Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Outlaws

80
102 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
01.03.1997 PC
Vývojáři:
Outlaws je klasická FPS, ozvláštněná zasazením do, v době vydání nepříliš obvyklého, prostředí divokého západu. Běží na upraveném enginu ze hry Star Wars: Dark Forces. Pro hru byly vytvořené i CG animace, vyrenderované s použitím speciálního filtru tak, aby vypadaly jako ručně kreslené. Tyto animace uvádějí start každé mise.

Hlavním hrdinou Outlaws je vysloužilý šerif James Anderson, který se vrací domů z obchodu a nachází tam svoji umírající manželku Annu. Zároveň se dozvídá, že jeho malá dcerka Sarah byla unesena bandity, známými jako Matt "Dr. Death" Jackson a "Slim" Sam Fulton, kteří jsou ve službách železničního barona Boba Grahama. Poté, co hlavní hrdina svou ženu pohřbí, rozhodne se znova tasit svoje kolty a vydává se na cestu za spravedlností a za záchranou dcerky.

Prostředí misí se neustále střídá a dojde tak nejen na westernově laděná městečka, ale i na vlak, obrovský mlýn, podzemní důl a tak dále. Co se týče zbraní, k dispozici budete mít nejen pistoli, či obyčejnou brokovnici, ale například i dynamit a dokonce i sniperku, ta se v tomto typu hry objevila vůbec poprvé. Některé zbraně mají i sekundární mód a všechny je nutné i přebíjet. Mimo příběhové kampaně je k dispozici též multiplayer, ale i série pěti speciálních singleplayerových misí, v nichž je James ještě na straně zákona a máte v nich chytat zločince - ať už živé, nebo mrtvé.


Poslední diskuzní příspěvek

Han22 (komentář): Pekný komentár, len s tými Pôvodnými statočnými si ma zmiatol, lebo som myslel, že máš na mysli [spoiler]

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Westernová střílečka, která se stala slavnou především díky tomu "westernová". FPS s tématikou divokého západu (vlastně jakákoliv hra s touto tématikou..) byla do roku 1997, pokud vím, zcela nevídaný jev.
Outlaws rozhodně neoslní grafickým zpracováním, její hlavní síla tkví v příběhu a především v hudbě, která sama hru povznáší o úroveň výše. Herní doba nevyčnívá nad průměr, ovšem výrazně ji prodlužují tzv. "historical missions", které osobně považuji za velké plus. Doporučuji hrát minimálně na střední obtížnost, jinak si hru vůbec neužijete, maximálně vás trochu zpomalí některé zapeklité logické herní situace.

Pro: Hudba, příběh, animované filmové scény, historické mise

Proti: Grafické zpracování, otravné a neustále se opakující hlášky nepřátel, zbraně, málo druhů nepřátel

+25
  • PC 75
Po zhlédnutí zdejšího gameplaye, jsem se rozhodl, že tuto hru už konečně dohraju, a to nejen kvůli fantastické hudbě co tu hraje.

Spustím hru, a vidím předintro, spustím kampaň a vidím další dlouhou animaci. Animacema je hra prolezlá, a je to jenom dobře, protože jsou skvěle vykresleny (má to styl), a hlavně vyprávý příběh. Pravda nic převratného v příběhu nenajdete. Něco podobného jsem už viděl, třeba v Komandu. Hlavní hrdina tu ale zabije o dost víc lidí.

Celá hra je prakticky jenom o zabíjení. V každé misi se prokosíte k nějakému bossovy (který obvykle moc nevydrží), a po animaci jedete dál. Akce spočívá v tom, že někde vykouknete a musíte být rychlejší. Jako v kovbojce. Hrdina tu moc nesnese. Pokud dobře sedne, stačí jedna rána. Všechno ještě komplikuje neexistence quicksavu. Je to opruz pořád ukládat přes menu. Ze začátku jsem totiž dost umíral.

Trohcu mi vadila malá rozmanitost nepřátel. Celou hru kosíte nějaký tři druhy kovbojů. Hra je taky dost krátká. Pokud se tedy nezaseknete u nějaký nepřehledný prkotiny či v občasném bludišti, což byl tehdy standard hratelnosti. Je docela srandovní, že hra, která tenkrát běžela na dva roky starém enginu, byla technicky zastaralá. Dneska už jsou podle mě dva roky v herní historii uplný prd.

I když jsem hru dohrál hodně rychle, nepřestala mě za celou dobu hraní bavit. Na občasné odreagování je to skvělé. Poku tedy překousnete tu gafiku. Ještě je tu ale soundtrack.

18.9.2017: Kvůli skvělému příběhu, jak vystřiženému z Leoneho filmů musím nakonec hodnocení přitlačit do zelených čísel. Motiv "Pomsta a záchrana!"

