Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Call of Duty: Black Ops II

13.11.2012
18.11.2012
11.04.2017
71
198 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Black Ops s pořadovým číslem dvě je pokračování předchozího dílu. Jelikož se díl od dílu přehazují studia Treyarch a Infinity Ward, tento rok padlo nové Call of Duty na Treyarch.

Singleplayerová kampaň je rozdělena na dvě části. Zatímco první se odehrává v letech 1970-1980 za známého Alexe Masona, ta druhá se odehrává v budoucnosti roku 2025, kde se hlavním protagonistou stává Alexův syn David. První část se opět nese v duchu studené války, v níž jste na straně Spojených států. Podíváte se, jak se válčilo ve střední Americe, v Afghánistánu, jež okupovala sovětská armáda anebo v Angole. Rovněž zažijete vzestup proslulého Nikaraguanského narko-teroristy a šéfa spolku Cordis Die Raula Menendeze. Po vašem boku opět bude Alexův přítel Frank Woods, který ve vzdálené budoucnosti vypráví své zážitky ze této války.

V druhé části kampaně si tedy zahrajete za Davida Masona. David se stane svědkem nečekaného kyber útoku na čínskou obchodní burzu. Kvůli tomu se přestanou převážet přes oceán vzácné zemské prvky. A tak nastane nová "studená válka" mezi USA a Čínou. Toho chce využít Menendez, který obě země navzájem provokuje za účelem úplného vyhlazení těchto států.

Hra vám nabídne tzv. větvení děje. To znamená, že si můžete určit mise a pořadí, kterým půjdete. Vše to má vliv na celkový příběh. Ovšem tato novinka je přístupná pouze v druhé části kampaně. V nové éře se hlavně setkáte s boji s roboty, kyberjednotkami a automatickými zbraněmi. Rovněž si vyzkoušíte vozidla, poháněná nejmodernějšími technologiemi budoucnosti.

K dispozici je také multiplayer, který obsahuje kooperativní zombie mód a další dva mody. První z nich je mód tranzit, ve kterém je příběhové pozadí a velký svět. Hráči budou jezdit opevněným autobusem do různých zón, kde půjde o likvidaci nemrtvých. Druhý mód se nazývá Grief. V něm se proti sobě postaví dva týmy o čtyřech lidech. Nebudou po sobě střílet, ale budou se snažit na protihráče určitým způsobem nahnat hordy zombií.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 45
Ahoj děcka! :mává rukama, aby ho viděly i děti vzadu:

Jmenuju se Perry Mason a tohle je můj kámoš Harper. Nejsme jen tak obyčejný vojáci, jsme absolutní macho bohové války, kteří se umí regenerovat a s námi procestujete skoro celý svět. Už ani ten engine naše dokonalý svaly nezvládá. Poznáme spolu mnoho hezkých míst a zajímavých lidí. A pak to všechno rozstřílíme na atomy.
Žůžo.

Cože, příběh? No když jsem byl malej kluk doma na Aljašce, tak k nám vrtulníkem přiletěl Ed Harris a vzal tátu někam bojovat. Pak se staly další věci a teď musíme bojovat my.
Přísný.

Celý se to jako zvrtne v děsivej hon za nějakým čmoudem z bůhvíjakýuž banánový republiky.
Má vtipnej přízvuk? Check.
Neustále nám připomíná, že my Američané ho nikdy nepochopíme a že si jsme moc sebejistí? Máme.
Snaží se být charismatický? Jasný.

Jak vidíte, tak nám prostě nic nechybí. Můžeme to rozjet. Nebude to jízda, kterou byste ještě nezažili, to zas jako ne.Nepřátelé se nám furt vrhaj pod mušku jak sebevrazi pod vlaky a z toho neustálýho držení spouště nás skoro už bolej prsty.
Když už jsme u toho střílení, furt máme generický kanóny, který sou od sebe k nerozeznání a zvuk dělal zvukař pliváním do kelímku.
Krutý.

Jeden rozdíl tu ale je. Táta žil v době kdy snad ani nebyla televize, takže si nemohl na zbraně pověšet všechny možný fíčury a gadžety. Já už mám i tablet, takže mám svoje zbraně pěkně ověšený luxusníma věcičkama. Je to těžce tacticool.
Bombový.

