Woodruff je humorná sci-fi adventura z roku 1995 (ve Francii vydána již v roce 1994) od Coktel Vision.
Děj hry se odehrává po nukleární válce, kdy si komunita zvaná Boozookové vystavěla kopec pod názvem Purple Hill. Lidé, kteří po válce vylezli z úkrytů, však tvory porazili v dalším konfliktu a na stejném místě si vystavěli město. Ovšem kolovaly pověsti, že v nejspodnějších patrech pracuje vůdce boozoovské revoluce doktor Azimuth a vojáci proto z příkazu prezidentského rádce Bigwiga profesora zatkli. Nevěděli však, že s ním v laboratoři žil ještě Woodruff. Ten se vydává na strastiplnou cestu s vidinou profesorovy záchrany.
Grafika hry v SVGA je zpracována ve stylu Gobliiins od Sierry (Woodruffa totiž produkovala rovněž Sierra), všechny objekty a vůbec okolí jsou pěkně vykresleny v plynulém scrollingu.
Hra je prošpikována poměrně složitými puzzly a celkově nepatří k jednoduchým adventurám, které by šlo dohrát za jedno odpoledne (Full Throttle). Ovládání se pak nese v duchu point-and-click adventur. Věci nebo osoby, které mají pro Woodruffa význam, se po přejetí kurzorem zvýrazní.
Přes poměrně kladná hodnocení dobové kritiky Woodruff příliš neprorazil a pro Sierru znamenal komerční zklamání.
Původně byla hra jen dabovaná (snad ve francouzštině, angličtině, španělštině, němčině a polštině) a titulky neměla, ty vznikly pro ScummVM verzi až okolo roku 2008 a do češtiny jsem je přeložil o 10 let později.
Pro: hratelnost, děj, optimální délka, dabing, originalita, interface
Proti: hudba, některé puzzly