetko sú to známe klasiky, ktoré netreba ani opisovať - stačí si ich vychutnať počúvaním! Pri jazde dobovými autami mestom mi vyčarovala úsmev na tvár práve Belleville alebo Minor Swing. Pri úteku pred strelbou naopak rytmické La Verdne. Nahrávky sú krásne autentické a je v nich vidieť umenie. Češi jednoduše umí! (Hellrampage)
- Podkresová hudba vytvořená přímo pro Mafiu i dobové songy dotvářejí atmosféru a nutí mě pořád vzpomínat na ty skvělé zážitky ve hře. Vynikající. Navíc melodii ze "zdrhací uličky" používám jako vyzvánění na mobilu. (Kwoky)



Žebříček skladeb

(Umístila se především hlavní témata.)

Battlefield 1942

3 hlasující, ukázka

Diablo: Tristram

3 hlasující, ukázka

Fahrenheit (Angelo Badalamenti)

3 hlasující, ukázka

Max Payne 2: The Fall of Max Payne

3 hlasující, ukázka

Sid Meier's Civilization IV: Baba Yetu (Christopher Tin)

3 hlasující, ukázka

Assassin's Creed II: Ezio's Family

4 hlasující, ukázka

Duke Nukem 3D: Grabbag

4 hlasující, ukázka

The Elder Scrolls V: Skyrim

4 hlasující, ukázka

Halo: Combat Evolved

4 hlasující, ukázka

Max Payne

4 hlasující, ukázka

Metal Gear Solid

4 hlasující, ukázka

Super Mario Bros.

4 hlasující, ukázka

The Operative: No One Lives Forever

4 hlasující, ukázka
- Co na této skladbě už léta miluji je přirozeně její chytlavost. Nicméně do top trojky si získala cestu hlavně tím, jak naprosto dokonale vystihuje celou hru. Moc dobře si pamatuji, když jsem tu dekádu zpátky NOLF rozjel vůbec prvně v životě a toto začalo hrát v menu. Přestože jsem byl ještě malý neznalý caprt, podle té skladby jsem soudil, že se bude jednat o nadmíru inteligentní, promyšlenou a v prvé řadě vtipnou hru. Že to bude hra přesně podle mého gusta. A to přesně NOLF je. (j.calling.2bad)

Planescape: Torment

4 hlasující, ukázka

Deus Ex: Human Revolution

5 hlasujících, ukázka

Mafia: The City of Lost Heaven

10 hlasujících, ukázka
- Krásná a propracovaná melodie, při zaposlouchání a troše představivosti sdělí příběh vlastní hry. (rikuhahl)
- No a Mafii by byl samozřejmě hřích nezmínit. Přestože main theme dvojky považuji za kvalitnější kus hudby, ani zdaleka k němu necítím takovou úpřímnou lásku, jako k tomuto. To už zase vychází ze samotných her a jak velké části mého hráčského života jsem s nimi strávil, ofc. (j.calling.2bad)

The Elder Scrolls III: Morrowind

11 hlasujících, ukázka



Další internetové žebříčky


Diskuze ke článku

@Tulareanus (04.08.2013 22:44): Umíš číst taky mezi řádky? Nenápadná hra neznamená jen "jé, o týhle jsem v životě neslyšel", ale taky třeba "hm, zkusim to, asi mysteriózní kriminálka, třeba to bude fajn" a nabobtná mi až na "jedna z nej her, co jsem kdy hrál".

Každopádně tady už ani nejde o to, že bych ti měl něco vysvětlit, jako spíš o to, že nejsi ochotný (či schopný?) respektovat cizí názor.
@novoten (04.08.2013 22:17): Čiže ak si ty nečítal herné spravodajstvo, tak je hra automaticky nenápadná? Tento konsenzus ti príde akože úplne normál? :) Čiže skladba musí byť epicá, aby bola nápadná? Nie je to skôr o tom, či je melodicky výrazná alebo či nie je ambientná, minimalistická a v úzadí?
@Tulareanus (04.08.2013 18:18): Nevím, co je zrovna na mém komentáři k Fahrenheitu takový problém. Teoreticky hra mohla v době vzniku být ohlášena dopředu, ale já vážně nečtu každý den herní novinky, natožpak v době 2005, že ano.

