Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 45
Ahoj děcka! :mává rukama, aby ho viděly i děti vzadu:

Jmenuju se Perry Mason a tohle je můj kámoš Harper. Nejsme jen tak obyčejný vojáci, jsme absolutní macho bohové války, kteří se umí regenerovat a s námi procestujete skoro celý svět. Už ani ten engine naše dokonalý svaly nezvládá. Poznáme spolu mnoho hezkých míst a zajímavých lidí. A pak to všechno rozstřílíme na atomy.
Žůžo.

Cože, příběh? No když jsem byl malej kluk doma na Aljašce, tak k nám vrtulníkem přiletěl Ed Harris a vzal tátu někam bojovat. Pak se staly další věci a teď musíme bojovat my.
Přísný.

Celý se to jako zvrtne v děsivej hon za nějakým čmoudem z bůhvíjakýuž banánový republiky.
Má vtipnej přízvuk? Check.
Neustále nám připomíná, že my Američané ho nikdy nepochopíme a že si jsme moc sebejistí? Máme.
Snaží se být charismatický? Jasný.

Jak vidíte, tak nám prostě nic nechybí. Můžeme to rozjet. Nebude to jízda, kterou byste ještě nezažili, to zas jako ne.Nepřátelé se nám furt vrhaj pod mušku jak sebevrazi pod vlaky a z toho neustálýho držení spouště nás skoro už bolej prsty.
Když už jsme u toho střílení, furt máme generický kanóny, který sou od sebe k nerozeznání a zvuk dělal zvukař pliváním do kelímku.
Krutý.

Jeden rozdíl tu ale je. Táta žil v době kdy snad ani nebyla televize, takže si nemohl na zbraně pověšet všechny možný fíčury a gadžety. Já už mám i tablet, takže mám svoje zbraně pěkně ověšený luxusníma věcičkama. Je to těžce tacticool.
Bombový.

Nově můžeme i ve speciálních misích velet jinejm vojákům a plnit různý cíle, který nám pak pomůžou v našem honu na záporáka. Sice jsou blbý jak tágo, takže musím pomocí démonů z deváté dimenze vždy nějakýho chudáka posednout a udělat to za něj, ale i tak lepší než drátem do oka, ne?
Luxusní.

Mám taky spousta moderního vybavení, bez kterýho se nezadržitelný stroj na zabíjení tisíců lidí neobejde. Třeba:
helikoptérku na dálkové ovládání
a další!

A kdyby vás ta kampaň, kterou jste už všichni hráli v nespočetněkrát v minulejch dílech nudila. Můžete s náma zkusit hrát po síti. Není totiž nad to dostat na prdel od 13tiletých klučinů, kteří s náma dranděj takhle 16 hodin denně a maj přezdívky jako "FaggotMaster" a "ShitlordMcNiggerBalls".
Parádička.

Skoro by se chtělo říct, že od minule se nic nezměnilo, ale to je vám stejně jedno. Všichni si nás koupěj a tak se za rok zas můžete těšit na další nálož zcela tupé, generické, bezduché střílečky s originalitou nula nula nic. Ale to přece všichni chceme, že jo?
Do hajzlu.

Pro: "nelinearita", lehký pokus o inovaci, časté střídání prostředí

Proti: je to pořád to samý už několik let

+42 +47 −5
  • PC 55
Aaargh, už toho mám nějak dost. Harper. Vždycky, když se pokusí něco chytrýho říct, mám chuť mu vlepit pohlavek a připomenout mu, ať radši drží hubu. A nevim kdo to je, nevim proč je důležitej, protože jsem Black Ops II po tipuju hodině a půl smazal jako nudnou kravinu. Jen vim, že mě sral. A celá hra mě sere. Už mě tyhle nastavovaný kaše unavujou. Prostředí není zajímavý, akce není zajímavá, někde zhebnu ani nevím proč, jinde pomalu chcípnout nejde, že AI je blbá jak cihla je už asi jedno. Dokonce ani ty naskriptovaný části nejsou moc zajímavý. A všechny postavy až na hlavního klaďase jsou těžce nesympatický macho fašistický hovada. A ne, ten hlavní klaďas nejsme my, protože my očividně hrajem za záporáky. No asi to nebyl záměr.

CoD hry gameplayem imho nikdy zrovna moc nevynikaly, tím spíš ty od Treyachu. Muselo být na co koukat, bojiště muselo mít atmosféru, hráčovy akce vštěpovat pocit hrdinství. Těch pár misí, co jsem vydržel, tj. kousek za první berserk kousek v roli klaďase, nemá tady z toho vůbec nic. Jen blbé ratata do blbých panáků, do toho blbé kecy blbých spolubojovníků.

Nehodlám se do hraní dál nutit. Her mám ve frontě dost na to, abych byl rád, když budu s většinou hotový před další vlnou titulů v únoru/březnu a Black Ops II jsou nudná blbost.
+31 +35 −4
  • PC 60
Nezlobte se na mě, ale mám potřebu o této hře a sérii CoD obecně něco napsat. Pořád dokola všude říkám, že CoD mě štve, že pořád stahujou lidi o peníze na té samé hře, jen s pozměněným názvem, i tak jsem si ale Black Ops 2 koupil a můžu říct jen jedno. Větší chybu jsou už dlouho neudělal. Úplně vyhozený peníze, to samé mám už v Black Ops 1 či MW3. Doufám, že se do příštího roku (a tím i dalšího dílu) konečně poučím a nebudu vyhazovat prachy oknem...

Co přesně mi na celé sérii a i tomto dílu vadí?
1. Engine je léta stejný, čili CoD léta vypadá pořád stejně. Vývojáří nás sice krmí řečmi o tom, jak je to super engine a že díky tomu, že s ním pracují tak dlouho, tak ho umí dokonale ovládat. Ale to je opravdu trapná výmluva na to, že se mi prostě nechce investovat čas a peníze do vývoje něčeho nového a svěžího.
2. Herní mechanismy jsou díl co díl pořád stejné. Tady mi někdo může oponovat, že v BO2 je spousta novinek jako třeba výměna killstreaků za scorestreaky. Ale ruku na srdce, to je za nějakých 1100,- opravdu málo. A nemění se jen herní mechanismy, ale celkově hratelnost a principy zůstavají stejné. Opět mi někdo může namítnou, že ale na tom je CoD postavené. Ať je, ale zase je to vše jen o lenosti vývojářů, protože proč by vymýšleli nové věci, když můžou po desáté použít ty samé a stáhnout lidi o další peníze?
3. Rok co rok vyjde nový díl. Jestli by nebylo lepší se u těch kompů zavřít na dva, tři roky a opravdu přijít s něčím revolučním, než jen vzít starou Black Ops, přepsat všechny killstreak na scorestreak, přeházet baráky na mapách, dát jim nová jména. Pak už jen stačí za hru napsat číslici 2 a hurá s tím na pulty.

