Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Easter eggy

Ostatní

Je zřejmé, že autoři vsadili na rozmanitost hry, danou především tím, že mnoho kreatur ve hře má nějakou speciální, často i unikátní vlastnost (např. lich „death cloud“, pegas tlumení magie, pit lord oživení na démony), jež je stručně popsána v popisku jednotky (k dispozici v boji i mimo něj). Mnoho jiných herních elementů však není takto zdokumentováno, kupř. imunity chrličů (gargoylů), stejně jako hráč může postrádat přesnější vysvětlení (matematické vyjádření) některých bonusů (specializace hrdiny, působení artefaktu nebo specifikum bojiště); zcela samostatného pojednání potom může být hodno, jak je dán výsledek, když více takových jevů působí současně (např. štěstí a bonus za útok s rozjezdem).

Velmi detailním záběrem těchto herních mechanik se zabývá wiki heroes.thelazy.net.
Restoration of Erathia (základní hra) má 7 kampaní o 3, 3, 3, 4, 4, 3, resp. 3 dějstvích. První 3 kampaně jsou dostupné ihned po instalaci, čtvrtá a pátá až po odehrání prvních 3, šestá až po odehrání počátečních 5 a do sedmé lze vstoupit jen po úspěšném absolvování všech předchozích 6. Poslední kampaň je bonusová.

Armageddon's Blade (první datadisk) obsahuje 6 kampaní o 8, 4, 4, 4, 3, resp. 4 částech. Žádná kampaň není bonusová a každá z úvodních 5 je k dispozici hned zpočátku. Přístup k závěrečné sadě misí je naopak podmíněn zvládnutím celé pětice předcházejících.

Shadow of Death (druhý datadisk) čítá 7 kampaní o 4, 4, 4, 5, 4, 12, resp. 4 kapitolách, z nichž uzavírající je bonusová. 4 kampaně s nejnižšími pořadovými čísly jsou hratelné bez požadavků na postup ve hře, každá další vyžaduje dokončení všech předchozích.

Podmínky přístupnosti kampaní nepřesahují rámec jednotlivých her, tzn. po zakoupení datadisku lze hru jeho kampaní zahájit bez nároku na postup v základní hře. Postup v kampaních se nevyznačuje v instalaci hry, nýbrž v uložených pozicích; mezi rozehráním a dohráním kampaně s výhledem odemknutí jiné (s vyšším pořadovým číslem) nelze na jinou (již disponibilní) přepnout. Bonusové kampaně jsou specifické tím, že o jejich existenci se hra „zmíní“ až tehdy, když jsou dostupné k odehrání. Zajímavostí je, že žádná kampaň bez omezení na vstup ve smyslu vět předešlých není za nemrtvé.

(Game4U 6, březen 2001)