Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední zajímavosti

Wasteland 2

V AG Centru v kanceláři Dr. Larsena můžete narazit na nástěnku, která obsahuje pouze papíry se stejnou větou: All work and no play makes Jack a dull boy." Jedná se o odkaz na film Osvícení.

Anno 1800

Čísla v letopočtech v názvech her ANNO dávají vždy dohromady číslo 9.

Red Dead Revolver

Alias

Seriál Alias byl odvysílán v pěti řadách (106 epizod) mezi zářím 2001 až květnem 2006, dosáhl šesti ocenění v rámci Golden Globe Awards, Saturn Awards a Screen Actors Guild Awards, přičemž nominace šly do desítek. Alias oslovil jak příznivce akčních seriálů se silnými ženskými charaktery, tak feministická hnutí a navrch se zařadil k hollywoodské tvorbě zlepšující obraz americké Ústřední zpravodajské služby v očích veřejnosti. Plnohodnotná herní adaptace pod taktovkou Acclaimu na sebe i proto nenechala dlouho čekat. Hlasy postavám propůjčili herci protagonistů seriálu v čele s Jennifer Garnerovou a příběh napsal jeden z jeho scénáristů, Breen Frazier, který hru zasadil mezi 19. a 20. díl druhé řady.

Unreal II: The Awakening

Rozdíly portu na konzoli Xbox oproti PC verzi

Unreal II je poslední hrou od Legend Entertainment a zároveň první, která se podívala na herní konzoli. Xboxová verze v podání australského Tantalus Interactive začala vznikat záhy po vydání počítačového Unreal II souběžně s XMP Multiplayer updatem a její vývoj protinožcům zabral rok. Konzolový port se oproti PC verzi vyznačuje celou řadou kompromisů, nicméně přináší i něco málo navíc.

Nedostatky
 • Xbox verze běží v rozlišení 640 x 480 pixelů a 30 snímcích za sekundu, PC verze až v 2560 x 1080 pixelech při 60 snímcích.
 • Xboxová verze má méně detailní textury bez normálových map (iluze nerovnosti povrchů, odrazu světla) a modely nepřátel mají méně polygonů.
 • Kvůli nedostatku paměti chybí v xboxové verzi celé úseky jednotlivých levelů.
 • Ze stejného důvodu byla free roam intermezza na palubě lodi Atlantis mezi misemi zahrnující pokec se členy posádky (PC) nahrazena dialogovými cutscénami (Xbox). V tomto případě tak dokonce chybí celý level.
 • Kompetetivní multiplayer xboxové verze pojme nejvýše 8 hráčů (32 na PC) a dává vybrat ze 4 map (z 8 na PC).

Přednosti
• Studio Tantalus do Xbox verze alespoň implementovalo možnost kooperace pro dva v příběhové kampani, tedy jednu z věcí, jíž museli vývojáři z Legend kvůli nedostatku času při vývoji PC verze vystřihnout a už ji nikdy neobsáhli.

Need for Speed: Most Wanted

Když se během policejního pronásledování dostanete do cooldownu a máte vysoký heat level, zajeďte se svým vozem stranou do uličky a vypněte motor. Váš heat level začne klesat o dost rychleji, než kdybyste popojížděli v ulicích Fairhavenu. Eliminujete tak riziko, že vás policie někde znovu zahlédne. Z policejních honiček se tak snadno vyvlíknete a budou vás o to více bavit.

I of the Dragon

Need for Speed: Most Wanted

Vývojáři ze studia Criterion si další projekt remaku klasického dílu Need for Speed nevybrali náhodou. Jejich předchozí hra, Need for Speed Hot Pursuit z r. 2010, jasně ukázala, že je o remaky na trhu zájem a že jsou to právě oni, co mají důvěru jak hráčů, tak i vydavatele (který je vlastnil). Jenže Electronic Arts dal celému projektu stopku poté, co vyšlo najevo, že se hra nestihne k plánovanému datu vydání. V době vrcholící ekonomické krize si vydavatel stál za svým a vyžadoval dodržení deadlinu za každou cenu.

Toho bylo možné dosáhnout jen za předpokladu, že se původní tvůrčí vize zahodí a Criterion vytvoří hru, s jakou má bohaté zkušenosti; tedy že projekt pojme jako Burnout s licencovanými vozy. Tato změna původní vize, ze které zbylo jen jméno hry, proběhla kolem března 2012, tedy pouhých osm měsíců před vydáním. Díky této tvůrčí otočce dokázali vývojáři hru včas dokončit. Nicméně tato náhlá změna vyvolala natolik velké pnutí mezi vydavatelem a vývojáři, že v jeho důsledku odešlo vedení Criterionu po 14 měsících od vydání hry a 80% zaměstnanců bylo převedeno do pod studio EA Gothenburg (nebo též tehdy známé jako Ghost Games).

Jedná se tedy o poslední hru od Criterionu pod původním vedením Alexe Warda a Fiony Sperry, kteří byli ve studiu už od prvního Burnoutu.

DREDGE

Hra prodala během prvních dvaceti čtyř hodin od vydání přes 100 000 kopií, což je milník, jehož dosažení vývojáři očekávali nejdříve za rok. V říjnu 2023 bylo prodáno milion kopií.

Behind the Iron Gate

The Wheel of Time

Role architektury v herním The Wheel of Time  

Šéfdesignér hry Glen Dahlgren, obdivovatel prostor knihovny Strahovského kláštera, si byl od počátku vývoje vědom významu prostředí v knižní předloze pro navození atmosféry. Uvěřitelnost stavby úrovní hry proto dozoroval během vývoje profesionální architekt a řadu textur namalovali skuteční výtvarníci. Herní exteriéry i interiéry budov čerpají inspiraci z toho nejlepšího, co přinesla evropská vrcholně středověká a raně novověká architektura, ale také revivalistické slohy 19. až 20. století.

Dobrým příkladem je sídelní Bílá věž čarodějek řádu Aes Sedai ve městě Tar Valon. Ta si knihách i herní adaptaci hodně bere z kampusu vojenské akademie The Citadel města Charleston v americkém státě Jižní Karolína, nejvíce však z jejích kolejí zvaných Padgett-Thomas Barracks. Jednotícím stavebním prvkem místa zbudovaného počátkem 20. let 20. století je novomaurský sloh. Tato vzdělávací instituce byla almou mater Roberta Jordana (*1948–†2007), autora knižní předlohy WoT.

La Quimera

Proč La Quimera (skoro) všechny zklamala?

Zřejmě z důvodu nedostatku financí na další vývoj se ukrajinští tvůrci rozhodli La Quimeru vydat pouhé dva měsíce od jejího odhalení ze 27. února, a to konkrétně hned 25. dubna 2025. Preprodukce hry ale začala již v roce 2020 a jak uvedl pro server WcfTech hlavní AI designér Oleksandr Kosťuk v ostrém vývoji byla od roku 2021, což nepřímo dokládá i utilizace modifikovaného Unreal Engine 4, kdy UE5 vydal Epic až v dubnu 2022.

Ani čtyřletý vývojový cyklus ovšem nezabránil veskrze negativnímu přijetí. Mezi časté výtky již v uzavřené betě běžící od 12. dubna 2025 kromě bugů patřily pětihodinová délka, žádný multiplayer mimo kampaňové kooperace nebo třeba malá rozmanitost zbraní. Hra sice 25. dubna šla do prodeje coby plnohodnotné vydání, tentýž den byla forma změněna na early access s releasem posunutým na 7. května a příslibem postupných updatů rozložených do 18 měsíců. Mají zahrnout víceméně vše, co měla tato hra ve stádiu zrodu skýtat od začátku.

Styl komunikace tvůrců a negativním přijetí situace Quimery připomíná kontroverzi kolem o měsíc později vydaného MindsEye (2025), jehož autoři, rovněž ve finanční tísni, rovněž vydali nedopečenou hru. Oproti Quimeře za €29.99/$29.99 ovšem Mindseye stálo €59.99/$59.99. Zklamání bylo v obou případech o to větší, že vývojáři ze studií Reburn (Metro série) natož z Build A Rocket Boy založené producentem z Rockstaru nebyla žádná ucha.

Need for Speed: Most Wanted

Pokud si na eventu Drift attack, konkrétně na ten s názvem Sidewinder, lámete zuby a nevíte, jak ho pokořit na zlato, jsou dvě možnosti, jak si pomoci:

1) Konkrétnímu vozu nestačí modifikovat jen pneumatiky na driftovací, ale je na místě také nechat vozu zesílit podvozek a upravit karoserii na nárazuvzdornou. Tím vůz získá větší hmotnost, bude mnohem lépe sedět v zatáčkách a vy budete snáz vůz v driftech korigovat. To samé platí i opačně; pokud máte vůz příliš těžký a nedaří se vám dosáhnout zlatého milníku, zkuste zeslabit podvozek a nasadit aerodynamickou karoserii. Díky tomu dosáhnete změny v chování vozu během driftu.

2) Pokud vás trápí, že na driftovací trať nevidíte, protože je tma jak v pytli, existuje způsob, jak se postupně během několika restartů dostat do denního nasvícení tratě. Stačí těsně před cílem hru pozastavit a z menu vybrat restart. Hra si v době restartu zapamatuje současný herní čas a další pokus začínáte o něco blíže ke svítání. Když to takhle provedete vícekrát (protože se vám nedaří dosáhnout na zlato), postupně se herní doba přehoupne do úplného dne a vy tak máte driftovací trať jako na dlani. Pokud však cílovou čáru projedete, tak další pokus začínáte znovu za tmy.