Takže hodnocení této hry je jednoduché. Kupte si Black Ops 1 a máte to samé. Aby jste mi rozuměli, hra jako taková není špatná, ale je už po tisícáté vydaná znovu a to jí prostě škodí. Doufám tedy, že se třeba dožiju (nejspíš za mnoho let), že CoD vyjde na novém enginu a se spoustou inovativních prvků. Ovšem tato hra je na tom s inovacemi stejně, jako její sestřičky.
+20 +23 −3
  • PC 60
Hodnocení se vztahuje pouze na single-playerovou kampaň.

Od Call of Duty série jsem si dal mnohaletou pauzu. Proto mě překvapilo, že od vydání Black Ops II uplynulo už předlouhých 8 let, zatímco já ho považoval za stále ještě relativně čerstvý titul. Díly od Treyarchu nikdy nevyšly ze stínů pecek od Infinity Ward a proto od nich neočekávám nic jiného, než pitomoučkou akční řež. Nicméně první Black Ops měl na poměry série docela dobrý příběh s nečekaným twistem.

Black Ops II je klasická testosteronová šílenost pro zelený mozky, updatnutá o hromadu flashbacků, flashforwardů a halucinoidních sekvencí. Je fakt, že hra sype mise v tak rychlém tempu, že jsem se určitě nenudil. Příběhové animačky jsou akční a svižné, o kvalitě dialogů jsem si nicméně udělal obrázek hned v úvodu hry, kdy jeden z hlavních hrdinů, sloužící i jako vypravěč, nedokázal svého kolegu oslovit jinak než jako "asshole" nebo "dipshit." Story je totální béčkový over-the-top, chaoticky odvyprávěný, ale pro potřeby hry dostačující.

Call of Duty mám spojené především s dechberoucími akčními momenty a zapamatovatelnými misemi, ale těch jsem si tady moc neužil. Zato je naopak už tak krátká kampaň naředěna arkádovými tzv. "strike force" misemi, které nejsou nic jiného než MP mapy s několika cíli, nekonečným respawnem a naprosto nepoužitelným RTS módem. Něco tak zbytečného jsem ve hře už dlouho neviděl. Do SP kampaní podobné věci nepatří a pevně doufám, že to v dalších dílech nebude. Hlavní mise jsou již klasické jednoduché koridory, které tu a tam obzvláštní nějaký umělohmotný, ale po stránce choreografie zábavný akční moment. Je fajn, že hra neustále střídá prostředí, ale všechno se odehrává tak rychle a jednotlivé mise jsou tak krátké a nepřátel k vykosení tak málo, že než jsem se stačil do jedné mise více ponořit, už jsem frčel ve VTOLu za další pouťovou atrakcí.

Potěší možnost voleb, které ovlivní zakončení. Co už potěší méně je konzoloidní interface a špatný port na ovládání M/K. Ovládání koně, vozidla či stíhačky je díky tomu nepříjemně trhané, což ještě více umocňovalo poněkud budgetový pocit z celého zážitku. Grafika vypadá na svou dobu ok, dnes už moc neohromí. Alespoň to frčelo i na mé postarší GTX 960 naprosto bez škobrtnutí při stabilních 60 snímcích. Jen bych teda ocenil, kdyby mi to po každé misi necrashovalo do Windows.

Co více říct? Většina hráčů to stejně hraje pro ten mulťák, kterej je dle ohlasů stále stejně dobrej. Já si naopak dopřeju nenáročný příběhový zážitek. Black Ops II v tomto ohledu nepřináší do série nic nového a Treyarch za kolegy z IW stále zaostává, ale možná i díky dlouhé pauze a současnému nedostatku podobných lineárních FPS jsem si tohle pokračování i přes nesporné zápory fakt užil.

Pro: svižné tempo, kvalitní příběhové animace, klasická CoD hratelnost, pestrost prostředí, mise v minulosti

Proti: strike force mise... probůh, chaoticky a překotně odvyprávěný příběh, je to v zásadě furt stejné, pocit jisté budgetovosti, málo opravdových wow momentů

+20
  • PC 70
Ó Bože! Ať už Treyarch nebo Infinity Ward, obě studia se předhání o to, čí Call of Duty bude větší fantasmagorie. Zatímco Call of Duty 4, který stál na počátku vlny těchto skriptovitých moderních akcí, jak je známe dneska, dokázal umístit svoje těžiště hratelnosti někde mezi holywoodovsky akční řežbou a snahou o realistické vykreslení vojenské operace, dnešní Call of Duty (a je konec konců fuk, jestli Modern Warfare nebo Black Ops) vyhrocují veškerou akci nade všechny meze a z RELATIVNĚ (s oběma očima vypíchnutýma) uvěřitelných hrdinů se stávají doslova bohové války, kteří bez větší újmy přežijí sebevětší explozi, skočí z místa deset metrů a nedělá jim problém obsluhovat jakýkoliv kus armádní techniky, byť je třeba zcela mimo jejich kompetenci.

Zkrátka - Call of Duty: Black Ops 2 je totální zvrhlost. A rozhodně se nesnaží bránit obvyklým klišé. To znamená, že opět půjde o boj USA se zbytkem světa, kde Američané sice namají vždy navrch, ale ze všeho se nakonec nějak dostanou, jsou to ultimátní hrdinové a právo je pokaždé na jejich straně. Někdy si říkám, jestli se dočkáme podobné hry, kde by ovšem protagonistou byl třeba Fin, Jihoafričan nebo Chilan. Nejspíš ne, tahle mentalita, zdá se, je vlastní opravdu jen Američanům a když se podíváme kde je americká produkce ve srovnání třeba s ruskou, uh-uh.

No ale už k věci. Nemůžu říct, že bych se u Black Ops 2 nebavil, to rozhodně ne. Nicméně je nasnadě, že vývojařům exponenciálně dochází nápady a tak vás nový díl CoD asi jen těžko někoho něčím překvapí. Ovšem musím jim přiznat dvě věci. Jednak je vidět, že s každým detailem si někdo vyhrál (mluvím teď o vizuální stránce hry - ta je vskutku grandiózní a před očima vám vyloženě naskakují ty miliony, co za to Treyarch musel dát) a všechno je dopodrobna propracované... no a taky to, že si oné stereotypnosti série konečně někdo všiml a snažil se do hry propašovat trochu inovace. Čímž je, krom zasazení do budoucnosti, občasná možnost volby a s tím spojené větvení příběhu.

