Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Metal Gear Solid

86

Diskuze

« Novější Starší »
Proste pecka. Listopad jsem si vyhradil na serii MGS v poradi 3, 1, 2, 4. Teprve az takto dohrane tesne po sobe jsem konecne docenil ten vypiplany scenar a pochytil i malickosti, ktere mi unikly.
@Marty34 (11.11.2016 02:14): Skutečně to jede na W10, aspoň první dvě úrovně. Dál jsem zatím nezkusil. Je trochu škoda, že to není patch, ale vlastně upravený warez. Ale ono to stejnak jinak sehnat nejde a origo CD jsou mi vlastně k ničemu.
@Luďa (22.02.2016 17:41): Digitálně na PSN je to za pár kaček (pro PS3/PSVita), takže snazší už to asi být nemůže.

NES byly nějaké bokem zbastlené šmejdy, originály z MSX2 jsou součástí MGS 3 Director cutu či jak se to tam jmenuje.
Nikdy jsem žádnej Metal Gear nehrál (pokud nepočítám tu zrůdnost na NES :D). Jsou nějaké podstatné rozdíly mezi PS1 a PC verzí, které by dělaly hru na PC lepší? Předpokládám, že spustit to dnes na PC bude opruz a tak nejspíš bude lepší sehnat černý placky do Špílštejšnu
Dohráno. Byla to jízda :) Už dlouho jsem nehrál hru, která by byla takhle silně orientovaná na příběh. Spíš mi to připadalo jako mnohahodinový (a pěkně napínavý) film, který byl občas přerušen chvilkou hráčovy akce. Bavil jsem se dobře. Tenhle restík si tedy můžu škrtnout.
@KRoman47 (21.03.2015 08:00): Díky. Povedlo se mi to zprovoznit a i když trochu bojuju s ovládáním, jde to dobře. Jen mám zatím trochu pocit, že víc koukám, než hraju :)
@Kwoky (21.03.2015 01:14): Někteří by se mnou nesouhlasili, ale já bych doporučil Dolphin emulátor a edici The Twin Snakes. Nově do hry přibyla uspávací pistole, takže jde hra dohrát bez jediného zabití, což se mi osobně povedlo. Sice některé filmové scénky byly upraveny tak, že je Snake hotový akrobat (až absurdně), ale stále to považuji za povedený remake, který celkově stavím nad originální MGS 1.
Mám zájem o tuto hru. Kdysi před moc lety jsem to zkoušel a první level jsem hrál pořád dokola, jak mě bavil. A teď bych si rád zahrál nejlépe originálku. A kdyby to nešlo, tak prosím o tip na funkční verzi, která mi pojede na Win 7 64b. Za jakékoliv rady předem díky.
Jen bych chtěl dát vědět, že jsem právě dokončil revidovaný překlad Virtuous Mission z Metal Gear Solid 3: Snake Eater v HD grafice (PS 3 verze). Tento překlad je ochuzen o nepovinné codec dialogy, protože video je stažené, ale snad to nevadí. Za chvíli ho uploadnu na Youtube a budu pokračovat dál :)
@Bodkin (26.01.2015 14:27): Má to také své kouzlo. Nicméně, trochu si pohraješ s nastavením ePSX, a MGS na 50cm úhlopříčce hned vypadá velmi, velmi dobře.

Schválně to po Vita verzi zkus, ačkoliv je mi jasné, že MGS se ti asi znovu opakovat nechce :).
Úplně si pamatuju, jak si mě tenkrát dobíral strejda. Já hrál MGS na PlayStationu a on se mi smál, že ty sudy jsou strašně hranaté, že na jeho high end PC by to bylo pěkně kulaté a za boha jsem mu nemohl vysvětlit, že i na PC jsou ty sudy prostě hranaté :-D
@Solidor (26.01.2015 14:04): Samozřejmě, že handheldy degradujou hry, minimálně ten zvuk je prdelní. Když já hraju, tak mě brní hruď od toho, jak kolem mě vybuchujou granáty, to u digihry nezažiješ.
@Drolin (26.01.2015 11:18): Že tak nebyly zamýšlené přeci neznamená, že handheldové provedení nějak degraduje výsledný produkt. Peace Walker je přeci stejný na PSP i PS3, vyjma technických záležitostí. Rozhodně není PW na PSP horší, než na PS3.

Já bych zase řekl, že ve všech těchto směrech je už první MGS překonaný a hraje se spíš kvůli příběhu.
@Solidor (26.01.2015 10:47): U určitého typu her to vidím jako degradaci, přeci jen takové hry jako první MGS nebyly zamýšlené na malé obrazovky handheldů. Je to jako by se člověk díval na Koyaanisqatsi na mobilu a se sluchátky.

A ceněný je formou - zpracování, a režisérské kvality, jsou u MGS v rámci videoher jedny z nejlepších a proto titul působí tak dobře po sedmnácti letech i bude v budoucnu. Druhý díl přidává ještě nadstandardně zajímavé téma, a celkové příběh. A třetí díl je především fantastická hra s neskutečnou škálou detailů.

Tedy, osobně to mám rozdělené na MGS=film, MGS2=kniha, MGS3=hra, pokud beru jejich nejsilnější aspekty.
@Bodkin (26.01.2015 11:11): Tak to máš štěstí, tohle je sice Snake Eater bez většiny bonusových věcí ze Subsistence, ale aspoň je tam přidaný ten pohled ze třetí osoby, který je teda v džungli o dost lepší než statický zvrchu.
@Bodkin (26.01.2015 10:29): Ani Snake Eater :-D Až Subsistence (vylepšený Snake Eater) :)

@Drolin (26.01.2015 10:34): Já s tímhle souhlasím, i když detailů v prvním MGS zrovna moc není, ale celkově radši hraju na velké obrazovce.

