Ve hře F22 TAW si zalétáte s bojovým letounem F-22 Raptor v dynamické kampani (při každém jejím započetí je vygenerován náhodný scénář), jde přitom o smyšlený konflikt v blízké budoucnosti v oblasti Rudého moře.
Samotný letoun je věrný své předloze a vždy před misí jej lze vybavit libovolnou výstrojí (s použitím externích nosníků ale přestává být neviditelný). Každou misi pak předchází vytvoření komplexního plánu útoku (průzkumu, hlídky...). Samozřejmě lze využít i zastávky na doplnění paliva ve vzduchu a je třeba počítat i s neplánovanými přepady nepřátelskými silami. K reálnosti hry přispívají i možné scénáře jako přistání s nevysunutým podvozkem, bez elektroniky, s poškozenou hydraulikou...
Revoluční novinou je možnost misi řídit pomocí letounů AWACS, kdy je vidět pouze real-timová taktická mapa (ne nepodobná jízdě motorek z Tron 2.0) s vyobrazením pohybů veškerých vojenských jednotek.
Malý tip pro ty co hrají, a nebo by chtěli hrát. V kampani, v sekci Mission Selection když si vyberete Interdiction Strike misi (vyžaduje min. rank: 3+) můžete jednoduše na mapě kliknutím myší vybrat jiný cíl než určil kampaňový generátor. Ovšem pozor!
Důležité je aby měl strategic value stejnou nebo vyšší, tzn. aby byl ze seznamu current strategic targets z Target Listu ve War Room. Poznáte to jednoduše tak, že na mapě je u cíle je přidělené číslo z Target Listu (War Room).
Fakticky se tím dá změnit cíl na nějaký bližší k hranici, respektive k letiště ze kterého startujete a nemusíte tak nutně letět 2,5 hod misi v hloubi území protivníka.
Já jsem to prakticky nikdy nepoužil ale zpětně si říkám, že dost možná jsem to měl udělat, protože bych si takhle mohl pomalu ale jistě čistit cestu od hranice do hloubky území protivníka, předem bych se podíval v Target Listu kde je naplánovaný jaký flight na konkrétní target a vybral bych si nějaký poblíž.
Tato možnost je fakticky jediná jak lze před misí vybrat jiný cíl, než ten který určil kampaňový generátor. Je fajn letět Interdiction Strike téměř až k hranici se Súdanem, tzn. reálně přelet téměř celého území protivníka, jenže po cestě jsou SAMs, AAAs, a CAP hlídky, nemluvě o tom, že existuje vyšší šance, že Vás zachytí nepřátelský AWACS nebo pozemní Early Warning Radar stanoviště a to na Vás extra přesměruje všechny CAP hlídky z okolí, a nebo při přeletu nad nepřátelským letištěm pošle do vzduchu dvojici stíhačů (scramble) a nebo prostě vygeneruje misi Intercept a Vy budete její cíl.
Dále se tu nabízí ještě jedna možnost jak využít Mission Planner. Během první kampaně co jsem hrál a v roce 2017 vyhrál, je neskutečně obtížné zničit 60% cílů co current strategy určí: To strike military targets (ARMY). Napadlo mě až nyní, že jsem si mohl v klidu ty další cíle z current Target List (War Room) předem na mapě vybrat jako další waypointy (v plánovači lze odebrat a přidat) a ušetřil bych si tak nejistotu zdali letím správně k danému cíli, tedy zdali si pamatuji vizuálně z mapy kde jsou ty další vedlejší cíle, na které chci zaútočit během jedné a téže mise. Je to rozhodně jednodušší, než zírat na mapu na MFD a přemýšlet, kde přesně ten cíl byl.
Důležité je aby měl strategic value stejnou nebo vyšší, tzn. aby byl ze seznamu current strategic targets z Target Listu ve War Room. Poznáte to jednoduše tak, že na mapě je u cíle je přidělené číslo z Target Listu (War Room).
Fakticky se tím dá změnit cíl na nějaký bližší k hranici, respektive k letiště ze kterého startujete a nemusíte tak nutně letět 2,5 hod misi v hloubi území protivníka.
Já jsem to prakticky nikdy nepoužil ale zpětně si říkám, že dost možná jsem to měl udělat, protože bych si takhle mohl pomalu ale jistě čistit cestu od hranice do hloubky území protivníka, předem bych se podíval v Target Listu kde je naplánovaný jaký flight na konkrétní target a vybral bych si nějaký poblíž.
Tato možnost je fakticky jediná jak lze před misí vybrat jiný cíl, než ten který určil kampaňový generátor. Je fajn letět Interdiction Strike téměř až k hranici se Súdanem, tzn. reálně přelet téměř celého území protivníka, jenže po cestě jsou SAMs, AAAs, a CAP hlídky, nemluvě o tom, že existuje vyšší šance, že Vás zachytí nepřátelský AWACS nebo pozemní Early Warning Radar stanoviště a to na Vás extra přesměruje všechny CAP hlídky z okolí, a nebo při přeletu nad nepřátelským letištěm pošle do vzduchu dvojici stíhačů (scramble) a nebo prostě vygeneruje misi Intercept a Vy budete její cíl.
Dále se tu nabízí ještě jedna možnost jak využít Mission Planner. Během první kampaně co jsem hrál a v roce 2017 vyhrál, je neskutečně obtížné zničit 60% cílů co current strategy určí: To strike military targets (ARMY). Napadlo mě až nyní, že jsem si mohl v klidu ty další cíle z current Target List (War Room) předem na mapě vybrat jako další waypointy (v plánovači lze odebrat a přidat) a ušetřil bych si tak nejistotu zdali letím správně k danému cíli, tedy zdali si pamatuji vizuálně z mapy kde jsou ty další vedlejší cíle, na které chci zaútočit během jedné a téže mise. Je to rozhodně jednodušší, než zírat na mapu na MFD a přemýšlet, kde přesně ten cíl byl.
Pro: Poměr simulace/zábavnost; Relativně zvládnutelná i pro méně zkušené; Výborné dynamické kampaně
Proti: Chování AI v některých situacích