A stojím si za tím, že soundtrack působí nenápadně, protože to určitě není od začátku nějaká burácivá óda třeba právě typu Modern warfare, které tak rád zmiňuješ. Působí citlivě, pomalu a až v pozdějších pasážích je výrazný.

Spokojen?
@Tulareanus (04.08.2013 20:55): Stále je to však legitimnější, tedy pouze jedna skladba renomovaného autora, než vybrat GTA nebo Mafii na základě nepůvodní hudby.

Aneb jak to je vyřešeno u hc101 žebříčku.
First off, most licensed music was not allowed. This was to avoid the smart asses that would pick licensed tracks and avoid the face-palming type of things you'd see when, say, a Guitar Hero game would win a Best Soundtrack of the Year awards.
@M.a.t.t. (04.08.2013 19:57): Veru, pokiaľ viem, tak Zimmer zložil len generické hlavné témy a tým je ho práca hasla. Je to podobné ako s angažmá Šimúnka pri Mafii, ak nerátame hlavnú tému, ktorá bola zapamätateľná, tak ostatné boli čisté nenápadné zvuky, zatiaľ čo atmosféru tvorili staré americké hitovky.
Hlavne ma mrzí, že komentáre niektorých uživateľov jasne ukazujú, že nemajú jasno ani vo faktoch - jeden príklad uviedol Tulareanus, ďalej stojí za zmienku všeobecná mýlka, že soundtracky Modern Warfare 2 či Crysis 2 zložil Hans Zimmer, hoci sa na nich autorsky podieľal minimálne. (čo mohlo pomôcť aj ich umiestneniu v rebríčku)
@Tulareanus (04.08.2013 18:52): Jen, myslíš původní Myst, Riven, Exile nebo Relevations?

Já se zatím nedokáži zcela rozhodnout, zda jsou lepší ty první R. Millera nebo pozdější již zcela profesionální Walla a Larkina. OST Rivenu a Exile však jistě patří do TOP30 nejlepší herní hudby.
Sakra, tak abych nemystikoval, martymu jsem to nepsal, i když jsem měl ten pocit. Ale to význam toho komentáře nemění. Pardon.
@Tulareanus (04.08.2013 18:52): Popisuješ to skoro jako kdyby tenhle žebříček měl znamenat konec světa :-) já konkrétně taky nejsem žádnej hudební guru a i jsem na to martyho upozorňoval, ale stejně chtěl, abych hlasoval a myslím, že takových případů bylo víc. Taky nechápu, proč se např. AC 2 nebo Crysis 2 umístilo tak vysoko, ale je to názor většiny.

Zajímavý by ale byl ten seznam všech nominací, jestli se to dá nějak nabídnout v texťáku nebo jiným formátu.
@90210 (04.08.2013 18:43): Jasné, každému sa páči niečo iné, no napriek tomu, to ukazuje aj prípadnú kvalitu rozhladenosti a vkusu a zároveň (ne)pochopenia zadania. Mne by nevadili veci, ktoré by som sám si nepúšťal. Určite by sa našli aj soundtracky, ktoré uznávam, napriek tomu, že si ich nepustím pravidelne alebo ich nejak extra neobľubujem. No práve na špecializovanej stránke by sa malo ísť viac do hĺbky a až na to, že sme zvyknutý, že cz/sk komunita obľubuje tvorbu Black Isle a starú tvorbu BioWare, tak je to v mnohom rovnaké, ako keby si ten rebríček tvorili čitatelia nejakého bulvárneho magazínu. Aj tá absencia Mystov. V živote som žiaden Myst nehral, ale tá hudba je neskutočná a polovica tých generických somarín, čo tu v tej tabuľke sú, tomu nesiaha ani po päty. Aj ten Mass Effect 3 je na facepalm . :)
@90210 (03.08.2013 17:40): Mňa najviac irituje, keď sa zas posudzuje výhradne podľa toho, aké obľúbené sú tie hry, čo na tento prípad úplne sedí. Potom človek naozaj nemôže čakať akúkoľvek rozmanitosť a inšpiráciu rebríčkami z hľadiska toho, čo ešte nepočul/nehral. Potom sa Mafia II dostáva na 18. miesto a Fahrenheit je kdesi za polovicou.
+ tie komentáre užívateľov možno bol pôvodne fajn nápad, ale tie bláboly čo tam číta človek v praxi a pravidelne nedávajú zmysel. To už je horšie. Toto je ďalšia perla:
FAHRENHEIT "Nenápadná hra, která se stala srdcovým kultem. A nenápadný soundtrack, který ve správných okamžicích napíná k prasknutí a v jiných dojímá téměř k slzám. (novoten)"
Nenápadná hra?? To sa ešte dá prežiť, hoci to bolo verejne známy AAA produkt, ale nenápadný soundtrack? Práve ten soundtrack je tam od prvého momentu výrazný, či už zo samotnej poslucháčskej stránky alebo hudobným obsadením. Zaujímalo by, čo je potom nápadný soundtrack...najnovšie rádiové hitovky, ktoré lezú človek na nervy už pri prvých tónoch?