Project Motor Racing

Všech 27 závodních tratí je vytvořeno pomocí laserového skenování reálných oblastí.

Mizzurna Falls

Hra byla vydána 23. prosince 1998 v Japonsku pro Sony PlayStation a byla vydána samotnou Human Entertainment. Hra nebyla nikdy lokalizována ani publikována na Západě. Později vznikl pouze neoficiální překlad.

Cronos: The New Dawn

The Alters

The Alters

Dome Keeper

Rocket League

Hra se ve skutečnosti odehrává ve světě vajíček. Všichni fanoušci i řidiči autíček jsou ve skutečnosti vajíčka.

Super Mario Bros. 3

Celá hra je ve skutečnosti divadelní představení, které je inspirováno událostmi z předchozích dílů.

Frank and Drake

The Elder Scrolls III: Morrowind

Hra byla v roce 2002 nejprodávanějším RPG pro Xbox. Rok po svém prvním uvedení na trh, byla stále jednou z 10 nejprodávanějších her na Xboxu. Jedinou další hrou, které se to také podařilo byla hra  Halo: Combat Evolved .

Aliens: Dark Descent

Pomineme li Aliens: Colonial Marines (2013) s velmi lehkými prvky taktiky, tak je Aliens: Dark Descent (2023) po Aliens: Fireteam Elite (2021) teprve druhým čistě taktickým titulem v Alien univerzu od roku 1982, kdy vznikla první vetřelčí adaptace, a to pro konzoli Atari 2600. Pokud bychom připočítali i RTSku Extinction (2004) se silným akcentem na teamovou strategii (nejen) u mariňáků a zasazenou do sdíleného AvP univerza, pak Dark Descent představuje třetí taktickou videohrou s účastí vetřelců.
RNDr. Gunár Pavel, 08.06.2025, zdroj: Vlastní hraní, různé internetové zdroje
+4

Warcraft III: Reforged

V závěrečné misi za temné elfy (Twlilight of the gods) je možné najmout Furbolgy šampiony, kteří v Reforged edici oproti základní edici disponují schopností působit chaotické poškození a mohou tedy zabít Archimonda (jehož božská zbroj redukuje jakékoliv jiné poškození o 95%). Jeho zabití na příběh nicméně vliv nemá.

Blades of Fire

Herně designové inspirace pro Blades of Fire 

Příběh o statečném kováři a jeho učedníkovi je prvním návratem španělského studia MSE k temnému fantasy s výraznými pozdně středověkými a raně novověkými podtóny artstylu hry od vydání Castlevania: LoS 2 (2014). Nejen umělecky, ale i hratelností je Blades of Fire svým způsobem návratem k samotným kořenům tvůrců za jejich působení ve studiu Rebel Act, konkrétně k jejich první akční advenuře Blade of Darkness (2001), jež bývá co do pojetí soubojového systému považována za přímou předchůdkyni Souls-like her.

Grafika na interním Mercury Engine 6 co do prostředí cílí spíše na „realismus“, nicméně u řady ramenatých postav, jež mají paže jak stehna a ruce jak lopaty, je patrná stylizace známá z Gears série. Ústřední zlamželezo připomíná silácké pořezy z evropských legend, jehož muskulaturní fyziognomie výrazně kontrastuje s postavami jako je třeba ta jeho gender-fluidně působícího učedníka. Ten vypadá, jako kdyby z japonského anime vypadl, jmenovitě například z Final Fantasy titulů či animáků střihu Deltora Quest a řady dalších.
RNDr. Gunár Pavel, 07.06.2025, zdroj: Vlastní hraní, různé internetové zdroje
+5

StarCraft II: Heart of the Swarm

Během prvních dvou dnů prodeje se celosvětově prodalo přibližně 1,1 milionu kopií, byla nejprodávanější PC hrou za první čtvrtletí roku 2013.

Hlína

Celý herní svět je vytvořen ručně. Celý herní svět včetně postav je následně naanimován metodou stop-motion animace.

Amoriax

Mafia II

Ačkoliv v 14. kapitole zabijete Dereka. Tak pokud ve poslední misi půjdete do jeho kanceláře Derek tam opět bude. Je to jedna z věcí co ve hře nedává smysl.

Call of Cthulhu

Majitelé Intel procesorů generace 10 a výše mají problém s padající hrou, kvůli chybě v knihovně OpenSSL, vydané v roce 2019. Autoři tuto chybu ve hře nikdy neopravili, proto je potřeba přidat do "Možnosti spuštění" ve Steamu tento příkaz:

cmd /c "set openssl_ia32cap=:~0x20000000 && %command%"

Verze z GOG je opravena, pokud používáte GOG Galaxy 2.0.43 a novější.

Alan Wake II

Grand Theft Auto V

Návod na instalaci češtiny a řešení případných problémů se spuštěním hry u Enhanced verze hry.

- Nainstalujte verzi hry Grand Theft Auto Enhanced
- poté si vyhledejte v managerovi hru GTA V, najděte adresář, kde máte hru nainstalovanou a vyberte Verze
lokalizace 2.0.8. Enhanced.
- až se čeština nainstaluje, běžte do adresáře hry a najděte soubor rpf.cache, klikněte na něj pravým a dejte
kopírovat, poté ho vložte do stejné složky, kde máte hru (klikněte vedle a dejte vložit)
- soubor, který jste zkopírovali a vložili, tak následně přejmenujte na rpf.cache.disable a potvrďte OK.
- zavřete složku, spusťte hru

RoboCop

RoboCop byl finální hrou, kterou kdy pařížské studio Titus Interactive vyvinulo a vydalo. Ačkoliv licenci na herní adaptaci získali od držitele práv, filmové společnosti Metro-Goldwyn-Mayer již v červnu 1999, vývoj nakonec trval na tehdejší dobu závratně dlouhé 4 roky.

Francouzi původně zvažovali vydání Robocopa i na dosluhující konzole 5. generace (Dreamcast, Nintendo 64, PlayStation), ale posléze dostalo jimi zvolené studio Xatrix Entertainment (od června 1999 Gray Matter Interactive) zadáno vyvinout PlayStation 2 exkluzivní střílečku s předpokládaným datem vydání v půli roku 2000, který měl těžit z pozice startovního titulu pro novou Sony konzoli. Vše se však událo jinak.

Nespokojený Titus následně vyměnil Gray Matter za krajanské Infogrames a při dubnové předváděčce bylo oznámeno vydání na listopad 2000. Spolupráce opět neklapala, a tak byl zformován interní tým v rámci Titus Interactive vyvíjející PS2/NGC titul pod názvem RoboCop: The Future of Law Enforcement, jež měla být venku do října 2002, k čemuž opět nedošlo a „nový“ RoboCop se měl stát Xbox exkluzivitou.

Vývojář a vydavatel v jednom plánovanou premiéru v únoru 2003 sice opět netrefil, ale od dubna téhož roku začala hra vycházet na různé platformy. Z mírně řečeno rozporuplné kvality hry bylo patrné, že Titus ztratil schopnost reflektovat a adekvátně implementovat dobové trendy 3D stříleček, jež tou dobou zažívaly svoji renesanci. Posledním výstřelem studia se stala NGC verze Robocopa vydaná v březnu 2004 jen v Japonsku.

Grand Theft Auto VI

Na konzolích Xbox Series X/S by hra měla běžet na maximálně 30 FPS.

Clair Obscur: Expedition 33

Deus Ex

Ve hře můžete narazit na několik úryvků z knihy The Man Who Was Thursday (Muž, který byl Čtvrtek, příp. Anarchista Čtvrtek). Jedná se o úryvky z reálné knížky, kterou v roce 1908 napsal Gilbert Keith Chesterton, autor mj. detektivní série o otci Brownovi.
John Mirra, 19.05.2025, zdroj: Vlastní
+10

Who Framed Roger Rabbit

Drova - Forsaken Kin

Kousek od vstupu do Nemetonu narazíte na kočku, která se jmenuje Mikesch. Je s ní spjat jeden achievement (odkaz).
John Mirra, 16.05.2025, zdroj: Vlastní
+3

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Detailní přehled hardwarových nároků v odkazu. Pro hraní ve vyšších rozlišeních je minimum alespoň Nvidia RTX 4080.

Duke Nukem 3D: 20th Anniversary World Tour

Edice neobsahuje dva oficiální datadisky Life's Beach a Duke it out in D.C. z důvodů neshody mezi CEO Gearboxu Pitchfordem a divizí vydavatelství, která chtěla datadisky cenzurovat pro jejich explicitní sexismus a rasismus. To Pitchford odmítnul a oba datadisky raději do této edice vůbec nezahrnul.

Interande

Hra je dostupná zdarma online a lze jej přehrát přímo v prohlížeči. Dne 31. prosince 2022 byl provoz původní verze přerušen kvůli ukončení podpory přehrávače Adobe Flash ve webových prohlížečích. Znovu bylo uvedeno do provozu v dubnu 2023 poté, co autor původního kódu Radim Brnka aplikaci přepsal do JavaScriptu. Tato nová verze obsahuje několik inovací a zpřístupňuje také anglicky dabovanou verzi.

Silent Heroes: Elite Troops of World War II

Celkem desítku misí charakterizuje varieta různě dosažitelných cílů.

