Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hitman 2: Silent Assassin

IO Interactive •  Mi'pu'mi Games (X360, PS3)
01.10.2002
02.10.2002
17.06.2003
29.01.2013
09.05.2019
83
334 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Nečekaný úspěch prvního dílu donutil IO Interactive a také Eidos udělat novou hru s plešatým vrahem. A v roce 2002, dva roky po vydání Hitman: Codename 47, to přišlo.

Změny v konceptu nenastaly. Pořád se procházíte po volných mapách a hledáte způsob, jak zabít cíl, přičemž způsobů je vždy několik. Hra má konečně pohodlné ovládání, přibyla možnost savování během mise (podle obtížnosti). Jste motivováni dohrát hru vždy co nejčistěji, protože za nejlepší hodnocení Silent Assassin dostáváte zbraně, ke kterým byste se normálně nedostali. Glacier engine prošel mnoha úpravami. Přibyly dynamické stíny, odlesky a podobné efekty. Silent Assassin byl ve své době poměrně náročný na HW.


Poslední diskuzní příspěvek

@mazar1234 (09.08.2014 18:15): Jojo, to je velká pravda. Tam to hlavně bylo jak pěst na oko díky nerozlišení zásahových zón a hlavně malým lokacím. Zrovna u Deus Ex to zamrzelo hodně, ale když to hraješ dneska, tak je to pořád jedna z těch lepších her.

Ale tam se mi hrozně líbil inventář, působilo to na mě futuristicky a divím se, že to nikdo neokopčil.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Vyšlechtěný zabiják s maximem chladnokrevnosti a minimem vlasů právě ve druhém díle – Silent Assassin – svůj konfekční oblek patřičně zaflákal od krve a zaujal svou variabilitou misí. Ty jsou nejen skvěle navrženy po stránce hratelnostní, ale také po stránce estetické. První díl jsem bohužel nikdy nehrál, ale z doslechu mi bylo řečeno, že se jedná o docela hardcore záležitost, s čímž dvojka mnohem lépe operuje a vyrovnává pomyslné misky vah zábavy a obtížnosti téměř do rovnoměrné polohy. Tišší postup je samozřejmě na hru kovaný a uzpůsobený a správný hráč by měl také touto cestou jít, ale oceňuji i iniciativu autorů hráčům ruce uvolnit a nechat je celý level jednoduše zrasit. Není to sice takový adrenalin a ochudíte se o spoustu skvělého obsahu, ale kosit enemáče jako na žních ve stylovém sáčku s červenou vázankou má také něco do sebe. Vyprávěcí linka se s takovým Max Paynem nedá srovnávat, což však nelze říct o nebesky mrazící hudbě maestra Jespera Kyda. Pro mě osobně nejzábavnější a nejvyrovnanější díl co se hlavních esencí týče.

Pro: Agent 47, level design, svévolná hratelnost, soundtrack

Proti: Solidně zabugované, pokulhávající AI

+21
  • PC 90
Zatímco u prvního Hitmana se jednalo spíše o hardcore záležitost, jenž dokázala hráče nectící stealth postupy velmi frustrovat až odradit, Hitman 2 je mnohem přístupnější hrou pro širší masy. Ne, nechci mluvit o žádném zaprodání se průměru a jednoduchosti, přístupnost a krása Hitmana 2 tkví v tom, jak jsou jeho pravidla pochopitelná a „uchopitelná“, nemusíte být Tom Clancy, abyste po rozmyslu a menší obhlídce prostředí, pochopili, kdy a kde se dá projít bez zpozorování, kam zatáhnout mrtvolu, za koho se převléct a jak potichu opustit místo činu, aniž by se aktivoval alarm… A když už se náhodou něco nepovede, nemusíte hned rozbíjet klávesnici, prostě zbytek mise dostřílite po Rambovsku a příště si dáte větší pozor, život, resp. smrt jde dál!

Mise a prostředí jsou pěkně různorodé, 20 způsobů jak někoho zabít a žádný nespadá do šedivé nudy, vystřídáte všechny možné lokace a všechny možné způsoby jak se kam infiltrovat. Na hratelnosti misí je skvělé, jak „dávají smysl“, Hitman je dost realistický na to, abyste v řadě pasáží u monitoru ani nešpitli, ale přesto je v prvé řadě perfektně hratelný právě proto, abyste se nedostávali do neřešitelných záseků a ze všeho se mohli nějak vylízat. Takto skvělý mix herních ingrediencí se jen tak nevidí, za ta léta Hitman 2 pořád vyčnívá z davu akčních her a já jej nemohu než doporučit i dnešním hráčům…