Mimochodem, když už jsme u příběhu, s tím se naopak nikdo nepáral vůbec, jelikož... eh... co vám budu povídat, absurdnější příběh jsem už neslyšel už hodně dlouho. Ale možná je to jenom můj problém, možná jenom trávím málo času obklopen takovouto kulturou. Na druhou stranu BO2 má občas solidní atmosféru a co mnohým přišlo jako prvoplánové násilí pro teenagery, jsem já vnímal jako spíš brnknutí na hlubší strunu a demonstraci toho, že násilí není zase až tak "cool", jelikož při podání takovým způsobem, jakým to dělá tato hra, občas zatrnulo i mně, protřelému to příležitostnému hráči brutálních her.

No a snad mi prominete, když se nebudu rozepisovat o akční stránce jako takové. Je to pořád ten stejný Call of Duty. Snad jen přibylo momentů, kdy vám hra vytrhne ovládání z rukou a ubylo chvil, kdy si můžete aspoň v cut-scéně zamačkat to jedno blbé tlačítko. To znamená, že nakonec máme zase tutéž hru, ale tentokrát v trochu temnějším kabátě. Pokud CoD fakt milujete, nebudete zklamaní, nicméně pokud hledáte nějaký hlubší zážitek... tak jste asi i beze mě tušili, že tady jste špatně.

Pro: opravdu grandiózní scény; občasná možnost volby; prudký akční spád

Proti: neuvěřitelné klišé; předvídatelný a stupidní příběh; do očí bijící hloupost; patos

+17 +21 −4
  • PC 75
Další CoDko, další zběsilá jízda, která si nebere servítky, hrne na hráče obrovské množství explozí a akce, vypráví příběh o hrdinech kteří zachrání USA a pak i svět. Ano je to oslava Ameriky jako vždy, hratelnost je vlastně v jádru stále stejná, a hledat tady nějakou realitu je směšné. Pokud od hry čekáte něco jiného, tak se jí vyhněte obloukem, jelikož nic takového tu nenajdete. A my ostatní si jdeme odpočinout a vypnout mozek na pár hodin s druhým dílem Black Ops.

Příběh je tentokrát z budoucnosti nepříliš vzdálené a prokládané minulostí. Takže změna prostředí a kulis je zaručena. Toto střídání doby a konfliktů je docela zajímavý nápad a po chvíli kdy jsem se zorientoval v postavách a kdo je kdo, jsem si na tento nový styl i docela zvykl. Zvlášť mě ale utkvěla hlavě myšlenka na Harpera, že tento chraplák odněkud znám. A je to tak, dabér Michael Rooker totiž ztvárnil bratra Daryla ve Walking Dead, to je jen taková menší zajímavost.

Co se týče hratelnosti je to klasika které se drží už od dob Modern Warfare, ale přeci jen se tu objevili nové myšlenky. Příběh už není striktně lineární ale je tu možnost se rozhodnout a volby tu mají i dopady. Za to jsem rád. Další novinka je vedlejší mise. Ty hráč může úplně ignorovat, nebo si projde několik doplňujících operací s podporou větších skupin vojáků a techniky v podobě dronů a kráčejících mechů. Což je taky vítané zpestření.

Nové CoDko jsem si užil. Má zajímavé momenty, přináší nové nápady, přesunuli jsme se do budoucnosti a probrali i minulost. V jádru je tu ale ta stejná hratelnost, která mě osobně baví, pokud jste na stejné vlně, tak vzhůru do toho.
+16
  • PC 0
Střílečky to mají docela snadný, když jejich hlavní gró je o pobíhání a střílení nepřátel v nějakém prostředí. Takže stačí, aby to pobíhání a střílení bylo zábavný a prostředí zajímavý a třeba klidně i zajímavý nepřátelé. Dobrý příběh je zbytečný, postačí, když není aspoň úplně nesmyslný.

Do Black Ops jsem se pustil, protože jsem měl za to, že je to parodie. Všechno tomu nasvědčovalo. Jaké bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že to parodie není a všechno se bere vážněji než dokument o Holokaustu.

Jenže, zbraně jsou obyčejné a nudné, hit-scan střílení není zábava a nepřátelé tak nějak obyčejně umírají.

Pohyb je relativně ok, jen to omezené sprintování na těch místy docela velkých mapách bije do očí.

Mapy jsou místy překvapivě rozsáhle a ne vyloženě tuneloidní, ale není tam žádná opravdu zajímavá lokace, na kterou bych někdy vzpomínal.

Příběhové linky jsou tam dokonce dvě, ale ve stylu blbý a blbější. Vypřávění je asi docela ok, ale ty zápletky a twisty a logické salta, aby je mohli udělat/ospravedlnit. Kdyby se to nebralo tak vážně a byl to jeden velký džouk na macho military bulšit, tak by to ve skutečnosti bylo docela fajn.

A aby toho nasírání nebylo málo, po dokončení každé mise mi hra spadne, musím ji vypnout přes Task manager a následně ji pustit znova. Je to šíleně starý bug na který si lidé stěžují na fóru už posledních pár let, a nic. Chápu že Activision horko těžko uživý sám sebe, ale fakt mě to strašlivě sralo a nedávalo mi to důvod přivírat oči nad vším ostatním.

Díky BLOPS2 jsem si uvědomil, jak jsem šíleně zbytečně sejmul SP kampaň Battlefield 1 a začal jsem přemýšlet, že bych si mohl dát Duke Nukem Forever na spravení chuti a trochu toho zábavného stříleníčka.

Pro: Člověk to nemusí hrát, pokud opravdu nechce

Proti: Chtějí za to peníze

+14 +15 −1
  • PC 60
Já vlastně ani nevím, co k téhle hře napsat. Call of Duty sérii jsem měl zatím docela rád, koridorové naskriptované příběhové střílečky mi nevadí, pokud u nich vše funguje, tedy skripty, příběh a střílení (nevím, co by museli vývojáři provádět, aby nefungoval koridor).

Střílení, to tu ujde. Sice úplně nemusím změny vybavení (různé zaměřovače a podobně), pokud se s některými prakticky nedá pořádně hrát. Hra také obsahuje tolik sobě velmi podobných zbraní, že vyznat se v nich je až na výjimky tak těžké, že jsem většinou hrál prostě s tím, co jsem někde našel na zemi, protože náboje docházejí o dost rychleji než nepřátele.

Skripty, jak jsou obvykle u CoDu relativně vymazlené (tedy až na extrémy nepřekáží a fungují), tady v dost případech selhávají. Musím čekat na události, postavy se plouží, když já chci běžet, a naopak, při střelbě (zejména v poslední misi) mi běhají doslova před zaměřovač, přičemž zabití několika spojeneckých vojáků znamená konec mise.

