Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Pralev (komentář):  Expert Earth Magic s Town Portal kouzlem tu hru nerozbíjelo lehce, ale z mého pohledu zásadně.. Také mám HoMaM III velmi, velmi rád. Ale přesně tohle kouzlo je obrovská výhoda pro vlastníka a veliká nevýhoda pro hráče, který jede Might a Town Portal nemá...
@H34D (03.08.2023 15:06): Já si právě říkal, že by to nebylo pirátění, když se to dá hrát proti sobě na jednom PC... ehm :)) Koukám, že se na GOG dá koupit neRemasterovaná edice, tak to asi koupíme a budeme mít svědomí čistý.
@John Mirra (03.08.2023 14:52): Takže se ptáš v podstatě na pirátění. Pirátit hru můžete oba, jeden z vás, nebo nikdo, jak chcete. :) Z jednoho účtu na gogu si přeci hru může nainstalovat i milion hráčů, pokud ta hra ke svému spuštění nevyžaduje aktivního klienta jako třeba v případě Steamu.

Edit: A pokud ho vyžaduje, pak si ten účet můžete půjčovat, tzn. v době, kdy se přihlásí jeden, se druhý odhlásí. Což je v podstatě jen další obdoba pirátění.
Chtěl bych si to zahrát trochu odlschool přes e-maily :) Nevíte někdo, zda to jde takto hrát s 1 hrou? Nebo musí mít oba hráči vlastní kopii?
@H34D: K té zajímavosti o speedrunu, to vypadá že je pouze první kampaň Long Live The Queen za 2m 47s? Pokud je to opravdu chyba tak prosím pošli odkaz na čas k celé hře (nenašel jsem) a zajímavost upravím.
ale stačí odkaz ke koupi té knihy, ne? Přece není všechno zadarmo a už vůbec není všechno na netu...

Ale je vtipné, kam jsme se za ta léta dostali. Jsem psal diplomku o hrách a logicky jsem tam měl skoro všechno online zdroje a měli kecy. Teď je to naopak.
@Kunick (11.06.2023 22:07): Áno, v podstate je to taký plán B, ak nie je možné linkovať priamo na wiki alebo iný informačný online zdroj, kde človek má bližšie info o knihe, tak zapísať knihu a autora normálne ako bežnú citáciu v literatúre.
@jvempire (11.06.2023 21:34): Tak kniha je relevantný zdroj, ale narozdiel od papierového zdrojovania, máme vďaka internetu tú možnosť linkovať. Tým spôsobom sa potom človek aj ľahšie k tej knihe preklikne/dopracuje, ak má záujem. Lebo takto je tá zaujímavosť extrémne vágna "v knihe x sa píše o hre y".
@Tulareanus (11.06.2023 21:15): Máš pravdu trochu jsem se ztratil v těch copyrightech, je jich na jedná stránce 5 :-) Jinak mi kniha přijde jako relevantnější zdroj než web, ale klidně to tak mohu dělat. Jen to už bohužel nemám zpětně jak opravit. Ale osobně mi to přijde nadbytečné, když opravdu čerpám z fyzického média.
@jvempire: Toto mi nedáva zmysel, aby príručka vyšla o rok skôr než samotná hra: "V roce 1999 vydalo nakladatelství Stuare knihu Heroes of Might and Magic III - Oficiální příručka strategie. Hlavním autorem je Tom Ono. Originál vydalo roku 1998 nakladatelství Prima Games."
Navyše pri zaujímavostiach, kde sa odkazuješ na konkrétnu knihu, by mal fakt existovať zdroj ak nie z wikipedie, tak aspoň good reads alebo ak je to možné, stránky vydavateľa. Určite aj všetky tie zaujímavosti ohľadom blood, sweat and pixels by bolo vhodné ozdrojovať.
@Jab (11.04.2023 21:35): Možná by to nemuselo být tak složité, přesně tuhle featuru např. do Starcraftu 2 přidal pouhý patch, tuším. Do Age of Empires 2 Definitive Edition to taky přidali. Spíš jde o to, že pro HoMaM to nemá kdo udělat a asi není ani důvod, když singl se moc neřeší. Už to, že se neustále zadarmo pracuje na multiplayeru je malý zázrak.
@next_ghost (komentář): Jj. Hlavně ty jasné souboje s plebsem, které člověk i tak absolvuje kvůli zkušenostem, jsou časem otravné. A pak závěry velkých map, kdy má soupeř treba tři města proti tvým patnácti. Výsledek je jasný. Přesto počítačový soupeř nenabídne kapitulaci. Právě ta kapitulace plebsu zároveň se získáním zkušeností (jako by je člověk pozabíjel) a kapitulace posledního soupeře při jasném poměru sil... Něco takového by se hodilo v nějakém modu. Ale asi by bylo extrémně složité to naprogramovat. Škoda, hru by to učinilo svižnější.