@Bodkin (26.01.2015 10:44): @Solidor (26.01.2015 10:47): MGS je ceněný pro více věcí. Styl vyprávění, kdy je dán důraz na filmový zážitek. Hluboké lore, které obstojí i jako samo o sobě a v uceleném přehledu v nové dimenzi. Zapamatováníhodní bossové, především Sniper Wolf a láska Otacona k ní. A v neposlední řadě i poselství jednotlivých dílů. Doporučuji tento článek (CZ).
@Drolin (26.01.2015 10:34): Kam ty na tohle pořád chodíš? Právěže, pokud hra potřebuje TV s dvoumetrovou úhlopříčkou k nějakému ponoření, pak dělá něco špatně.

Pokud nepočítám "historickou" hodnotu pro průmysl, tak nevím čím jiným je MGS ceněný. :)
@Bodkin (26.01.2015 10:21): Ovládat na malých páčkách u stran a na běžné klávesnici je velký rozdíl, a mimo to, na velké obrazovce vynikne ta míra detailů kterou nelze spatřit na pár centimetrech čtvrečních. Handheldy můžou být dobré, ale jistě ne na tituly jako MGS, SMT či Zeldu vyžadující "full immersion".

A pro dialogy, nebo i příběh (pokud bych bral první díl jako samostatný produkt bez kontextu dalších dílů), ale MGS snad ceněný není :).
@Bodkin (26.01.2015 10:05): MGS 2 je taková zvláštní, mě teda bavila taky hodně samozřejmě, ale spoustě lidí vadí opakující se prostředí a ještě větší rozmáchlost :-D

Lost má určitě hluboký a spletitý příběh, který by si zasloužil mnohem detailnější vysvětlení, než to úplně dementní finále, narozdíl od Kojimy v MGS :) (např. by mě zajímalo, proč Ben jen někdy mohl ovládat Black Smoke a někdy jen částečně, kdo vyrobil to ozubené kolo v nitru ostrova, jak ho objevil Witmore, kdo postavil ten chrám, kdo byl Dogen (podrobně), proč Sayid ožil, proč vybouchl bunkr, no prostě blaaa jen na to myslím, už se mi na to chce znovu podívat :-D [pokud to bylo něco z toho vysvětleno, tak pardon, už je to vážně dlouho, co jsem to viděl] :)
@Fatality (26.01.2015 10:01): Ano, na další díly se dost těším (Věřím, že to bude mnohem hratelnější a určitě i lépe napsané) a teď váhám, jestli pokračovat ve hraní na Vitě, nebo z někoho vymlátit PS3 a televizi a hrát to na tom.

Interesantní. A co LOST, ten má podle tebe taky hluboký a spletitý příběh?
@Bodkin (26.01.2015 09:55): Mně natahované nepřišlo v MGS v žádném díle nic, myslím si, že takhle hluboký a spletitý příběh potřebuje hodně cutscén a rozhovorů, ale proti gustu :)

Ocelot je postava, která prochází celým universem Metal Gear od začátku do konce. V MGS se spojil s Liquidem a pokud budeš hrát MGS 2: Sons of Liberty, tak uvidíš následky a ano, na konci MGS si volal s prezidentem, ze kterého se vyklube... Vzhůru do MGS 2! (to myslím vážně) :)

A ještě tedy ve zkratce k těm organizacím:

FOXHOUND založil Big Boss (hlavní hrdina MGS 3: Snake Eater) spolu s Royem Campbellem (který ti velí např. v MGS, co jsi právě dohrál). Členem byl také např. Gray Fox (v MGS Ninja po událostech v Metal Gear), Sokolov (objeví se v MGS 3: Snake Eater) nebo právě Solid Snake.

Sons of Big Boss (jak už z názvu napovídá) byla organizace založená "synem" Big Bosse Liquidem Snakem, ze které byli právě bossové ve hře Metal Gear Solid (např. Sniper Wolf, atd.)
@Fatality (26.01.2015 09:49): Mě už se tak trochu pletou jména těch skupin, ale Ocelot v tomhle díle pomáhal Liquidovi, ale před Rex bossfightem někam zmizel a pak už se (díky bohu) neukázal, až na konci si telefonoval s prezidentem (jestli jsem to tedy odhadl dobře), jesli byl ve skupině Big Boss Bitches je už vedlejší.

Já se nesnažil o popsání nudnosti, já se snažil naznačit natahování, videa hned po druhém bossfightu by bylo cool.
@Bodkin (26.01.2015 09:26): Takhle nudně můžeš popsat de facto jakoukoliv hru :-D

Ocelot nikdy v originálním FOXHOUND nebyl, to byla jednotka Big Bosse, Ocelot patří do skupiny Sons of Big Boss a ti jsou FOXHOUND podobní, to ano :)

A k těm bossům: Každý tam má své místo, každý je něčím originální a raději ani nehrajte další díly nebo nedejbože Shadow of the Colossus! :)
@ViRus (26.01.2015 07:23): Nooo, včera jsem si už málem fakt rval vlasy. Jeden bossfight, backtracking, další bossfight, další bossfight, další bossfight, pak auto, pak rozhovor, pak video, pak další video, pak text, pak titulky, pak další video, pak audio...

A jestli jsem to pochopil dobře, tak Ocelot byl špeh ve Foxhoundu, který dělal přímo pro Presidenta, který dělal, že o MG vůbec nic neví?