Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Heroes of Might & Magic III: HD Edition

59
30 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > tahová strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
29.01.2015 PCiOSAndroid
Vývojáři:
DotEmu, New World Computing (původní verze)
Oficiální stránky:
https://www.ubisoft.com/en-gb/game/heroes-…
Legendární Heroes se vrátili! Heroes of Might & Magic III- HD Edition je remake třetího dílu, všeobecně pokládaného za pomyslný vrchol série. Hlavním tahákem předělávky je grafika překreslená do vysokého rozlišení podporujícího širokoúhlé monitory, dále pak multiplayer s integrovaným Steamworks a Steam achievementy. Datadisky nejsou součástí této předělávky.

Během sedmi kampaní (jedna kampaň obsahuje 3 a výjimečně i 4 mise) nahlédnete na celý konflikt v Erathii z několika rozličných úhlů .Tento systém funguje pro vtahující vypravování děje, jelikož se v příběhu mísí kampaně kladných národů s těmi zápornými a během každé se hráč dozvídá další a další informace o probíhajícím dění. Mimo kampaně je dále přítomno zhruba 50 šarvátkových map a intuitivní editor, ve kterém lze vytvořit mapy vlastní.

Hraní se dělí na tahy rozdělenou strategickou a bojovou část. Hlavní dění se odehrává na strategické (zpočátku neprobádané) mapě, po níž cestujete s hrdiny. Ti reprezentují celé armády a v rámci tahu mají omezený "dojezd". Zabíráte budovy (hrady, doly, neutrální budovy pro rekrutování jednotek) a bojujete s nepřátelskými jednotkami. Podstatné je udržet si svá města a porazit hrdiny ve službách nepřítele a nepřijít přitom o hrdiny vlastní. Některé mise či šarvátky ale mohou mít i jiný cíl, například obsazení nějaké neutrální budovy na mapě, vytvoření určitého počtu bojové jednotky- například šesti černých draků.

V bitevní části se hra přepne na plochu bojiště. Hrdina se boje přímo neúčastní, pouze přispívá svými statistikami ke statistikám podřízených jednotek (7 pozic pro přidělení jednotek) a jednou za kolo (sérii tahů jednotek obou stran) může vyvolat kouzlo z knihy kouzel (za předpokladu že hrdina ovládá magii). Za každý vyhraný boj poté hrdina získává zkušenosti, ty zvyšují hrdinovu úroveň a při postupu na vyšší level je hrdinovi dovoleno naučit se další schopnost (například diplomacii, magii ohně, nekromancii...), která dále vylepšuje schopnosti hrdiny. Ke statistikám hrdiny pomáhají také na mapě se nacházející artefakty, velmi často hlídané neutrálními nepřátelskými jednotkami.

Pro samotné najímání jednotek jsou důležitá zejména držená města. Tato města se postupně musí vylepšovat za získané suroviny, abyste měli přístup k jednotkám vyšší úrovně. Tak jako mají hrdinové 7 volných pozic pro jednotky, mají i města celkem 7 typů jednotek, každá lze také ještě 1x vylepšit na vyšší úroveň.


Poslední diskuzní příspěvek

To je nějaká chyba, že ani po dokončení tří kampaní se ti neodemkne ani jedna z tří zamčených kampaní? Jak mám tedy udělat aby se mi odemkla…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 15
Heroes III je velký pojem. Pro mnohé se jedná o dosud nepřekonanou tahovku, která nějakým zázrakem vystihla perfektní mix mezi budováním, bojem, magií, taktikou, vyvážeností a hlavně zábavou. Pro mě osobně představuje cca top3 hru, ke které se pravidelně vracím od vydání její Complete edice (Game4U březen 2001), takže není žádným překvapením, že remasterování této klasiky po 14 letech upoutalo pozornost mnoha hráčů, zejména těch starších. V podobné situaci stálo dříve remasterování velikána Age of Empires II a to se příliš nepovedlo. Změny totiž povětšinou jen kopírovaly HD modifikaci, kterou vytvořili fanoušci mnohem dříve a poskytli ji zdarma. Světe div se, Heroes III je na tom vlastně úplně stejně, parta ruských hlavounů již před pár lety vyvinula Heroes 3 HD mod, který obohatil hru o spousta užitečných vylepšení nejen v grafice, ale hlavně v ovládání. Jak tedy obstojí oficiální HD edice oproti původní verzi s fanouškovským HD modem?