Příběh mi začal dávat nějaký smysl až zhruba od půlky hry. Vzhledem k tomu, že se stále kombinuje přítomnost, kde je hlavní postavou pan Mason, a minulost, kde je hlavní postavou pan Mason, ale jiný, přičemž do toho neustále zasahují i další postavy, které tam jsou také dvakrát (a navíc se ještě k tomu jednomu panu Masonovi říka Section), většinou ve stare a mladé verzi (ale pozor, Masonovi jsou otec a syn). Minimálně ze začátku naprostý guláš pro běžného hráče, ke hraní jsem se prakticky musel nutit.

To všechno ještě doplňují jakési naprosto náhodné vedlejší mise (ono tam určitě nějaké zdůvodnění bude, ale já ho asi minul), které jsou jakousi variací na squad based strategii, ale hrají se tak hloupě, že jsem po chvíli prostě vzdal.

Technická stránka relativně funguje, hra nepadá a výkon nežere.

Pro: Střílení, technická stránka

Proti: Skripty, příběh, vedlejší mise

+14
  • PC 30
Co na plat, že to v úvodním filmečku rozjedou Elbow, že se na scénáři podílel Davis S. Goyer, že to všechno působí velkolepě a dramaticky, že se ohání jménem Trenta Reznora, když pak hra samotná vypadá hůř, než první CoD, styl animací nemá nic společnýho s hrou, akce je tupá/nudná/samoúčelná/rádoby drsná, Reznor zazní jen v menu, hratelnost je taková, že akčnější jsou i tetris a zvuk je tak odporně nedynamickej, že jedinej výstřel ať už Battlefieldu nebo MoH by poslal do hajzlu celou tuhle hru? Ať mi nikdo netvrdí, že je tohle lepší, než novej Medal! A nechť se tento komentář zařadí po boku mejch kritickej štěků typu Saboteur nebo Just Cause 2!

Pro: snaha maskovat hrůzu hry hrůzou války (krev a tak)

Proti: hnusná grafika, špatnej zvuk, hrozná hudba, trapná nudná akce

+12 +19 −7
  • PC 70
Je jasné, že jestli se tenhle díl neposunul v rámci série nikam dopředu - výraznějším způsobem než jen "taktické" mise a různé větvení příběhu - tak to bude to samé co předtím, fanouškům se to bude líbit (teda aspoň většině) a těm co to bylo fuk to bude fuk dál a ti, co toho mají po krk toho budou mít po krk dále.

Uznávám, že i přes ten stejný styl hratelnosti a přes klišé scény, které jsou fakt někdy na hovno, jsem furt fanda, asi bohužel. Ale je to tak - neřeším jak je to pořád tupost sama o sobě, to hlavní je zkrátka zábava. Pokud to někoho nebaví, pak je jasné, že hra ho bude srát, ale když mě to baví - to jak je jednoduché (na normal) vystřílet celou základnu týpků, dívat se na ty výbušné epické momenty (kdy většinou něco bouchne). Je to po stopadesáté, ale furt mě to zkrátka baví.

Týpků jako je Harper už možná máme dost, obrovských městských bojů taky, nebo když letíte v letadle a prostě víte, že vás někdo sejme a přistání nebude zrovna hladké. Přesto všechno mi přišlo, že se Treyarch snaží příběhovou stránku okořenit více než v Infinity Ward, kde mají válku roztáhlou po těch největších městech. Tady mi zkrátka přišel příběh, podobně jako v BO1 promyšlený a charaktery taky nebyly nejhorší. Jasně, že Woods tady musí i při svých 95 letech kouřit, fuckovat a být strašný badass, ale jeho dialogy nejsou vůbec špatně napsané. Záporák se taky dost povedl - jeho příběh je osobnější, než u kteréhokoliv jiného záporáka z jiného codka.

Hratelnost a grafiku nebudu rozebírat, protože opět nedošlo ke změnám a jestli jo, tak k malým. Řeknu jen, že mě to stačí. A je to určitě lepší než nový "Medal", který nebyl moc dobrou hrou, nabízela podobné scény jako v codkách, ale na něco si furt hrála. Nevadí mi, když si hra na něco hraje (zvláštně napsané), ale to se pak nemůže pořádně hra rozjet, působí nudně a přitom chce působit velkolepě. Call of Duty Black Ops II se moc nesere, ale i když není to či ono logické - baví to. Ty volby v příběhu tu ani nemusely být, ale zase nevětví se to zas špatně takže to je v poho. Ovšem to taktizování mi přišlo zbytečné úplně. AI hráčových skupinek je debilní, takže hádám, že je na projetí mise nejlepší (nejspíš se to tak i má dělat) to, že si zapnu vojáka stroj whatever a jdu to kropit, ano trochu taktizuju, ale stejně je dost podobné normální misi, akorát nudnější.

Takže se řadím k nenáročným hráčům, protože jsem jednoduše přišel za zábavou. Neříkám, že třeba z hlediska scénářů by měly být díly z této série furt stejné. Ale až výjde další takový díl, nejspíš si ho zas zahraju a budu se bavit.

Pro: Nabušená zábavná hratelnost, povedený příběh a některé postavy, dost dobrý soundtrack a samozřejmě epic momenty.

Proti: Některé klišé jsou hold na hovno klišé, "taktické" mise, krátkost.

+12
  • PC 65
Byla doba, kdy jsem se na nové Call of Duty těšil. První díl se totiž stal mojí srdcovkou, dvojkou jsem se oháněl jen díky parádnímu singleplayeru a čtyřka nasadila v moderních akcích laťku tak vysoko, že se každoročně stále někdo snaží trumfnout tu velkolepou jízdu. Nedaří se ani na poněkolikáté té samé sérii. Marně tedy hledám slova, která bych použil u tohoto komentáře, protože se mi zdá, že se budu opět o roce hodně opakovat.

Treyarchu se opět snažil posunout hru trošku dále. Co se týče grafického zpracování, tak se jim to v některých momentech podařilo a takové obličeje vypadají opravdu přívětivě. Ostatně i několik lokací není k zahození a příjemně se na to kouká, už to nejsou ty ubohé textury, které byly vidět v předešlých dílech. Na Black Ops 2 mě opět nejvíce zaráží debilita příběhu, ve kterém jsem byl opět ztracen už během první mise a vlastně jsem ani pořádně nerozuměl tomu, proč jsem najednou na koni, na kterém si to ukrutně rychle šinu proti třem tanků. Proč jsem vlastně hrál za toho magora se sekerou, který byl nesmrtelný a obrazovka byla celá červená? Takových momentů a nepochopitelností je v Black Ops 2 víc než dost.