Nově můžeme i ve speciálních misích velet jinejm vojákům a plnit různý cíle, který nám pak pomůžou v našem honu na záporáka. Sice jsou blbý jak tágo, takže musím pomocí démonů z deváté dimenze vždy nějakýho chudáka posednout a udělat to za něj, ale i tak lepší než drátem do oka, ne?
Luxusní.

Mám taky spousta moderního vybavení, bez kterýho se nezadržitelný stroj na zabíjení tisíců lidí neobejde. Třeba:
helikoptérku na dálkové ovládání
a další!

A kdyby vás ta kampaň, kterou jste už všichni hráli v nespočetněkrát v minulejch dílech nudila. Můžete s náma zkusit hrát po síti. Není totiž nad to dostat na prdel od 13tiletých klučinů, kteří s náma dranděj takhle 16 hodin denně a maj přezdívky jako "FaggotMaster" a "ShitlordMcNiggerBalls".
Parádička.

Skoro by se chtělo říct, že od minule se nic nezměnilo, ale to je vám stejně jedno. Všichni si nás koupěj a tak se za rok zas můžete těšit na další nálož zcela tupé, generické, bezduché střílečky s originalitou nula nula nic. Ale to přece všichni chceme, že jo?
Do hajzlu.

Pro: "nelinearita", lehký pokus o inovaci, časté střídání prostředí

Proti: je to pořád to samý už několik let

+42 +47 −5
  • PC 55
Aaargh, už toho mám nějak dost. Harper. Vždycky, když se pokusí něco chytrýho říct, mám chuť mu vlepit pohlavek a připomenout mu, ať radši drží hubu. A nevim kdo to je, nevim proč je důležitej, protože jsem Black Ops II po tipuju hodině a půl smazal jako nudnou kravinu. Jen vim, že mě sral. A celá hra mě sere. Už mě tyhle nastavovaný kaše unavujou. Prostředí není zajímavý, akce není zajímavá, někde zhebnu ani nevím proč, jinde pomalu chcípnout nejde, že AI je blbá jak cihla je už asi jedno. Dokonce ani ty naskriptovaný části nejsou moc zajímavý. A všechny postavy až na hlavního klaďase jsou těžce nesympatický macho fašistický hovada. A ne, ten hlavní klaďas nejsme my, protože my očividně hrajem za záporáky. No asi to nebyl záměr.

CoD hry gameplayem imho nikdy zrovna moc nevynikaly, tím spíš ty od Treyachu. Muselo být na co koukat, bojiště muselo mít atmosféru, hráčovy akce vštěpovat pocit hrdinství. Těch pár misí, co jsem vydržel, tj. kousek za první berserk kousek v roli klaďase, nemá tady z toho vůbec nic. Jen blbé ratata do blbých panáků, do toho blbé kecy blbých spolubojovníků.

Nehodlám se do hraní dál nutit. Her mám ve frontě dost na to, abych byl rád, když budu s většinou hotový před další vlnou titulů v únoru/březnu a Black Ops II jsou nudná blbost.
+31 +35 −4
  • PC 60
Nezlobte se na mě, ale mám potřebu o této hře a sérii CoD obecně něco napsat. Pořád dokola všude říkám, že CoD mě štve, že pořád stahujou lidi o peníze na té samé hře, jen s pozměněným názvem, i tak jsem si ale Black Ops 2 koupil a můžu říct jen jedno. Větší chybu jsou už dlouho neudělal. Úplně vyhozený peníze, to samé mám už v Black Ops 1 či MW3. Doufám, že se do příštího roku (a tím i dalšího dílu) konečně poučím a nebudu vyhazovat prachy oknem...

Co přesně mi na celé sérii a i tomto dílu vadí?
1. Engine je léta stejný, čili CoD léta vypadá pořád stejně. Vývojáří nás sice krmí řečmi o tom, jak je to super engine a že díky tomu, že s ním pracují tak dlouho, tak ho umí dokonale ovládat. Ale to je opravdu trapná výmluva na to, že se mi prostě nechce investovat čas a peníze do vývoje něčeho nového a svěžího.
2. Herní mechanismy jsou díl co díl pořád stejné. Tady mi někdo může oponovat, že v BO2 je spousta novinek jako třeba výměna killstreaků za scorestreaky. Ale ruku na srdce, to je za nějakých 1100,- opravdu málo. A nemění se jen herní mechanismy, ale celkově hratelnost a principy zůstavají stejné. Opět mi někdo může namítnou, že ale na tom je CoD postavené. Ať je, ale zase je to vše jen o lenosti vývojářů, protože proč by vymýšleli nové věci, když můžou po desáté použít ty samé a stáhnout lidi o další peníze?
3. Rok co rok vyjde nový díl. Jestli by nebylo lepší se u těch kompů zavřít na dva, tři roky a opravdu přijít s něčím revolučním, než jen vzít starou Black Ops, přepsat všechny killstreak na scorestreak, přeházet baráky na mapách, dát jim nová jména. Pak už jen stačí za hru napsat číslici 2 a hurá s tím na pulty.