Pro: hudba, animace, zábavné střílení, akorát obtížnost (na bad)

Proti: málo rozmanití nepřátelé, brzy je po všem, hodně brzy

+25
  • PC --
Snaha dohrát tenhle můj dvacetiletý rest nedopadla úplně dobře. Jedná se o možná nejproblémovější hru, se kterou bych za normálních okolností už dávno seknul. Po vydání na GOGu mi na mojí předchozí konfiguraci s W7 zamrzala už při intru a bylo potřeba natvrdo restartovat počítač. Prakticky šla spustit jen jednou a pak už vůbec. Po přechodu na W10 se situace zlepšila, ale stále jsem se potýkal s věčnými problémy jako pády při uložení, pády při spuštění nebo pády prostě jen tak. Jednou nešel zvuk, podruhé se mi hra spustila v úplně jiném rozlišení než měla nebo se odmítala spustit úplně. Nekonečně pokusy dorazit Outlaws tak ve mě zanechaly spíše hořkost a nasrání.

Ve své době přitom Outlaws přinesl docela neviděný prvek a to částečně otevřený level-design. Druhá mise (nejlepší ve hře) totiž byla součástí dema, s plně přístupným městečkem, kde si hráč mohl zvolit, jestli půjde vlevo, vpravo, středem nebo zadem, jestli proskočí výlohou nebo se zakempí na střeše. V době klasických důmovek tak Outlaws působil trochu jako zjevení. Demo jsem hrál neustále dokola a nemohl se nabažit té volnosti.

Bohužel, né všechny levely se povedly. Jsou tady dva naprosto příšerné kousky (Saw Mill, Mines) a zbytek je spíše průměrný. Jednotvární nepřátelé a občasný podpásový zákys v průchodu taky nejsou věci, které bych kvitoval s nadšením. Naopak soundtrack byl a je stále úžasný a stylové, ručně kreslené, animace mají velký vliv na atmosféru.

Utržené zranění se řídím jakýmsi systémem nahodilosti, kde dostanete brokovnicí do hrudi z jednoho metru a maximálně vás to posune o pět metrů dozadu, jindy vám pistolník se dvěma revolvery uštědří headshot na půl kilometru. I díky tomu je Outlaws relativně obtížná hra. Souboje s bossy mají nepěknou vlastnost, že jdete k zemi na jeden zásah a často se tak stanou spíše snahou o zásah pixelu, který trčí ze dveří nebo zpoza bedny. Navíc jsou tyhle pixel huntingy zakončeny nešetrným naskočením animace a člověk si tak ani nemůže užít pocit zadostiučinění.

Outlaws nezestárnul zrovna s grácií a rozhodně bych ho dneska nemohl nikomu doporučit. Jestli ale existuje nějaký seznam her, které si nejvíce zaslouží remaster, tak tahle FPS od Lucas Arts tam určitě patří.
+23
  • PC 85
Veľmi kvalitná záležitosť, hlavne po príbehovej stránke a nezabudnuteľnej hudobnej, ktorá z tejto hry spravila takmer skutočný "spaghetti western". Je to jedna z tých hier, ktorá dokazuje, že nemusíte mať najnovší engine, top technológiu, aby ste dokázali spraviť zaujímavý, strhujúcu a zábavnú hru (čo v tejto dobe zhodou okolností dokázal aj Duke Nukem 3D). Tak ako v prípade DF, aj v Outlaws vynikal zaujímavý level design. Cesta za pomstou a záchranou vlastnej dcéry ctí všetky zásady svojho "filmového" žánru. Hráč nie je len "hráčom" a teda hru hrá, ale zároveň je aj divákom príbehu, z ktorého nie je znechutený. A to dnes má len málo hier. Zároveň je historickým dôkazom toho, na aké dno klesla LucasArts postupom času. Z ľudí, ktorý dokázali vytvoriť vo svojej vlastnej réžii kvalitné hry, až do dnešných čias, kedy už nedokážu nič.

Čo však treba obzvlášť vyzdvihnúť je výborný soundtrack. Hudbu k, podľa mňa, jednému z najlepších herných soundtrackov skladal Clint Bajakian, dvorný skladateľ LucasArts. Keďže sa jedná o spaghetti-western, Bajakian sa nechal inšpirovať Morriconeho dielom, a urobil to vynikajúco.
Niekedy až dostáva človek pocit, že počúva práve samotného majstra Morriconeho. Čo by inde zrejme nebolo pozitívum, ale k tejto hre, sa táto hudba veľmi hodí. Až na dve ambientné skladby, sa celý soundtrack výborne počúva a funguje aj mimo hru samotnú.

Pro: hudba, príbeh, animácie, level dizajn, je to spaghetti western

Proti: zastaralejší engine je fakt, ale nie výrazná slabina

+21
  • PC 90
Úžasně nadesignovaná westernová fps, jejíž úrovně se mi navždy vryly do paměti. Už jen ta druhá - klasické westernové městečko, jak vystřižené z nějaké eastwoodovky, nebo ta na jedoucím vlaku, s krajinou krásně ubíhající...
K tomu klasicky ručně kreslené animace vyprávějící dojemný příběh, perfektně vystižená hudba (o níž se kdysi v recenzi ve Score rozplýval i sám Andrew), parádní přestřelky (pouze na vyšší obtížnost) a tak dále..
Tohle byla zlatá éra LucasArts, kdy ještě uměli dělat kvalitní hry (jak dokázal např. i Jedi Knight).
+16