Za úkol dostanete odpálit muniční sklad, dopravit na velitelství zajatého generála wehrmachtu a osvobodit z lágru toho vašeho. Dále budete pověřeni nastražením smrtící léčky na důležitého SSmana, který je neustále na cestě po mapě. Vyrazíte i na lov sniperů, zničíte radarovou stanici, samohybná děla, zmocníte se nepřátelského vlaku a ukořistíte tankový prototyp.
RNDr. Gunár Pavel, 11.05.2025, zdroj: Vlastní hraní
+2

Silent Heroes 2

Herní náplň se jako v prvním Silent Heroes (2005) vyznačuje rozmanitostí úkolů v každé z misí.

Úvodní mise je úniková, během níž se pod rouškou tmy musíte vytratit z území, kde po vás pátrá wehrmacht. Ve 2. misi už za světla najdete cestu do lesní dači vaší nové spojky a ve 3. si v rámci pomoci místním partyzánům políčíte na muniční vlak. Ve 4. misi se s nimi probojujete do rádiové stanice a v 5. budete muset ubránit exteriér instalace, než Strelnikova uvnitř obdrží radiogram s instrukcemi z Moskvy. 6. mise za noční bouřky je věnována hledání dalšího odbojářského kontaktu, s nímž v 7. zničíte most a v 8. máte za hluboké noci překonat ostře hlídané bažiny. V předposlední misi obsadíte letiště kvůli příletu posil pro závěrečný útok na doupě v té následující.
RNDr. Gunár Pavel, 11.05.2025, zdroj: Vlastní hraní
+2

Silent Heroes 3

11 misí opět usiluje o co největší námětovou pestrost.

Dobytí Wehrmachtem obsazeného statku v 1. misi ve 2. střídá hon na důstojníka, jehož uniformu a papíry potřebujete. Ve 3. za noci vyhledáte místní odboj, ve 4. z konvoje gestapa zachráníte dvojího agenta a v 5. misi musíte dobýt německou pevnost. Mise 6.-7. zahrnuje infiltraci Königsbergu v převleku, zatímco 8.-9. dobytí přístavu, které následuje námořní bitva v 10. cestou k ostrovu, na němž v závěrečné misi zkusíte překazit vývoj jedné z Wunderwaffen.
RNDr. Gunár Pavel, 11.05.2025, zdroj: Vlastní hraní
+2

F-22 Total Air War

Přestože kokpit a avionika F-22 Raptor podléhá stále přísnému utajení, existuje jen několik veřejných fotek z kokpitu s vypnutými MFD a HUD, navíc letadlo nikdy nebylo nabídnuto k prodeji spolehlivým zahraničním partnerům (zájem projevil: Izrael, Japonsko, atd.) a autoři čerpali z veřejně dostupných zdrojů prototypu Lockheed Martin YF-22, je avionika prezentována velmi věrně s ohledem na publikované zdroje.

To co dříve hráči hardcore leteckých simulátorů považovali za nerealistické zpracování avioniky (zejména zobrazení radaru na MFD), speciálně pak v porovnání s tím co nabízela sériová F-16 Block 30/40/50/52+/MLU v Falcon 4.0, Falcon 4.0: Allied Force a finálně stále vyvíjeném Falcon BMS 4, se nakonec ukázalo být velmi věrným zpracováním nového konceptu avioniky s využitím AI, takového jaký dnes najdete ve vylepšené podobě v sériově vyráběném F-35.

Více informací lze nalézt v následujích zdrojích:
1. Air Dominance Imperative" - Lockheed Martin VHS https://www.youtube.com/watch?v=pmu5QpEeMWg 
2. F-22 - Maszyna do zabijania https://discmaster.textfiles.com/view/22 ... ly/711f22/index.html 
3. F-117 Nighthawk and F-22 Raptor with Jim "JB" Brown President & CEO National Test Pilot School https://www.youtube.com/watch?v=lltMfkj1yPU

Alien vs Predator

Návod:

=Taktika=
Hra za mariňáka je nejtěžší, nehraje se za účelem pozabíjet všechny protivníky, ale jde o to přežít. 
Nezdráhejte se někdy ustoupit a doplnit zdraví či náboje, nejvíce zásob je ve třetím patře, kde začínáte. 
Nejvíc nepřátel je v prvním a pátém patře. Doporučuji ukládat hru někde v uzavřeném prostředí, například 
ve výtahu, ukládá se tlačítkem pauza a options, po každém nahrání se však všichni nepřátelé obnoví. V počítačích 
se dají vyčíst základní mapy výcvikové základny Golgotha a deníky jejich obyvatel. 

K základně se připojily dvě vesmírné lodě predátorů a vetřelců, projít se k nim dá přes vzduchové komory. 
Vetřelec nemůže používat výtahy a predátor nemůže lézt šachtou. Vetřelec se nemůže léčit, ale pokud uděláte 
z vojáka zámotek (sek rukou, ocasem, rukou a přechod přes oběť), tak se po smrti narodíte na stejném místě 
s plným zdravým jako nový vetřelec. Nový vetřelec také musí nejdříve dospět, což je vidět vlevo na obrazovce.
Predátor může tlačítkem 6 měnit noční vidění a je také jediný, kdo se může lékárničkami léčit později 
(podržet tlačítko 5).


=Mariňák=
Za mariňáka Lance Lewise začínáte v patře 3 probuzením z kryospánku, do kterého jste byli uvrženi za trest kvůli 
udeření důstojníka, bezpečnostní úroveň máte 0. Tlačítkem A otevřete dveře a seberte u mrtvého těla brokovnici. 
Zatočte dvakrát doprava a na konci haly seberte náboje, otočte se a jděte zpět. 

Po levé straně projděte dvojitými dveřmi do velké haly. Za rohem vlevo seberte bezpečnostní kartu 01. Tlačítkem 8 
se můžete podívat na mapu. Nyní jděte na jih okolo východního výtahu (nápis Elevator) do zasedací místnosti kde 
seberte náboje a lékárničky.

Brokovnice je dost slabá, proto půjdeme pro pulzní pušku. Vraťte se do výtahu, natočte se ke zdi a tlačítkem 
A + nahoru/dolů ovládáte výtah. Západní výtah nejezdí do všech pater, používejte tedy spíš ten východní. 
Jeďte do levelu 1. Za výtahem jděte doprava, proběhněte doleva a za prvními dveřmi vedlejší místnosti seberte 
pušku (na mapě bod F). Nyní můžete měnit zbraně příslušným číslem. Vraťte se do výtahu a jeďte do levelu 5. 
Jděte doprava a hned ve vedlejší místnosti na severu seberte pohybový senzor. Jelikož už můžeme sebrat 
bezpečnostní kartu 03, kartu 02 můžeme přeskočit.

Vraťte se do východního výtahu a jeďte do levelu 2. Karta 03 je na jihu v bodě F, do této místnosti však musíte 
projít ventilační šachtou 3B. Jděte na severní bod B a tlačítkem A vstupte do šachty. V šachtě zatočte doprava, 
ignorujte cestu doprava, doleva, šachtu po levé straně, na rozcestí projděte šikmo rovně/doleva a za pravým rohem 
bude východ do levelu 2 bodu G. Ze šachty jděte pořád rovně a na konci další místnosti seberte kartu 03.

Jak dá dočíst v počítači, vedoucí lékař Whittaker odešel s kartou 04 do tréninkového bludiště na levelu 4.
Vraťte se tedy přes šachtu do východního výtahu a v levelu 4 jděte rovně, doprava a v bodu D seberte kartu 04.

Ke kartě 06 v lékařské laboratoři na levelu 4 budeme muset znovu použít šachtu. Dlouhou cestou se budete muset 
také vracet, takže si raději nejdříve doplňte zdraví a munici, například v levelu 3. Z východního výtahu na 
levelu 4 jděte doleva, vpravo do dveří, do levých dveří, dvakrát doprava a dojděte až do šachty 4C v bodě I. 
V šachtě se pořád držte pravé strany a dojděte až do východu v bodě A. Venku jděte dveřmi do velké haly a na 
jih čtvrtými levými dveřmi projděte do místnosti s kartou 06. Pozor, je zde mnoho vajec a facehuggerů, pokud 
se vám nalepí na obličej, tak rychle mačkejte střídavě doleva a doprava, dokud ho ze sebe neshodíte. V této 
oblasti laboratoře se můžete léčit modrými obrazovkami, ale s úrovní 06 se vyléčíte pouze do 50% zdraví. 
Z laboratoře se dostanete ven dveřmi jen od úrovně 07, musíte tedy ven stejnou šachtou. 

Kartu 07 seberte v levelu 1 (G), v místnosti kousek na jih od východního výtahu. S touto úrovní již máte 
přístup do zbrojnice, zajdeme si proto pro plamenomet. Z východního výtahu v levelu 4 jděte doprava a vstupte 
do druhých dveří do zbrojnice (Armory), plamenomet je ve druhých dveří napravo.

Nyní půjdeme pro kartu 09 a pro smartgun v predátorské lodi. Vstup do jejich lodi je v levelu 1 za dveřmi 
vzduchové komory (Airlock) v bodě A. Nejprve se ale co nejvíce uzdravte a doplňte munici v levelu 3. 
Vzduchovou komoru v bodě A uzavřete zadními dveřmi a poté otevřete přední dveře. Snažte se predátorům vyhýbat, 
ale nejúčinnější je na ně pulzní puška. Ze vstupu na loď jděte rovně a na konci haly doleva, doprava a první 
cestou doleva. Na konci místnosti (B) seberte od mrtvoly kartu 09. Smartgun je v bodě D na druhé straně lodi. 
Pokud ji však seberete, zviditelní se dva predátoři, doporučuji je tedy nejdříve dostatečně postřílet (uvidíte 
zelenou krev) a když se objeví tak zemřou. Ve smartgunu také nejsou náboje, sebrat je můžete (i předem) ve 
zbrojnici levelu 2 na východě od výtahu.

