Hitman 2: Silent Assassin je pokračováním předchozí hry Hitman: Codename 47 a druhým dílem dnes již ikonické série stealth akcí s bezejmenným nájemným vrahem, označovaným pouze jako Agent 47, v hlavní roli. Vydavatelem hry byla společnost Eidos Interactive a o soundtrack se postaral hudební skladatel Jesper Kyd.
Hra volně navazuje na konec předchozího titulu. Agent 47 již skončil s povoláním nájemného zabijáka a pracuje jako zahradník pro kněze Emilia Vittoria na italské Sicílii. Ten je však unesen a únosci za jeho propuštění požadují vysoké výkupné. Agent 47 proto kontaktuje svého bývalého zaměstnavatele ICA, mezinárodní agenturu pro zprostředkování nájemných vražd a nabídne svoje služby za informace o únosci. Ani po jeho okamžitém vypátrání a zabití ale Vittoria nenajde a musí tak hledat dál a zároveň plnit úkoly pro ICA v Rusku, Asii i na Blízkém východě.
Na začátku vybraných misí, nejčastěji prvních v určité lokaci, si hráč nejprve projde briefingem, kterým jej provází hlas prostřednice agentury Diany, obsahující informace o cíli, místě, zabezpečení a poté vybere vybavení. Mezi vybavení patří mnoho druhů střelných zbraní od kulometů až pro postavu Agenta 47 typických dvou pistolí ráže .45, takzvaných Silverballerů. Některé je ovšem třeba do sbírky nejprve přidat jejich získáním v akci. Nechybí ani žánrově typické tiché zbraně jako škrtící struna, chloroform ale například i japonský meč katana. Další zbraně je pak během mise možno nalézt na předem smluveném místě, typicky například objemné odstřelovací pušky. K ruce jsou ovšem i další užitečné věci jako dalekohled, paklíč na otevírání zámků, tlumiče výstřelů apod. Při přechodu mezi misemi ve stejném prostředí je pak nutné si vystačit se zbylou výbavou z předešlé akce.
Jednotlivá nasazení se odehrávají jak uvnitř budov, kupříkladu ambasád či mrakodrapů, tak v otevřených prostranstvích parků nebo ulicích měst. Ve většině případů je pak hlavním úkolem fyzická likvidace jisté osoby, ale i zajištění předmětů, včetně třeba citlivých dokumentů. Prostory či osoby jsou ve většině případů hlídány bodyguardy, armádou a podobně, a pro vstup do některých lokací je potřeba zajistit si převlek, vstupní kartu nebo jiné povolení. Cílem je též splnit všechny dané úkoly s co možná nejtišším postupem a nevyvolávat poplach či podezření, což může vést až k útoku na hlavního hrdinu nebo zpřísněné bezpečnostní opatření a ztížení dalšího postupu. Velmi důležitou schopností je proto také plížení, při kterém se lze protivníkům neslyšně přiblížit za záda, a možnost ukrývat těla obětí. Cest ke splnění úkolů je v drtivé většině více a zahrnují i otravu cíle či likvidaci na dálku odpálenou výbušninou. Způsob průchodu úrovněmi, kterých je přes dvě desítky, má také vliv na celkové hodnocení a případné odměny.
Titul je možno hrát na několik obtížností, které upravují jak výdrž nepřátel, tak ukazatele na mapě či počet ukládacích pozic. Kromě klasického pohledu z třetí osoby je možno přepnout i do 1st person. Za získání nejlepšího hodnocení se odemykají i bonusy ve formě různě zdvojených, vylepšených nebo zdobených zbraní. Silent Assassin byl postupně portován na novější generace konzolí a po dvou letech jej následoval titul Hitman: Contracts.
@mazar1234 (09.08.2014 18:15): Jojo, to je velká pravda. Tam to hlavně bylo jak pěst na oko díky nerozlišení zásahových zón a hlavně malým lokacím. Zrovna u Deus Ex to zamrzelo hodně, ale když to hraješ dneska, tak je to pořád jedna z těch lepších her.
Ale tam se mi hrozně líbil inventář, působilo to na mě futuristicky a divím se, že to nikdo neokopčil.
Ale tam se mi hrozně líbil inventář, působilo to na mě futuristicky a divím se, že to nikdo neokopčil.
Pro: Agent 47, level design, svévolná hratelnost, soundtrack
Proti: Solidně zabugované, pokulhávající AI