Graficky oficiální Heroes III HD edice boduje, rozdíl oproti původní verzi je patrný, grafici v Ubisoftu opravdu všechno znovu překreslili a animace vylepšili. Nyní je Heroes hladší, zaoblenější, možná trochu pastelovější, ale stále stejně přehledný a příjemně strohý (žádné 3D kraviny, díky kterým nepochopíte, kam vlastně můžete jet a která cesta je kratší). Ale co dál? Můžeme přesouvat armádu mezi hrdiny jedním klikem? Můžeme rozdělovat jednotky na oddíly po 1 podržením jedné klávesy? Nemusíme odklikávat otravná vyskakovací okna se sebranými kouzly? Můžeme si v boji zobrazit dojezd nepřátelských jednotek? Nebudu muset zase počítat kostičky (pardon, hexy) jak dement, že? Většina vylepšení z free HD modu v oficiální HD edici chybí, ale sakra proč? Když už kopíruju, tak, kurva, pořádně, ne? Jo, klucííí, vy jste asi nechtěli vypadat jako plagiátoři, tak jste to raději dojebali a chcete za to 15 éček…Přesouvám armády a všechno trvá dýl, nevím jak to popsat, jakoby to všechno reagovalo pomaleji, je tam delay nebo mám málo FPS? Protože samozřejmě na předělané modely v malování potřebuju 2 jádra a půl gigovou grafiku. Jdu do boje a do piče, proč jsou ty animace tak pomalé? Pikemane, s tímhle tempem nikoho neopícháš, strč si to kopí do prdele, ale rychlejiii, z toho čekání mě svrbí koule.

Vyjíždím z boje a něco mi nesedí, proč má můj hrdina jen 4 sloty v kabátu, zašili ti pátou kapsu, chlapečku? Je fajn, že ti v Ubisoftu překreslili ksicht, ale kde máš bráchu z Confluxu? A jo, Heroes III HD edice nemá dva datadisky, no to si děláte prdel? Takže vy jste nesehnali zdrojáky na datadisky? A to mě má zajímat proč? Omlouváte svoji neschopnost? Tak víte co, dejte výpověď a běžte na pracák. To je v pohodě, fakt, můžete jít do mama hotelu a osmého přijde socka, takže na pivínko se najde. Pokud profesionální vývojářské studio, které chce za hru zaplatit, řekne: „sorry, neumíme do hry přidat datadisky“, tak ať táhnou do hajzlu. Chci si dát s kámošem hru a nemůžem si ani vygenerovat mapu. Musíme si ji vygenerovat v původní Heroes 3 verzi a třeba si ji ještě nechat převést do RoE pomocí fanouškovského scriptu, protože Ubíkům-debílkům je to jedno. Multiplayer na steamu nevylepšuje staré známé problémy s připojením, pouze vám gentlemansky připomene, že si máte povolit porty, takže se vlastně nedokáže vyrovnat ani volně dostupnému GameRangeru.