Bezpečnostní karta 10 je v lodi vetřelců za vetřelčí královnou. Sebrat tuto kartu je nejtěžší úkol ze hry, 
doplňte si proto co nejvíce zdraví a munici, budete také asi muset vetřelcům ustoupit a znovu doplnit zásoby.
Vstup do lodi vetřelců je na severu levelu 5 (bod A). Z východního výtahu se dejte doleva a po levé straně 
projděte kolem sudů ke vstupu do šachty 5C (bod B), šachtou projděte do severního výstupu H. Držte se levé stěny 
a dojděte ke dveřím Airlock, pravou vzduchovou komorou projděte do lodi vetřelců. Cesta ke královně (bod D) je 
spletitá a plná slepých odboček. Na zabití královny je potřeba opravdu mnoho nábojů, je tedy lepší proběhnout 
okolo ní a prostřílet se ke kartě 10 (bod B), poté se otočte a rychle utečte zpět z místnosti. Vraťte se k východu 
z lodi a přes šachtu zpět k východnímu výtahu.

S bezpečnostní kartou 10 můžete zapnout autodestrukční systém a utéct záchranným člunem. Nejprve si však
vyčistěte cestu k záchrannému člunu na jihu levelu 5 (G). Jděte do velitelského centra (bod I) v levelu 2 a uložte
si hru. V počítači aktivujte: Initiate Emergency Destruct. Nyní máte dvě minuty na to, aby jste proběhli do
východního výtahu a v levelu 5 do záchranného člunu. Po aktivaci počítače v člunu následuje konečná animace.


=Vetřelec=
Vetřelec začíná u východu z lodě vetřelců na pátém patře, musí projít šachtami až do prvního levelu a v lodi 
predátorů zachránit uvězněnou královnu. 
Jděte do šachty 5C (bod H). V šachtě jděte doleva, ignorujte cestu vpravo, doleva, doprava, ignorujete dvě cesty 
doleva a vpravo k výlezu B. Jděte do šachty 5B (bod D). V šachtě doleva, doprava, doprava, držte se levé stěny a 
dojdete k výstupu G v levelu 4.
Jděte do šachty 4B (bod M), v šachtě rovně pravou cestou, druhou odbočkou vpravo, doleva, doleva a vpravo k 
výstupu A v levelu 3. 
Cestou rovně se držte pravé stěny a dojdete do šachty 3B (bod L). V šachtě vpravo, držte se levé stěny a po pravé  
straně uvidíte východ B do levelu 2.
Jděte do šachty 2B (bod A), v šachtě doprava, druhou cestu doleva, znovu druhou cestu doleva, doprava a po pravé 
straně bude výlez E do levelu 1.
Jděte do predátorské lodi v bodě A. Rovně na konci haly zatočte doleva, doprava a dojděte až ke královně 
uvězněné na pravé straně lodi v bodě C. 
Zničte čtyři generátory a zmizí silové pole okolo královny.


=Predátor=
Cílem predátora je projít ze své lodě do lodě vetřelců kotvící u levelu 5 a získat lebku jejich královny. 
Na mariňáky můžete tlačítkem options používat neviditelnost, před zaútočením se však znovu zviditelněte, 
nezískali by jste body, které odemykají zbraně. Začínáte se zápěstní čepelí, 150 000 bodů vám odemkne kopí, 
350 000 bodů vrhací disk, ale nejdůležitější je získat plazmové dělo za 750 000 bodů, kterým zabijete 
královnu. 

Ve své lodi pro body zabijte vojáky a posbírejte lékárničky. Za každého vojáka máte 5 000 bodů, za vetřelce 
dvojnásobek. Poté vstupte do základny vzduchovou komorou (bod A) a jeďte východním výtahem (bod Z) do
levelu 4. Nyní budete muset projít výcvikové bludiště jižní nebo severní cestou do západního výtahu (bod Y).
Jeďte do levelu 5. Jděte na sever ke vchodu do lodi vetřelců (bod A). Vzduchovou komorou projděte, pokud
máte alespoň 500 000 bodů, jinak ještě po základně pozabíjejte dostatek vetřelců. Lodí poté projděte ke
královně (bod D) a zabijte ji plazmovým dělem.



=Mapy=
Level 1:
@ počítač
A vchod do lodi predátorů
B šachta 1B
C šachta 1B
D šachta 1B
E šachta 2B
F pulzní puška
G bezpečnostní karta 07
Y západní výtah
Z východní výtah
                                                                                               
                                        ..A..            ....       .                  .            
   .  .  . . .. . .  . . .  . . .  . ....   ...        ..    ...    . .  . . .. . .  . . .  . ..    
   .B                                 ..     ..        .      .  .:                        .:  .    
   . ... . ..  ...                    .... ...          ..  ...  ..    @               @    .  .    
   . ..  . .......                    .  . .  .. . .. .. .... .                                .    
   . .           .         ..   ..    .  .                    .                                .    
   . .           .        .........   .. .. ..          . ... .       ..   .      ..   .       .    
   . .           .        ..     ..   ..     ..        .      ..  . ..  ... ... .. .... ..  . ..    
   . ..  . . .  ..        ..      .   ..     ...      ..         .. . ... .. .. . ... .. .. .       
   . ... .. ... ..     . ...      .   ..  .     ......          ..                           .      
   .  .  .      .   .... .        .   .. ....   .   ..   ....   ..                           .      
   .                ...           .                         ...        ........  .....       C:    
   .               ....          ... .....                              .......   .....        .    
   . ...  ...       .... .. . . ..    ...                   ...                F               .    
   . . .. . .                                                           ..... ..  .....        .    
   . . .. . .  .. . .. . .. . . .. . .....                  ..  ..      ........  .....        .    
   . . .. . .  .                                              .  ..                            .    
   . . .. . .  .           .. . .. . .                        .    .     . . .. . .  .         .    
   . . .. . .  .           .. .       ..                      ..  ..    .                      .    
   . . .. . .  .  .  . .       ..  .  ..                        ..      .    .. . .            .    
   . .... . .  .  . .. ..          .. ..                                .    .. .  ..          .    
   .  ......   .  .  Y              . ..                        ....    .       Z  ..          .    
   .   .. .    .  . .. ..           . ..                         ..     .    .. .  ..          .    
   .   .. .    .  . .. .       ... .  ..                                .    .. . ..           .    
   .   .. .    .           .. ..      ..                        ....    .                      .    
   .    ...    . .. ..     .. . .. . ..                         .. .    .. . .. . . ...        .    
   .           . .    .                                        .....                           .    
   .. .. . . ... .    ..                                      . ..                             .    
    . ... .. ... .. .. ..   . . ..   .                        ....                             .    
   .                      ... . ... ....                      ...            ..   ....         .    
   .            . .    . ...  .    .  ..                      . ..          ...  .. ...        .    
   .        ..  . . .. . .   ........ ..                      . ..          ..       ..        .    
   .        .  .. .  . ..    ..    .. ..                      . ..          .         .        .    
   .        .  .        .    .      . ..                      ...           ..  G     .        .    
   .        .  .. ... ...    .      . ..                      ...           ..        .        .    
   .        .  .. ..  ...    .      . ..                      ...            .. . . ...        .    
   .        ...          .....      . ..                      .                                .    
   .        .  .        . ..        . ..                      .                                .    
   .        ....        ....        . ..                      .                                .    
   .         ...         ..         . ..                      ..  . . .. . . .. . .  . . .  . D:    
   .        ....        . ..        . ..                      .. .. . ... .. .. . ... .. .. . ..    
   .        ....        ....        . ..                                                      ..    
   .        ..           .  ..      . ..                                                       .    
   .        .  .. ... ...    .      . ..                           ..... . ..  .. . .....      .    
   .        .  .. ..  ...     . .. .  ..      ...    ...           .  .. . ..  .. .  .  .      .    
   .        .  .        ...           ..  . ..  . . .. .. ...      .                    .      .    
   .        .  .. . .. .. ... .. ... ..  .  .  ..    .. ..  .      .                    .      .    
   .        ... . . .. . .... ..  .. .   . .             .. .      .. .. . . .. . . .. ..      .    
   .E                                  ... ...   . ..   ..  ..                                ..    
     ...                             ...     ....    ...      ...                           ..      
       ... . .. . .  . . .  . . .. ..        .. .. ... .        ... . .. . . .. . .  . . ...        
                                             ..        .                                            
                                             ..       ..                                            
                                               .. ..  .                                             
                                                                                         

