Inquisitor je hutné české RPG, na kterém se pracovalo okolo deseti dlouhých let. Ve výsledku vznikla hra obrovské rozlohy s herní dobou asi 200 hodin.
Svět Inquisitora je inspirovaný středověkou Evropou a ztvárněn ve 2D grafice viděné z izometrického pohledu. V ozvučení kromě kvalitního soundtracku nechybí ani zvuky prostředí, takže ve městě ráno uslyšíte kokrhání kohouta v lese tlukot datla a v jeskyni hukot meluzíny.
Hra se odehrává ve fiktivním království Ultherst poté, co se vyplnilo proroctví svatého Ezechiela o příchodu Ďábla. Před třemi lety se na obloze objevila hvězda, jakou nikdy nikdo předtím nespatřil a vzápětí na lid udeřily tři drtivé rány v podobě hladu, moru a ohnivého deště. Spousta lidí se vlivem těchto událostí odvrátila od Boha a nejrůznějšími odpornými rituály se snažila zalíbit temnému pánovi, který, jak se zdá, přebírá nadvládu nad světem.
Na počátku hry má hráč na výběr ze tří postav - kněz, paladin a zloděj. Za každou z těchto postav je hra jiná, každý má jiné dovednosti atp. RPG systém Inquisitora je unikátní a založený na stupních mistrovství (u každé dovednosti jsou čtyři a pro postup na další stupeň potřebujete určitou úroveň postavy, vlastnosti a dovednosti samotné). V závislosti na vaší postavě se můžete naučit až 80 kouzel rozdělených do sedmi magických škol (paladin kouzla prvních dvou stupňů, zloděj prvních tří a kněz všech čtyř). Kromě hlavní příběhové linie hra obsahuje také velké množství vedlejších úkolů, jejichž náplní je hledání kacířů nebo zmizelých osob, vyšetřování vražd, pomoc obyvatelstvu s různými problémy a boj s 90 různými druhy monster. (jako např.: přerostlá zvěř, skřeti, obři, nemrtví a démoni) Můžete si promluvit se 180 NPC, navštívit 34 nadzemních lokací s lesy, pastvinami a městy, prozkoumat 37 rozsáhlých dungeonů a sbírat magické i nemagické předměty, obojí rozčleněné do tří stupňů kvality.
@Dan9K (31.12.2022 07:39): minimálně první polovina je ukecaná dost. Teda jako jednotlivé rozhovory nejsou nějak extra dlouhé, ale těch postav tam je spousta. Druhá půlka je asi hlavně rubačka, ale přes tu jsem se nikdy moc nedostal.
Teď to hraju znovu, už asi počtvrté, tak snad konečně nebudu mít tak marnou postavu, až dojde v druhé půlce hlavně na boj..
Teď to hraju znovu, už asi počtvrté, tak snad konečně nebudu mít tak marnou postavu, až dojde v druhé půlce hlavně na boj..
Pro: DIALOGY, příběh, atmosféra, délka, obtížnost, tři rozdílná povolání
Proti: rozsah některých dungeonů, bugy, zbytečně nastavovaný závěr