No, to je ojeb, to je prostě jakoby někdo vzal obludné, několik týdnů nemyté dildo africké velikosti XXL a vrazil ho Kwokymu přímo do prdele. Vážně, čtete správně! Nestačí, že tomu chudákovi vyhořel byt, je to jako by mu Ubisoft podpálil bejvák, podřízl psa a po tom všem si ho ještě zavolal k sobě do velína, kde by z úst generálního ředitele zaznělo: „Jo, tak ty si udělal turnaj pro členy databáze her a za výhru jim kupuješ hry? Tak na, Headovi koupíš tohle.“ a ukážou na zem. Tam leží hovno, z kterého se ještě trochu odchází pára. No fakt, je to jakoby někdo mezi kabely položil ultra tlustý kabel. Leží tam škaredý průjem přímo uprostřed kanceláře generálního ředitele. Kwoky se nechápavě skloní, nevěří svým očím a v ten moment to přijde. Zezadu, pěkně ze zálohy, přiběhne grafik, který hrdě napsal do traileru „30.000 hours of work“ a s rozběhem Kwokymu vrazí dildo až do hladkého střeva. Au, chudák Kwoky vůbec neví, co se děje, upadne na zem a naříká: „Bože, proč? Co jsem komu udělal? Proooč?“ Ale jak tak leží vedle toho hnusného stočeného lejna, všimne si, že na boku má malý nápis. V slzách bolesti a nekonečné agónie ho začne pomalu číst, písmenko po písmenku. Hnědým písmem na hnědém podkladě se tam rýsuje: Heroes of might & magic III: HD edition. Bezvládně a zdrceně ležící Kwoky jen bezmocně vydechne: „zase mě dostali…“

HW: Minimum: 2 GHZ CPU, 2 GB RAM, GF 8800/Ati HD2900 / Doporučeno: C2D 2 GHZ, 3 GB RAM, 512 MB VGA
+28
  • PC 65
Tak předělávka legendy Heroes 3. Tomu není co vytknout přeci ne? Bohužel ale je. A není toho zrovna málo.

V první řadě co bije do očí je absence obou výborných datadisků. Bez nich hra zkrátka postrádá minimálně polovinu svých kvalit. Chybí zde spousta scénářů, kampaně a nové město a jednotky. Hráč který by předchozí Complete edici nehrál si těchto nedostatků nevšimne, jenže takhle hra cílí především na veterány série.

A tak sem si všiml všech drobností co mi zde schází jako je nemožnost dat jednotky ke střežení surovinových dolů, že hradní příkop nezpůsobuje poškození, že některé jednotky nemají vlastnosti a schopnosti které v kompletní edici již měli. Navíc z nějakého záhadného důvodu hra spadne, pokud bráníte svůj hrad a není v něm přítomen žádný hrdina, a je jedno jestli prohrajete nebo vyhrajete.

Jsou zde i jistá pozitiva v tomto vydání. To je větší rozlišení, vyhlazenější sprajty,lokalizace a stále jsou to ty staré dobré Heroes. Jenže nejsou kompletní. Teď jen otázka zda kupovat či ne. Pokud máte Complete edici nemá cenu do tohoto vrážet peníze. Mě to hraní baví a má to pro mě, hodnotu hlavně v tom že to mám na Steam. Co se týče datadisků tak ty mi sakra chybí a mám dojem že Ubisoft je časem nějakým zázrakem dodá, ale nechá si je samozřejmě dobře zaplatit.
+17
  • PC 20
Co můžete pokazit když se pokoušíte o remake legendy... ?
Verze HD se omezila jenom na základní hru a to byla největší chyba jakou mohli vývojáři udělat! Datadisky a nedej bůh fanuškovskou verzi odignorovali úplně. To ale nestačilo a přidali další obrovskou chybu, kterou totálně pochovali remaster s přívlastkem HD a to fakt, že neudělali generátor map. Už nevím kam dál se dá zajít, škoda takové nadějné práce...

Muselo jich to stát hodně času no očividně vedení projektu, se rozhodlo jít do remaku, ne jako fandové série, ale prostě a jednoduše chtěli vytřískat nějaké peníze od zarytých fanoušků, který si žádnou hru s názvem Heroes of Might & Magic nenechají ujít.
Jenom natrefili na sektu hráčů, která takovéhle pokusy neodmění a verze HD byla jednoznačně největší propadák roku na Steamu a já ve své škodolibostí tleskám a raduji se.

Nic jiné si tenhle počin nezaslouží a jenom malé nepřekvapivé doporučení: NECH VÁS TO ANI NENAPADNE ZAKOUPIT ani OMYLEM!!!

Pro: nic

Proti: vše

+4 +7 −3