A hanba, nie je tam ani jeden quest for glory, hoci by strčil do kapsy väčšinu soundtrackov, či už pestrosťou danej hudby, vystihnutím konkrétnej scény/prostredia (človek ani nemusel hru hrať, aby si vedel predstaviť, čo má daná téma symbolizovať) a určite aj menej predvídateľné než úžasné a generické Call of Duty: MW.
btw: Tiež nerozumiem, prečo sa tak vysoko umiestnil prvý MGS, keď celá hra má asi 3 melódie, ktoré sa striedajú v tempe, miesto ostatných MGS, ktoré mali soundtracky už o poznanie pestrejšie a vycibrenejšie.
Dobrá práce! Rozhodně se nebudu pouštět do debaty o vypovídací hodnotě žebříčků, resp. co mělo a nemělo být na jakém místě... Ale zajímalo by mě úplně něco jiného.

Nebyl by k dispozici seznam všeho co ti kdo nahlásil???

Mě by právě zajímaly ty méně známé věci, které se tudíž těžko mohly umístit v žebříčku, ale pravděpodobně bych tam našel (a nejspíš nejenom já) věci které neznám a můžou to být skryté perly.
Škoda, že se neobjevilo víc her z roku 2012. Právě ty v závěru zmíněné Hotline Miami, Fez, Journey (!!!) a FTL. Máme tu naštěstí Far Cry 3.
Jak říkám, 1/3 lidí hlasovala pro Mafii, důvody pro to že jí dali tolik hlasů měli určitě různé.
@90210 (03.08.2013 17:40): Tak, OST PST, alespoň u nás, je jedno z nejpřeceňovanějších. Mimo hlavního motivu je hudba z Falloutu a Zorků podstatně rozmanitější a samostatně poslouchatelnější.
@Tulareanus (03.08.2013 15:18): Je to trochu blabol no, ale ja uz jsem se naucil bejt na cizi vkus fakt tolerantni. Hudba z Mafie neni nic vyjimecnyho, na druhou stranu treba OST z Planescape To(u)r(na)ment me z Morganovy tvorby vzdycky prisel zdaleka nejslabsi, malokdo ale hral Zork Nemesis a Zork Grand Inquisitor...
LOL. Nemala by Mafia vyhrať aj anketu o najlepšiu adventúru, RPG, simulátor, stratégiu, logickú hru, šport, závody, FPS a logický rýchlik? Ja len, že podľa všetkého je asi tak relevantná tá anketa a hlasujúci. Hlavne tá skleróza hráčov, kde mnoho soundtrackov je z posledných rokov, zatiaľ čo klasické hry od Sierry a Lucasarts nula bodov (a to sú len príklady(, zatiaľ čo je to plné generického symfonického odpadu. Well done, guys. Ale tak, kto by čakal niečo viac, že?