Takže hodnocení této hry je jednoduché. Kupte si Black Ops 1 a máte to samé. Aby jste mi rozuměli, hra jako taková není špatná, ale je už po tisícáté vydaná znovu a to jí prostě škodí. Doufám tedy, že se třeba dožiju (nejspíš za mnoho let), že CoD vyjde na novém enginu a se spoustou inovativních prvků. Ovšem tato hra je na tom s inovacemi stejně, jako její sestřičky.
+20 +23 −3
  • PC 60
Hodnocení se vztahuje pouze na single-playerovou kampaň.

Od Call of Duty série jsem si dal mnohaletou pauzu. Proto mě překvapilo, že od vydání Black Ops II uplynulo už předlouhých 8 let, zatímco já ho považoval za stále ještě relativně čerstvý titul. Díly od Treyarchu nikdy nevyšly ze stínů pecek od Infinity Ward a proto od nich neočekávám nic jiného, než pitomoučkou akční řež. Nicméně první Black Ops měl na poměry série docela dobrý příběh s nečekaným twistem.

Black Ops II je klasická testosteronová šílenost pro zelený mozky, updatnutá o hromadu flashbacků, flashforwardů a halucinoidních sekvencí. Je fakt, že hra sype mise v tak rychlém tempu, že jsem se určitě nenudil. Příběhové animačky jsou akční a svižné, o kvalitě dialogů jsem si nicméně udělal obrázek hned v úvodu hry, kdy jeden z hlavních hrdinů, sloužící i jako vypravěč, nedokázal svého kolegu oslovit jinak než jako "asshole" nebo "dipshit." Story je totální béčkový over-the-top, chaoticky odvyprávěný, ale pro potřeby hry dostačující.

Call of Duty mám spojené především s dechberoucími akčními momenty a zapamatovatelnými misemi, ale těch jsem si tady moc neužil. Zato je naopak už tak krátká kampaň naředěna arkádovými tzv. "strike force" misemi, které nejsou nic jiného než MP mapy s několika cíli, nekonečným respawnem a naprosto nepoužitelným RTS módem. Něco tak zbytečného jsem ve hře už dlouho neviděl. Do SP kampaní podobné věci nepatří a pevně doufám, že to v dalších dílech nebude. Hlavní mise jsou již klasické jednoduché koridory, které tu a tam obzvláštní nějaký umělohmotný, ale po stránce choreografie zábavný akční moment. Je fajn, že hra neustále střídá prostředí, ale všechno se odehrává tak rychle a jednotlivé mise jsou tak krátké a nepřátel k vykosení tak málo, že než jsem se stačil do jedné mise více ponořit, už jsem frčel ve VTOLu za další pouťovou atrakcí.

Potěší možnost voleb, které ovlivní zakončení. Co už potěší méně je konzoloidní interface a špatný port na ovládání M/K. Ovládání koně, vozidla či stíhačky je díky tomu nepříjemně trhané, což ještě více umocňovalo poněkud budgetový pocit z celého zážitku. Grafika vypadá na svou dobu ok, dnes už moc neohromí. Alespoň to frčelo i na mé postarší GTX 960 naprosto bez škobrtnutí při stabilních 60 snímcích. Jen bych teda ocenil, kdyby mi to po každé misi necrashovalo do Windows.

Co více říct? Většina hráčů to stejně hraje pro ten mulťák, kterej je dle ohlasů stále stejně dobrej. Já si naopak dopřeju nenáročný příběhový zážitek. Black Ops II v tomto ohledu nepřináší do série nic nového a Treyarch za kolegy z IW stále zaostává, ale možná i díky dlouhé pauze a současnému nedostatku podobných lineárních FPS jsem si tohle pokračování i přes nesporné zápory fakt užil.