Co mě ovšem trošku překvapilo, že ve hře je několik miniher, asi podobně jako Duke Nukem automaty. Zde lítáte helikoptérami, ovládáte drony, a v jedné misi si zahrajete i strategii, poté zase máte neviditelný suit alá Crysis. Treyarch asi konečně narazili na tuhle sérii, protože se mi v několika případech stalo, že se jím jejich hra poměrně často inspiruje. Nevím, proč nám to sem cpou, tohle má být Call of Duty, ale jde vidět, že tahle série je už vážně na odpis. Jen škoda, že to střílení je relativně pořád zábava, jinak bych jim to už tak tři roky nežral!

Pro: střílení, grafické zpracování obličejů, budoucnost,

Proti: koně, vrtulníky, droni, poušť, prales, script, nuda, nezajímavost, ... aneb jak Activison cpe do CoD vše, co existuje!

+12
  • PC 70
Továrna na jednohubky opět uplácala další díl a nám nezbývá nic, než vzít párátko, pořádně napíchnout a zhodnotit chuť. Jako první udeří do očí, že… Se vlastně nic nezměnilo. Hra se nám snaží před očima rozprostřít nové lokace a představit pár nových herních prvků, nicméně v jádru se hraje pořád stejně jako o pět let starší brácha Modern Warfare. Kdyby Black Ops II zůstal i co do kvality stejný, ani bych si nestěžoval, podle mě nášup toho „samého“, pokud by dokázal udržet napětí, intenzitu a přinést špičkovou zábavu jako MW1, nepředstavuje žádné selhání. Samozřejmě bychom mohli lamentovat nad nulovým posunem série, potažmo celého žánru, ale to raději nechme být a zabývejme se hrou.

Mezi malou hrstku inovací patří zejména jakési strategicko-akční mise a bohužel musím říct, že jejich provedení mě vůbec neoslovilo. Než sáhodlouze umísťovat techniku a vojáky na obranu určité základny a pozorovat to z vrchu, to si raději zahraju plnohodnotné RTS. Další nápady padly na roboty a létající drony jako nový druh nepřátel, popř. případných spojenců, které si čas od času můžete přivolat na určité místo na pomoc. Šílenější už může být snad jen jízda pouštní prérií na koni s raketometem v ruce… Pocit ze hry tedy oproti Modern Warfare vybočuje z realističnosti, což si nejsem jist, zda je krok správným směrem. Ovšem lépe to koresponduje s opět nerealistickým, ale kupodivu velice působivým příběhem. Ne, rozhodně se nejedná o filmový materiál, opět je nám předložen spletenec pomst a nesmrtelných, drsných mužů, z nichž jde testosteron cítit na sto honů. Ovšem díky nechronologickému vyprávění, více časovým rovinám a působivým (byť hodně béčkovým) zvratům funguje příběh skvěle a označil bych ho za vítěze celé série.

Délka hry je téměř ostudná, na jednu stranu díky tomu hráč prosviští hrou a lépe vstřebá vyhrocenost příběhu, ale na stranu druhou se nezbavíte pocitu odbytosti a zkrátka toho, že jste chtěli víc. Odbytost, nebo chcete-li nepropracovanost se netýká jen délky, ale i absence určitých „kulervoucích“ momentů, jež známe zejména z prvních dvou Modern Warfare. Black Ops má jen pár nascriptovaných sekvencí a k tomu jsou ještě šedivě průměrné... Zkrátka čekal jsem nenáročnou jednohubku a té se mi také dostalo, mohu si tedy s vlažnou spokojeností utřít pusu a jít dál…
+12
  • PC 70
Hrán pouze singleplayer :)

Hned, co jsem dohrál první Black Opsy, jsem se s chutí vrhnul na druhý díl. A musím říct, že k němu vlastně ani nemám co napsat. Je to legrační, ale je to tak, je to prostě jen „další Call of Duty“. Prakticky většina prvků z jedničky se přenesla i zde. Nemůžu už však tvrdit, že to je zajímavý nápad jako v jedničce, neboť v tomto díle už prakticky nejde o žádné „černé operace“, ale o pouhopouhé zachraňování světa před teroristou. Příběh je zde ještě zamotanější a nepřehlednější než v jedničce.
Vůbec jsem například nepochopil, jak mohl hlavní záporák 3x přežít svou vlastní smrt a několikrát uprchnout po zuby ozbrojené jednotce. Ale to není důležité. Každopádně, co mě znovu potěšilo, je náplň misí. Až na pár výjimek nejsou nudné, odsýpaly rychle a ani přesun větší části hry do budoucnosti se sci-fi prvky hře nějak zásadně neublížil. I přesto však musím říct, že těch pár misí, odehrávajících se v 80. letech, mě bavilo víc než mise z budoucnosti. Ještě jednu věc bych však chtěl zmínit, oproti prvnímu dílu je zde opravdu veliké množství různých zbraní a vychytávek, které jsem v žádném předchozím Call of Duty vůbec neviděl. Za mě rozhodně velké plus.

Ke grafické stránce hry nemám prakticky nic na srdci, neboť je to pořád to samé. Jediným „vylepšením“ tak prakticky zůstává mnohem lepší optimalizace, než tomu bylo v případě prvního dílu.

No a to je asi tak vše. Kdo někdy hrál nějaké Call of Duty od dob Modern Warfare, bude si připadat jako doma, neboť od té doby se toho v zásadě moc nezměnilo. Vzhledem k mnohem lepší optimalizaci hry, která však samotná v zásadě nic nového (krom sci-fi prvků) nepřinesla, musím hodnotit stejně jako první díl a to 70%.

Pro: + Zábavné mise + Mnoho zbraní a vychytávek + Délka hry tak akorát (Cca 8 hodin)

Proti: - Grafika pořád to samé hnusné - pořád to samé - pořád to samé už spoustu let - příběh vo ničem

+12 +13 −1
  • PC 65
Další ze série béčkových machinim připomínajících zlaté časy akčňáků s Chuckem Norrisem. Jsou úplně stejně pitomé, patetické, příběhově zmatené a zoufale zaměnitelné. Fajn bonusem v nich je že často si jde i trochu zastřílet a že konkrétně tahle se aspoň občas snaží vzbudit zdání nějakého herního zážitku s možností volby a s trochu širším koridorem, jenže jak nemají toho Chucka a žádné charisma, tak na rozdíl od něj si na ně stejně už nikdy nikdo nevzpomene.
+12
  • PC 50
Jako bývalý fanoušek série Call of Duty, který v multiplayeru prvních dílů strávil stovky hodin, jsem si původně chtěl nové COD zahrát, jen abych si mohl zanadávat, jak jde celá značka kvalitativně do sraček (byť na prodejních číslech se to zatím neprojevilo.) Nakonec ale musím hře přiznat určité (malé) zlepšení oproti posledním dílům.