Najviac ma dostal komentár od Hellrampagea k Mafii: "Pri jazde dobovými autami mestom mi vyčarovala úsmev na tvár práve Belleville alebo Minor Swing. Pri úteku pred strelbou naopak rytmické La Verdne. Nahrávky sú krásne autentické a je v nich vidieť umenie. Češi jednoduše umí! " Hej, vymenuje zahraničné klasiky od Djanga Reindherta a spol. a napíše češi umí. :D A čo znamená slovo rízo? :D Slovo vytvorené rýdzo pre DH.cz? :) Už chápem, prečo je niekedy lepšie "viac hudby a menej slov". :)
Viac by sa hodilo premenovať rebríček na najobľúbenejšie alebo najpopulárnejšie, lebo takto je fakt na facepalm. Ale kedy vlastne nejaký rebríček dopadol kvalitatívne dobre, že? Doteraz mávam nočné mory z toho, čo dokázali zlepiť rolling stone, pitchfork, game informer alebo IGN.
@Wolverine (03.08.2013 14:42): Hlasovat dnes, i já bych tam Commandos 2 šoupnul, páč jsem asi až před měsícem náhodou pusti ost na youtube a nevěřil jsem vlastním uším, jak může mít válečná hra skvělou hudbu.
@90210 (03.08.2013 10:55): Quake jednička dostal 2 hlasy (2 a 5 bodů), dvojka si vedla líp a dostala se až sem, mňo.

Já tu ten zdrojový soubor mám furt otevřený, tak se klidně ptejte a rád vám řeknu si vedla vaše oblíbená hra.
Trochu me prekvapuje, ze se neumistil Quake, Reznoruv OST byl ve svy dobe na poli pocitacovych her prevratnou zalezitosti.
@Drolin (02.08.2013 20:42): Mě to přijde nastejno, jak u Japonských, tak tady u Západních si všímám opakování. Čím víc jich slyším, tím víc si vážím těch nejlepších, kterých je malé množství.

Zase Japoncí vydávají daleko víc soundtracků, takže počtem budou mít víc než na Západě. Ale na celkovej počet "kvalitních" ? Tak nastejno bych řekl.
@Dan9K (02.08.2013 20:00): Japonská hudba má velmi dobré poměry u jejich titulů, tedy skoro každá jejich hra (70-80 procent) má velmi dobré OST, u západních je to 20-25 procent. Tudíž jejich jistá ignorace ostatní hudební tvorby je poměrně logická.

Nicméně jsem zde chtěl umístit jejich PC žebříček, který pro čtenáře DH má větší informační hodnotu.

Tím nejpřesnějším je však asi hardcoregaming žebříček, ve kterém jsou ty největší váhy herní hudby zastoupeny zcela (Chrono Cross, Umineko, Castelvanie, MGS, FF, Mega Man a Ys).
@Drolin (02.08.2013 16:05): tyhle japonský žebříčky. Jsou do sebe tak zahleděný, až je to smutný. A přitom Japonci v hudbě nedělaj (až na velmi malé výjimky) nic jinýho, než že kopírujou Evropany.

Taky jsme mohli mít první Mafii, druhou Botaniculu, třetí Horký léto a čtvrtýho Poldu :-)
@Eru (02.08.2013 10:36): Mohli, ale nezapojili. Výsledky voleb se také nepřepočítávají počtem oprávněných voličů, ale počtem platných hlasů...

Schválně si spočítej, jak by se umístila hra, pro kterou by všech 120 lidí hlasovalo na prvním místě, ale v DH by měla 1 000 000 hodnocení. A jak by se umístila hra, pro kterou by hlasovalo 5 lidí na desátém místě, ale v DH by měla jen jedno nebo žádné hodnocení. Co ti vyšlo? Hausnumera, což se stává vždycky jsou-li použita vzájemně nesourodá data. Proto propadla Mafie s účastí 10% oprávněných voličů, zatímco voliči Umineka měli podle hodnoceni v DH účast 100%, ale klidně se mohlo stát, že by ji volilo 6000% voličů!

Raději se každý rozejděme do svého ústavu s konstatováním, že i dva renomovaní odborníci mohou mít na stejnou věc zcela odlišný názor :-)
A jedno poměrně zajímavé hlasování japonských hráčů.
(ze zápaní hudby pouze těžké váhy v podobě Still Alive/Want You Gone, Dragonborn a Baba Yetu)
Taky se podělím:

1. Gabriel Knight 3: Blood of the Sacred, Blood of the Damned http://www.youtube.com/watch?v=eRnwNde2hXs http://www.youtube.com/watch?v=Ak9BfA4RZyc

2. The Witcher http://www.youtube.com/watch?v=2AdAfy1V0to http://www.youtube.com/watch?v=y4ZyNoHwC1k

3. Gray Matter http://www.youtube.com/watch?v=3u5G_V0NjBQ http://www.youtube.com/watch?v=I1SqHBEK2PQ

4. Outcast http://www.youtube.com/watch?v=L2S5w86wxCk http://www.youtube.com/watch?v=eIjwkdk1VNs

5. Prince of Persia: Warrior Within http://www.youtube.com/watch?v=CJe_22XxvMI http://www.youtube.com/watch?v=nwxTH2ymE3c