Level 2:
x zaseknuté dveře
+ lékárnička
^ munice
@ počítač
A šachta 2B
B šachta 3B
C plamenomet
D šachta 3B
F bezpečnostní karta 03
G šachta 3B
H šachta 2B
I velitelské středisko
Y západní výtah
Z východní výtah
                       . .   .. . .      . .  .     .. . . ..                                     
                       ..   ....     ..  ..      ..  ..       ...                                   
                       ..^^                                      ..                                  
                       ..   ....     ... ..      .. ..           .                                  
                   ..... ...  ..     ..  .... ..... ...       ...     .. . ..                       
                   .A     .    .. ....     .   ..     .... . ..      ..    B..                      
                   .      .. .... ..      ...  ...      .. . .. ... ..      ..                      
 .. ... .... .... ......  .. .... . .... .... ..... .... . ........ ..  .. ..                       
..   .    .   .      .  . ..          .....      .. ..               .. .                           
..   ... .... ... .. .  . .@          ....       .....               .. .                           
 .. ....  ... ... .. .  . .@        ...   .. ...... .... . ..        .. ..     .. . .. . ..         
 ...                 .... .. . .. ..      ........          ... . . ...   .. ...          .:.       
..  . . ..   .    .  ...   ... .. .     @                    .. . ....                       @:       
.. .   ............. .... .        .   @     I      @ ^     ..  .    ..  ..........    . .... . .   
.. .        .      . ..   .. .  .  .  ::   . .  .    @      ..  . .  .. .          .. . .@..    @.  
.. .. .  . ..      . .   ... . ... ..    .. .... .. .  . . . ....  . .. .. .  .   ..  ....   ^  ..  
.. .  .    ..      . .  .  ^      .  . ..    . ..   ..    . . ..... ...  .. .  .. ..    .. .    ..   
.. .        .      . . ..  ^^    . ..  ..   . ..   .        .....   ... .      . .      . .    .    
.. ...      .      . . ..    ^    .     ....   ....          ...     .. .      ..        ..    .    
..  ..      ...  ... . ..        ...    .. .. ... ..        ....     .. .      ...      ...    .    
.. ...      . .  ..  .  ...      .  . ..    ....   .         .... . ..  .. . ..  .      . .:. ....  
.. .... .. .. .  .Y ..                                                     Z.    .      ...^    :.  
.. .        ...  ::...    .....  .. ..  .. . .. . . ..  .. .... ....    ...:.    .         ^    ^.  
.. .        ...  .. ..  ...    ...   ....            ....   .      ...  .. . ..  .      . ... ....  
.. ..       ..... .  ....        .. ..  .. .      . ..  .. ..        .. .. ^  ^...      ....^^  ..    
.. ...        ..   . .  .        ...      ...    ...      ...        .. . ..  ...        ...    .    
..  ... .. . ..    . .  .. . . ....        ..    ..        .... . . ... ..^^^           . .     .    
.. .        .      . .  ...      ...      ....  .. .      ....       .. ........ ..    ....  ^  .    
.. .        .     .. .    .      ..       .@ ...   .       ..        .. .. .  .    .. . .. C ^   .  
.. .. .    ...  .... ..   .. .  .. .      .        .      . ..  . . ... ..      . ..  .. ........    
.. .. ... .. ..      ....  ...  .. .      .        .      . ..  . .  ..  ...  ..  .    .  ..        
..  . ..   . .       ...    .    ..       .        .       ..        ..                     @:       
.. ....  ... ..  .. . ...   .    ...      .        .      ...        ..   .. ...          .:.       
..  ..    .. ..  .     .. ..     . .      .        .      . .  .... ... ...@   .. . .. . .........  
.. ...    . ...  .     .. .      . .      .   ....@.      . .. ...   .. . ..   .. . .. . ..    @:.  
.. ...    . ...  .     .. .. . ... .      . . ....:.      . ... . . ... .  ..                ...    
.. .      .   .  .     .. .      ...      ...    ...      ...        .. .....       +       ..      
.. .      .   .  .     .. .      ..        ..    ..        ..        .. ..x..               ..      
..... ...... .....     .. .      .....  .....    .....  .....        .. .   ..              ..      
.. .   ...    .  .     .. .    ...   ....            ....   ...      .. .   ... . .   .. . ...      
.. .      .   .  .  . ... .. ...... ..  .. . .. . . ..  .. ...... . ... .. .   .: ..  .. .          
.. .. .  ... ..  . .       . . .. . . .... .   .. . .  . . . .. . . ..      .. :D         .         
.. ... .... ...  . .      .          ..  . ...... .   .. . . .. . .  ..     .. .          .         
...             .. .. .  ...         .  .          ....           F....    H:  .. .    . ..         
  ..  .    .  ..    .    .........   ....                            .. .. ..   . .    . .          
    . .  . . .            .   ^  .           ^                       .. .                           
                          .          ....          ...      ^      .... .                           
                          .G  ....   ..... . .  . .. .. ...        . .. .                           
                          .: ....    .             ...  .... .. . ....  .                           
                          .    ^     ..            ...             ...  .                           
                          .. . .. . .... . . .... ..  .. . . .. . ..  ...  


Level 3:
+ lékárnička
^ munice
@ počítač
x zaseknuté dveře
A šachta 4B
C brokovnice
D bezpečnostní karta 01
E šachta 3C
F šachta 4B
H bezpečnostní karta 02
I pulzní puška
J šachta 3C
K šachta 3B
L šachta 3B
M šachta 3B
N výchozí bod
Y západní výtah
Z východní výtah
                             . .... . . .. . . .... . . ..                                          
                            .       . . .. . . .... .   A:.                                         
           . . .  . . . .. ..      .                 ....        .. . . .. .   .  . . . .. . . ..   
          .  . .. . .   .... . ..  .                .. ..  . . ...  .   ..  . .    .   ..   .   ..  
    . .   .... .... .....  . .  .. .. .    . . .  .. .  .. . . ..  . .^.... . .   ... ...  ...  ..  
   .L  ....     ..     ....   . .. .. ..  .. . .. . .. ..     . .. .  .   . . .  .. .. .... ... ..  
   . ^  ..   ^  ..      ..    . ..  ...    . .    ...  .      .... .. .  .. . .C                ..  
   ..  ....     ..     ....   . .. .  . .. . ..  .. .. ..      +..  . .     . .  ..  .       .  ..  
   .. .         ..         .... .. . ..    . .      ..  ..      ....        . .N   . .    .... .  ..
   .     ^   ^  ..            . .. ..                . ....+    .. .     .... .    . .      .      .
   .            ..            . .. .   ....          . .. ..    .. .    ..  .. ....  .    ...      .
    . . ...   ......   ... . .  .. .. ...... . .  . .   .... . ....       .        .       .      .. 
   .. . ..     .  .     .. . .. ..                                      .....    .. ..    . ...  ...
   .                          . ..   .. .. ....    .... .. ..... ...    ..  .......  .    ...      .
   .                          . ..   .      ...    ...      ...    . ..   ..  .    . .      .      .
   .                          . ..   .                             . . .    . .. ... .    .... .....
   .. . .. . . .. . . . .. . .. ..   .                       ..    . . .  D . .  .. ..  ^       ..  
    . . ... .. .. . .. ... .    ..   .. ..              .. ..... ... ..     . .  .. .   ..   .  ..  
   .           .. . .       ..   ..  ...  .            .. ...           ..... ..... ..............  
   .          .  .. ..        ..  ..   ....            ....      ..    ...... .    .   ..   .   ..  
   .          .  Y             ....     ..              ..       ..        Z. ..  ... ...  ... ...  
   .          ..  . ..       ... ...  ... .            .. ..           ....... .... . . .. . . ..   
   .. .      . .. . .      ..   ..   ..  .. .          ..  ..                                   ..  
    . . ... .. .. . ...... . .  ..   .. ..                 ..  ...............      . .      .  ..  
   .. .      .  ... .      . .. ..   .                      . ....  . .    ...   ..... .  ..  .. .    
   .            ..            . ..   .    ... ..  .. ...    . . ..          ..   .. .     ..  .       
   .            ..         ^  . ..   .   .. .  ....  . .... . .. .. . . ...     ..   . . ..   . ..   
   .            ..            . .. .. .... .    +     .... .             ....       ^  ^        ..  
   .. . ...   ......    .. . .. .. .   ...             .      ..  . . ..  ...           ^       ..  
   .. . ..     ....     .. . .. .. .  E.  .   ..  ..   ..     .  .. .. .                        ..  
   .            .. ^          . .. ...:........    .. ....    . ..   . .  ...                   ..  
   .            ..            . .. ...      ...        ....   . .. ^      ...                   ..  
   .. ....      ..      .... .. ..  ..       ..        ...    . ..   ...    .     +             ..  
   .   ....     ..            . .. . .   +  ...     . ..  .   ..^ ^  . ..   .                   ..  
   .F   ..      ..      ..    . .. . .. .. ... ^.  .. . ....  ..   . . .    .                   ..  
   .. ... .   ..... . ... .. .. .. ...   ..  . ...        . . ..........    .. . .@ . . ...@ .  ..  
  . . .   .            ..  . . ...  ..    ....          .....                              .... ..  
..  .  .  .. . .. . . . .... . ..  . .    ..            ....      . . . .    .    . . . .  . . ...  
..     ..  ..       .       .. ... . ..  ..... .  . . .......   ..     .... ....... @.      +   ..  
..         .                 .::.   . .                 ....    ..      ..  .^   +   .  +       ..  
..  .   @:. .               ..  .. .   ..              ..  ..   ..     .... .  ^     ..      .  ..  
.. ...   ..  . ...     ..... x. .: .    .. . ...... . ..    .   ... . ..... ....... . ..  ....:...  
.. . .  ::.. . ^:... ... ^  I.... x . .  ..   . ..   .. ....    ..      ..   ^   .. . .     . + ..  
..  ..  M..    H.. . . .^+  .. .          .. .   .. .     .     ..     ....          ^    ...   ..  
...  .    .     .:.:  ..^  ..:...  ...    ...      ...    .     ..     .  .               ...   ..  
...  .    .      + +   ..   ..J      .. ..  .      . .. ...      .. . ..::... .. .. . .. .. ......  
 .. ... .... . .. . . ..    .. .. . ..      ...  ...      ...           K:...... .. .... ....   ..  
                                              ....          .. .... . ..  .  +    ^  .  ^       ..  
                                             ..  ..                       .. . .... ... .. . . ..   
                                            .      .                                                
                                            ..    ..                                                
                                              ....   


