Vykolejená Mei Ling
Provokujte řádně Mei Ling neustálým bzučením aniž byste ukládali. Rozčílíte ji natolik, že nakonec se přestane ovládat a vyplázne na vás dlouhý jazyk.
Pohled z Mantisovy perspektivy
Když během bitvy klekněte na následovně tlačítko X, uvidíte scénu z perspektivy Psycho Mantise.
Meryl skoro nahá
Až se budete plazit rourami cestou k celám, podívejte se dolu. Meryl se právě rozhodla zacvičit, až se na ni podíváte, tak se vraťte zpět k žebříku a slezte dolu. Když se pak vrátíte tak Meryl bude dělat úplně jiný cvik. Zopakujte to znovu a bude dělat opět jiný cvik, když to uděláte čtyřikrát tak Meryl začne dělat zas ten první cvik, ale nebude mít kalhoty.
Meryl skoro nahá 2
Ve sklade raket na patře B1 si vydedukujte, která ze strážců je Meryl (Poznáte ji podle toho jak kroutí zadkem + zvuk) a pak ji jako Benny Hill pronásledujte na dámské záchody. Pokud to stihnete do pěti sekund, stihnete ji ještě bez kalhot!.
Vševědoucí Psycho Mantis.
Pokud máte na paměťové kartě k PSX uložené nějaké hry od Konami, Mantis na tuto skutečnost bude reagovat.
Video najdete
zde.
Narážka na film 2001: Vesmírná odysea.
Když hráč dokončí hru se špatným koncem, (Meryl zemře) tak si Otacon se Snakem prozradí svá skutečná jména.
Poté co Snake (tedy Dave) sdělí Otaconovi to své, Otacon odvětí: "I'm Hal, Dave"
Snake vtipně dodá, že by spolu měli letět na Jupiter: "Maybe we should take a trip to Jupiter"
Ve filmu 2001: Vesmírná odysea je superpočítač pojmenovaný HAL-9000 a kosmonaut David Bowman, kteří spolu letí na Jupiter.
Psycho Mantis a ovladač.
Během souboje s Psycho Mantisem se boss snaží hráče přesvědčit, že jeho paranormální schopnosti mohou zasahovat i do reálného světa. Nejprve vyzve hráče k tomu, aby položil PSX ovladač před sebe a poté s nim (za pomocí vibračního motůrku) pohybuje.
Boření čtvrté stěny
Série MGS je proslulá svou schopností probořit pomyslnou "čtvrtou stěnu", což znamená, že hra prostřednictvím postav nepřímo komunikuje s hráčem. Krom legendárně známého souboje s Psycho Mantisem, kdy boss dokázal pohybovat ovladačem od PSX, číst uložené pozice na paměťové kartě a komentovat hráčův postup hrou, jsou zde i další místa, kde se tento fenomén vyskytuje.
Kupříkladu těsně po prvním souboji se Sniper Wolf zavolá Snakeovi Mei-Ling a snaží se ho přesvědčit o tom, aby si uložil hru, protože má dle jejích slov špatný pocit. Ten se samozřejmě naplní tím, že je Snake zajmut a odveden do mučírny, kde se rozhoduje o tom, zda hráč dojde k dobrému nebo špatnému konci.
Při souboji s vrtulíkem radí Snakovi Naomi a Colonel Cambel, že může lokalizovat polohu vrtulníku podle zvuku, který může přicházet zleva nebo zprava. Pokud ale hráč nehraje na stereo televizoru, plukovník poznamená, že je to škoda.
Těsně před soubojem s Psycho Mantisem vede Snake rozhovor s Meryl. Během něj přestane hrát hudba jako předzvěst něčeho podivného a nebezpečného. Snake si to uvědomí a zeptá se Meryl, co se stalo s hudbou ("What happened to the music?")
Komentovaný postup hrou
Během souboje s Psycho Mantisem si lze mimojiné všimnout i toho, že boss hodnotí hráčův průchod hrou. Pokud hráč ukládá hru velice málo (méně než třikrát), Mantis ho označí za nezodpovědného ("You're somewhat reckless.") Pokud naopak ukládá často, Mantis poznamená, že si počíná opatrně.
Boss také komentuje hráčův styl hry. Pokud se Snake úspěšně vyhýbá nepřátelským pastím, Mantis utrousí, že je buď velice opatrný nebo zbabělec ("You are either very cautious... or you are a coward.") Pokud si hráč vede dobře během plížení nebo boje, Mantis Snaka pochválí za to, že je velice zkušený bojovník a je vhodný pro tuto tajnou misi.
Po Ocelotově mučení a následném uvěznění v cele vám zavolá Naomi Hunter. Snake si v rozhovoru stěžuje, že ho bolí ruka (protože jste předtím zuřivě drtili tlačítko O na ovladači) a Naomi mu nabídne masáž. Řekne vám, abyste položili ovladač na vaše předloktí a vibrování ovladače se už postará o zbytek.
Duchové.
Poté, co hráč obdrží fotoaparát (camera), může se vydat na lov duchů. Pokud totiž vyfotí konkrétní místa a fotku si zobrazí, ukážou se na ní herní vývojáři v podobě duchů.
Celý seznam zde:
Kojima - Otacon Lab (Policenauts picture frame).
Matsuhana - hallway of corpses (outside Otacon Lab).
Sato - Comm Tower A. roof by destroyed Hind D missiles.
Nakamura - In Meryl Silverburgh's blood pool (where she is sniped).
Shinkawa - Deep in Sniper Wolf hallway behind second pillar.
Uehara - edge of elevator.
Negishi - sewage waterfall.
Mizutank - when fighting Metal Gear REX.
Korekado - Men's Restroom (in the steam from Guard urination).
Sasaki - Picture frames in Mantis' Commander room.
Sonoyama - Torture machine.
Toyota - Container in middle of Vulcan Raven's warehouse.
Kozyou - Behind watertank-like structure in the canyon.
Shimizu - Wolfdog cave (first crawling point).
Kaneda - The mirror located in the Women's Restroom.
Fukushima - Heliport, looking out to sea from cliff.
Takabe - Ninja room, glass at edge.
Fujimura - Elevator, in the Comm Tower B complex.
Shikama - Electric floor.
Kimura - Metal Gear Underground Base, tip of Metal Gear REX's rail gun.
Kobayashi - Rock in canyon.
Okajima - Maggots of the real DARPA Chief in cell.
Nishimura -Next to Kenneth Baker's corpse.
Mukaide - Reflection in wolfdog cave puddle.
Onoda - Where Baker is tied up.
Kitao - Decoy Octopus' (the fake DARPA Chief) corpse.
Yoshimura - Dead end of air duct.
Hirano - Elevator (Comm Tower B) deep in the shaft of top level.
Muraoka - Water in Cargo Dock.
Ishiyama - Heliport: top of building.
Ito - Inside elevator to tank hangar, fake DARPA cell, ammo room levels.
Jeremy Blaustein - Sniper Wolf's corpse (or blood).
Yoshinoka - Bridge on third floor of Blast Furnace.
Mori - Lowestt point of Elevator (Comm Tower B)
Kinbara - Dark area of stairs.
Tougo - End of boiler room (in Blast Furnace where steam is).
Makimura - Hidden Army store room (behind weakened wall).
Kutome - Observation room.
Tanaka - Heliport, sleeping soldier.
Shigeno - Heliport, security camera by staircase.
Yamashita - Tip of nuke warhead in nuke storage room.
Kobayashi - Johnny Sasaki Holding Cell, near fake the DARPA Chief.
Scott Dolph - Way down in the dark from the walkway between Comm. Towers A and B.