Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Falcon 4.0: Allied Force

94
3 hodnocení Platformy
Žánr:
simulátor > letecký simulátor *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
28.06.2005 PC
Vývojáři:
Lead Pursuit
Falcon 4.0: Allied Force je neobvyklou aktualizací původní hry Falcon 4.0. Náročné modernizace a rozšíření obsahu 7 let starého titulu se ujala společnost Lead Pursuit. Stávající obsah byl zrevidován a doplněn o novou dynamickou kampaň odehrávající se na Balkáně. Výraznou změnou prošel engine, který je nyní schopen vypočítávání fyzikálního letového modelu s větší přesností, vylepšuje grafickou stránku, realističnost kokpitu, radaru a zobrazuje již pokročilé světelné efekty a realistická oblaka.

Hráč opět usedá do kokpitu stíhacího letounu F-16C Block 50/52 a v reálném čase čelí všem aspektům leteckých a částečně i pozemních bojů ve fiktivním konfliktu. Krom kampaně a skirmish modu titul nabízí i editor misí a multiplayer pro hru až 16 hráčů.


Poslední diskuzní příspěvek

Mě bohužel jen na 12-22 fps. :( Běželo by to naprosto skvěle na té mobilní Nvidia GPU nebýt faktu, že hru nemohu přinutit běžet právě na té…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Falcon 4.0 Allied Force jsem si prakticky ihned po vydání nechal dovést z USA (to proto, že u nás jej nešlo koupit mimo jeden specializovaný letecký e-shop s velmi vysokou cenou!), a čekal tak více něž měsíc na transport přes velkou louži. Inu to víte, letecká pošta nebyla tenkrát z nejrychlejších, k tomu celníci a nesmíme zapomenout na tradičně kvalitní českou poštu!

Nicméně to čekání stálo za to. V té době jsem létal především originálního Microprose Falcon 4.0, nutno dodat, že značně modifikovaného (SuperPack3 + HighTiles textury terénu + nový 2D a 3D kokpit). Jak už to tak ale bývá u free modifikací, problém byl v multiplayeru. Nebylo prakticky možno létat ve velmi těsných formacích s kamarády z 42nd Czech Virtual Squadron, protože to původní engine ani jeho modifikace neumožňovaly bez kolizí, což je v multiplayeru dost zásadní věc. A věřte mi, že nic člověka nenaštve více, než když se během úspěšné mise srazíte se spolubojovníkem během zpátečního letu na základnu.

A právě tehdy vyšlo dosud jediné oficiální pokračování originálního Falcon 4.0 z roku 1998 od Lead Pursuit. Jelikož se jednalo o oficiální produkt, v ceně jste dostali celou řada patchů ( poslední 13 vyšel ještě 3 roky po vydání!), které opravili prakticky všechny nebo téměř všechny chyby v simulátoru. A že jich bylo, neboť jádro hry je stále původní kód MicroProse Falcon 4.0!

Ačkoliv Falcon 4.0 Allied Force nebyl o moc detailnější nebo lepší než free modifikace (SP3), dokázal to po čem Falcon komunita virtuálních letců dlouho toužila. A to sjednotit multiplayer do stabilního kódu, který umožňoval létat těsné formace a najednou zde byla obrovská radost ze znovu objeveného létaní s velmi oblíbenou F-16 a to vše bez zklamání s padáním misí v multiplayeru jak tomu bylo dříve.

A, aby toho nebylo málo tak Falcon 4.0 Allied Force přinesl pochopitelně všechny výhody co původní Falcon 4.0, tzn. dynamické kampaně včetně pozemní války, již s vychytanými chybami (alespoň s drtivou většinou z nich), lepší AI (wingmany) a celkově se jedná prostě o značně vylepšený Falcon 4.0, který byl konkurence schopný tehdejšímu největšímu rivalovi Lock On: Modern Air Combat. Simulátor také přišel s perfektním a velmi rozsáhlým manuálem v PDF, kde bylo vysvětleno naprosto vše, včetně tréningových misí.

Někteří ho dodnes preferují před Falcon BMS 4.33 právě z důvodu stability a nízkých nároků na HW.

PS: zde je původní recenze na Falcon 4.0 Allied Force, kde jsem shrnul své dojmy z létání v multiplayeru.

Pro: Stabilní MP, vylepšení v každé oblasti simulátoru, dynamické kampaně včetně pozemní války, nízké HW nároky

Proti: Grafika byla pozadu za tehdejším konkurentem i v době vydání

+13