Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Final Fantasy VII

86
121 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
31.08.1997 PS1
09.03.1998 PC
02.06.2009 PS3PSP
28.08.2012 Vita
05.12.2015 PS4
26.03.2019 XOneSwitch
Vývojáři:
Square
Oficiální stránky:
http://www.finalfantasyviipc.com/en
Sedmý díl Final Fantasy opět přináší nové univerzum s novými postavami a unikátním příběhem. Jako nájemný žoldák a bývalý člen jednotky SOLDIER Cloud Strife jste najati rebelskou organizací Avalanche, jejíž členy jsou spolu s Tifa Lockhart (specialista na pěstní souboje), Barret Wallace (těžké zbraně) a několik dalších méně významných spolubojovníků, a vaším úkolem je zničení Mako reaktorů vlastněných společností Shinra ve městě Midgar. Ty využívají Mako energii k tvorbě elektrické energie, čímž ale silné poškozují přírodu ve svém okolí. Během putování po zdejším světě (mix fantasy a sci-fi) se k vám také přidá mladá Aeris Gainsborough, zlodějka Yuffie Kisaragi, pilot Cid Highwind a záhadný, v rakvi spící, Vincent Valentine, specialista na střelbu z revolverů.

Final Fantasy VII je RPG hra původem z Japonska. Tedy hlavní devizou jsou souboje v "arénách", kdy se váš tým postaví proti nepříteli a každá postava útočí dle určitého pořadí (odpočítává se čas do akce, ten lze různě ovlivňovat). RPG systém sází kromě klasických statistik hlavně na využívání Materií, vedlejších produktů Mako reaktorů. Ty svému nositeli vždy propůjčují určitou vlastnost (kouzlo, odolnost, zlepšení statistik apod.) a lze je vkládat do slotů ve zbraních či brnění. Jejich kombinace a využití se schopnostmi každé postavy umožňují mnoho různých taktik a způsobů boje. Kromě bojů v arénách se bude hráč volně pohybovat v různorodých prostředích (převážně stacionární kamera a předrenderované pozadí alá Resident Evil) s volně navazujícími CGI animacemi, mluvit s NPC, plnit úkoly... Mezi jednotlivými lokacemi se lze přesouvat pěšmo nebo v dopravních prostředcích po symbolické 3D mapě.

Na hře pracoval dnes již legendární Hironobu Sakaguchi (tvůrce série) spolu s Tetsuyou Nomurou (tvorba postav) a Nobuem Uematsu (hudební doprovod).


Poslední diskuzní příspěvek

Nejlepší hrou letošní E3 byl podle kritiků remake Final Fantasy. To je tak kdyz se objevi skutecna legenda, vsechno jde stranou :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS1 100
Sedmý díl je řadou hráčů považován za to nejlepší jRPG, o čemž jde diskutovat a dlouze polemizovat, pravdou však je, že při hraní pocítíte, že netrávíte čas u obyčejného titulu.

Příběh o pokrokové organizaci Shinra a skupině rebelů Avalanche, která se jí staví na odpor. Shinra vysává ze země energii Mako ze které pochází (a koluje) veškerý život planety, a tím narušuje celkovou rovnováhu. Avalanche v čele s Barretem, Cloudem a Tifou se na počátku snaží ničit jednotlivé reaktory v Midgaru, postupně je ale děj zavede na různá místa při honbě za hlavním záporákem Sepirothem.

Děj je na poměry počítačových her velmi spletitý, a je tím hlavním motorem proč hrát jednen z těch velice dlouhých titulů, který vydrží na jeden až dva týdny intenzivního hraní. Nutno však dodat, že časová investice si zhodnotí v jeden z nejlepších herních zážitků. Především kvalitní sci-fi příběh s velkým množstvím zvratů bude tím, co si po dokončení ze sedmého Final Fantasy odnesete. Ač se autoři nevyhnuli hluchým pasážím, je drtivá část napěchována poutavými videosekvencemi, dialogy ústředních postav nebo vizuálně přitažlivých backgroundů.