Proto u mě ani HoMaM 3 těch 90% nepřelezl. Stále může být i lepší tbs strategie. :)
Jsem juknul letmo na to videjko s nejakym tim topakem za cash a ano... s "hranim" to uz nema moc spolecneho :o)
koukal jsem na to video .. dokonce jsem ho uplne studoval .. to je jinej level hrani ..
dekuju ... kouknu na to ve ctvrtek .. jsem ted na chalupe a mam tu strasne slabej signal (a jen mobilni data)
@ntz (04.07.2022 17:58): Ok, mám rád výzvu, uděláme to jak minule. Večer po 20:30 to zahraju živě na streamu, aniž bych se předem podíval. Odkaz na archiv pak edituju do tohodle postu, bude aktivní 14 dní, pak jej twitch automaticky smaže.

Zde záznam: https://www.twitch.tv/videos/1522360416

Pro úplnost, mít 3 města je žalostně málo. A conflux je zásadní pro magie, protože magie země a vzduchu potřebuješ v Duelu co nejdřív kvůli většímu pohybu, který získáš cestovními kouzly. Alkin není tak dobrý hrdina na Duel podle mě, protože ze začátku jsou wyverny užitečnější oddíl a hlavně potřebuješ scouting, abys vůbec viděl, kam jet.
@H34D: nechci te s tim otravovat, pokud se ti nechce, kasli na to .. nicmene kdyby jsi se koukl na tenhle save a rekl mi, co bys presne prvni 3 tydny delal, tak bych ti byl vdecnej ... samozrejme tvoje videa jsou fajn, libilo by se mi ale video, kde bych mel save ze zacatku mapy, abych si to mohl zkusit taky ...

edit: jen abych se doplnil, tak na konci druhyho tydne (127) mam 3 mesta (nemam ten conflux) a v obou fortress mam domecky pro priserky 1-6 a chybi mi castle ... tzn 4tej den lezu z podzemi a pak tam tak nejak bloumam a zabiram vice mene jen external dwellings .. nemam v tom ale zadnej system .. v obou mestech mi chybi city hall (+ capital), protoze defakto veskery penize spotrebuju na nabirani v external dwellings a beru xp z truhel misto zlata
@ntz (01.07.2022 23:56): Při obrovských armádách dokáže být berserk nejlepší kouzlo, ale jeho využití taky není zcela univerzální, navíc proti němu existuje artefakt na imunitu. V porovnání s ostatními nejlepšími kouzly, je to pořád ok. DD v původbím Heroes bylo besmyslné, protože na expert air mohl hráč použít DD 4x denně. Zapnuté tournament rules (fungovalo i před Hotou) však omezují DD na 2x denně na XL mapách a 1x denně na L a menších, což je ok. TP je tedy stále nejsilnější a určitě by menší omezení prospělo. Tvůrci HotA ale již dávno deklarovali, že nechtějí příliš zasahovat do původních záměrů New World Computing, takže mění jen to nezbytné...

PS: Hypnotize ti vadí? To je v poho kouzlo. To co píšeš je vlastně zdvojnásobení efektu. To už je trošku šílené, abys na 30 spell power mohl kontrolovat oddíl s 1500 hp...
@H34D (01.07.2022 22:38): jeste me napada bersekr ... ten ale nerad pouzivam, to je skoro jako cheatovani a pripada mi to kouzlo uplne prestreleny .. podle me by na ten bersekr melo bejt omezeni podobne jako na hypnotize, kde mi ostatne ten vypocet pripada uplne blbe .. aka (10/20/50 + (SP*25)) je proste ptakovina .. spis bych pochopil 10/20/50*SP (nebo neco podobnyho)

taky si myslim, ze je strasne prestrelenej TP a DD .. proste bych to udelal ze TP na base levelu do nejblizsiho mesta, na advanced treba 2x a na expert treba 3x (a nebo nejakej radius) .. DD uplne to stejne, jednou za kolo, dvakrat a trikrat ..