Level 4:
+ lékárnička
^ munice
@ počítač
x zaseknuté dveře
A šachta 4C
B šachta 4B
C šachta 4B
D bezpečnostní karta 04
E bezpečnostní karta 06
G šachta 5B
H šachta 4B
I šachta 4C
J šachta 5B
K šachta 5B
L šachta 4B
M šachta 4B
N plamenomet
Z východní výtah
Y západní výtah 
 . . . . ... . . . . .... ..                                                                        
.         .           .    .  . ... . . . . . . . ........ . . ... . . . . . ... ........ . ... ..  
.         .          ..    . . .... . .... ...    ..... .... . . . .... .... ... .. ... . ... .. .  
.A        .     ... ........ .. . ....  .   .      . ..  ..   ...    .   .  .  .  . ..  .. .   . .  
..    ...  . . ... ......  .. ..   ...  .   .   .. ....  . . . .  .. .   .. . ... . .. ..  . ... .  
.. . ...  .      ..      .  ...    .. .... ...  ... ...  ... . . . .. . . . .      ... .  ..  .. .  
.     .   ..      .     .. .^ ..   . . .. . .. ... .... ..  B  . . .  . ... .    @C...  .   .... .  
.. . ...   ..     .     .. . ..   ..... . . . . . .. .... ... .. .^^ . .. ..      .. .. ...   . .  
.     .   .... . ... . ...   ..@ @.   . . . . . . .  ..... . ... . . .. ..  . ... .. ... . .   ...  
.. . .... ...     .     .. ... . .: .. .. . . . .  . ... . ...^..  ..   ... ... ... ..   . .  .. .  
.     .    ..     .    ... .   . .:.:. . .        .... . ..  .... . . .. . .  ..  . ...... ... . .  
.. . .... .... . ..  . ... .  .  . .... .  ... .    ..... .. ...   ...  .. .. ... .. . .  ..  .. .  
..    ..   ..     .     .. . . ..   . .     .. ...    ...  ....      ..... .  .... ... . ... ... .  
..    .   ...    ..    ..  . . .. . ..  ...  ..... .       ^....    .. . . . .   ... . .. .. . . .  
.. . ...     ...........   . . . ... .  ..D  .     .. ...  ..  .... .@        ... ^^  . .. . .....  
..    .     ..      E  .... .. . .   .  ...... ... ...   ..         ....     ...    . .. . ..  . .  
.. . ...          .......  ... . ..  ... .... .... .......   ......    .. .....   ...  . ..  . . .  
.     .     .......   ..    .. ... .. . ..                      Z..M              ..    @ :: ... .  
.. . ....   .....Y    ..    .. ...  . . .  ....      ....    ......    ....       ..    . ::  .. .  
.     .     ...   .. . .   ... .  ..     . .. ...  ...  ..            ..... .... ....  .  .. ... .  
.. . ....   ..         ... .   . . .     .G              . . . ..  . . ^^^^ ....^^... .. .  .  . .  
.     ..    .  . .. .... ...   .. .    ..........  .. ..        .  . ..^^     ..@ N . . .. . ... .  
..    . .   .    .. . .... ..   . . . .. .   ..... ....   .. ...   ................. .  .    . . .  
..  ..  .   ... ... . . .. .. . .  ... .  ^ ..  . .@@.:.   ...                 ....... ... ..  . .  
.    ... . . . . . .. . .. . .. ...    . ... .. . ...  .. ... ..   .......  ..... .. .  .. ... . .  
.   .. ..    ... . . .  . .:: . .  .. ...  . . .. .. .. ..  .. ....                   ....  .  @ .  
.  . . . . .. .... . . .. ..  .. .. . .  ........  . .... .     . .  .............:.. .. .  :.   .  
...^... .   ... ..  ..  .. .  ..... . .. . . . . ... . .. .     . .             .....  . .  ..   .  
. .     .   . ...:. .... ...  .. . .... .. . . . .. ..   ..  .... ..........       .. .. . . .   .  
. ... . .   . .  ..  . ..... ... . . . .. .. . .. .... ..  .. .   .  I   +    ........  .. . J   .  
. x^. . ... .  ..   ..  .. . . ...  ..  ...  . ....        ....   .....:......     .... .. ..... .  
. ... .  .  .@.    ... . . . . .. .. . .. .. . .....      ..  .   .   . .     ... .   . .  .  .. .  
....  . ... . .  .. ..   ... .. . .  .     . . .. ..... ..  ....  .    .       .. . . .. ... ... .  
. ..  . .   .. . . ...  . ... . . . . . . ... .  ..   ..  .     . .. ..... . . .. . . .. . ..  . .  
. ... . .. . . . . .   ...... .    . .       . . ... . .. .     . .L .   . .  ... ... . ..   . . .  
. x^  .. ... . . .  .  . . .  K.   . @    .  ...  .. ..  ..  . .. .. .. .. ... . .  . ..     . . .  
..... ... ......x ........ .  ... ... . ..... . . .......  ..  ..  ..           ..  ..  . .... . .  
.  ..... ......... ...... ... ... . . . . ... . . . .... ... ......... . ... . ........ . ........  
 . ... . . . . . . . . .. . . ... . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . ... . . . .  . . . ... ..  


Level 5:
@ počítač
A loď vetřelců
B šachta 5C
C senzor pohybu
D šachta 5B
E bezpečnostní karta 05
F šachta 5C
G záchranný člun
H šachta 5C
Y západní výtah
Z východní výtah
                                       ....             ....                                        
............................         ..   ...         .. A ....  . . .. . ...      ..  . . .. ..    
.H              ............    ......      .         .      . ..           . ... ....         .   
.  .......   ....          ......    ...  ...         ...  ... .@      .. ... .    ...      @  .    
.  .......  ...........  ...         . .  ...............  . .       .... .. ..       ..       .    
. ..           .      .....   ..     . .                   . .      ....       .. . .....      .    
. ..           .        ...   ...    . ......         ........       ..   ..  .   .   ..       .    
. ..           .        ..     ..    .      .         .      ..  . ... . .... .... .... ..    ..    
. ..          ..        ..      .    .      .        ..       .  . .   . ..  . .   . ..  .^ . .     
. .......  .....        ..      .    .       ...   ...          .. . ..   .. ..  ..   .. .:         
.  ... ..    ..  ..... ..       .    ...........   ..          ..              ..         ....      
.  ...  ..       ....           .                   ...  . . ..   .........  ..  .. ..    ......    
. ..  . ...                     .......     ...     .. ..         .. ....     ......  ..  . B  .    
. .. .  ..       ................    ..................     .......    .. ........  ...   .    .    
. .. . .. .                                 ..     ..                     ..   C:.      ...    .    
. .. . .. .          ...................      ..  ..       ......      .....   ..........      .    
. .. . .. . ............  . .  . . .  .       .. ..       ..   ..       ....  .........        .    
. .. . .. . .  .. .  .                        .. .      ......  ...                            .    
. .. . .. . ...          .. . .. . ...         .....  .....  .    .    .. ........  .......    .    
. .. . .. . .            .. ..       .           ...... .    ......  ...  ........  ..   ..   .    
. .. . .. . .  .. .. .       ... .   .            ..   ..           ..   .          ..   ..   .    
.  ........ .  .  .. ..           .  .            ..  .         .. ..    .  ..............    ..    
.    . ..   .  . .Y               .  .     . .   ..   .          . .     .    Z...           .      
.    . ..   .  .. .. ..        . ..  .. ...   .. ..   ..        .   ..   .  ......        ..      
.    . ..   .   . .. .       ..  .    . .     ..  ..   ..      ..     .. .                ...       
.    . ..   .           ... ..                 ... .    .    .. ...    . ... . .. . ..   ..          
.    ...    .  .. ..     .. . ...         .. ..  ...     ... .    .    .. .. . .. . ..   ..         
.           .  .    .      .. ...  .. . ..     .. ..       ...  ...                      ..       
... . . .. ..  .    ..     .     ..          .  . .... . ..    ..    ...  ..         ...   .   .      
 .. .. ... ..  .. .. ..  ...    .  ..      ..  .. ..       .. ...   ..  ..     .. ..  ..   .. ..     
.                       ... . ... ..... .... ...                   ... .     ..   . ... .      .    
..         .    .    . ...  .    .  ..  ...              ..........        ........ .   . ..   .    
 ...      .. .. .... . .   .... ...  . ..        ...........   ....   .. .....    . ... . .... .    
  ..      . ... . .  ..    ..    ..  . .      ....         .   ..   ...  .  .        ...   ..  .    
  ..      ...         .    .      ...  .      ..           .....   ... ...  .        ..        .    
  ..      . ... .. ....    .      .    .       .....                .. .    .        ...       .    
   ..     . ... ..  ...    .      .    ... .       .       ..  ..  ..  ...  .. .. . .....  ..  .    
     .    ..           .....      .         ..     ...       ....        ... .   .. ... ... .  .    
     .    . .         . ..        .           ..     ..      ..   ..  . .     ....         ..  .    
     .    . .         ....        .           ...    ..      ..     ... ..      ..       ...   .    
    ..     ..          ..         .             ..  ..      .......          .  ..     ...    D.    
   ..     ...         ....        .             ..  ..     ..     ......   ... .  ..  .. .......    
  ..      . .    ... .. ..        .           ...   ...  E..    ........   ...    ..   ...   .       
   ...    ...  ...    ......      .    ........       ...::  ...            .. .....    .. ...      
     .    .    ..   ..     .      .    .                .    .    .......      ..  ....      .      
 .. ..    .. ..........    .. .. ..    ...   ..     .   .   ..    .........  ............  ...      
.     .   ..          ..     ... ..      .... ..   .......  .      .                    .  ...       
.   .. .. . ..  . .  .. ... . .. ..        .....   ......   .     .                     .    .      
.  .   .. .. .. . .. . . .. ... ..       ..             .    .    ..                   ..   ..      
.F .   ..  .  . . .  . .  . .    . ...   ..             .    .     ....................   ...       
 ..     ...                     .. ..     ...  .. ..  ..      ...                       ...         
          .. .. ..       .. . ...           . ..   .. .         .. ..              .. ...           
                 ... . ..                   .  .. ..  .             ... . .. . .. ..                
                                            .         .                                             
                                            ..    .....                                             
                                              .. .                                                  
                                              .. .                                                  
                                         .....    .....                                             
                                     .....          ..                                              
                                     .G...          ..                                              
                                         ..............                


