Druhý díl novodobé trilogie Prince of Persia. Oproti předchozímu dílu je hra zasazena do ponuré scenérie plné temných zákoutí, prachu a až hororové atmosféry. Princ se ze sympatického mladíka změnil na hrubého, nekompromisního válečníka, který se s nikým nepáře. A proč ta změna? Manipulace s časem a změna svého osudu není beztrestná. Strážce času Dahaka jde princovi po krku a hodlá ho sprovodit ze světa. Princ se před Dahakou schovává po celé Persii a daří se mu unikat. Jenže léta schovávání nejsou řešením, a tak se rozhodne jednou provždy vypořádat se svým osudem - zamíří na Ostrov času, kde Vládkyně času stvořila Písky času :o). Princ se chce vrátit do minulosti a zabránit jejich vzniku. Ovšem nebude to mít vůbec jednoduché.
Bojový systém byl znatelně vylepšen. Princ má v ruce vždy jen jeden meč a do druhé ruky si tak může vzít zbraně padlých nepřátel. Tak může vykonávat různorodá komba, která se hodně zlepšila oproti předchozímu dílu. Ovšem i ozbrojen pouze jedním mečem je princ schopen efektně i efektivně zabíjet protivníky, např. shazováním z útesů, jejich používáním jako živý štít... Boje už nejsou zdlouhavé s respawnem určitého množství nepřátel. Najdete je skoro všude, zato bývají jen v několikačlenných skupinkách. Občas také dojdete na místo, kde se odehrává souboj se zákeřným bossem.
Stejně jako v minulém díle se tu dají na tajných místech sbírat tzv. Life upgrady (zvětšení života), tentokrát vás však za posbírání všech čeká alternativní konec.
Většinu lokací navštívíte ve dvou časech (minulost a současnost) za pomocí portálů, což značně prohloubí výsledný požitek ze hry. Po každém přesunutí v čase získáte nějakou speciální schopnost (přetáčení/zpomalení času, odhození nepřátel...) nebo další nádrž na písek (tzv. Sand tank), který potřebujete pro vykonání výše zmíněných schopností.
K temnější atmosféře patří i tvrdší a temnější hudba. Soundtrack má hard rockový až nu-metalový nádech, o který se v tomhle díle postarala hard rocková skupina Godsmack. Ve hře od nich zazní písničky jako I Stand Alone nebo Straight Out of Line.
Hra se dočkala pokračování v podobě Prince of Persia: The Two Thrones, které navazuje na onen alternativní konec.
@adam.kulhanek (31.08.2021 09:21): Zvuk mi také v cutscénách občas vypadával nebo tam hrála ta metalová hudba dál a nešlo vůbec slyšet co si říkají, při loadu pozice to bylo ok. Jindy hudba hrála a najednou vypadla i během souboje. Občas se postava zaglitchovala při rewindu (třebas na laně zůstala levitovat ve vzduchu, to se mi stalo asi dvakrát, řešil to load). Jednou mi zmizela i Dahaka v tom závěrečném střetu v knihovně :), když tam stojí nad římsou (ale objevila se, jakmile se měla spustit ta pronásledovačka). Glitche v bojích byly spíše toho typu že jakoby selhával pathfinding asi (při šermování hodně zblízka se okolo sebe začínaly postavy motat, stejně jako občas při kotoulu-úhybu, při probodnutí assassinky na zemi pak assassinka vstane dříve, než tvoje postava dokončí animaci, ta bodne do prázdna a assassinku to stejně zraní... vypadá to dost blbě a stává se to skoro vždy), pak to propadnutí podlahou nepřátel při vržení při grabu apod. (to se stalo asi taky jen 2x-3x), mizení bosse bude asi hodně vzácný bug, protože pak jsem hru ještě xkrát naloadoval a už tam pokaždé byl. Nemyslím si, že tohle všechno může způsobovat nový HW (možná tak maximálně to vypadávání zvuku). Stejně tak řádně nefunguje lipsync, na všechno tohle si stěžují v recenzích skoro všichni... spíše to bude uspěchaným vývojem a nedostatkem testování a možná jen za zlomek chyb může moderní HW. Ono jsou to vesměs drobnosti (až na toho bosse :)), ale dojem to prostě taky pokazí, zvláště poté, co Sands of Time byl naprosto bez jediné chybičky a přitom je ještě o rok starší ;).
Pro: Hudba, drsná a temná atmosféra, souboje jsou stále parádní, křivky žen, Princ je badass
Proti: Někdy špatné úhly kamery, skrytý "pravý" konec