HW: Minimum: P-III 450 MHZ CPU, 128 MB RAM, 16 MB VGA / Doporučeno: 900 MHZ CPU, 256 MB RAM, 32 MB VGA
+18
  • PC 100
Ačkoliv stealth akce zbožňuju, k Hitmanovi jsem se dostal až dost později ve své herní kariéře. Mohlo za to mé rozčarování z demoverze, kterou jsem hrál před mnoha a mnoha lety. Na doporučení bráchy jsem ale Hitmanovi přece jen dal šanci a nelituji. Nelinearita (zvláště možnosti v misi odehrávající se v Petronas Twin Towers jsou úžasné), zajímavá prostředí (nejlepší asi Petrohrad a Japonsko), hudba Jespera Kyda v podání Budapešťského orchestru, ale hlavně skvělá atmosféra zabijáckého plížení mě dostala. Hodně lidí si stěžuje, že prostředí je chudé, což musím potrvdit, ale hře to dle mého moc neubírá. Co zamrzí, je krátká herní doba (i v případě, kdy se snažíte hrát potichu). I tak ale nemůžu než doporučit!

Pro: mise, prostředí, nelinearita, hudba

Proti: krátké, chyby v AI

+17
  • PC 85
Dnes již klasika stealth akcí. Hitman poprvé v plné síle a konečně s konečným hodnocením misí. Tímto dílem se u mě Hitman stal herní postavou číslo jedna.

Fajnově působí také zpracování stealth vs. akce. Tzn. pokud se Vám líbí plížení a tiché zabíjení nebo tvrdá akce, v Silent Assassin si přijdete pokaždé na své.

Hudební doprovod je úžasný, stejně tak jako prostředí, ve kterých se vyskytnete. Ani v jednom případě nehrozí, že se bude hra v něčem opakovat.

Pro: různorodé prostředí, hlavní hrdina, arsenál zbraní, hudba Jespera Kyda

Proti: slabší děj

+16
  • PC 95
A friend? Have you gone soft, 47?

V rámci rekapitulace všech dobrodružství pana 47 jsem přirozemě pokračoval druhým dílem a hned na začátek píšu, že se sakra povedl:

Graficky hra dnes vypadá pořád dobře - hezký textury, super osvětlení, obstojný modely i realitický pohyby. Lokace jsou stále dostatečně rozsáhlý, obsahují mnoho místností navíc, zaručují více cest k cíli. Podívámě se tak do různých koutů světa včetně Japonska, Indie nebo dokonce návštěvy Petronas Twin Towers v Malaisii.
Zvuky potom skvěle zmákunutý - dabing a především hudba. Jistě nebudu až tak divnej, když prohlásím, že se jedná, myslím si, o jeden z nejatmosferičtějších a vůbec nejkvalitnějších herních soundtracků historie. Jako nejlepší pecky tentokrát volím "Sicily" a skladbu pravidleně mi znící samovolně v hlavě: "Japenese Snow Castle". Velkej respekt za tenhle song.

Styl hry se od jedničky trochu liší: zaprvé je zde hráč výrazněji odměňován, pakliže volí tichou cestu - nejlépe tak usmrtí jen svůj cíl, bez likvidace kohokoli dalšího (s pocitem zadostiučinění se mi to nakonec povedlo, ale místy jen se slušným sebezapřením a dvěma savy). Dále se dost obměnil mechanismus převleků a ten je téměř realistickej - pokud je strážců v lokaci málo a znají se, pak vás lehce odhalí i na první pohled. Civilisté se taky chovají realisticky - někteří si stěžují u strážců, jiní třeba jen utečou atp.

Obtížnost obecně šla, zdá se mi, celkem nahoru, ke konci už je to celkem kumšt, když se člověk nechce dostat do přestřelky. Pravda, zásadně jsem nepoužíval mapu, jelikož se tam zobrazují pozice nepřátel, tak sem si to asi trochu ztížil. Přesto jsem nesáhl po nějtěžší variantě, kde není k dispozici ani jeden save - to mi přišlo moc hardcore i na mě. Nepřátelé teď totiž nechodí rovně po lajnách, ale rozlížej se na obě strany, trasy při podezření klidně mění, chovají se občas doslova nevypočitatelně, není jednoduchý je obejít a už vůbec ne dohnat a omráčit/zabít, aniž by u toho nevydali žádnej zvuk. Lahoda.

Poslední a asi nejvýraznější změnou je, že se z anonymního zabijáka stala poměrně propracovaná osobnost. Tedy někdo, kdo dokáže litovat svých skutků a nést za ně odpovědnost. To mi trochu v jedničce chybělo – tam to byl prostě jen panák/zabiják v obleku.

95% Herní klenot, super napětí, skvělá atmosféra. Kdo jste tento titul vynechali, silně doporučuju dohnat herní znalosti. Já se bavil královsky od začátku do konce i napodruhé…

Pro: HITMAN, MR.47, HUDBA!, dabing, prostředí, obtížnost, délka, tempo hry, STYL

Proti: Někdy nezdravé opakování objektů (tržiště v Indii)

+15