Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Metal Gear Solid

Metal Gear Solid: Integral

21.10.1998
20.10.2000
18.06.2009
29.08.2012
24.10.2023
86
282 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Stealth akce Metal Gear Solid je dílo designéra Hidea Kojimy, který jím vytvořil jednu z nejpopulárnějších herních sérií. Hra podporuje především stealth přístup, nebrání se však otevřené akci a v některých momentech ji přímo vyžaduje.

Hlavní hrdina Solid Snake je bez výzbroje vyslán na základnu na Aljašce na ostrovech Shadow Moses. Tu obsadili teroristé, kteří hrozí, že odpálí jaderné hlavice, jež jsou na základně v hojném počtu uskladněné. V hlubinách komplexu se skrývá i prototyp chodícího tanku Metal Gear REX, schopný odpálit atomovou hlavici tak, že není zaznamenatelná radarem. Úkolem Snakea je osvobodit rukojmí a zneškodnit teroristickou hrozbu. Věci jsou ovšem složitější, než se zdá.

Série Metal Gear Solid pokračuje druhým dílem s podtitulem Sons of Liberty.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Tahle hra patří do mé absolutní top sestavy. Takové skupiny srdcových her, které dlouho po dohrání doznívaly ve mně nezapomenutelně zvláštním, až tíživým pocitem. Hra pro mne opravdu představuje dokonale ultimátní zážitek se vším všudy...

Každému je tedy jasné, že tady budu hlavně chválit. A musím začít příběhem (pro někoho snad jednoduchým a kýčovitým), který je podle mne perfektně vybalancovaný, s výborně fungujícím scénářem (dialogy) a zápletkou vůbec. Chvílemi si myslíte něco a pak je vše úplně jinak (hodně zvratů, bez pocitu překombinovanosti)...

Když jsem hru v době jejího vydání hrál, byla její grafická úroveň na vysoké úrovni a i dnes nemůže nikoho urazit. Navržení misí a s tím spojený level design je podle mě parádní, pěkně studený a kovový (není možné očekávat přebarvenost na vojenské základně). Po stránce hudby a zvuků myslím není potom co dodat, zbraně mají autentické ozvučení a hudba pěkně podkresluje již tak výbornou atmosféru.

Za veliký klad považuji tady charaktery, jejich vykreslenou minulost a souboje s nimi. Hratelnost a ovládání je (a to přiznávám) bez gamepadu složitější, dá se ale naučit - pak už to ani nepostřehnete. Velmi se mi také líbila komunikace s týmem a vše co s tím souviselo, co mně ale málem vyvrátilo klapačku z pantů, byl závěr, ten je... To už si ale musí zkusit každý sám :-)

Pro: vše

Proti: nic

+35 +36 −1
  • PC 90
Legenda, minimálně na PS, které se stejně jako pro další tituly do té doby primárně určené pro konzole (Resident Evil, Final Fantasy) dostalo portu na osobní počítače, aby přilákala, nebo lépe rečeno odlákala, hráče právě na konzole díky pozdějším exkluzivním dílům sérií.

Co však zprvu většinu hráčů nezvyklých na gamepad udeří je mechanismus ovládání. Na záčátku vám bude Metal Gear Solid házet pod nohy jeden klacek za druhým - nejen, že kamera snímá Snakea z pohledu přímo nad ním a přehled o okolí je tak minimální, ale i příběh může působit mnohdy až překombinovaně, a v některých částech i zmatečně. Zkráceně tak, jak to jen umí tvůrci pocházejíci z východní Asie.

Dalším faktorem který dělá z Metal Gearu specifickou hrou je prostředí. Ve výsledku Snake stráví celý čas na ocelově šedozelené základně umístěné na Alijašce. Hlavním pojítkem mezi cutscény vám tak bude časté vracení se na místa na nichž už Snakeovy nohy již spočinuly. Díky tomu ale naplno vstřebáte atmosféru komplexu obývaného nezvykle velkou koncentrací postav, kde každá má vlastní příběhem a motivaci pro své zdejší konání. Co ale Metal Gear Solid pasuje na status legendy jsou scény před, nebo po konfrontaci s hlavními charaktery. Například postřelení Meryl od Sniper Wolf řadím mezi jeden z nejsilnějších zážitků jaké jsem ve videohře viděl.