ted delam samozrejme takove stekani na mesic, bavilo by me ale, aby v nove HotA (s factory) trosku vylepsili balance tech magii ..
@ntz (01.07.2022 20:52): Je to trochu složitější, v duelu je specifikum to, že není povolené kouzlo cure a zároveň do finální bitvy by vždy měli mít hráči imunitu proti mass dispell, takže ve výsledku nejdou rušit kouzla. Za takové situace souhlasím, že mass weakness má stejný efekt jako mass stone skin. Ale obecně na jiných mapách to tak úplně neplatí, protože vždycky je lepší si castnout "buff" na své jednotky než nějaký "nerf" na soupeře a to jednoduše proto, že soupeř má možnost si kouzla zrušit před svým útokem. Mass curse je velmi silné kouzlo, ale zrcadlí ho mass bless, který ho naopak zcela překryje, takže to jde i v duelu bez nutnosti rušit kouzla. Proto castit mass curse proti živému soupeři je docela risk a konkrétně v duelu, kde mají hráči 90% pravděpodobnost, že soupeř má mass bless, je to dokonce hloupost. Mass shield dá ve většině situací srovnatelný výsledek a je to bezpečnější cast.

Abych to shrnul - hledáš alternativy k magii země, chápu to, alternativy existují, ale otázkou je, proč něco takového vůbec dělat? Proč prostě nevzít to nejlepší, čímž je magie země...

PS: Když si seřadím nejdůležitější kouzla pro multiplayer na všech mapách, napadá mě: TP, imploze, mass slow, resurrection, DD... Shodou okolností 4 z 5 jsou magie země, přičemž DD se obejde bez magie vzduchu. :) Ty kouzla země jsou nenahraditelné...
@H34D (01.07.2022 14:47): v duelu slow neni (ani haste) a stone skill aka +6 defence se da mirrorovat pomoci weakness na nepritele a shield se da tak trosku emulovat pomoci curse na nepritele (obcas je curse lepsi nez shield a obcas horsi)

je teda samozrejme pravda, ze stone skin a shield je jen jedna magie a na tohle kombo co pisu vyse potrebuju magii ohne a vody obe .. prave ale ja mel vzdy rad kombinace ohen + voda u might hero protoze napr. curse mi pripada skoro i lepsi kouzlo nez shield .. ultimatne weakness da -6 utok coz se rovna 30% pokud je protivnik nad tvou obranou ...

ja samozrejme uznavam a nehadam se, ze magie zeme je diky kouzlum typu town portal a ressurection extremne uzitecna (a mozna i nejlepsi - eg implosion) a magie vzduchu je zase diky cestovnim kouzlum (hlavne fly a DD) strasne uzitecna
@ntz (01.07.2022 10:40): Když mícháš těch více map, tak těžko odpovídat, protože třeba v Duelu není blind ani heal. A magie vody je taky velmi důležitá v duelu (mass prayer + expertní teleport přes hradby). Zatímco v duelu můžeš v pohodě hrát bez wisdom, tak v normálních hrách na jiných mapách s více hrdiny je nesmysl hrát bez wisdom a říkám si, že jsme tohle možná už řešili, mám mírný flashback... I might hero (které jsem taky vždy hrál raději) nutně potřebuje kouzla. Už jen proto, že aby byl dobře využitý, potřebuje ta cestovní kouzla (TP, DD) a pak samozřejmě v boji potřebuje taky něco kouzlit. Tím, že si záměrně nevezmeš wisdom získáš 1 volné místo pro další vlastnost - ale pro jakou? Co může být důležitějšího než high level kouzla? Nic. :)

A pokud bych čistě teoreticky srovnával jen kouzla 1-2. levelu napříč magiemi, tak země má asi stejně nejlepší (slow, shield, stone skin).
@H34D (01.07.2022 07:55): jako je jasny, ze zrovna ten duel se bez zeme (a vzduchu) rozumne hrat neda, kdyz ho hrajes jen s jednim hrdinou a vlastne co nej-efektivnejsi presuny je klicova cast hry ..