6. Alice: Madness Returns http://www.youtube.com/watch?v=AOP26WOOMbc http://www.youtube.com/watch?v=IyE7tHojDl0

7. Legacy of Kain: Soul Reaver 2 http://www.youtube.com/watch?v=x0-Zdq0JXpI http://www.youtube.com/watch?v=KIwwWj3RFL0

8. Vampire The Masquerade: Bloodlines http://www.youtube.com/watch?v=znc1m36BYng http://www.youtube.com/watch?v=hAbYQaymuJ4

9. Dark Souls http://www.youtube.com/watch?v=mvvFnR0kJFw http://www.youtube.com/watch?v=PfUPKTVFZEw

10. Heavy Metal f.a.k.k. 2 http://www.youtube.com/watch?v=nLgKScgooOg http://www.youtube.com/watch?v=hD4pLDXl6jU
taky si přisolím polívičku. Moje top

1, Ultima Underworld II - http://youtu.be/Pckflv4HPkk, http://youtu.be/yLtEUcgOlrQ "Hudba v UUW2 je o snoubení nadání pro kompozici s budováním lehce ponuré atmosféry uvěznění kdesi v kobce pod středověkým hradem. Hudba vznikla za týden času, složili ji Dan Schmidt a Seamus Blackley."
2, The Elder Scrolls III Morrowind - http://youtu.be/ZWuNf4gxwuM "Krutý hlavní song, za kterým se skrývají další atmosferické skladby. Autorem je Jeremy Soul."
3, Lord of the Rings Online - Shadows Of Angmar - http://youtu.be/IbnF7WmrtaY, http://youtu.be/zt6SXWufYWM "V Lotro soundtracku je nejen slyšet inspirace filmovým ztvárněním Pána prstenů, ale i hudební motivy připomínající někdy irskou hudbu a někdy orientální hudbu. Autory jsou Stephen Digregorio, Chance Thomas a další."
4, The Secret Of Monkey Island SE - http://youtu.be/_fj5pIpjS14
5, Torchlight - http://youtu.be/XVnRj3mxlKA
6, Baldur's Gate - http://youtu.be/ZP7vWiaxw7Y
7, Battlefield 1942 - http://youtu.be/Eq0iRO7rH_0
8, Loom - http://youtu.be/7ZXRkfIVjsc
9, Theme Hospital - http://youtu.be/MAzWQThLc8k
10, Machinarium - http://youtu.be/03l0ksPHYG4

Bylo těžké rozhodnout pořadí, zvlášť na prvních 3 místech. Hudbu Morrowindu miluju, na hudbě v Ultimě Underworld II jsem vyrostl a v onlajnovce Lord Of The Rings Online Shadows Of Angmar je hafo hudebních špeků pro lotrofily .-).

Peace!
@GodOfTheSick (02.08.2013 10:25): Není pravda, že se jich nikdo neptal. Všichni uživatelé databáze se mohli zapojit.

Řeknu ti to jinak: Součet počtu bodů nominovaných her je defacto popularita daného soundtracku. Počet hodnocení hry v DH profilu udává popularitu hry. Takže ve výsledku je popularita soundtracku dělena popularitou hry. Proto to NENÍ míchání jablek s hruškami.
@Eru (02.08.2013 02:22): Logické by to bylo, pokud by jsi těch zbylých 99 hráčů hry B (kolemjdoucích) nezařadil do svého výpočtu. Na jejich názor se nikdo neptal, přesto byli započítáni do výsledku jakoby hlasovali způsobem - OST hry B se nám nelíbí. Pak by hra B měla místo 0,1 správný přepočet 2 (10/5). Pokud mělo být smyslem přepočtu odstranit popularitu a vyzdvihnout kvalitu, tak měla být měřena na vzorku lidí, kteří se zúčastnili ankety a ne z úplně jiných statistických dat (počet hodnocení).
Marty McFly> tak jsi to nakonec přece jen dal :) Gratuluji a děkuji! Teď snad začnu zase i věřit na Ježíška...