Akce je svižná a často i zábavná, vyběr zbraní bohatý a prostředí zajímavé a pestré. Příběh je samozřejmě jako vždy hodně přestřelený a nedává moc smysl, ale aspoň není vyprávěn tak blbě jako v prvním Black Ops. Postavy jsou tuctové s vyjímkou charismatického hlavního antagonisty Menendeze. Příjemně mě překvapila možnost částečně ovlivnit příběh vašimi činy v průběhu kampaňe.

Activision se pochopitelně nebojí do své stěžejní značky sypat nemalé peníze. To se projevuje mimo jiné na kvalitním dabingu a ani graficky hra nezklame, na rozdil od předchozích dílů, které spáchal Treyarch.

Kampaň trpí tradičními neduhy série - přehnaným množstvím skriptů, často chaotickými přestřelkami a nebo stokrát viděnými rádoby WOW momenty, kdy kolem vás padají vrtulníky a vybuchuje půlka města. Treyarch se hru snažil zpestřit několika nápady, jejich zpracováni je však většinou k smíchu (jízda na koni, nové Strike Force mise, ..)

Abych to shrnul, Black Ops 2 není úplně špatná hra a rozhodně jsem se u ní bavil víc než u konkurenčního Medal of Honor: Warfighter. Pokud jste však dosud nad touto sérií ohrnovali nos, tento díl na tom nic nezmění.
+11
  • PC 75
Hodnocení se týká SP kampaně

Já mám Call of Duty prostě rád. Ano, je to víceméně furt to samý, nesmyslně over the top akce propojená úsměvnejma zápletkama, ale pořád to funguje. V posledních tejdnech jsem prošel příběhový kampaně několika Battlefieldů a ve srovnání s nimi je znát, o kolik dál jsou Treyarch a Infinity Ward v umění tvorby zábavnýho akčního singleplayeru. Příběh je trochu zmatenej, ale díky zapojení telenovelovitých osobních motivů na straně klaďasů i záporáků má člověk chuť ho rozplítat, občasný cameo reálnejch postav z historie a současnosti je taky ku prospěchu věci.

Akce je rychlá, zběsilá, levely jsou otevřený tak akorát, aby se v nich člověk neztrácel, a hra dávkuje tempo přesně tak, jak má. Ve chvíli, kdy se vám začne přejídat střílení, přijde klidnější pseudostealth pasáž, nebo jiná odbočka, a díky tomu se nestane, že by se člověk vyloženě těšil, až to bude mít za sebou.

Audiovizuálně tomu nemám co vytknout, nářky nad grafickou kvalitou série jsem nikdy úplně nechápal, protože tam, kde Blops2 (a jeho předchůdci) ztrácí na papírovým rozlišení textur či detailnosti nasvětlení, tam to nahrazuje dobrým designem prostředí a režií prezentovanejch scén. Akorát ozvučení je zase slabší, tam série v porovnání s konkurencí bezesporu ztrácí.

Od předchozího dílu se vývojáři z Treyarchu dost pochlapili, nejen že dokázali hru odladit na úroveň dílů IW a vyhnout se spoustě školáckejch chyb, který sužovaly první Blops, ale ještě se jim povedlo zakomponovat dost novinek. Mírný větvení příběhu je dobrej nápad, kterej zvyšuje znovuhratelnost, vedlejší pseudoRTS mise asi zněly líp na papíře, než jak dopadly, ale jsou aspoň krátký a v případě CoD se jakákoli snaha o inovaci cení.

Pro mě byly Blops2 příjemným překvapením, na poměry Treyarchu se jedná o až nečekaně zručně udělanej díl série.
+11
  • PC 90
Jednou prostě musí přijít moment, kdy uznám, že CoD už není to, co bývávalo. U druhého dílu Black Ops to však ještě nebude. Od prvního dílu sice už uplynulo pár let, ale začátek toho druhého nám hned vše podstatné připomene a nastíní, co se bude dít dál. Tedy hned poté, co tradičně odsouhlasíte, že vám nevadí násilné scény.

Kdo má rád sérii Call of Duty, toho asi nepřekvapí fakt, že „wow“ momentů je tu opět víc než dost. U Black Ops jsem se vždycky trochu bál zasazení části příběhu do budoucnosti, se všemi těmi technologickými vychytávkami, automatickými zbraněmi všeho druhu nebo všudypřítomnými drony. Hlavně proto, aby se to nezvrhlo v sérii Crysis (ano, i tady mají někteří nepřátelé nanoobleky) a aby to nebylo na úrok hratelnosti a zábavnosti. Naštěstí ne a proto finále, zasazené právě do roku 2025, prostě nemá chybu.

Dalším příjemným zjištěním bylo, že hra obsahuje několik momentů, kdy se hráč musí rozhodnout, jak s danou situací naložit a díky tomu se může dočkat různých konců. Novinkou je i větvení příběhu s tzv. Strike Force misemi, kdy si můžete zvolit pořadí misí, jak zrovna podle aktuální formy uznáte za vhodné. První misi s bráněním 3, potažmo 4 cílů najednou, jsem dlouho považoval za nesplnitelnou, protože ono taktické ovládání je jaksi lehce „uživatelsky nepřátelské“. Koordinovat všechny jednotky podle vlastních představ je jako hlídání hyperaktivních dětí ve školce. Naštěstí napotřetí jsem na to šel od lesa (ovládal jsem střídavě jen CLAW a jednoho vojáka na strategicky výhodné pozici) a najednou to šlo. Všechny ostatní SF mise už nejsou tak zrádné a nedělalo mi větší problém je splnit hned na první pokus. Bohužel s poslední SF misí váhal tak dlouho, že jsem ji hlavním příběhem předběhl a tak jsem u ní dostal nekompromisně hodnocení FAILED. Dokonce jsem se i dočetl, že při sérii špatných rozhodnutí může hlavní hrdina (v tomto případě David Mason, abych byl přesný) umřít. Že by inspirace ze série Mass Effect?

Největší devizou série CoD je výborná hardwarová optimalizace, s níž jsem si nejnovější Black Ops zahrál na střední/vysoké detaily i se čtyři roky starým strojem. Graficky jde opět o lahůdkovou záležitost, kterou oceníte hlavně ke konci (mise na Colossu, USS Barack Obama, celé finále). Ano, je to starší engine než u konkurence, která běží na pokročilejším Frostbite 2, ale výsledek je i tak skvělý. A umělá inteligence? Žánrový standard.

Lehkou skepsi ze začátku hraní nahradilo brzo nefalšované nadšení z toho, že Black Ops 2 ctí všechny zažité mechanismy, přidává několik zajímavých prvků (na koni jsem v CoD opravdu ještě nejel) a hlavně servíruje příběh, který se může rovnat kvalitě některých áčkových filmových titulů. Tleskám (opět) dobře odvedené práci a zároveň si přeju zakončení trilogie v podobném stylu jako u série Modern Warfare.