K mému překvapení i přes obtížnější ovládání a někdy až naivní dialogy do sebe vše zapadá a funguje, a díky skvělému dabingu podbarveného přesně padnoucím ozvučením a hudbou hráč těch téměř deset hodin s nadsázkou neodtrhne od titulu oči až do závěrečných titulků. Z mého pohledu jedna z nejpovedenějších her vůbec, můžu doporučit všem těm, kteří upřednostňují strhující děj před vizuální prezentací a sterilnějším prostředím.

Pro: atmosféra, dabing a hudba, postavy, památné momenty

Proti: ovládání, některé dialogy

+30
  • PC 100
MGS je legenda. Příběh, postavy, rozhovory, hudba a vlastně i celá audio složka hry, hratelnost, bossové, emoce, atmosféra... v tomhle se k MGS jen těžko hledá konkurence a podle tohoto také hru hodnotím. Navíc grafika i po deseti letech má své kouzlo. Co je ale velice špatně, je kvalita konverze. Chce to vyloženě štěstí jako hrom (nejlíp najít louku plnou čtyřlístků), aby hra šlapala tak, jak má. Na dnešním HW a OS si většina lidí ani nezahraje (MGS2 je na tom úplně stejně) a gamepad také není k zahození. Pokud ale odhlédneme od kvality konverze, máme tu jedno z nejpřelomovější a nejlepších děl herní historie (i když možná nesedne všem, to je ale daň za její vyjímečnost, není to hra dělaná pro masy za účelem zisku).

Pro: Příběh, postavy, rozhovory, hudba a vlastně i celá audio složka hry, hratelnost, bossové, emoce, atmosféra...

Proti: (ne)kvalita konverze

+21 +22 −1
  • PC 90
Metal Gear Solid.

Jen po vyslovení názvu tohoto téměř uměleckého díla si vzpomenu na mé nejlepší herní časy (konec 90 let). Vybavuji si fungující interaktivní prostředí, mé oblíbené lokace (tajné vládní komplexy) a témata typu jaderné zbraně, špionáž či konspirace.
Metal Gear je svým způsobem originální a nezapomenutelný, ale ocení to spíš náročnější hráči s vkusem.
+20 +23 −3
  • PC 100
Tak kdo nehrál tuto hru tak by se měl nad sebou zamyslet :) Mnou tato hra je pokořená asi tak 150x ještě na PSone. A musím říct,že her jako tato je málo! MGS svým vznikem nepřinesl jen novej druh žánru čímž je Taktická špionážní akce,ale také naprostý zlom ve vyprávění příběhu ve hrách! ( a myslim si že nepřehánim).) Délka hry byla zhruba kolem deseti hodin na první dohraní(dá se zvládnout i za dvě hodiny osobně jsem toho dosáhl) Naprosto skvělé jsou cut-scény,Dabing ne jen Snakea ale i ostatních postav naprosto dokonalý. hratelnost neni nějak uplně bůh ví jak úžasná na dnešní dobu,ale když mgs vyšlo tak němelo konkurence a myslim si že dnes bohužel vychází dost titulů,který by strčila do kapsy :D DEAD SPACE např. Jinak co se týče originality boss fightů tak do dneška opravdu rád vzpomínam na psycho mantise Apod.
PS:Voda příšerná ! ale taky co bychom od veterána PSone očekávali že ? :p

Pro: Skvělý příběh,originální bossové,parádní atmosféra,nejlepší bad ass hero všech dob, dokonalá konverze na pc

Proti: Vytvoření MGS remaku na Gamecube místo na pc. why mr.Kojima? why? :(

+18 +20 −2