HoMaM III: The Restoration of Erathia, třetí díl série, je tahová fantasy strategie s hodinami a hodinami obsahu jednoho i více hráčů. Z historického pohledu tento díl charakterizuje přechod od ručně kreslené grafiky, která byla alfou a omegou předchozích dílů, k tehdy moderní renderované grafice.
Hlavním prvkem hry jsou, jak z názvu vyplývá, hrdinové. Hrdinové jsou de facto kontejnery pro skupiny jednotek, umožňující přesuny v herním světě. Hrdinové vedou bitvy, sesílají rozličná kouzla, svým jednotkám propůjčující bonus k útočné a obranné síle, případně, z titulu artefaktů a druhotných schopností, také bonus k rychlosti a magické odolnosti. V bitvách, které připomínají šachy s náhodnými prvky, se jednotky stejného druhu zobrazují jako jedna s údajem o počtu. Čím početnější oddíl, tím silnější je jeho útok. Téměř každá jednotka má nějakou zvláštní schopnost. Některá útočí dvakrát, jiná má 20% šanci odvrátit negativní kouzlo na ni seslané, či úplně jiná připoutá nepřátelský oddíl k zemi tak, že se nemůže přesunout. Klíčovou roli ve hře hrají města. Slouží jako hlavní zdroj jednotek a zlata. Vedle zlata je ve hře dalších šest surovin. Jedná se o dřevo, kamení, rtuť, síru, krystaly a drahokamy a jsou potřebné především pro stavbu budov, čímž je podmíněn růst pokročilých jednotek. Ve hře existuje osm typů měst, každé s potenciálem produkce sedmi jednotek ve dvou úrovních (základní a vylepšené). Podmínkou vítězství není vždy rozdrcení protivníka. Někdy je cílem dobýt město, jindy porazit bojovníka ve stanoveném časovém limitu.
Hlavním tahákem HoMaM III je zpracování jednotek, měst, kouzel a herního světa jako celku. V tom existuje řada neutrálních budov, každá s nějakou více či méně důležitou vlastností. Jelikož hra svůj obsah zpřístupňuje postupně, i po odehrání mnoha set hodin se hráč dozvídá něco nového.
Do roka od vydání byly uvolněny dva datadisky s podtituly Armageddon's Blade a The Shadow of Death. Později, prostřednictvím Game4u, vyšla základní hra spolu s oběma datadisky pod názvem Heroes of Might and Magic III Complete.
V roce 2015 byl vydán remake hry (ovšem bez datadisků) pod názvem Heroes of Might & Magic III: HD Edition.
@H34D (10.05.2025 11:03): HOTU možná časem vyzkouším, vypadá fakt dobře, ale rád hraji hry prvně v jejich původní podobě, než je začnu nějak módovat.
Lepší save bohužel nemám, všechny jsou už skoro z konce a poté, co jsem od nich ty itemy získal.
Ten vliv tam 100% je, protože tam byly i neutrální jednotky z datadisků. Jako u Titan's Thunder bych ještě věřil, že to mohl nějak složit (tam těch artefaktů není tolik a dostal jsem se k němu později), ale aby během snad měsíce nebo necelého měsíce měl složené i Dragon Father (měl ho v podstatě hned jak jsem ho poprvé potkal), to už mi přijde skoro nereálné. To bych musel mít fakt kurevskou smůl, resp. AI kurevské štěstí, ale kdoví. Jako je docela vtipné, že hned první mapa co zapnu a stane se tohle :).
Je fajn, že v kampani ten vliv datadisků ale není, kampaně si dohraju a scénáře možná budu hrát už s HOTU mno.
Lepší save bohužel nemám, všechny jsou už skoro z konce a poté, co jsem od nich ty itemy získal.
Ten vliv tam 100% je, protože tam byly i neutrální jednotky z datadisků. Jako u Titan's Thunder bych ještě věřil, že to mohl nějak složit (tam těch artefaktů není tolik a dostal jsem se k němu později), ale aby během snad měsíce nebo necelého měsíce měl složené i Dragon Father (měl ho v podstatě hned jak jsem ho poprvé potkal), to už mi přijde skoro nereálné. To bych musel mít fakt kurevskou smůl, resp. AI kurevské štěstí, ale kdoví. Jako je docela vtipné, že hned první mapa co zapnu a stane se tohle :).
Je fajn, že v kampani ten vliv datadisků ale není, kampaně si dohraju a scénáře možná budu hrát už s HOTU mno.
Pro: Námět/příběh, grafika, hudba/zvuky, atmosféra, variabilita měst/jednotek/kouzel - je toho moc
Proti: horší balanc multiplayeru