Loď vetřelců:
+ lékárnička
^ munice
A vstup / počáteční bod vetřelce
B bezpečnostní karta 10
C bezpečnostní karta 08
D vetřelčí královna
      .: . . . .. ..                 ....... . ... . ... . . . . .       .. . . . . .    . . . ..   
  .. ..+           .. . . . . . . . .  .   . .. ... ... .. . . .  . . . ..           .....   .. .   
..                C:                 ...     ..  ..  .  .      ..                      ..  .... .   
..     .............   .. .... ...  ..^  ... .  .. . ..  . . . . .. .    ..          . .. ..    .   
   ..     ... .... .   .   ... ...   .   +             . . . . ...  ...    .. . .      ... .    .   
  .. . .         .     .            ... ..  ..  .. . ..  . .  .. ..      .   .    . . ...  .. . .   
        . ... ..       .          ..        .... . . . ...    ... ..     .   .   ...    .   . . .   
        . .   ..... . ............ .... .....               ....    .. . ... .. . .         .  ..   
        . ..     ..         +  . ...     ..   ...............:. ....  . .. .. . .. .. . .  ..   .   
        ..  .    .. ..  ... . .. ..    ..   ..              B.. ..  ..    ... . .. ..  ..  ..  ..   
          . .    .. ..    ^.  . ..   ..   ..                 ..     .     .   .. . . .. .. . ..    
          .  ^     .........  .. ...  ..    D                ..      .   ..    . ... .. .. ... .  . 
          .        ..      . .    ... ..                     ..      .   .   .. ..    ..    ...   . 
          ..    ^  .       ...     .. ......................... ....... ..   ...       .    ..    . 
          ..   ..........    ......................          .. ..     ......  .. ... ..    .     . 
          .             ..                       ... . . . . .          + :. . ..  .. ..    .. . .. 
          .      ........    .. . . . . ...   . .         ....  .........    ........  . .. ...   . 
          .      .         ...             .A. ... . . . .    .. .            . .. . . . . . ..   . 
          .         ^^..   .                                                   ..  . . . . . . . .. 
          ..  ....  . .    .                                                    .. ... . .....   .. 
          ... .... .. .  ..                                                      .  .  ........ ..  
          .    ..    ..  .                                                       . . .    ..      . 
          .    ..    .   .                                                       ......   ..      . 
          ............   .                                                       .. .. .   ..    .. 
          ..  ..  . ..   .                                                         . . ..   ..  .   
          .+     .   . ...                                                         . . . . .. ...   
          .          . ..                                                          .  . .. . ..     
           ..   ..   .  ..                                                          .. ...    .     
            .  . ..  ..  ..                                                         .. ...    .     
             .. ... .. ..  .                                                       .    ..    .     
              . .  ... . . .                                                      ..   ....   .     
              . .    . . . .                                                     .    ... .  ..     
              . . . .. ... .                                                   ...          ..      
              . . . . . . ..                                                   .. . . . . ...       


Loď predátorů:
+ lékárnička
^ munice
! predátoři
A vstup / start predátora
B bezpečnostní karta 09
C vetřelčí královna (scénář vetřelce)
D smartgun
 .. . . . .                                                                                         
..         .  .........   . .  . . . . .                                                             
..    .    . .        . .              .    ..       . .  . .                                       
..         . .  . .   ...    .. . . .   .. ... .. . ..        .............                         
.. +  .         . .         ..      .                                     .....                    
..          . ... .......   ..       ... ....       ....................      ^ ........            
 .. . . . ..      .         ..        .   ..    .....      . .    ..   ... . .          ...         
                ...   ...   ..       . . .. .   .          ...   . .    ...............    ..       
               ..       .    .. . . .........  ^.  ....  .. . . .. .....       .       ..    ...    
              ..   . .  ...                 .....  .... ..       .   .. ..    ...    ..  ..    .    
             ..   .. ..   .  ..............        .. .....     .. ..  ...    .    ...  ....   ..  
             ..  .     .  . ..             ..   . .  ..    .                   C   !     D ..   .. 
             .    .   .   . .. .. . . ..    .   . .  ..  ...      . ..  ..           ..    ..   .. 
             ..  ..   ..  . .. .      ..  ...   . .     ..       .   .. ...   ...   +........   .. 
             ..   .. .    . .. .. . ..    ..    ...      ..      .. ...................         .
              ..  ..:..  .. ... .  .. ..                   ....                                .    
               ..   B   .   ..   . .. ..  ..    ...      ...  .........................    ...    
                ..    ...  ..    ...   . .. .   . .     ..     .. ..      .   ...  .    .. ...      
 .. . . . ..      .   . . .   ..   .. .. .. .   . . ..   ..        .    ...            .. ..        
..   ...   .  ......... . .  .. .        ...    .......  ... ..    . ... .     .. ....             
..   ...    ..        ... ..  ..   ..                 ....       .. .... . . ..                   
..                         .......     .. ..   .....       . . . ..                            
..   ...    ..        . .          .. ..    :A:     .. . .. .                                       
..   ...   .  .. . . ..  . . .. . ..                                                                
 .. . . . ..                             



-Cyber-
Astalavista, 05.05.2025, zdroj: vlastní
+2

Commandos: Origins

Jako zdroje inspirace vývojáři uvedli filmy: Děla z Navarone (1961), Tucet špinavých (1967) a Hanebný pancharti (2009).

Alien vs Predator

Cheaty:

Aktivaci provedete ve hře stisknutím tlačítka: pause, option, 6, 1+3, B, A, 9, A, 9, A, *, option, 6, #, *, *, option, 2 a option. Jako potvrzení uslyšíte smích predátora.

Nyní budou fungovat následující kódy. Podržte tlačítko option a zmáčněte příslušné číslo:

A - další patro
B - předchozí patro
5 - nesmrtelnost

Mariňák:
1 - brokovnice
2 - M14 pulzní puška
3 - plamenomet
4 - smartgun
1+2+3+4 - doplnit náboje
8 - senzor pohybu
6 - zvýšit bezpečnostní úroveň
9 -  snížit bezpečnostní úroveň 

Predátor:
1 - kopí
2 - plazmové dělo
3 - vrhací disk
4 - zápěstní čepel

Vetřelec:
1 - vypnout sek ocasem
2 - vypnout sek rukou
3 - vypnout kousání

The Last of Us Part II

S rozpočtem 220 milionů dolarů se jedná o nejdražší hru historie, která je lineární a primárně zaměřená na hru jednoho hráče.

Baldur's Gate III

Nebula ocenenie 2023 za *Najlepší herný príbeh* vyhrali spisovatelia: Adam Smith , Adrienne Law , Baudelaire Welch , Chrystal Ding , Ella McConnell , Ine Van Hamme , Jan Van Dosselaer , John Corcoran , Kevin VanOrd , Lawrence Schick , Rachel Quirke , Ruairí Moore , Sarah Baylus , Stephen Rooney , Martin Docherty a Swen Vincke.

Elden Ring

Nebula ocenenie 2022 za *Najlepší herný príbeh* vyhrali spisovatelia:  George R.R. Martin a Hidetaka Miyazaki.

Hades

The Outer Worlds

Nebula ocenenie 2019 za Najlepší herný príbeh vyhrali spisovatelia: Leonard Boyarsky , Kate Dollarhyde , Paul Kirsch , Chris L’Etoile , Daniel McPhee , Carrie Patel , Nitai Poddar , Marc Soskin a Megan Starks.