PS.: Po závěrečných titulcích se tu objeví nečekaný "videobonus", který nemá v tomto žánru obdoby :)

Pro: příběh, spousta "wow" momentů a nápadů, možnost volby, design lokací, soundtrack, grafika, cutscény atd.

Proti: taktické ovládání SF misí, některé odfláklé textury

+10
  • PC 90
Osobně se mi ke hře pro jednoho hráče v sérii Call of Duty vyjadřuje hrozně špatně. Řekl bych, že CoD už před dávnou dobou vytvořil vlastní herní žánr, jsou tedy klasické FPS a pak je Call of Duty. Absolutně netuším, co čekat nebo naopak nečekat od hry (série), která já tak over the top, že je schopná ukázat pád Eiffelovy věže nebo nechat hráče vystřílet letiště plné civilistů. Někdy hry se série drží při zemi (naposledy možná MW 2?) a někdy (čteme jako většinou) vůbec. Takže moje pocity ze singleplayerové části pocházejí ze zasazení děje a to se zrovna Black Ops 2 povedlo skvěle. Ale já chtěl ospravedlnit mé vysoké hodnocení, které plyne hlavně z multiplayeru.

S odstupem času můžu s čistým svědomím říct, že Black Ops 2 je poslední díl ze série, u kterého nemusíte šňupat lajny koksu, pokud chcete hrát hru pro více hráčů. Perfektně balancuje rychlost a (nově v tomto díle) futuristické věcičky. Mapy nebo zbraně jsou taková klasika, ale pokud se nepletu (pokud ano, vyveďte mě z omylu :))), poprvé v BO2 se objevil prestige mode na zbraně a možnost udělat si custom class opravdu podle sebe - vyhodit sekundární zbraň, abych si mohl vzít další attachment na primární zbraň a to jsou dost zásadní změny. Což dokazují variace na tento systém v dalších dílech.
+10
  • PC 60
Black Ops 2 příjemně překvapilo. Zpočátku jsem měl chuť hru vypnout, protože mě nezaujala, ale překousl jsem to a pokračoval.
BO2 se odehrává v blízké budoucnosti, žádné exoskelety zde ještě nejsou, ale roboti-pomocníci zde už figurují. To je jedna ze změn oproti předchozích dílům COD. A je to změna příjemná, protože jsou vítanými společníky.
Hra přichází s novým příběhem navazujícím na Black Ops 1, kde se zhostíte role Masonova syna. S ním mimo bojišť navštívíte i samotného Woodse, zestárlého a na vozíčku. Právě ten vypráví značnou část příběhu. A ten je poutavý.
Nutno podotknout, že oproti MW3 je zde pocit ze střelby zcela odlišný a chvíli potrvá se mu přizpůsobit.
Hlavním záporákem je Menendez. Je tak dobře napsanou postavou, až chvílemi přemýšlíte, zda je opravdu záporákem. I za něj si v jedné misi zahrajete, a že je to mise, na kterou jen tak nezapomenete.
Lokace v BO2 jsou prostě vybrané perfektně, a zpracované taktéž. Nejvíce se mi zalíbila lokace se zatopenými pakistánskými ulicemi, ve kterých chvilku hrajete via terminátor, chvíli zase stealth.
Ze starých známých postav se jich moc nevrací, i díky skoku v čase, ale co rozhodně potěší, jsou dvě časové roviny - jedna v minulosti, druhá v přítomnosti/budoucnosti.
Délka hry je úctyhodná a dostačující. Všemu napomáhá ještě fakt, že během příběhu dostanete několikrát možnost volby. A ne ledajaké.
Na Black Ops se mi vždycky líbilo, že dokázalo znázornit válku o něco surověji než MW. To pokračuje i tady, a hře to prospívá.
Celkově grafika je pohledná a jestli i zde někdo nadává na příšerné textury, ať se podívá na starší díly nebo jinou sérii a porovná. Grafika se od prvního BO dočkala notných vylepšení, a i efekty jsou ohromující. Na čem by bylo potřeba ještě zapracovat, je pohyb a řeč těla, zvláště pak mimika.
Po skončení kampaně následuje vtipný klip, který si rozhodně nenechte ujít. O čem bude a jak vypadá, prozrazovat nebudu, ale po skončení kampaně na Vás bude působit s úplně opačným efektem.
Zbraní ve hře je spousta, ba v lokacích je i možnost naleznout různé další zbraně (u nápisů Access) a pomocníky.
Zvuky jsou na dobré úrovni, dabing je skvělý, a hudba opět podařená.

SHRNUTÍ: BO2 boduje skvěle podaným a gradujícím příběhem, dobře napsaným záporákem, délkou kampaně a náplněmi misí, zvukovou i grafickou stránkou, dvěma časovými rovinami, možnostmi volby během příběhu, lokacemi a množstvím zbraní.
Naopak zde přetrvává problém s haprující UI (ale už je o poznání lepší), některými nelogičnostmi (viz s RPG v jedné ruce na koni), ne zrovna moc sympatickým Masonem jr. a nezáživným, ač neokoukaným rozjezdem.
Ve výsledku tedy překonává první Black Ops a pokud bude třetí Black Ops navazovat, pak má našlápnuto ke kulervoucímu finále.

Pro: Grafika, příběh, roboti, záporák, lokace, dvě časové roviny, znovuhratelnost, volby, surovější podání

Proti: Postavy a jejich pohyby, UI, nelogičnosti, nudný rozjezd

+10
  • PC 60
(Komentář obsahuje spoilery. Neoznačuji je, protože bych nedělal v celém komentáři nic jiného.)

Skvělá zpráva, v roce 2025 budeme nesmrtelní! Minimálně tedy David Mason a jeho parťák ano. Předchozí Black Ops mě nečekaně chytlo zajímavě zpracovaným a vyprávěným příběhem, což mi přišlo u dílu série Call of Duty skutečně inovativní a nečekané. Byl jsem překvapen a hru po dlouhé době hltal. Bohužel to bylo u hry to jediné kladné, zbytek sráželo množství chyb, nesmyslů, nedodělků a nedomyšleností ála právě série Call of Duty, což byla škoda. Pokud tedy u 'Black Ops 2' prozradím, že hra trpí syndromem druhého dílu, vyzradím tak vlastně zbytek celého komentáře. Tady tady končí ta krátká verze komentu, nastává fáze roztahanější.