Druhým stěžejním prvek mimo příběhu jsou souboje. Jejich počet dosahuje několika stovek, s bossy si střetnete také nepoměrně častěji než v západních role-playing hrách. U nich je nejdůležitější iniciativa (doba než můžete použít další ůtok/schopnost), limity (speciální ůtok) a kouzlení za pomoci Materií. Materie se vkládají do zbraní či brnění a můžou vytvářet různé kombinace. V pozdější fázi, především v místech kde je vysoká koncentrace random encounterů však zábavnost jde stranou, jelikož trojka v čele s Cloudem v klidu rozmázne kdejakého soupeře, sloužícího jen ke zvýšení bodů zkušenosti.

Technická stránka je i po letech výborná. Jednotlivé lokace mají svůj specifický ráz, ručně kreslené a následně vyrenderované pozadí nepostrádají atmosféru. Jedinou výtku si zaslouží postavy složené z několika polygonů, ale po pár hodinách si ani nevzpomenete, proč jste si na ně stěžovali. Samostanou kapitolu je soundtrack mající něco přes stovku delších nahrávek. Jednodušše je výborný i na samostatný poslech. Na ukázku například Cid´s Theme a Gold Saucer.

Nádherná hra, kterou by každý fanoušek žánru měl vyzkoušet, a třeba i změnit názor na tuto odnož RPG.

Pro: příběh, předrenderované lokace, délka, soubojový systém, hudba, tuhá obtížnost

Proti: pár maličkostí

+26 +27 −1
  • PS1 100
Final Fantasy VII, kolik hodin jsem vlastně obětoval jedné z nejlegendárnějších a nejlepších her všech dob? Nevím, ale časomíra se mi už dvakrát zastavila na 99 hodinách a jistě nejsem jediný. Koneckonců vyšly tři další hry s touto číslovkou a její postavy jsou dnes známy v celém herním světě.

Putování v kůži Clouda začíná nenápadně. Jeho úkolem je zničit reaktor společnosti Shinra vysávající z planety Mako, jakousi životní energii. Vše se samozřejmě zamotá a po opuštění Midgaru, ústředního města Shinry, je jasné, že nic není jen černé a bílé. Cesta za hlavním záporákem Sephirothem je napínavá a neobsahuje žádná hluchá místa. Pořád se něco děje a smrt Aeris je i dnes jeden z nejsilnějších herních okamžiků.

Osobně si myslím, že bojový systém s pomocí různě kombinovatelných materií, patří stále k těm nejlepším (snad jen moderní část série Persona se mu vyrovná) z jRPG. Možností, jak upravovat kouzla a schopnosti, je nespočet. Je pouze na vás, kterým směrem se budete ubírat. „Vysávání“ z FFVIII se může jít klouzat. Dnes mi trochu vadí, že v aktivní partě lze mít pouze tři postavy.

K hudbě stačí napsat jediné: Nobuo Uematsu. Ze široké nabídky si každý jistě najde svou oblíbenou melodii. Jedinou výtku mám k hlavní battle theme. Celkem rychle se oposlouchá, což je důvod, proč mám radši hudbu od Megura v sérii Megaten, který je minimálně v tomto ohledu lepší.

Grafika vypadá pořád k světu. Různorodým a detailním prostředím se pohybují pouze z několika poligonů složené postavičky, nezapomeňme, že se jedná o rok 1997. V boji FFVII vypadá přeci jen lépe. Efekty summonů a nejlepších kouzel jsou nádherné, i když časem poměrně neúčinné.

Obtížnost je spíše na nižší úrovni. Závislá je hlavně na materiích, které hráč zrovna používá. Problém nastává u postgame obsahu. Kdo chce porazit nejtěžší bossy, musí jednoduše pobíhat dokola a grindovat v náhodných soubojích. Naštěstí se to netýká hlavního příběhu, takže nováčci žánru nemusí mít strach.