co se tyce tech kombinaci, tak ja hodne hraju ze mam mighty hero bez wisdom, typicky s ohnem nebo s vodou, kdyz mam artefakty na rychlost jednotek, tak pouzivam hromadny curse a hromadny bless a pak po zbytek boje si vystacim s blind a s heal kdyby chtel kouzlit nekdo na me .. takovyhleho hrdinu supportuje magic hero s town portalem a se zemi co mu doplnuje jednotky ve mestech .. tohle je samozrejme extremni priklad .. proste casto hraju might heroes bez wisdom a pokud nemam wisdom, tak pro might hero mi ty vsechny magie pripadaj docela dobry, tam proste zeme nema vyhodu ..
@ntz (30.06.2022 21:28): Jo, tak tomu (dotazu) rozumím, klidně napiš kombinace, které tě zajímají a já ti odpovím. V Heroes určitě žádný swag nemám, originální přístup jsem měl k některým jiným mapám před více lety, nicméně hra se neustále posunuje, existuje řada hráčů, kteří mají Heroes jako full-time job a uživí se tím (např. Lexiav, s kterým mám několik videí). Tzn. aby člověk držel krok, musí je v podstatě kopírovat. Jakýkoli jiný (originální) přístup zdaleka nevede k tak dobrým výsledkům. Konkrétně v Duelu je magie země a vzduchu nejdůležitější vlastnost, a proto i mapa vždy obsahuje Conflux města, aby si hráči mohli postavit univerzitu a magie si koupit, v případě, že jim nepadne sama. Konkrétně Resurrection ani Imploze v Duelu není, ale jde pouze o ty cestovní kouzla. Bez advanced town portalu nejde rozumně hrát. To ale možná proti AI tolik nepoznáš, protože AI ti přeci jen nezvládne vyjet na střed mapy a ohrožovat ti různé hrady (na což bys musel reagovat právě tím, že by ses portoval do různých míst na mapě).
@H34D (30.06.2022 20:37): ja koukam na tvoje videa ... zajimaji me casto ale kombinace, ktery ty nehrajes .. ja, protoze to hraju v singleplayeru, ty kombinace hrat muzu, prestoze by mp byly treba uplne na prd .. mam jeste jednu otazku (radsi se ptam, nemam cas to studovat a koukat na hodiny videi jinejch lidi)

to co ty prezentujes, dalo by se rict, ze to je tvuj styl ? tvuj heroes swag a nebo takhle hrajou (protoze jinak to nejde) vsichni ? ty proste vsechno smerujes hodne k magii zeme .. casto proste hraju mighty hrdinu co ma treba ohen a nebo vodu jako hlavni skill a kdyz mi prijde zeme, tak si ji nevezmu .. samozrejme chapu tu logiku, ze zeme ma town portal a implosion a vzduch ma zase cestovni kouzla .. nicmene otazka zni - da se to hrat i jinak nez se zemi v hlavni roli ? (jasne, chapu, je tam i resurection atd, zeme ma ta kouzla urcite dobra)
@ntz (30.06.2022 15:56): Já myslím, že provádět speciální operace proti AI je v pohodě, obecně ty mapy typu Jebus Cross se hrají v 90% jako singleplayer, takže to dokáže zabavit i jen proti AI.

Ohledně stráží si to pochopil přesně, říká se tomu "universal break", tedy stačí porazit jeden a pak můžeš klidně až do báze protivníka. Co se týče popisu typické hry, není lepší se podívat na ta moje videa? :) Já sice zveřejňuju ty podařené, ale pořád vcelku odpovídají standardní hře. Ono vše záleží na tom, jaké rasy proti sobě hrajou, např. standardem každého města proti Castle je vždy rush a je třeba běžné, že hráč za Castle na konci 3. týdne začne přicházet o hrady, ale pokud přežije do 141 a upgradne si ve svém startovním hradě archanděly, dorovná statistiky hrdinů, tak je schopen soupeře ze svého území vyhnat a mít výhodu, nebo rovnou porazit, pokud dojde na bitvu... Více tedy opravdu záleží na těch rasách.
@H34D: diky ... uz mam tu novou verzi .. trenuju jen proti AI ..

mam jeste jednu otazku ohledne "house rules" pro ten Duel - myslim ze v tom videu o mape Duel jsi rikal, ze je proste povinnost zabit jednu straz a pak muzu volne preletavat a preteleportovavat se .. Plati tohle i kdybych chtel vstoupit do biomu protivnika ? nemohl bys mi prosimte zkusit napsat jak vypada takova typicka hra z pohledu tydnu proti dobremu protivnikovi .. Ja jak hraju proti te AI, tak se treningove snazim odvest dobrou praci v prvnich 3 tydnech a vetsinou tu hru ukoncim nekdy kolem 6-8 tydne, ze proste jdu a denacifikuju protivnika (bud mi strci nos doprostred a nebo si ja dojdu pro nej do jeho biomu)