Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death

31.03.2000
85
170 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

The Shadow of Death je po Armageddon's Blade druhým datadiskem HoMaM 3. Vyvažuje sílu jednotek a hru obohacuje o sedm kampaní, více než tři desítky scénářů, sedm nových typů terénu a dvanáct skládaných artefaktů. Distribuce obsahuje základní hru, nikoli však datadisk Armageddon's Blade. Příběhově jsou kampaně The Shadow of Death prequelem Restoration of Erathia. Ústřední postavou je nekromancer Sandro, manipulátor, jehož posláním je ovládnout svět.

Hlavní herní modifikací je představení skládaných artefaktů. Některé vylepšují základní schopnosti jako útočnou a obrannou sílu, jiné se týkají kouzlení, posilují produkci surovin či jednotek nebo zvyšují možnosti pohybu v herním světě. Ke složení je nezbytné shromáždit dva až osm vybraných jednoduchých artefaktů. Jinou změnou je chování hradního příkopu, který nově přítomné oddíly zraňuje v každém kole. Nové typy terénu povyšují kouzla příslušné školy magie na expertní úroveň nebo zasahují do morálky či štěstí. Přiložený editor map byl rozšířen o hromadné kopírování.

Ruku v ruce se základní hrou a prvním datadiskem byla hra později Game4u uvolněna jako Heroes of Might and Magic III Complete.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
V pořadí druhé rozšíření třetích Heroes of Might & Magic tentokrát nepřináší žádnou novou frakci, ale především nové kampaně, plus pár další drobností.

Pro mě jsou tím nejdůležitějším zmíněné kampaně a těch je tu celkem 7, jejichž příběh se točí kolem necromancera Sandra. Líbí se mi jak postupně hraji za všechny strany, tedy nejprve za hrdiny, kteří mají od Sandra za úkol získat potřebné části artefaktů, jen aby je Sandro následně podvedl. Později dojde i na hru za Sandra se sestavenými artefakty a nakonec opět za původní hrdiny, kteří se nakonec musí proti němu spojit.

Obtížnost prvních map kampaní mi přišla přívětivá, ale později začalo celkem přituhovat zhruba stejně jako v případě prvního rozšíření Armageddon's Blade. Zvláště pak v některých misích, kdy jsem byl soustavně napadán nepřáteli, kteří byli schovaní za jednosměrným teleportem nebo za branami, za které jsem se nemohl dostat. Bylo tedy potřeba počítat se soustavným přepadáváním od soupeře z různých míst. Moje klasická taktika s jedním hlavním a nejsilnějším hrdinou s magií země a Town Portalem je zde opravdu nutnost. Celkem pak zamrzí fakt, že mi hra na konci prvních kampaní tvrdí, že si hrdina přenese svoje skilly a kouzla do dalších kampaní. To ale není pravda, protože hrdinové sice později měli příslušný level, ale skilly měli náhodně nagenerovány.

Co se týče dalších přídavků tohoto rozšíření, nové artefakty a jejich skládání jsou zajímavou novinkou. Pak jsou zde nové typy terénů, které přinášejí nějaké výhody či nevýhody. Na ty jsem přicházel tak nějak náhodou a spíše mě štvalo, když můj silný kouzelník najednou nemohl kouzlit, ale zvykl jsem si. Zbytek jsou už jen drobnosti, které jsem prakticky ani nepostřehl.

Celkově hodnotím rozšíření nadprůměrně hlavně díky kampaním, které jsou skutečně povedené. Není to vždy jen o tom porazit všechny nepřátele, často dojde i na časový limit. Zamrzí ale absence Confluxu z prvního rozšíření v kampaních, přitom tam představené speciální jednotky jako sharpshooter či enchanter zde jsou. Škoda.
+17
  • PC 85
Druhý datadisk tvoří nejlepší tahovou strategii všech dob konečně kompletní. V prvé řadě přináší 7 masivních kampaní, které svou obtížností možná nepřekonají Armageddon's Blade, ale herní zábavy nabídnou minimálně stejně. Shadow of Death bohužel nepřináší žádnou novou rasu a celkově změn, které pocítíme v multiplayeru je dosti málo, ovšem jedná velká tady je a jmenuje se generátor náhodných map. Po generátoru jsem toužil už od dob Age of Empires II, protože scénáře se rychle opotřebují a v multiplayeru pak není co hrát. Konečně tak s protivníky můžete hrát neustále nové a nové mapy bez strachu, že je bude váš nepřítel předem znát. Škoda jen, že ani ten generátor není zdaleka dokonalý a občas vám může před hrad postavit hromádku vylepšených vampírů, či partu zuřivých pit lordů a pak nezbývá nic než dát re-game... Ovšem co bychom našemu milovanému Heroesu neodpustili, že?

Pro: Pořádná dávka nových a zábavných kampaní, generátor náhodných map.

Proti: Žádne signifikantní inovace, generátor náhodných map nepracuje vždy správně.

+11