Darkest Hour: Europe '44-'45

Vzhledem k limitaci původního enginu této modifikace, část původních tvůrců založilo v 2011 nezávislé studio Jackboot games, které do roku 2017 pracovalo na duchovním nástupci Festung Europe. Světlo světa spatřil jen teaser trailer a screeny z alpha verze hry, které lze najít zde. Nutno dodat, že za artworky stojí člen DH Hoonza. :)
Je otázkou, co stálo za rozpadem vývoje. Pravděpodobně kombinace volnočasovému založení tvůrců, absenci financování a vydání komerčně vyvíjených her jako Squad 44 (Post Scriptum) nebo Hell Let Loose.
Longin, 02.05.2025, zdroj: vlastní
+1

RoboCop: Rogue City

Plakáty hledaných zločinců jsou vývojáři hry.
Gordon, 29.04.2025, zdroj: Vypozorováno ve hře
+7

Papers, Please

Halo: Combat Evolved

Autoři potřebovali stihnout datum uvedení Xboxu, což zapříčinilo uspěchaný vývoj. Nedostatek připraveného obsahu bylo nutno kompenzovat opakovaným průchodem některých úrovní a repetivním designem interiérů.
Garret, 26.04.2025, zdroj: vlastní
+3

Vivat Slovakia

Ve hře v rámci mise vezeme tři studenty, které jsme vozily i v předchozí hře Vivat Sloboda.
Ross, 24.04.2025, zdroj: Vlastní hraní
+3

Depth Dwellers

Hra byla pravděpodobně první, která obsahovala pseudo-3D engine, který umožňoval hráčům volně se dívat nahoru a dolů. Hra také umožňovala skákání, což byla stále neobvyklá schopnost ve většině videoher z pohledu první osoby v roce 1994.

Halo: Combat Evolved

Microsoftu se název Halo nelíbil a nakonec se s Bungie domluvil na kompromisu, přidáním podtitulu Combat Evolved. Mezi ranné pracovní názvy patřily mj. i Armor, Blam! nebo Covenant.
Garret, 19.04.2025, zdroj: vlastní
+2

Terra Invicta

Pokud chcete najmout nepřátelského radního, kterého jste přesvědčili ke zradě, můžete mu nařídit rezignaci z jeho frakce (v menu Rady), následně bude dostupný v seznamu kandidátů do vaší rady.
vojtaruzek, 18.04.2025, zdroj: Vypozorováno
 

Command & Conquer: Renegade

Konverze na Playstation 2 a pokračování ze světa Red Alert byly zrušeny, když v roce 2003 došlo k uzavření studia Westwood.
Garret, 18.04.2025, zdroj: vlastní
+3

Call of Duty: Black Ops II

Hra se odehrává v roce 2025, kdy v herní časové kontinuitě Čína uvalí zákaz na vývoz vzácných zemin (rare earth elements) na Západ, což vede ke studené válce. V reálném roce 2025 skutečně došlo k uvalení nových omezení na vývoz těchto materiálů do USA, jako odveta za celní politiku amerického prezidenta Donalda Trumpa.

Kvark

Stardew Valley

Burnout Revenge

Verze hry pro Xbox 360 od základu překopaná verze hry, která využívá mezigeneračního skoku ve výkonu konzolí. Videohra plně podporuje HD rozlišení, 60 FPS, prostorový zvuk Dolby Digital, výrazné navýšení vizuálních detailů, těžší fyziku vozů a navrch přidává 10 dalších eventů v Crash modu a nové intro. Jednalo se o launch titul konzole Xbox 360.

Stejný generační skok je vidět i na jiné arkádové závodní hře - FlatOut 2 a jeho vylepšená verze pro Xbox 360 FlatOut: Ultimate Carnage.

Burnout Revenge

V Crash Mode jsou ukryty dvě důležité funkce. Po nasbírání 100% škod do Crashbrakeru se spustí odpočítávání a během něj se začne dramaticky snižovat jeho objem. Hráč pak musí rychle mačkat tlačítko B (na Xboxu), aby poklesu procent zabránil a zachoval tak jeho objem, aby následně došlo k co největší explozi a demolici.

To však po odemknutí vyšších tříd vozidel začíná být neúnosné, neboť čím vyšší třídu vozu máte, tím rychleji klesá Crashbreaker. Pokud však kolem 90% jeho naplnění zpomalíte čas pomocí Impact Time (Tlačítko A na Xboxu), zpomalíte čas nejen během bouračky, ale i odpočítávání Crashbreakeru. Vy tak máte dost času na to, rozhlédnout se pomocí analogové páčky kolem sebe, rozmyslet si další strategii a v klidu během několika stisků znovunaplnit objem Crashbreakeru. Následná exploze rozmete okolí a vy letíte k dalšímu cíli.

Díky této strategii maximalizujete škody, ale také zábavu během rozmýšlení vašich dalších kroků, kdy vás nedohání frustrace z neznalosti aktuální situace kolem vašeho vozu. Ve zdroji níže je záznam gameplaye, kde výše uvedené herní mechaniky jsou vidět v praxi.

Burnout 3: Takedown

V Crash modu je ukryta jedna herní mechanika. Když během odpočítávání krátce před rozjezdem podržíte brzdu a šlápnete na plyn a tím protočíte kola - tedy provede burnout - hra vás odmění několikavteřinovým boostem hned na startu. Díky tomu vjedete do křižovatky dříve, nabouráte více aut a způsobíte větší škody.

The Bizarre Adventures of Woodruff and the Schnibble

Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura

Hry se prodalo přes 200 000 kopií a vydělala více než 8,8 milionu dolarů.

Widelands

Ve Widelands lze hrát i mapy z původních Settlerů ve formátu SWD a WLD. Podpora obou formátů je ale omezená.

Mass Effect 3: Citadel

Kingpin: Life of Crime

Kingpin vyšel krátce po střelbě na střední škole Columbine v dubnu 1999. Díky politickému tlaku a náladě v americké společnosti odmítli někteří velcí prodejci hru prodávat.

Hra byla ponechána svému osudu se všemi chybami, studio Xatrix bylo uzavřeno v den vydání.
Garret, 29.03.2025, zdroj: vlastní
+9

Aliens versus Predator

Autorům přišlo, že profesionální herci ve video zprávách působí až příliš klidně, rozhodli se proto sami přetočit všechny scény přímo ve své kanceláři během jednoho víkendu. Původní Gold verze hry tedy obsahuje jiné herce ve video zprávách, než Aliens versus Predator Classic 2000.

Trauma Team

Do konce roku se hry prodalo přes 16 700 kusů. Index Holdings nezařadil hru mezi své komerčně úspěšné tituly.

Need for Speed: Shift

Po dosažení třetí úrovně se vám odemknou nejen nové vozy a tratě, ale i bug, který se dá využít jako herní mechanika. Velice snadno můžete vytlačit soupeře z trati pouhým ťuknutím, převrátit ho či dokonce podjet. Je to dáno herní fyzikou a tvarem čelní části vozu, která často funguje jako šikmá plocha. Nejlépe je to vidět v přiloženém videu ve zdroji níže.

Shift 2: Unleashed

V titulcích hry najdete celkem 18 českých a slovenských tvůrců, co se přímo podíleli na vzniku této hry. Ať už jako programátoři, animátoři a art designéři. Jedná se tak o závodní hru, na které mají velký podíl domácí vývojáři.

Need for Speed: Shift

V titulcích hry najdete celkem 18 českých a slovenských tvůrců, co se přímo podíleli na vzniku této hry. Ať už jako programátoři, animátoři a art designéři. Jedná se tak o závodní hru, na které mají velký podíl domácí vývojáři.

Asylum

Titul Asylum byl ve vývoji neuvěřitelných 15 let. Hra byla oznámena 9. července 2010, první screenshot ze hry byl dostupný v roce 2011, v roce 2012 se objevilo krátké hratelné demo, a v roce 2013 vznikla kampaň na Kickstarteru, která také byla úspěšná. Bylo vybráno 119,426 dolarů, a finišování prací mohlo začít. To se ovšem protáhlo o 12 let, a hra tak vyšla až po více jak dekádě a to v březnu roku 2025.

Grim Dawn

V únoru 2022 studio oznámilo, že bylo prodáno 7 milionů kopií hry. Do prodeje je započítán i prodej DLC.

Lost Horizon 2

V páté kapitole Paddock mezi věcmi, které zde zapomněli archeologové, postupně nalezne bič a klobouk, což je narážka na Indiana Jonese. Bič následně najde své využití, ale klobouk slouží pouze k výše zmíněnému účelu.
Jumas, 23.03.2025, zdroj: Vlastní
+4

Transport Fever 2

Moderská scéna je zastoupena i domácími tvůrci. Stačí otevřít Steam Workshop a naleznete tu plno českých lokomotiv, vagonů, jednotek, autobusů, náklaďáků i osobních vozů, co znáte z reálného provozu. Můžete si tak ze hry vytvořit plnohodnotnou simulaci tuzemské dopravy.

Grand Theft Auto IV

Když svoje auto během projížděk po Liberty City potlučete natolik, že se z motorového prostoru začne valit černý dým, obvykle vám "chcípne" motor a už nejde nastartovat. Pokud však vytáhnete mobil a během pokusu o nastartování začnete někomu volat, motor vždy zaručeně naskočí a vy můžete pokračovat v jízdě bez nutnosti měnit vůz za jiný.

Days Gone

V prosinci 2023, se studio stalo obětí ransomwarového útoku, který způsobil, únik soukromých dat. Z tohoto úniku vyšlo najevo, že do února 2022 bylo prodáno 7,32 milionu kusů.

The Witch's House

Autor videohry, známý pod přezdívkou Fummy, po vydání hry napsal stejnojmennou novelu. Jedná se o prequel k videohře a v knize vysvětluje nezodpovězené otázky, které vám vyvstanou po dohrání hry. Novela byla přeložena a je digitálně dostupná na Amazonu. Před zakoupením knihy autor výrazně doporučuje nejprve hru dohrát do True endingu.

Kingdom Come: Deliverance II

Hráč se může dostat do Sedleckého kláštera, který je jinak nepřístupný. Zeď u brány na severu kláštera (je tam fast travel) je možné přeskočit s koněm, pokud má hráč vysoké jezdectví.