Hades, v pořadí čtvrtá hra studia Supergiant Games, představuje svérázné podání řecké mytologie plné bohů a bájných nestvůr, kde se hráč ujme ambiciózního prince jménem Zagreus, syna boha podsvětí Háda. Jeho snaha dostat se pryč ze země svého otce bude podporována jinými bohy z olympského panteonu, avšak i tak se únik z neustále přeskupujících se komnat říše mrtvých neobejde bez spousty smrtí a znovuzrození.
Akční roguelike Hades je prezentován z izometrického pohledu a herní svět, složený z řady předdefinovaných místností, je s každým novým začátkem jinak procedurálně poskládaný. Coby hlavní hrdina lapený v Hádu se budete muset vypořádat s řadami nástrah a bojovat s mnoha druhy strážců podsvětí. K tomu máte k dispozici základní, speciální, magický útok a stejně tak úhybné manévry. Ve hře se nacházejí světelné orby, které vám dávají požehnání od řeckých bohů v podobě různých vylepšení - Zeus například přidá bleskový útok nebo Áres zvýší vaší damage.
Klesne-li počet životů na nulu, hrdina umře a ocitne se zpátky na začátku hry, v krvavém bazénku uvnitř sídla boha Háda. Ačkoliv přijde o progres a dary získané od bohů, některé permanentní upgrady, zbraně a perky, opatřené za nastřádanou měnu, postavě zůstávají. Na počátku každé hry si také vybíráte, jakou zbraň budete používat, což ovlivní vaší specializaci a styl boje.
@Dunemaster (28.12.2022 21:30): Tvojí největší silou jsou mirror a keepsakes (dej každýmu, koho potkáš nektar), nepodceňuj je, doporučuju je prostudovat. Na začátku pro tebe asi bude nejužitečnější Death Defiance, když nic jinýho, budeš mít víc času na učení. V runu si naber pár hearts a hlavně nepřeskakuj hammers. Uvidíš, bude se ti hrát líp. Ale hlavně experimentuj, experimentuj, experimentuj, objevíš spoustu netušených synergií, který ti vyrazej dech.
A jak píše Tul, když se budeš soustředit na menší počet bohů, dostaneš se k zajímavějším boons, spousta z nich má prerekvizity, který najdeš v Codexu.
Já teď dokončil svůj 101. run – klasická Varatha, ale Stygian Soul v kombinaci s Fully Loaded a Exit Wounds od Artemis, ke kterým jsem se dostal přes Pressure Points a Support Fire, udělaly z každýho, kdo se mi připletl do cesty, fašírku, Exploading Launcher taky nebyl k zahození.
A jak píše Tul, když se budeš soustředit na menší počet bohů, dostaneš se k zajímavějším boons, spousta z nich má prerekvizity, který najdeš v Codexu.
Já teď dokončil svůj 101. run – klasická Varatha, ale Stygian Soul v kombinaci s Fully Loaded a Exit Wounds od Artemis, ke kterým jsem se dostal přes Pressure Points a Support Fire, udělaly z každýho, kdo se mi připletl do cesty, fašírku, Exploading Launcher taky nebyl k zahození.
Pro: Postavy a dialogy, skvělá hratelnost, rozmanitost prostředí, hudba
Proti: Temple of Styx mohl být lepší, ze začátku trochu zmatečné