Pro: svižné tempo, kvalitní příběhové animace, klasická CoD hratelnost, pestrost prostředí, mise v minulosti

Proti: strike force mise... probůh, chaoticky a překotně odvyprávěný příběh, je to v zásadě furt stejné, pocit jisté budgetovosti, málo opravdových wow momentů

+19
  • PC 70
Ó Bože! Ať už Treyarch nebo Infinity Ward, obě studia se předhání o to, čí Call of Duty bude větší fantasmagorie. Zatímco Call of Duty 4, který stál na počátku vlny těchto skriptovitých moderních akcí, jak je známe dneska, dokázal umístit svoje těžiště hratelnosti někde mezi holywoodovsky akční řežbou a snahou o realistické vykreslení vojenské operace, dnešní Call of Duty (a je konec konců fuk, jestli Modern Warfare nebo Black Ops) vyhrocují veškerou akci nade všechny meze a z RELATIVNĚ (s oběma očima vypíchnutýma) uvěřitelných hrdinů se stávají doslova bohové války, kteří bez větší újmy přežijí sebevětší explozi, skočí z místa deset metrů a nedělá jim problém obsluhovat jakýkoliv kus armádní techniky, byť je třeba zcela mimo jejich kompetenci.

Zkrátka - Call of Duty: Black Ops 2 je totální zvrhlost. A rozhodně se nesnaží bránit obvyklým klišé. To znamená, že opět půjde o boj USA se zbytkem světa, kde Američané sice namají vždy navrch, ale ze všeho se nakonec nějak dostanou, jsou to ultimátní hrdinové a právo je pokaždé na jejich straně. Někdy si říkám, jestli se dočkáme podobné hry, kde by ovšem protagonistou byl třeba Fin, Jihoafričan nebo Chilan. Nejspíš ne, tahle mentalita, zdá se, je vlastní opravdu jen Američanům a když se podíváme kde je americká produkce ve srovnání třeba s ruskou, uh-uh.

No ale už k věci. Nemůžu říct, že bych se u Black Ops 2 nebavil, to rozhodně ne. Nicméně je nasnadě, že vývojařům exponenciálně dochází nápady a tak vás nový díl CoD asi jen těžko někoho něčím překvapí. Ovšem musím jim přiznat dvě věci. Jednak je vidět, že s každým detailem si někdo vyhrál (mluvím teď o vizuální stránce hry - ta je vskutku grandiózní a před očima vám vyloženě naskakují ty miliony, co za to Treyarch musel dát) a všechno je dopodrobna propracované... no a taky to, že si oné stereotypnosti série konečně někdo všiml a snažil se do hry propašovat trochu inovace. Čímž je, krom zasazení do budoucnosti, občasná možnost volby a s tím spojené větvení příběhu.

Mimochodem, když už jsme u příběhu, s tím se naopak nikdo nepáral vůbec, jelikož... eh... co vám budu povídat, absurdnější příběh jsem už neslyšel už hodně dlouho. Ale možná je to jenom můj problém, možná jenom trávím málo času obklopen takovouto kulturou. Na druhou stranu BO2 má občas solidní atmosféru a co mnohým přišlo jako prvoplánové násilí pro teenagery, jsem já vnímal jako spíš brnknutí na hlubší strunu a demonstraci toho, že násilí není zase až tak "cool", jelikož při podání takovým způsobem, jakým to dělá tato hra, občas zatrnulo i mně, protřelému to příležitostnému hráči brutálních her.

No a snad mi prominete, když se nebudu rozepisovat o akční stránce jako takové. Je to pořád ten stejný Call of Duty. Snad jen přibylo momentů, kdy vám hra vytrhne ovládání z rukou a ubylo chvil, kdy si můžete aspoň v cut-scéně zamačkat to jedno blbé tlačítko. To znamená, že nakonec máme zase tutéž hru, ale tentokrát v trochu temnějším kabátě. Pokud CoD fakt milujete, nebudete zklamaní, nicméně pokud hledáte nějaký hlubší zážitek... tak jste asi i beze mě tušili, že tady jste špatně.

Pro: opravdu grandiózní scény; občasná možnost volby; prudký akční spád

Proti: neuvěřitelné klišé; předvídatelný a stupidní příběh; do očí bijící hloupost; patos

+17 +21 −4