Sedmý díl Final Fantasy byl bezpochyby průlomovým. Nejen pro hry obecně nebo jRPG, ale i pro mnoho hráčů včetně mě. Poprvé jsem byl připoután k televizi a „fandil“ postavám v ní. I po těch letech stále občas přemýšlím, jaký je vlastně vtah trojice Clous-Tifa-Aeris.
+16
  • PC 100
Dámy a pánové, představuji vám jednu z mích nejoblíbenějších her všech dob a také mé snad první dohrané RPG - legendární Final Fantasy VII ! ^.^ . No a teď si zase můžete pustit jinou pecku, na čtení kometnáře ^.^/. Tak. Muhaha!

A o čem ona hra je? V kůži mlčenlivého, trochu popudlivého Clouda stojíte bok po boku s členy rebelské skupiny Avalanche bojující proti organizaci Shinra e.p.c., která vysává z Gaiy, matičky zemi, tzv. Mako energii, která je v podstatě krví a duší země.

Příběh je naprosto skvělý. I v dnešní době najdete těžko takto kvalitní příběh. Podání všech postav, jejich psychologie a rozvinutí (i záporáků) je nevídané. Celkově je ve hře 9 hlavních postav, které můžete mít v týmu (max. 3 charaktery) a u všech máte možnost zjistit jejich historii, jejich radosti, starosti a sny. Zajímavé je i to, že zjistíte i spoustu věcí i o vašich nepřátelích, jejich příběh, jací jsou a i oni si získají vaše sympatie. Rozuzlení a zvraty ve hře vás udrží stále v pozoru a budete chtít vědět, co se dále ještě stane. Ani jeden charakter v celé hře mi nebyl ukradený...

A nyní grafická stránka hry... Samotný vzhled postav v dialogovém "stavu" není nijak líbivý, nicméně pozadí hry to vynahradí a dále musíme brát zřetel na to, že to byla první hra v sérii, co se předvedla v 3D kabátku na PS1. Souboje her jsou už na oko lahodnější. Mě se osobně tento styl a ztvárnění líbilo a nemám k němu výhrady...

Bojový systém nabízí velmi mnoho kombinací kouzel, posílení brnění a zbraní - toho dosáhnete používáním tzv. Matérií.

Celá hra má v sobě spostu miniher, detailů, co vám hru okoření, jako možnost chování Chocobů, které můžete pářit a získat tak lepší Chocoby (jako zeleného, černého, zlatého apod.) a s ním například vyhrávat v závodech či se s nimi dostanete na utajená místa na mapě. Samotná "honba" za získáním ultimátních zbraní pro vaše charaktery a používání Limitů postav mě ohromně bavila.

Hudba je naprosto úžasná a jedna z nejlepších OST, co jsem slyšela. Před panem Nobuo Uematsem klobouk dolů.

Hra opravdu toho dokáže nabídnout mnoho. Sice v této době už asi těžko někoho osloví, těžko říci, možná jsem zaujatý hráč, nicméně tahle hra je opravdu moje srdcovka a klady má nezměrné...
+16
  • PC 100
Epičtější než Mass Effect a parádně hratelné i po 13 letech od vydání. Tedy pokud překousnete random encounter(opravdu nesnestelným se stává teprve až ke konci hry:-) a „krabičkové provedení postaviček.
FF exceluje hlavně v podání pocitu „velkého dobrodružství“ - nejdříve osvobozujete město, chvíli se pak touláte po přilehlém okolí, poté slezete hory, dostanete písečné vozítko, překonáte moře a oceány – hra se pokaždé vytasí s něčím novým a dojem „postupu“ a výsledků vašich snažení je podán asi nejlépe, jak jsem to u RPG her viděl.
Samotné charaktery jsou sice klišovité, ale pevná ruka vyprávění je i přesto zvládne podat zajímavě a plnokrevně. Potěší také vkusně uděláné backgroundy (pozoruhodná je hlavně práce s perspektivou) a Uematsova hudba. Celkově asi nejlepší zachraň-svět dobrudružství, co jsem měl čest hrát.
+11
  • PC 100
Absolutně geniální hra na úrovni těch nejlepších literárních či filmových děl. Nikdy jsem u hry nezažil takové vtažení do příběhu a ztrátu kontaktu s realitou jako v tomto případě... Nádhera a mé naprosté TOP 1.

Pro: Vše

Proti: Nic

+8 +9 −1