Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Garret

Garret

Bernard Dean • Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Outlaws

  • PC --
Snaha dohrát tenhle můj dvacetiletý rest nedopadla úplně dobře. Jedná se o možná nejproblémovější hru, se kterou bych za normálních okolností už dávno seknul. Po vydání na GOGu mi na mojí předchozí konfiguraci s W7 zamrzala už při intru a bylo potřeba natvrdo restartovat počítač. Prakticky šla spustit jen jednou a pak už vůbec. Po přechodu na W10 se situace zlepšila, ale stále jsem se potýkal s věčnými problémy jako pády při uložení, pády při spuštění nebo pády prostě jen tak. Jednou nešel zvuk, podruhé se mi hra spustila v úplně jiném rozlišení než měla nebo se odmítala spustit úplně. Nekonečně pokusy dorazit Outlaws tak ve mě zanechaly spíše hořkost a nasrání.

Ve své době přitom Outlaws přinesl docela neviděný prvek a to částečně otevřený level-design. Druhá mise (nejlepší ve hře) totiž byla součástí dema, s plně přístupným městečkem, kde si hráč mohl zvolit, jestli půjde vlevo, vpravo, středem nebo zadem, jestli proskočí výlohou nebo se zakempí na střeše. V době klasických důmovek tak Outlaws působil trochu jako zjevení. Demo jsem hrál neustále dokola a nemohl se nabažit té volnosti.

Bohužel, né všechny levely se povedly. Jsou tady dva naprosto příšerné kousky (Saw Mill, Mines) a zbytek je spíše průměrný. Jednotvární nepřátelé a občasný podpásový zákys v průchodu taky nejsou věci, které bych kvitoval s nadšením. Naopak soundtrack byl a je stále úžasný a stylové, ručně kreslené, animace mají velký vliv na atmosféru.

Utržené zranění se řídím jakýmsi systémem nahodilosti, kde dostanete brokovnicí do hrudi z jednoho metru a maximálně vás to posune o pět metrů dozadu, jindy vám pistolník se dvěma revolvery uštědří headshot na půl kilometru. I díky tomu je Outlaws relativně obtížná hra. Souboje s bossy mají nepěknou vlastnost, že jdete k zemi na jeden zásah a často se tak stanou spíše snahou o zásah pixelu, který trčí ze dveří nebo zpoza bedny. Navíc jsou tyhle pixel huntingy zakončeny nešetrným naskočením animace a člověk si tak ani nemůže užít pocit zadostiučinění.

Outlaws nezestárnul zrovna s grácií a rozhodně bych ho dneska nemohl nikomu doporučit. Jestli ale existuje nějaký seznam her, které si nejvíce zaslouží remaster, tak tahle FPS od Lucas Arts tam určitě patří.
+31