Hades, v pořadí čtvrtá hra studia Supergiant Games, představuje svérázné podání řecké mytologie plné bohů a bájných nestvůr, kde se hráč ujme ambiciózního prince jménem Zagreus, syna boha podsvětí Háda. Jeho snaha dostat se pryč ze země svého otce bude podporována jinými bohy z olympského panteonu, avšak i tak se únik z neustále přeskupujících se komnat říše mrtvých neobejde bez spousty smrtí a znovuzrození.
Akční roguelike Hades je prezentován z izometrického pohledu a herní svět, složený z řady předdefinovaných místností, je s každým novým začátkem jinak procedurálně poskládaný. Coby hlavní hrdina lapený v Hádu se budete muset vypořádat s řadami nástrah a bojovat s mnoha druhy strážců podsvětí. K tomu máte k dispozici základní, speciální, magický útok a stejně tak úhybné manévry. Ve hře se nacházejí světelné orby, které vám dávají požehnání od řeckých bohů v podobě různých vylepšení - Zeus například přidá bleskový útok nebo Áres zvýší vaší damage.
Klesne-li počet životů na nulu, hrdina umře a ocitne se zpátky na začátku hry, v krvavém bazénku uvnitř sídla boha Háda. Ačkoliv přijde o progres a dary získané od bohů, některé permanentní upgrady, zbraně a perky, opatřené za nastřádanou měnu, postavě zůstávají. Na počátku každé hry si také vybíráte, jakou zbraň budete používat, což ovlivní vaší specializaci a styl boje.
@kiwizak (16.02.2023 01:00): 132 hodin, total clears 85, nejvyšší heat 16, všechny achievementy. První úspěšný clear se mi podařil po 27 runech, což bylo určitě nějakých 25+ hodin.
Mimochodem, nejtěžší achievement za mě nebyla ta hra s 16 heatem, ale Thorn of Thanatos (30% dmg bonus z Pierced Butterfly), procházet to bez zranění není zrovna moje specialita (na rozdíl od pohybu výhradně dashem a rychlého vyskakování z lávy...).
Mimochodem, nejtěžší achievement za mě nebyla ta hra s 16 heatem, ale Thorn of Thanatos (30% dmg bonus z Pierced Butterfly), procházet to bez zranění není zrovna moje specialita (na rozdíl od pohybu výhradně dashem a rychlého vyskakování z lávy...).
Pro: Postavy a dialogy, skvělá hratelnost, rozmanitost prostředí, hudba
Proti: Temple of Styx mohl být lepší, ze začátku trochu zmatečné