Roztahanější stejně jako druhý díl hry. Tím syndromem druhého dílu jsem myslel takřka typické problémy dílů, navazujících na celkem dobré předchůdce: zbytečnost a přeplácanost, založené na chabém pokusu o navázání na předchozí díl. Jak jsem u 'Black Ops' jásal nad nečekaně dobrým příběhem, u 'Black Ops 2' jsem jen žasnul. Tahle hra totiž neví, čím vlastně chce být a tak se snaží být VŠÍM, jen ne Call of Duty. Příběh se tu motá kolem drogového přičmouda, který se nakrkne a vycucá si z vypěstované makovice ultra-über-hi-tech armádu, že by 'Battlefield 2142' záviděl. Tahle nastavovaná kaše mi tak přišla natolik "mimo mísu", že jsem se nejen nedokázal do moderního dění vžít, ale kroutil jsem doslova hlavou nad tím, jak s tímhle mohli autoři vyrukovat.

Ta tam byla atmosféra studenoválečné CIA. Tady se autoři utopili právě v pokusech být vším: 'Battlefieldem', díky jakýmsi nesmyslným misím "Strike Force" s taktickou mapou (ty jsem během hraní zcela ignoroval) a výběrem zbraní, když dopředu nevím, co mě v misi čeká, a dokonce i 'Mass Effectem' a jeho Citadelou/Omegou díky modernímu klubu na hypermoderní lodi. Ve chvíli, kdy si panamští vojáci došli pro Raula a v místnosti byla jeho popálená zohavená sestra, MOC JSEM SI PŘÁL, aby se z ní vyklubala Alma a do CoD světa tak vstoupil i F.E.A.R. Když už, tak už. Nakonec se z celého 'Black Ops 2' stal bohapustý 'Modern Warfare 4'.

Příběh tu byl neskutečně překombinovaný, natahovaný a mnohdy díky debilnímu chování postav i ... prostě debilní. Operativec CIA, který přežil kde co, vyjede proti megatanku na koni a, světe div se, spadne pod něj, nebezpečný světový terorista, o němž se ví, že vyvíjí jakési dokonalé IT hackerské řešení, není okamžitě odpraven, ale je přijat na palubu letadlové lodi, takže všechno odsuď bylo bez jakéhokoliv překvapení. To nejlepší ale bylo, že jsem konec hry vlastně nemusel vůbec hrát - on se hrál takřka úplně sám! Klidně to mohlo být celé jedno dlouhé video a nic moc by se pro hráče nezměnilo. Už mě začalo štvát, že jsem stále ovládán hrou, přičemž mohu jen ve velmi malém úhlu otáčet hlavou, což akorát dělá brajgl v orientaci. Už asi třetí level před skutečným koncem jsem si ten konec přál a se zjištěním, že "teď ještě ne, ještě bude nášup" jsem se doslova hrozil "proboha, ono to ještě nekončí!". K sakru, tohle bych u hry cítit neměl! A když už to skončilo, nastupovalo další protahování dalším video-dějovým vyprávěním, usekávaným titulky. A furt a furt a furt. A když už i TOHLE skončilo, nastoupilo jakési "creepy" funny video, které veškerou dosavadní atmosféru, nebo tedy zbytky pokusů o ni, poslalo do hajzlu docela. A KDYŽ UŽ I TOHLE SKONČILO, vyskočila na mě v menu ještě nabídka na 'Zombie' mód! V tuhle chvíli jsem doslova slyšel Listerovu repliku: "Nechápeš, že tahle historka jde úplně mimo mě? Ona sama je totiž totálně mimo. Do kosmu! Ty seš naprosto jetej mimoň! Drž už sakra hubu!" s takovým pochopením...
Navíc, ten příběh šel odvyprávět úplně stejně i s méně litry krve, roztříštěných kostí a explicitního zbytečného násilí.

Do kosmu, kdyby mě alespoň neničila ta rádoby filmová a cool konzolovitost. Nechápu, co je tak cool na přehrání úvodních log firem, následně přehrávání intra, následně zbytečné obrazovce "Start" a poté animace jakéhosi načítání systému a nandavání brýlí?! Nechápu, proč u každého přechodu ze hry do menu a ukončování hry musím vidět video létajících letadýlek/vrtulníčků. Takhle se natahuje hrací doba? Nebo se hrací doba natahuje tím, že mi hra nedovolí v některých (asi) příběhových částech chodit rychleji než rychlostí dva týdny zetlelého hlemýždě? Proč mi stále musí na obrazovce svítit ultra velké nápisy s popisem, která tlačítka mám mačkat? Vždyť mnoho situací za mě hra hraje sama, mnohé další bych vůbec hrát nemusel, protože se skládají je ze zmáčknutí klávesy a pak je zase animace. Tak proč, do háje, stále musím úkon, který by šel ovládat jednou klávesou, řešit třemi klávesami, pokaždé jinými?

Nejvtipnější a nejzajímavější tak z celé hry nakonec snad byly bugy. Nepřátelé nabíhají v nekonečných houfech a jakmile se má nějak posunout příběh nebo se mým pohybem spustit script, nepřátelé najednou doslova zmizí ze scény. Mám vojáka na mušce a najednou zmizí, ani mrtvolky nezůstávají na podlaze, prostě se vstřebají do betonu nebo hlíny. Dvakrát za hru se mi stalo, že jsem se dostal do těsné blízkosti granátu, který vybuchl, ale nezabil mě. Od té chvíle jsem ale uprostřed obrazovky měl stále indikátor granátu, který po celou misi nezmizel, ani při načtení uložené pozice, ani při načtení dalšího levelu z téže mise, ani po ukončení a načtení hry. Díky indikátoru se mi ale z části neobjevovaly ukazatele kam jít a co konkrétně s čím dělat, takže jsem bloudil v Afghánské poušti, hledajíc cestu a nacházejíc slepé uličky, Tragický pathfinding chodících dronů, kteří se zasekávaly o jednoduché překážky, prolézaly skrze textury a otáčely se na místě ve vzduchu. Nejlepší ale bylo auto s útočníky, které po několika zásazích začalo doslova tancovat, kvalitně zpracovaný breakdance, načež až po několika vteřinách pochopilo, že tohle by ve hře dělat nemělo a tak raději studem spáchalo sebevraždu a konečně vybuchlo - na to jsem zíral se vskutku debilním úsměvem :)

Bohužel jsem se tak ve výsledku cítil velmi podobně jako u Modern Warfare 2, kde jsem také nemohl mluvit o nadšení ze hry. Tady příběh je, jen se s tím z předchozího 'Black Opsu' nedá srovnávat. Kdyby na předchozí díl vůbec nenavazoval, udělal by nejlépe. Hra to nebyla nejkratší, nebo mi tak alespoň nepřipadala, ale celkově zklamala. Škoda.

Pro: Tancující auto :); pokus o navázání na Masonův příběh; inovativní hi-end serepetičky; hudební motiv v hlavním menu

Proti: Překombinovanost příběhu; konzolovitost; Modern Mass Effect of Battlefield Warfare 4; pro příběh až zbytečné násilí; bolestně protahovaný konec

+8 +9 −1